PDA

Bekijk Volledige Versie : Persona non grata: Een dictator in Parijs



vgeld
10-06-04, 18:34
Ik wil een pressiegroep starten om Frankrijk toe te bewegen Driss El Basri Persona non grata te verklaren. El Basri zit nu op de 19e arrondissement van gestolen gelden te genieten. De pressiegroep zal zich niet beperken tot Nederland maar zal alle migratielanden omvatten.
Doen jullie mee?
Ja, ik doe mee is niet voldoende. Heb je een strategie?

Voor wie niet weet wie Driss El Basri is:
El basri is een kruising tussen Stalin, Saddam Pol pot en Bush

euhh
10-06-04, 19:20
Geplaatst door vgeld


Voor wie niet weet wie Driss El Basri is:
El basri is een kruising tussen Stalin, Saddam Pol pot en Bush

Dus hij is een aziatische ezel met een grote snor die in een kuil leeft?

vgeld
10-06-04, 19:25
Geplaatst door euhh
Dus hij is een aziatische ezel met een grote snor die in een kuil leeft?
Ik ga je voordragen om het groepje cabaretiers van "kopspijkers"te versterken.
Wij hebben ook humoristen nodig om dictators te verjagen.

Mark
10-06-04, 19:25
Geplaatst door vgeld
Voor wie niet weet wie Driss El Basri is:
El basri is een kruising tussen Stalin, Saddam Pol pot en Bush

Wat die genetici allemaal niet voor elkaar krijgen in hun labs tegenwoordig!

Zwarte Schaap
10-06-04, 19:28
Geplaatst door vgeld
Ik wil een pressiegroep starten om Frankrijk toe te bewegen Driss El Basri Persona non grata te verklaren. El Basri zit nu op de 19e arrondissement van gestolen gelden te genieten. De pressiegroep zal zich niet beperken tot Nederland maar zal alle migratielanden omvatten.
Doen jullie mee?
Ja, ik doe mee is niet voldoende. Heb je een strategie?

Voor wie niet weet wie Driss El Basri is:
El basri is een kruising tussen Stalin, Saddam Pol pot en Bush

Driss El Basri is niet de hoofdschuldige, maar hij die hem aanstelde, hem zijn gang liet gaan en anderen belette om hem te controleren.

Dit is een structureel probleem in Marokko wat aangepakt moet worden. Als dit niet verandert zitten we elke keer weer met een nieuwe Driss El Basri.

Ik vraag me af waarom Marokko niet om zijn uitlevering vraagt, dat lijkt me meer voor de hand liggen dan een actie van burgers om hem in Frankrijk tot ongewenst persoon te laten verklaren.

vgeld
10-06-04, 20:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Driss El Basri is niet de hoofdschuldige, maar hij die hem aanstelde, hem zijn gang liet gaan en anderen belette om hem te controleren.

Dit is een structureel probleem in Marokko wat aangepakt moet worden. Als dit niet verandert zitten we elke keer weer met een nieuwe Driss El Basri.

Ik vraag me af waarom Marokko niet om zijn uitlevering vraagt, dat lijkt me meer voor de hand liggen dan een actie van burgers om hem in Frankrijk tot ongewenst persoon te laten verklaren.

Ik zal je updaten !
+Zijn Marok. pas is verlopen.
+De Marok. ambassade in Frankrijk weigert om zijn pas te verlengen.
+Hij moet in Marokko voor de rechter verschijnen.
+Frankrijk weigert om hem te naturaliseren.

Frankrijk heeft dus een duwtje nodig om hem het land uit te zetten. Zullen wij voor het duwtje zorgen?
Wie denk je dat Basri aan de kant heeft gezet en onder huisarrest geplatst? HM King Mohammed VI of Morocco, direct na zijn aantreden.

PS: Ik heb ook een appeltje met hem te schillen. Ik werd als student in de "bekende" busjes afgevoerd.

Zwarte Schaap
10-06-04, 20:33
Geplaatst door vgeld
Ik zal je updaten !
+Zijn Marok. pas is verlopen.
+De Marok. ambassade in Frankrijk weigert om zijn pas te verlengen.
+Hij moet in Marokko voor de rechter verschijnen.
+Frankrijk weigert om hem te naturaliseren.

Frankrijk heeft dus een duwtje nodig om hem het land uit te zetten. Zullen wij voor het duwtje zorgen?
Wie denk je dat Basri aan de kant heeft gezet en onder huisarrest geplatst? HM King Mohammed VI of Morocco, direct na zijn aantreden.

PS: Ik heb ook een appeltje met hem te schillen. Ik werd als student in de "bekende" busjes afgevoerd.

Ik snap niet waarom Marokko niet om zijn uitlevering vraagt, dat is de meest legitieme weg die het meest succes biedt. Heeft Marokko al om zijn uitlevering gevraagd? Zo ja dan lijkt mij jouw actie gerechtvaardigd, zo niet dan kunnen we beter actie ondernemen tegen de Marokkaanse staat zodat die om zijn uitlevering kan vragen.

vgeld
10-06-04, 20:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet waarom Marokko niet om zijn uitlevering vraagt, dat is de meest legitieme weg die het meest succes biedt. Heeft Marokko al om zijn uitlevering gevraagd? Zo ja dan lijkt mij jouw actie gerechtvaardigd, zo niet dan kunnen we beter actie ondernemen tegen de Marokkaanse staat zodat die om zijn uitlevering kan vragen.
Jij stelt "the wrong questions".
Marokko is een democratie in (nog) ontwikkelingsfase. Basri heeft zijn eigen lobby in Marokko.
WAT MIGRANTEN NIET WETEN IS DAT ZIJ ALS HEILIGE KOEIEN WORDEN BESCHOUWD MAAR ZELF ZIJN ZIJ ER NIET VAN BEWUST. Je hoeft alleen maar de kranten open te slaan en je begrijpt waarom.
By the way: 2,8 miljoen Marokkanen zullen dit jaar de grens passeren.

Maar nu even de actie tegen Basri.
Ik zal je maar meteen met een opdracht opzadelen:
Begin maar met een verzoek aan de Fransen om de "expulsion"van Basri.
Ik zorg voor de vertaling en zorg ook dat het verzoek wordt verspreid over alle ambassades van Frankrij en de ministeries.

almouqawim
10-06-04, 21:03
ik sta helemaal achter je.

vgeld
10-06-04, 21:06
Geplaatst door almouqawim
ik sta helemaal achter je.
Je moet niet achter mij gaan staan, kom naast mij staan ! m.a.w. Ik heb behoefte aan daadkracht en niet aan "umpty words".

barfly
10-06-04, 22:24
Misschien wil iemand hier, vgeld?, de moeite nemen om eens uit te leggen wat er nou zo fout is aan Basri? Ik ken de beste man niet en dat is schadelijk voor mijn mening wat betreft het uitzetten van deze meneer naar Marokko waar de beste man vast een rechtvaardig en eerlijk proces zal krijgen.

vgeld
10-06-04, 22:53
Geplaatst door barfly
Misschien wil iemand hier, vgeld?, de moeite nemen om eens uit te leggen wat er nou zo fout is aan Basri? Ik ken de beste man niet en dat is schadelijk voor mijn mening wat betreft het uitzetten van deze meneer naar Marokko waar de beste man vast een rechtvaardig en eerlijk proces zal krijgen.

Basri was minister van Biza in Marokko gedurende 20 jaar. Hij werd aangevoerd als minister van Biza maar was in feite een super minister voor wie ander ministers angst hadden. Hij bepaalde de buitenlands politieke, besliste over justitie, stuurde duizenden dissidenten naar het onbenoembaar (= Tazmamart = ondergronds gevangnissen waar niemand wist waar ze zijn), martelde kritisch studenten waaronder ondergetekende (Vgeld dus), manipuleerde verkiezingen, deelde banen uit,bepaalde wie het land mocht verlaten,...kortom you name it and .....
Je hoeft alleen maar de naam Driss Basri te typen op Google en je zult versteld staan ...

Zwarte Schaap
10-06-04, 23:08
Geplaatst door vgeld
Jij stelt "the wrong questions".
Marokko is een democratie in (nog) ontwikkelingsfase. Basri heeft zijn eigen lobby in Marokko.
WAT MIGRANTEN NIET WETEN IS DAT ZIJ ALS HEILIGE KOEIEN WORDEN BESCHOUWD MAAR ZELF ZIJN ZIJ ER NIET VAN BEWUST. Je hoeft alleen maar de kranten open te slaan en je begrijpt waarom.
By the way: 2,8 miljoen Marokkanen zullen dit jaar de grens passeren.

Maar nu even de actie tegen Basri.
Ik zal je maar meteen met een opdracht opzadelen:
Begin maar met een verzoek aan de Fransen om de "expulsion"van Basri.
Ik zorg voor de vertaling en zorg ook dat het verzoek wordt verspreid over alle ambassades van Frankrij en de ministeries.

Kijk beste Wgeld als Marokko niet om zijn uitlevering gevraagd heeft en geenszins dat van plan is heeft het geen zin. Waar moet hij dan naar toe uitgewezen worden? Als hij door Frankrijk uitgewezen wordt gaat hij natuurlijk weer naar een andere land en dan ben je nog niets opgeschoten.

vgeld
10-06-04, 23:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als hij door Frankrijk uitgewezen wordt gaat hij natuurlijk weer naar een andere land en dan ben je nog niets opgeschoten.
Opgejaagd worden is erger dan te worden uitgeleverd.!
Als ik moet kiezen dan kies ik voor opjagen.
Op het moment dat Migranten het voortouw gaan nemen dan rest Marokko niets anders dan om zijn uitlevering te vragen (Dit is inleiding in de politicologie dat moet je toch wel weten !!!)

Ik heb in een paar sites het gerucht verspreid dat er een pressiegroep een aktie tegen Basri gaat beginnen.

Zwarte Schaap
11-06-04, 00:02
Geplaatst door vgeld
Opgejaagd worden is erger dan te worden uitgeleverd.!
Als ik moet kiezen dan kies ik voor opjagen.
Op het moment dat Migranten het voortouw gaan nemen dan rest Marokko niets anders dan om zijn uitlevering te vragen (Dit is inleiding in de politicologie dat moet je toch wel weten !!!)

Ik heb in een paar sites het gerucht verspreid dat er een pressiegroep een aktie tegen Basri gaat beginnen.

Oke dan snap ik het nu iets beter. Er is dus geen uitleveringsverzoek van Marokkaanse kant ingediend. Het probleem zit dus in Marokko en bij gebrek aan iets beters/anders probeer je het zo.

Hmzzz.......

Aangezien jij slachtoffer bent geweest van zijn praktijken zou je eigenlijk moeten onderzoeken of er internationaal recherlijke wegen zijn om hem in Frankrijk aan te klagen. Mischien dat er via een organisatie van slachtoffers de krachten gebundelt kunnen worden. Maar dan klaag je in principe ook Marokko aan.

Maar dit wordt heel moeilijk, ik denk dat het gewoon een regeling is geweest tussen Marokko, Driss en Frankrijk waar alle drie belang bij hebben.

Maar wat ga je tegen Frankrijk zeggen? Wat voor bewijzen heb je ?

Anyhow ik wist niet dat Driss bescherming van frankrijk geniet. Frankrijk zorgt dus toch goed voor haar schoothondjes.

vgeld
11-06-04, 16:12
Geplaatst door Veerapen
OBL aka Sharon ontbreken in het rijtje Moordenaars.

Mijn analyse:

Stalin: werd vergiftigd onder mysterieuze omstandigheden.

Saddam: is de vloer mee gedweild.

Pol pot: rustige dood na alle massa moorden.

Bush: kreeg bijna een Boeing van Al Quaida op z'n kop.

OBL: telefonische liefdes escapades met Bush van uit z'n grot,
want de olie poet brengt soms de meeste extravagante psychopaten
bij elkaar.

Dris al Basri: voor hem geen zwakzinnige met een bomgordel,
die van de 72 maagden premie gebruik wil maken.
maar Bush kreeg bijna wel een 707 op z'n kop,
het leven is echt onrechtvaardig.

Voortaan noem ik je Al Faylassouf

Julien
11-06-04, 16:51
als ik het zo lees heb je wel een punt Vgeld, ik snap ook niet wat Frankrijk er van weerhoudt om deze man uit te leveren?

Maar kunnen we de zaken niet omdraaien, moet Marokko niet meer druk op Frankrijk zetten om El Basri te laten uitleveren.

Vooral Chirac is zeer gevoelig voor druk en/ of kritiek uit de Maghreb. Door sommigen wordt Chirac een "Maghreb- knuffelaar" genoemd, ik weet zeker dat Frankrijk hem dan wel zal uitleveren.