PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone Jihad-strijd mag niet vervolgd worden



ZbaqZbaq
10-06-04, 13:28
Sluipschutter mag niet worden vervolgd 10-06-2004



Een Nederlandse sluipschutter, die naar eigen zeggen meer dan zeventig Servische militairen en politiemensen heeft doodgeschoten, mag niet worden vervolgd. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Arnhem komt dit omdat er 'onvoldoende aanknopingspunten zijn voor een succesvolle voortzetting van de vervolging'.

De raadkamer in Arnhem heeft dit verzoek op 7 mei al toegewezen, maar het OM heeft het bericht donderdag pas naar buiten gebracht. De sluipschutter zou de mensen tussen juni en december 2000 om het leven hebben gebracht in onder andere de Presevo-vallei in het Zuidoosten van Servië. De zaak werd in oktober 2001 inhoudelijk behandeld, maar toen opgeschort voor nader onderzoek.

Het vervolgonderzoek heeft niet genoeg bewijs opgeleverd, waardoor de strafzaak tegen de sluipschutter niet langer wordt voortgezet.

Robbedoes
10-06-04, 15:44
Ach Zbaq, het waren geen moslims die hij doodschoot, was dat wel het geval geweest dan was hij vast wel veroordeeld :moeilijk:

Chubb
10-06-04, 16:33
Autochtone Jihad strijd??

Hamza-T
11-06-04, 20:15
Ja de man was een Nederlander, een oud commando naar dat ik begreep.

Hylke
11-06-04, 22:01
Mensen die moslims bedreigen en/of doden mogen toch zonder straf gedood worden?

Sou
11-06-04, 22:20
Geplaatst door Hylke
Mensen die moslims bedreigen en/of doden mogen toch zonder straf gedood worden?


:rolleyes:.




Thalla,
Sou

Julien
11-06-04, 23:46
ik snap de link met Jihad niet :rolleyes: kan iemand me dat uirleggen?

Orakel
12-06-04, 00:45
Geplaatst door sou
:rolleyes:.




Thalla,
Sou

:p Hoelang voordat het kwartje valt? Wedduh?

Simon
12-06-04, 08:16
.

observer
13-06-04, 01:04
is geen kwestie van niet mogen is een kwestie van niet kunnen

hoe moeilijk zal het zijn om bewijs te vinden

de mensen met wie hij werkte zullen hem een held gevonden hebben

sterker nog aangezien er een oorlog gaande was is het de vraag als hij lid was van een krijgsonderdeel of hij strafbaar is (* wel zijn nationaliteit kwijt dan)