PDA

Bekijk Volledige Versie : europese verkiezingen



Mark
10-06-04, 16:46
zal ik nog gaan stemmen??

heb eigenlijk geen zin om mijn schoenen aan te trekken ervoor.

Isaac
10-06-04, 16:48
Geplaatst door Mark
zal ik nog gaan stemmen??

heb eigenlijk geen zin om mijn schoenen aan te trekken ervoor.

Burger, doet uw plicht! :student:

Mark
10-06-04, 16:49
hmmm ja aan de andere kant wat maakt het allemaal uit?

en ik weet ook niet wat ik moet stemmen.... ik had gehoopt in het buitenland te zitten en mijn vrouw voor me te laten kiezen maar helaas.

die partij voor dieren klinkt wel grappig

Isaac
10-06-04, 16:53
Hmm....partij voor de dieren. Heb ik ook over nagedacht. Probleem is dat er nog meer problemen zijn. Uiteindelijk heb ik maar op de meest anti-europeese partij gestemd die nog in mijn straatje paste. De SP.

Maar niemand verder vertellen, want ik ben eigenlijk lid van D'66.

Mark
10-06-04, 16:55
Geplaatst door Isaac
Hmm....partij voor de dieren. Heb ik ook over nagedacht. Probleem is dat er nog meer problemen zijn. Uiteindelijk heb ik maar op de meest anti-europeese partij gestemd die nog in mijn straatje paste. De SP.

Maar niemand verder vertellen, want ik ben eigenlijk lid van D'66.

Ik zal nooit op die vervloekte maoistische sekte stemmen :student:

Isaac
10-06-04, 16:57
Geplaatst door Mark
Ik zal nooit op die vervloekte maoistische sekte stemmen :student:

Ach, zolang je maar niet op het CDA stemt vin ik alles best.

Mark
10-06-04, 17:04
Geplaatst door Isaac
Ach, zolang je maar niet op het CDA stemt vin ik alles best.

geen linkse partijen, geen gelovigen

euhh
10-06-04, 17:08
VVD dan maar?

Mark
10-06-04, 17:11
Geplaatst door euhh
VVD dan maar?

nee die hebben ook afgedaan, hun buitenland politieke was sowieso al te afhankelijk van onze atlantische partner en financieel zijn ze ook niet lekker bezig.

euhh
10-06-04, 17:13
Tja dan blijft er weinig over behalve d66 en nieuw-rechts (maar die doen niet mee geloof ik)

Mark
10-06-04, 17:16
Geplaatst door euhh
Tja dan blijft er weinig over behalve d66 en nieuw-rechts (maar die doen niet mee geloof ik)

Partij van de dieren? :haha:

jammer dat Vlemmix niet meedoet

Ourzazate
10-06-04, 18:01
Geplaatst door Mark
zal ik nog gaan stemmen??

heb eigenlijk geen zin om mijn schoenen aan te trekken ervoor.


Ga lekker stemmen joh...:). Op de terugweg koop je een heerlijke kipcorn en voor je het weet ben je weer lekker thuis...:). Wel op onze Donna stemmen uiteraard...;). Dan krijg jij van mij tzt een glaasje ks...:).

Mark
10-06-04, 20:32
het is er niet van gekomen... :vreemd:

Bofko
10-06-04, 22:57
RIJSWIJK - CDA en PvdA lijken bij de verkiezingen voor het Europees parlement even groot te zijn geworden. Beide partijen kwamen nadat zo'n 90 procent van de stemmen was geteld uit op zeven zetels. Voor de PvdA is dat een winst van een, voor het CDA een verlies van twee. Ook de VVD moet twee zetels inleveren. Zij houdt er vier over.

Opvallend is verder dat het pas opgerichte Europa Transparant van 'klokkenluider' Paul van Buitenen twee zetels haalt.

De opkomst bedraagt zo'n 39 procent, ruim meer dan vijf jaar geleden, toen nog geen 30 procent van de kiezers naar de stembus kwam. Ook in 1994 was de opkomst lager dan nu.

Naast de PvdA wint ook de SP, zij gaat van één naar twee zetels. GroenLinks raakt de helft van zijn vier zetels kwijt, D66 gaat van twee naar één zetel en de combinatie ChristenUnie/SGP van drie naar twee. De andere deelnemende partijen, zoals de LPF en de Partij voor de Dieren, komen niet in het Europees Parlement.

www.volkskrant.nl
---------------------------------------

Van Buitene : 2 zetels. :duim: .
Eerst schoon schip maken voordat we met Europa verder gaan.