PDA

Bekijk Volledige Versie : Even Storen



SalmayaSale
10-06-04, 10:07
Ik zit nu al een tijdje om Maroc.nl, ben geen intensieve gebruiker maar neem vaak de discussies door. Hoe doen ze dat, de intensieve gebruikers om constant online te zijn, hebben zij geen werk of zitten zij op het werk maar niet aan het werk? Dat is puur nieuwsgierigheid of misschien jaloezie maar beslist geen kritiek. :loog:

Ik wou voor mijzelf en misschien voor anderen een paar bevindingen op een rijtje zetten. :cool:


- Ik was nooit in politiek geïnteresseerd maar door op Maroc.nl te surfen besefte ik dat ik heel lang de struisvogel heb gespeeld en onwetend was gebleven over allerlei zaken die mijn visie op de Nederlandse maatschappij en de wereld hadden kunnen verrijken. Deze apathie of fatalisme komt helaas van het land van afkomst, daar word je dom gehouden om de politieke spelers hun gang/corruptie te laten gaan. Het is geen excuus om de ander kant te kijken maar tja de held uithangen zou je wel je leven kosten. :laser:

- Ik deed af en toe met de discussies mee en ik glijd bijna van mijn overtuigingen af, namelijk dat je nooit iemand in zijn waarde moet aantasten of zijn recht om te spreken wilt beperken.
Dat deed ik door Hirsi Ali een gefrustreerde bounty te noemen, het was sarcastisch bedoeld maar wat ik niet wist is dat ik bepaalde personen in de kaart speelde.
Ik ben tegen haar achterlijke beweringen over de islam maar ik zou nooit willen dat ze uitgescholden of bedreigd zou worden. Ze heeft het recht en moet die recht behouden om dat te zeggen zonder voor haar leven te vrezen.
Toen besefte ik dit nog niet, het kwam toen een andere prikker haar ging verdedigen, die prikker was toevallig een goede vriend van mij, ik was stomverbaasd over zijn reactie aangezien Hij ook tegen haar ideeën was.
Door zijn uitleg gingen lichtjes bij mij branden en ik wist ineens hoe de dingen in elkaar zaten/zitten.
Dat Hirsi maanden de volle slag krijgt qua schelden, smerige bijnamen, etc……… en daarom verdedigt hij haar om een balans te houden. :o


- De mensen worden op deze site vaak in hokje gezet, daar is de seksistisch, die is fundamentalist, die is homo, die is een jodenhater, de andere is een moslimhater………..
Mijn visie van debatteren is anders, namelijk een topic bespreken zonder je eigen gevoelens/overtuigingen in de strijd te gooien en jezelf in hokjes te laten duwen. :cheefbek:

- Wat laatst gebeurt vind ik ook een schande, 2 volwassene mensen die heel wat te zeggen hebben, van wie ik of anderen graag hun scherpe en intelligente visie willen delen, die maar als een kiftende duo door de site optraden. Ja ik heb het over Maarten en Haleber. :ergleuk:

Ik wil niet de filosoof uithangen maar ik vond het belangrijk om dat te zeggen vooral dat ik nog steeds vind dat hier op deze site heel veel dingen zicht afspelen, banaal op het eerste gezicht maar misschien van groot belang.
Ideologieën worden gevormd of vallen uiteen, noem maar wat.
Ik wil geen nee/ja antwoorden ik zou graag de waarom(s) achter de ja/nee willen horen en de gelegenheid krijgen om dit te bespreken.

Focus op de discussies dan kunnen wij misschien met z’n allen wat van leren. Vooral het onbegrip tegen de islam/allochtonen/homo’s… en onbegrip voor het onbegrip.
Zullen wij durven begrijpen en automatische begrijpen voorkomen? :duim:

De meeste reageren uit eigen overtuigingen en missen de essentie van de onderwerpen.
Voelen zich in hun waarde/trots aangetast en verliezen de diepgang van de zaken uit het oog.
Als ik een allochtone ben moet ik niet gelijk boos worden op Antiallochtone uitingen maar proberen te begrijpen hoe dat komt dat mensen zo denken, de kans grijpen om te laten zien dat de media overdrijft en als het waar is, het gewoon accepteren en zeggen dat het overal voorkomt en dat allochtonen geen patent hebben op misstappen.
Hetzelfde geldt voor Joden, Palestijnen…………………palestijnen zijn niet allemaal heilig net zo goed dat joden niet allemaal duivels zijn.
De profeet had altijd Joodse buren en ging heel diplomatiek mee om. Die was ook nooit tegen kritiek.
Hoe kunnen wij geloofwaardig uitkomen als wij, een bier in een hand, met veel hypocrisie zeggen dat varkensvlees Haram is en daarom zijn alle Nederlandse varkens???????????????? Alcohol is net als varkensvlees haram. :wat?!:
Wie zijn wij om op de troon van God te willen zitten en mensen te willen beoordelen??
Als God de heilige profeten herhaaldelijk heeft verboden om voor God te spelen door dingen te verbieden of toe te staan die Hij zelf nooit verboden/toegestaan heeft, hoe kan je als gewone mens denken dat je het je wel kan veroorloven om het te doen???
Wij moeten niet meer proberen onze eigen waarden tot de Nederlandse normen te verheffen. :wijs:

Zullen wij een poging doen om de Mosleeken op deze site goed over de islam in te lichten , niet met luizen maar met bewijzen en goede gefundeerde argumenten?
De multicultoeristen in goede bannen leiden door onze prachtige cultuur en laten zien dat wij geen terroristen in spe zijn maar gewoon mensen die toevallig een andere achtergrond hebben?

Onze neuzen hoeven niet in dezelfde richting te wijzen als wij maar elkaars meningen accepteren en respecteren.
Concurrentie in ideologieën is wenselijk, het gaat pas mis als een groepering van idealisten de waarheid zouden willen claimen. :engel:

Wij zijn vrij in een vrij land maar wij moeten niet vergeten dat de individuele vrijheid ophoudt bij het begin van iemand anders vrijheid.

:handbang:

taouanza
10-06-04, 10:20
Mijn God wat een lap tekst.:verward:

sienia
10-06-04, 10:23
Geplaatst door taouanza
Mijn God wat een lap tekst.:verward:

Een zinnige lap tekst. Ook erg herkenbaar.

Leuke topper.

SalmayaSale
10-06-04, 10:43
Geplaatst door taouanza
Mijn God wat een lap tekst.:verward:



Haha ik heb het wel van je verwacht.
Ik weet zeker dat achter Taouanza een intelligent vrouw schuilt van wie wij veel kunnen leren maar hier jammer genoeg maar sarcasme en verbitterdheid uitspuit.
Deel je overtuigingen met ons mee. Lucht je hart uit zonder je frustraties de vrije loop te geven.
Hebben wij meer aan dan de infantiele reacties van jou.

En met reactie(s) bedoel ik mijn tekst zeker niet, je mag zeggen wat je wilt.
Ik sta er open voor, ik verwacht geen lof of alleen positieve reacties. Integendeel negatieve reacties zetten men aan het denken en houden hem scherp.
Wat ik bedoel is dat uw reacties niet onderbouwd zijn en meer uit verveling lijken te komen dan iets anders.
Daarom wordt Jij ook in een hok geduwd.

nard
10-06-04, 10:44
Geplaatst door SalmayaSale
Haha ik heb het wel van je verwacht.
Ik weet zeker dat achter Taouanza een intelligent vrouw schuilt van wie wij veel kunnen leren maar hier jammer genoeg maar sarcasme en verbitterdheid uitspuit.
Deel je overtuigingen met ons mee. Lucht je hart uit zonder je frustraties de vrije loop te geven.
Hebben wij meer aan dan de infantiele reacties van jou.

En met reactie(s) bedoel ik mijn tekst zeker niet, je mag zeggen wat je wilt.
Ik sta er open voor, ik verwacht geen lof of alleen positieve reacties. Integendeel negatieve reacties zetten men aan het denken en houden hem scherp.
Wat ik bedoel is dat uw reacties niet onderbouwd zijn en meer uit verveling lijken te komen dan iets anders.
Daarom wordt Jij ook in een hok geduwd.

Heel intelligent ....

Hylke
10-06-04, 10:54
Goede bespiegeling. Goed dat je je eigen uitingen tegen het licht houdt.

taouanza
10-06-04, 10:54
Geplaatst door SalmayaSale
Haha ik heb het wel van je verwacht.
Ik weet zeker dat achter Taouanza een intelligent vrouw schuilt van wie wij veel kunnen leren maar hier jammer genoeg maar sarcasme en verbitterdheid uitspuit.
Deel je overtuigingen met ons mee. Lucht je hart uit zonder je frustraties de vrije loop te geven.
Hebben wij meer aan dan de infantiele reacties van jou.

En met reactie(s) bedoel ik mijn tekst zeker niet, je mag zeggen wat je wilt.
Ik sta er open voor, ik verwacht geen lof of alleen positieve reacties. Integendeel negatieve reacties zetten men aan het denken en houden hem scherp.
Wat ik bedoel is dat uw reacties niet onderbouwd zijn en meer uit verveling lijken te komen dan iets anders.
Daarom wordt Jij ook in een hok geduwd.

maart 2004.:rolleyes:

taouanza
10-06-04, 10:56
Geplaatst door sienia
Een zinnige lap tekst. Ook erg herkenbaar.

Leuke topper.

Ja inderdaad heel herkenbaar dat was ik bijna 10000 priksels geleden.:hihi:

Eelke
10-06-04, 10:58
Geplaatst door SalmayaSale
Ik zit nu al een tijdje om Maroc.nl, ben geen intensieve gebruiker maar neem vaak de discussies door. Hoe doen ze dat, de intensieve gebruikers om constant online te zijn, hebben zij geen werk of zitten zij op het werk maar niet aan het werk? Dat is puur nieuwsgierigheid of misschien jaloezie maar beslist geen kritiek. :loog:

(knip goed verhaal)

Hoi,

Ik zit inderdaad op m'n werk en doe maroc.nl gewoon tussendoor. Thuis heb ik ook wel internet maar daar neem ik zelden de tijd om even door de discussies te bladeren.

Groet, groet Eelke

mark61
10-06-04, 11:03
Geplaatst door SalmayaSale
Ik zit nu al een tijdje om Maroc.nl, ben geen intensieve gebruiker(...)Wij zijn vrij in een vrij land maar wij moeten niet vergeten dat de individuele vrijheid ophoudt bij het begin van iemand anders vrijheid.

:handbang:

:duim: :roker:

barfly
10-06-04, 11:05
Ik vind het een leuk stukje ik hoop alleen niet dat je over een duizendtal priksels net zo sarcastisch word als Taouanze :)

Enne over dat veel online zijn: Ik ben ITjer dan is internet ondedeel van mijn secundaire arbeidvoorwaarden :)

mark61
10-06-04, 11:06
Geplaatst door taouanza
Mijn God wat een lap tekst.:verward:

Ik weet zeker dat achter Taouanza een intelligent vrouw schuilt van wie wij veel kunnen leren maar hier jammer genoeg maar sarcasme en verbitterdheid uitspuit.
Deel je overtuigingen met ons mee. Lucht je hart uit zonder je frustraties de vrije loop te geven.
Hebben wij meer aan dan de infantiele reacties van jou.

Daar kejje het mee doen. Phah.

taouanza
10-06-04, 11:07
Geplaatst door barfly
Ik vind het een leuk stukje ik hoop alleen niet dat je over een duizendtal priksels net zo sarcastisch word als Taouanze :)

Enne over dat veel online zijn: Ik ben ITjer dan is internet ondedeel van mijn secundaire arbeidvoorwaarden :)

Ja hoor dat vind jij erg een sarcastische taouanza? :hihi:

mark61
10-06-04, 11:08
Geplaatst door taouanza
maart 2004.:rolleyes:

En dan? Je hebt een verantwoordelijkheid tegenover jezelf om niet verbitterd door het leven te gaan. Ook niet na 80.000 priksels.

Mark
10-06-04, 11:09
Hoi,

er zijn 4 mensen die onder de naam Mark prikken, vandaar dat hij zo vaak online is.

:gechoquee

taouanza
10-06-04, 11:09
Geplaatst door mark61
Ik weet zeker dat achter Taouanza een intelligent vrouw schuilt van wie wij veel kunnen leren maar hier jammer genoeg maar sarcasme en verbitterdheid uitspuit.
Deel je overtuigingen met ons mee. Lucht je hart uit zonder je frustraties de vrije loop te geven.
Hebben wij meer aan dan de infantiele reacties van jou.

Daar kejje het mee doen. Phah.

Wat een vooroordelen zeg!
Ik plaats alleen maar moesmilies en ga nooit op onderwerpen in.
Ik kom niet verder dan oneliners.
Yeah right.:rolleyes:

Mark
10-06-04, 11:14
:moe:

SalmayaSale
10-06-04, 11:27
Geplaatst door taouanza
Wat een vooroordelen zeg!
Ik plaats alleen maar moesmilies en ga nooit op onderwerpen in .
Ik kom niet verder dan oneliners.
Yeah right.:rolleyes:


Wij willen zeker jou niet vooroordelen.
Ik vind het alleen zonde van je energie om alleen maar smiles te zetten zonder de onderwerpen rationeel te bespreken.
Wij zouden graag je mening willen horen.
Ik weet zeker dat je wat te vertelt hebt en daar zijn een paar van ons en ik incl erg benieuwd naar. :wink:

taouanza
10-06-04, 11:32
Geplaatst door SalmayaSale
Wij willen zeker jou niet vooroordelen.
Ik vind het alleen zonde van je energie om alleen maar smiles te zetten zonder de onderwerpen rationeel te bespreken.
Wij zouden graag je mening willen horen.
Ik weet zeker dat je wat te vertelt hebt en daar zijn een paar van ons en ik incl erg benieuwd naar. :wink:


Wie is 'we'?
Je zal het allemaal wel errug aardig bedoele maar ik ga ook me ook niet verdedigen tegenover jou en je vooroordelen.
Als je mijn mening wil weten dan moet je mijn priksels lezen het zijn er bijna 10000 dus veel plezier ermee.;)

Bedoel je met een paar van ons die helden die telkens weer met een andere nick komen als ze worden klemgeluld? En denken dat ik maar weer alles ga uitleggen?

Joesoef
10-06-04, 11:48
:moe:

:moe:

:moe:

freya
10-06-04, 11:51
Geplaatst door taouanza


Bedoel je met een paar van ons die helden die telkens weer met een andere nick komen als ze worden klemgeluld? En denken dat ik maar weer alles ga uitleggen?

:hihi:

idd als je hier echt net nieuw bent, dan snap je veel reacties niet.
Pas als je hier wat langer, vaak geweest bent dan ga je heel goed begrijpen waarom mensen soms kortaf tegen elkaar zijn.

1x iets uitleggen is leuk,
het nog een keer herhalen is prima,
nog een keer herhalen doe je ook nog wel,
maar daarna begin je flink te balen wanneer steeds opnieuw dezelfde vragen worden gesteld DOOR DEZELFDE MENSEN :moe:

De vaste prikkers kennen elkaars standpunten en dan is een :moe: vaak ruim voldoende commentaar :strik:

Antwoord op je vraag:
Ik ben veel online omdat ik regelmatig moet rusten tussen mijn activiteiten door. En dat doe ik in mijn ligstoel aan de PC :)

mark61
10-06-04, 12:40
Geplaatst door Mark
Hoi,
er zijn 4 mensen die onder de naam Mark prikken, vandaar dat hij zo vaak online is.

:gechoquee

Maarten
10-06-04, 12:49
Geplaatst door SalmayaSale
De verschillen tussen de mensen op dit forum zijn heel wat groter dan je denkt. Er zijn vaak heel wat extremen hier. Dan kom je er niet door enkel te denken, ach met een beetje tolerantie en respect kunnen we het best vinden met elkaar... Dat is erg naief, meen ik.

De vraag is hoe je omgaat met rotzooi. Er is hier gewoon veel rotzoi en domheid te lezen, terwijl de belangen die er op het spel staan bij een onderwerp meestal groot zijn. Ik neem echt iedereen serieus, maar erger me ook vaak dood. Ik scheld dus nogal eens, maar probeer er precies bij te beargumenteren waarom ik het doe.
Helaas zijn er ook prikkers die ik voortdurend fout vind, en waar ik al discussies mee achter de rug heb, waarin ik vond dat ze er geen zak van brouwen. Dan wordt is grover.. Dat kan best vervelend zijn om te lezen ja.
Maar hoe Ron dat doet, daar ben ik zwaar tegen. Dat zit te vaak vol intriges en insinuaties, waarbij het onderscheid tussen grap en ernst nogal eens verdwijnt. Hij legt ook allerlei verbanden die niemand snapt, of verder nog wil snappen, omdat het nauwelijks nog ergens over gaat, of enkel voor Ron zelf nog te volgen is. Te veel persoonlijke spelletjes, en veel teveel veronderstellingen. Daar heeft ie al heel vaak kritiek op gehad, van mij ook. Ik negeer het gewoon. Hij is wel verbeterd..
Maar voor mij is toch wel shocking, dat je me in een adem noemt met hoe hij dat doet. Misschien moet ik daar wat van leren..

Maar ik neig er ook wel toe om gewoon m'n ongezouten meing te geven hoor. Die rechts prikkers hier, en vooral dat pro-Israelvolk hier, daar schrik ik gewoon van hoe laag dat peil vaak is. (vergelijk dat topic over Ankor) Ik vind die extremistische fundi's vaak nog beter te begrijpen. Er is echt wel aanleiding om verbeten over dingen te zijn. En ik kan geen respect opbrengen voor dingen, die ik het absoluut niet vindt verdienen.