PDA

Bekijk Volledige Versie : Khadafi wilde Saoedische kroonprins elimineren



Isaac
10-06-04, 16:14
Khadafi had moordplan in gedachte

Van onze redactie buitenland

AMSTERDAM - De Libische leider Moemmar Khadafi heeft de afgelopen maanden geprobeerd kroonprins Abdoellah van Saoedi-Arabië te laten vermoorden.

Dat blijkt volgens de New York Times uit verklaringen van twee betrokkenen, een Amerikaanse moslimleider en een Libische geheim agent. Zij bevinden zich in gevangenschap, respectievelijk in de VS en in Saoedi-Arabië.

De Amerikaan, Abdoerahman Alamoudi, zegt van Khadafi persoonlijk de opdracht te hebben gekregen een aanslag op Abdoellah te organiseren. Hij legde contact met Saoedische dissidenten en betaalde hen miljoenen dollars.

Als de beschuldigingen juist zijn, kunnen ze grote consequenties hebben voor de internationale positie van Libië. Khadafi claimde de afgelopen jaren juist het terrorisme te hebben afgezworen.

850
10-06-04, 16:21
Geplaatst door Isaac
Khadafi had moordplan in gedachte

Van onze redactie buitenland

AMSTERDAM - De Libische leider Moemmar Khadafi heeft de afgelopen maanden geprobeerd kroonprins Abdoellah van Saoedi-Arabië te laten vermoorden.

Dat blijkt volgens de New York Times uit verklaringen van twee betrokkenen, een Amerikaanse moslimleider en een Libische geheim agent. Zij bevinden zich in gevangenschap, respectievelijk in de VS en in Saoedi-Arabië.

De Amerikaan, Abdoerahman Alamoudi, zegt van Khadafi persoonlijk de opdracht te hebben gekregen een aanslag op Abdoellah te organiseren. Hij legde contact met Saoedische dissidenten en betaalde hen miljoenen dollars.

Als de beschuldigingen juist zijn, kunnen ze grote consequenties hebben voor de internationale positie van Libië. Khadafi claimde de afgelopen jaren juist het terrorisme te hebben afgezworen.

:o Wat is de bron van dit propaganda artikeltje?

Isaac
10-06-04, 16:31
Geplaatst door 850
:o Wat is de bron van dit propaganda artikeltje?

http://www.parool.nl/nieuws/2004/JUN/10/p2.html

Simon
10-06-04, 16:32
Beetje ongeloofwaardig verhaal tenzij hij echt zo gek is als sommigen beweren. Met veel moeite heeft hij zich weer enigszins respectabel gemaakt in de internationale gemeenschap en dan zou hij dit doen? Met welk belang?

Bofko
11-06-04, 00:06
NEW YORK - De VS en Saudi-Arabië onderzoeken of Libië recent plannen heeft gesmeed de feitelijk heerser over Saudi-Arabië, kroonprins Abdullah, te vermoorden. Het dagblad The New York Times heeft dit donderdag bericht, na gesproken te hebben met functionarissen van de Amerikaanse federale recherche (FBI).

De Libische leider Muammar Kaddafi heeft zich de laatste jaren ontpopt als een vreedzaam politicus die extremisme, terrorisme en massavernietigingswapens afzweert. Twee arrestanten hebben echter tegenover hun Saudische of Amerikaanse ondervragers gesteld dat veiligheidsdiensten van Kaddafi de Saudische heerser uit de weg wilden ruimen. De zoon van de Libische leider, Saif al-Islam Kaddafi, heeft inmiddels de berichten als onzin afgedaan.

Saudi-Arabië ondervraagt een 36-jarige Libiër, kolonel Mohammed Ismaël. Hij zou lid zijn van de Libische geheime dienst. Hij werd in november in Egypte aangehouden nadat hij hals over kop uit Saudi-Arabië was vertrokken. Hij had daar naar verluidt vergeefs gepoogd vier Saudische radicalen een miljoen dollar te betalen voor een aanslag met raketwerpers op kroonprins Abdullah. De vier werden 27 november in Mekka aangehouden toen ze op Ismael wachtten in het Hilton Hotel van de pelgrimsstad.


Ismael heeft gezegd dat hij met het moordcomplot was belast door topfiguren van de Libische geheime dienst, Abdullah Senoussi en Musa Kussa. Beiden zouden onder direct bevel staan van Kaddafi.

Amerikaanse onderzoekers menen dat de verklaringen van Ismael passen in het verhaal van een islamitische Amerikaan die in oktober in de VS werd aangehouden, Abdurahman Alamoudi. Alamoudi werd aanvankelijk vervolgd omdat hij in strijd met de Amerikaanse wet Libië had bezocht en een grote som geld uit Libië bezat.

Alamoudi verklaarde dat hij persoonlijk met Kaddafi over de moordplannen heeft gesproken in juni en augustus vorig jaar. In het eerste gesprek maakte Kaddafi duidelijk dat hij de Saudische heerser uit de weg wilde ruimen door ,,een moordaanslag of door een staatsgreep''. In augustus klaagde Kaddafi volgens Alamoudi dat hij nog steeds geen koppen had zien rollen in de Saudische koninklijke familie. Mohammed Ismael en Abdurahman Alamoudi zouden ook samen in Londen zijn geweest om daar Saudische ballingen te werven voor de samenzwering.

www.volkskrant.nl

barneveld
11-06-04, 01:13
Geplaatst door Bofko
NEW YORK - De VS en Saudi-Arabië onderzoeken of Libië recent plannen heeft gesmeed de feitelijk heerser over Saudi-Arabië, kroonprins Abdullah, te vermoorden. Het dagblad The New York Times heeft dit donderdag bericht, na gesproken te hebben met functionarissen van de Amerikaanse federale recherche (FBI).

De Libische leider Muammar Kaddafi heeft zich de laatste jaren ontpopt als een vreedzaam politicus die extremisme, terrorisme en massavernietigingswapens afzweert. Twee arrestanten hebben echter tegenover hun Saudische of Amerikaanse ondervragers gesteld dat veiligheidsdiensten van Kaddafi de Saudische heerser uit de weg wilden ruimen. De zoon van de Libische leider, Saif al-Islam Kaddafi, heeft inmiddels de berichten als onzin afgedaan.

Saudi-Arabië ondervraagt een 36-jarige Libiër, kolonel Mohammed Ismaël. Hij zou lid zijn van de Libische geheime dienst. Hij werd in november in Egypte aangehouden nadat hij hals over kop uit Saudi-Arabië was vertrokken. Hij had daar naar verluidt vergeefs gepoogd vier Saudische radicalen een miljoen dollar te betalen voor een aanslag met raketwerpers op kroonprins Abdullah. De vier werden 27 november in Mekka aangehouden toen ze op Ismael wachtten in het Hilton Hotel van de pelgrimsstad.


Ismael heeft gezegd dat hij met het moordcomplot was belast door topfiguren van de Libische geheime dienst, Abdullah Senoussi en Musa Kussa. Beiden zouden onder direct bevel staan van Kaddafi.

Amerikaanse onderzoekers menen dat de verklaringen van Ismael passen in het verhaal van een islamitische Amerikaan die in oktober in de VS werd aangehouden, Abdurahman Alamoudi. Alamoudi werd aanvankelijk vervolgd omdat hij in strijd met de Amerikaanse wet Libië had bezocht en een grote som geld uit Libië bezat.

Alamoudi verklaarde dat hij persoonlijk met Kaddafi over de moordplannen heeft gesproken in juni en augustus vorig jaar. In het eerste gesprek maakte Kaddafi duidelijk dat hij de Saudische heerser uit de weg wilde ruimen door ,,een moordaanslag of door een staatsgreep''. In augustus klaagde Kaddafi volgens Alamoudi dat hij nog steeds geen koppen had zien rollen in de Saudische koninklijke familie. Mohammed Ismael en Abdurahman Alamoudi zouden ook samen in Londen zijn geweest om daar Saudische ballingen te werven voor de samenzwering.

www.vokskrant.nl



wat is dit voor een rot streek tegen alkadafi de super hero

nard
11-06-04, 14:35
Geplaatst door Veerapen

de toren van George W Bush om zich heen krijgt.




De toorn van Bush over je heen, knuppel.

:hihi:

NIS
11-06-04, 15:28
BUSH WILDE SADDAM ELIMINEREN! WAT NU? Ach hou toch op man..

Isaac
11-06-04, 15:30
Geplaatst door NIS
BUSH WILDE SADDAM ELIMINEREN! WAT NU? Ach hou toch op man..

?

barneveld
11-06-04, 21:15
Geplaatst door Isaac
?


nu zit ik hier met al die kippen die ik niet kwijt kan raken aan sadam

Al Sawt
11-06-04, 21:29
Geplaatst door Bofko
NEW YORK - De VS en Saudi-Arabië onderzoeken of Libië recent plannen heeft gesmeed de feitelijk heerser over Saudi-Arabië, kroonprins Abdullah, te vermoorden. Het dagblad The New York Times heeft dit donderdag bericht, na gesproken te hebben met functionarissen van de Amerikaanse federale recherche (FBI).

De Libische leider Muammar Kaddafi heeft zich de laatste jaren ontpopt als een vreedzaam politicus die extremisme, terrorisme en massavernietigingswapens afzweert. Twee arrestanten hebben echter tegenover hun Saudische of Amerikaanse ondervragers gesteld dat veiligheidsdiensten van Kaddafi de Saudische heerser uit de weg wilden ruimen. De zoon van de Libische leider, Saif al-Islam Kaddafi, heeft inmiddels de berichten als onzin afgedaan.

Saudi-Arabië ondervraagt een 36-jarige Libiër, kolonel Mohammed Ismaël. Hij zou lid zijn van de Libische geheime dienst. Hij werd in november in Egypte aangehouden nadat hij hals over kop uit Saudi-Arabië was vertrokken. Hij had daar naar verluidt vergeefs gepoogd vier Saudische radicalen een miljoen dollar te betalen voor een aanslag met raketwerpers op kroonprins Abdullah. De vier werden 27 november in Mekka aangehouden toen ze op Ismael wachtten in het Hilton Hotel van de pelgrimsstad.


Ismael heeft gezegd dat hij met het moordcomplot was belast door topfiguren van de Libische geheime dienst, Abdullah Senoussi en Musa Kussa. Beiden zouden onder direct bevel staan van Kaddafi.

Amerikaanse onderzoekers menen dat de verklaringen van Ismael passen in het verhaal van een islamitische Amerikaan die in oktober in de VS werd aangehouden, Abdurahman Alamoudi. Alamoudi werd aanvankelijk vervolgd omdat hij in strijd met de Amerikaanse wet Libië had bezocht en een grote som geld uit Libië bezat.

Alamoudi verklaarde dat hij persoonlijk met Kaddafi over de moordplannen heeft gesproken in juni en augustus vorig jaar. In het eerste gesprek maakte Kaddafi duidelijk dat hij de Saudische heerser uit de weg wilde ruimen door ,,een moordaanslag of door een staatsgreep''. In augustus klaagde Kaddafi volgens Alamoudi dat hij nog steeds geen koppen had zien rollen in de Saudische koninklijke familie. Mohammed Ismael en Abdurahman Alamoudi zouden ook samen in Londen zijn geweest om daar Saudische ballingen te werven voor de samenzwering.

www.volkskrant.nl Het klinkt te mooi, om waar te zijn!

BiL@L
11-06-04, 22:34
Geplaatst door Al Sawt
Het klinkt te mooi, om waar te zijn!

Tjah, ik denk niet dat je dat behoort te vinden.

Afrux
12-06-04, 02:03
Geplaatst door 850
:o Wat is de bron van dit propaganda artikeltje?


Dit onderwerp had ik eerder geopend

Qaddafi beraamt aanslag op saudische ... (#)
Qaddafi is beschuldigd van het beramen van een aanslag op de kroonprins van saudi Arabia.
Op de site is een foto te zien van de Qaddafi met de kroonprins.
pdf formaat
Bron: http://www.assabah.press.ma/
ASSabah is een Marokkaanse onafhankelijke krant. In tegenstelling tot andere kranten die de mening van de Arabische nationalisten vertolken.

Zij hebben de afgelopen nummers (helaas zonder archief), veel aandacht besteed aan de demonstraties in Alhoceima en de onvrede van de burgers over de gang van zaken. Zij vragen zich af waar de honderden miljoenen blijven, voornamelijk uit Europa en Saudi Arabia zijn. Marokko.

Ander nieuws van vandaag:

De minister van BZ begrijpt niet waarom er wapens gekocht moeten worden van Amerika. Marokko is het land van vrede en Democratie (!!!), het heeft geen wapens nodig. En ook niet van Spanje waarmee ze recent samen hebben geoefend in de straat van Gibraltar.
De minister van BZ van Spanje heeft verklaard dat zijn land blij zal zijn als Marokko in plekje krijgt in de Nato.

Op de site is een foto te zien van de Qaddafi met de kroonprins.

Afrux
12-06-04, 02:06
Geplaatst door barneveld
wat is dit voor een rot streek tegen alkadafi de super hero

Qaddafi super hero??

Qaddafi achterlijke dictatuur en mordenaar zou je bedoelen.

Het is algemeen bekend dat hij een hekel heeft aan het Saudische regime en haar Wahhabisme. Lees interviews met hem over dit onderwerp.

Afrux
12-06-04, 12:31
http://www.asharqalawsat.com/

De 4 opgepakte saudiers, die de aanslag op de kroon prins (de absolute machthebber in het land) van Saudi Arabie wilden plegen, zijn van wapens voorzien door alqaida.

Alqaida verklaarde zich bereid met de duivel samen te werken om een gemeenschappelijk doel te bereiken.

met de duivel bedoel men: Het ARabische nationalistisch (racistisch) regime van Alqaddafi.

850
12-06-04, 13:43
Geplaatst door Afrux
Qaddafi super hero??

Qaddafi achterlijke dictatuur en mordenaar zou je bedoelen.

Het is algemeen bekend dat hij een hekel heeft aan het Saudische regime en haar Wahhabisme. Lees interviews met hem over dit onderwerp.

Een hekel hebben aan iemand is nog niet hetzelfde als iemand laten vermoorden.

En hoezo is het een achterlijke dictatuur en hoezo is hij een moordenaar?

Afrux
12-06-04, 18:34
Geplaatst door 850
Een hekel hebben aan iemand is nog niet hetzelfde als iemand laten vermoorden.

En hoezo is het een achterlijke dictatuur en hoezo is hij een moordenaar?

dictatuur:
Hij heeft een staatsgreep gepleegd en zo aan de macht gekomen. Hij is niet gekozen. Wat is een dictatuur in je ogen? Trouwens alle Arabisch nationalisten zijn dictatuurs. Eeens aan de macht, altijd aan de macht en als ze dood gaan, dan komen de zonen.
moordenaar
Hij is verantwoordelijk voor de dood van velen, met name politieke tegenstanders en islamieten (ook al zijn onschuldig). Maar ook voor de doden die gevallen zijn tijdens de Tchad oorlog en zijn terroristische aanslagen.


achterlijk
Als hij slim was dan zou hij niet miljarden dollars besteden aan wat hij zelf nu noemt na 30 jaar "achterlijke arabische nationalisme". Hij heeft hetzelfde wat hij 30 jaar aanbad nu achterlij, Is hij achterlijk of niet?
Als hij slim was dan had hij niet honderden onschuldige passagiers laten moorden. Nu betaalt hij daarvoor miljarden dollars. Misschien heb jij begrip voor zoals de ael begrip heeft voor 11 september, maar de islam verbiedt het doden van onschuldigen.
Als hij slim was dan had hij niet zichzelf verijkt met geld van het volk en talloze paleisen gebouwd en iedereen in zijn familie tot een heersre gemaakt. Scheiniheild rond lopen met zijn vrouwelijke bodygards en in een tent slapen in Brussels. als hij slim was... ik kan tot morgen doorgaan....

Al Sawt
13-06-04, 17:27
Geplaatst door BiL@L
Tjah, ik denk niet dat je dat behoort te vinden. En kan je me uitleggen, waarom het een foute gedachte is?

Al Sawt
13-06-04, 17:40
Geplaatst door Afrux
dictatuur:
Hij heeft een staatsgreep gepleegd en zo aan de macht gekomen. Hij is niet gekozen. Wat is een dictatuur in je ogen? Trouwens alle Arabisch nationalisten zijn dictatuurs. Eeens aan de macht, altijd aan de macht en als ze dood gaan, dan komen de zonen. En alle Arabische monarchieen zijn ook dictaturen. Dus je redenatie dat een Arabische dictator een nationalist is, klopt van geen kant.

Er zijn maar 3 Arabische dictaturen, die kunnen buigen op Pan-Arabische ideologie. Voor de rest gaat het allemaal om aristocratische potentaten.
Geplaatst door Afrux

moordenaar
Hij is verantwoordelijk voor de dood van velen, met name politieke tegenstanders en islamieten (ook al zijn onschuldig). Maar ook voor de doden die gevallen zijn tijdens de Tchad oorlog en zijn terroristische aanslagen. Mee eens.


Geplaatst door Afrux

achterlijk
Als hij slim was dan zou hij niet miljarden dollars besteden aan wat hij zelf nu noemt na 30 jaar "achterlijke arabische nationalisme". Hij heeft hetzelfde wat hij 30 jaar aanbad nu achterlij, Is hij achterlijk of niet? Miljarden? Ik vraag me af, waar mensen die getallen vandaan redeneren?



Geplaatst door Afrux

Als hij slim was dan had hij niet honderden onschuldige passagiers laten moorden. Nu betaalt hij daarvoor miljarden dollars. Dat klopt.


Maar dat brengt me op de volgende. Waarom is een leven van een Westerling miljarden waard en die van de Iraanse vliegtuig passagiers geen cent waard?


Dat Khaddafi dergelijke bedrag gaat neertellen, oogst alleen mijn diepe minachting voor hem.

BiL@L
13-06-04, 19:09
Geplaatst door Al Sawt
En kan je me uitleggen, waarom het een foute gedachte is?

Ehm, nou ik kan het in ieder geval proberen. :)

Ik vind het een foute gedachte te wensen dat het waar is dat Khadafi een moordaanslag op het oog had om zo de kroonprins van het toneel te doen verdwijnen omdat... (even adem halen hoor)

Omdat het een aanleiding kan zijn tot nog meer oorlogen naast de oorlogen die er al zijn. En in de meeste oorlogen van vandaag de dag vinden er vele gruwelijkheden plaats, waarin iedere burger een potentiele slachtoffer is. Folteringen, diefstal, rooftijdstippen, verkrachtingen, mishandeling etc. etc.

Er kan dan een situatie ontstaan die erger is dan de situatie ervoor.

Afrux
13-06-04, 20:50
Maar dat brengt me op de volgende. Waarom is een leven van een Westerling miljarden waard en die van de Iraanse vliegtuig passagiers geen cent waard?

Omdat de moslims zwak zijn. Zij zijn bezig met nationalisme en niet democratie. Een gelijkwaardige smaneleving, waarin de rechetrs niet naar mate oordelen. Die niet gebaseerd is op etniciteit. Waarin mensnerechten gerespecteerd worden. Alleen zo kan je een eenheid maken en eenheid is de sleutel tot tegenstand. OOk Koningen zijn dictatuurs en in ook in koninkrijken regeert arabisme.

Nee het leven van een Palestijn, Iranier of wie dan ook is niet minderdan die van een westerling. Niet in mijn ogen, daarom heb ik meerdere demonstraties mee gelopen voor Palestina en tegen de oorlog in Irak. Maar in de ogen van Amerika wel. Dat ik Qaddafi bekritiseer wil niet zeggen dat ik Amerika heilig verklaar of israel niet als een terroristische staat zie.



Dat Khaddafi dergelijke bedrag gaat neertellen, oogst alleen mijn diepe minachting voor hem.
Mijn minachting stage voor hem is voorbij. Ik begin nu medeleden met hem te voelen en hij maakt me aan het lachen.

BiL@L
13-06-04, 21:59
Geplaatst door Afrux
Maar dat brengt me op de volgende. Waarom is een leven van een Westerling miljarden waard en die van de Iraanse vliegtuig passagiers geen cent waard?

Omdat de moslims zwak zijn. Zij zijn bezig met nationalisme en niet democratie. Een gelijkwaardige smaneleving, waarin de rechetrs niet naar mate oordelen. Die niet gebaseerd is op etniciteit. Waarin mensnerechten gerespecteerd worden. Alleen zo kan je een eenheid maken en eenheid is de sleutel tot tegenstand. OOk Koningen zijn dictatuurs en in ook in koninkrijken regeert arabisme.

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je het echt nationalisme kunt noemen, en als dat wel gepast zou zijn, dan is het zeker niet het grootste probleem dat er speelt, omdat dat nog wel meevalt. Ik weet zeker dat in bijvoorbeeld Australie het nationalisme veel groter is.


Nee het leven van een Palestijn, Iranier of wie dan ook is niet minderdan die van een westerling. Niet in mijn ogen, daarom heb ik meerdere demonstraties mee gelopen voor Palestina en tegen de oorlog in Irak. Maar in de ogen van Amerika wel. Dat ik Qaddafi bekritiseer wil niet zeggen dat ik Amerika heilig verklaar of israel niet als een terroristische staat zie.

Ik heb ook wel wat demonstraties meegelopen, maar dat zal ik nooit meer doen. Al die demo's zijn zo nutteloos als wat. Die Zionisten trekken zich daar echt niets van aan...


Dat Khaddafi dergelijke bedrag gaat neertellen, oogst alleen mijn diepe minachting voor hem.
Mijn minachting stage voor hem is voorbij. Ik begin nu medeleden met hem te voelen en hij maakt me aan het lachen.

Hehe, zozo. Misschien is het niet eens waar joh...

Afrux
13-06-04, 23:25
Geplaatst door BiL@L
Ik denk eerlijk gezegt niet dat je het echt nationalisme kunt noemen, en als dat wel gepast zou zijn, dan is het zeker niet het grootste probleem dat er speelt, omdat dat nog wel meevalt. Ik weet zeker dat in bijvoorbeeld Australie het nationalisme veel groter is.

- ikmijn referentie kader is Marokko en wat ik lees (in arabische kranten) over landen waar nationalisme regeert. Maar belangrijk voor mij Marokko. De onderdrukking van Imazighen is daar een feit en deze wordt gerechtvaardigd door ARabisme (nassirisme ideologie), die de gevestigde orde hanteert. Deze verbiedt zelf een partij die opkomt voor Imazighen. Ik werd al de eerste dag mishandeld omdat ik met een mede scholier tamazight praatte terwijl ik op dat moment de enige taal was die ik kon. Om maar een voorbeeld te noemen. daarom heb ik een hekel aan ideologieen gebaseerd op etniciteit. islam verbiedt nationalisme in tegen stelling tot wat dyab beweert in zijn betogen.

In Turkije heerst ook nationalisme, maar in het westen heb ik het meer over chauvinisme, het is niet ten koste van anderen. Qaddafi, de vader van abisme, heeft zelfs een wet vervaardigt die het spreken van Tamazight verbiedt.


Ik heb ook wel wat demonstraties meegelopen, maar dat zal ik nooit meer doen. Al die demo's zijn zo nutteloos als wat. Die Zionisten trekken zich daar echt niets van aan...

- Ik doe ook al niet meer mee.
Ik vraag me wel af waar al die arabieren blijven. De meeste die er komen zijn Imazighen of niet Arabieren. Een vraag aan ael misschien?



Hehe, zozo. Misschien is het niet eens waar joh...
Ik hoop het voor hem, althans voor het libische volk, hij mag van mij in d ehel verbranden. Maar zo een actie zal libie weer erg treffen en zullen de mensne de gevolgen van krijgen. Niet hij met zijn miljareden gestolen geld. Ook zijn zonene en dochters hebben inmiddels 100 miljoenen van hem gekregen.

850
14-06-04, 00:32
Geplaatst door Afrux
[B]dictatuur:

Hij heeft een staatsgreep gepleegd en zo aan de macht gekomen. Hij is niet gekozen. Wat is een dictatuur in je ogen?

Ik heb niet zoveel tegen een dictatuur mits er een goed leider in het zadel zit. En in het geval van Libya zit er al ruim 30 jaar een goede leider.


Als hij slim was dan had hij niet honderden onschuldige passagiers laten moorden. Nu betaalt hij daarvoor miljarden dollars. Misschien heb jij begrip voor zoals de ael begrip heeft voor 11 september, maar de islam verbiedt het doden van onschuldigen.

Qathafi zat niet achter die vliegtuig aanslag. Dat was Iran en Syria. Dat weet zo'n beetje alles en iedereen. Maar ja, er moet toch iemand de zondebok zijn en dat was dus Libya geworden.

Als hij slim was dan had hij niet zichzelf verijkt met geld van het volk en talloze paleisen gebouwd en iedereen in zijn familie tot een heersre gemaakt.

Hij heeft juist het geld aan het volk geschonken slimpie! Binen 10 jaar nadat hij aan de macht kwam ging de levensstandaard ruim omhoog in Libya. Elk gezin in Libya heeft een gratis huis gekregen, gratis tv, gratis auto en iedereen heeft recht op gratis ziekenverzorging en scholing.
Hij had makkelijk het geld in eigen zak kunnen steken zoals elke willekeurige leider dat gedaan zou hebben maar hij heeft welvaart gechonken in Libya. Tis niet voor niets dat met name de oudere generatie Qathafi dankbaar is voor de dingen die hj gedaan heeft.
Ondanks de boycot is nog steeds de levensstandaard relatief hoog in Libya. Daar mag je Qathafi voor bedanken. En die paleizen zul je in Libya niet tegenkomen. Net zo min als corruptie en geheime bankrekeningen.

Scheiniheild rond lopen met zijn vrouwelijke bodygards en in een tent slapen in Brussels. als hij slim was... ik kan tot morgen doorgaan....
Dat is niet schijnheilig. Hij was in 1986 de eerste arabische leider die vrouwelijke bodyguards in dienst heeft genomen. En al ruim 30 jaar maakt hij gebruik van zn tent.


:aftel: Je bent een Geen vuilbekkerij s.v.p.

Julien
14-06-04, 00:44
ik vind het maar raar deze affaire..

op mij komt S-Arabia over als 1 van de strengste islamitische landen ter wereld.. je hand wordt daar afgehakt als je een brood steelt... maar blijkbaar vinden sommige moslim-extremisten het land niet islamitisch genoeg? :verward:

hoe islamitischer moet dat land dan wel niet worden?

850
14-06-04, 00:46
Geplaatst door Al Sawt
Dat klopt.


Maar dat brengt me op de volgende. Waarom is een leven van een Westerling miljarden waard en die van de Iraanse vliegtuig passagiers geen cent waard?


Dat Khaddafi dergelijke bedrag gaat neertellen, oogst alleen mijn diepe minachting voor hem.

:rolleyes: Die diepe minachting kun je beter zoeken bij Iran enSyria. Die lieten Libya in de stront zakken met die affaire.
Qathafi staat met zn rug tegen de muur. Zon jarenlange boycot draait m en de bevolking op termijn de nek om. Hij moet er wel onderuit komen.
Ben je de rechtzaak alweer vergeten die hier in Nederland was? Daarin was het duidelijk geworden dat er geen goeie bewijslast was.
Overigens wist Amerika al binnen 6 maanden na de aanslag dat Iran er achter zat en dat het een wraakactie was van hun maar Amerika kon weinig doen omdat de golfoorlog net gestart was waarin Iran aan de kant stond van Amerika.
Pain in the ass-Libya was een gemakkelijk zwart schaap om hun de schuld in de schoenen te schuiven.