PDA

Bekijk Volledige Versie : Brigitte Bardot, een schande voor France!



Julien
12-06-04, 15:44
Één van de bekendste actrices in Frankrijk (ze was vroeger een schoonheid :p ) heeft voor opschudding gezorgd door een boek uit te geven, waarin ze zegt:

1. De moslims moeten Frankrijk verlaten
2. Huwelijken tussen verschillende rassen is fout
(dit is heel gek want de autochtone Fransen bestaan uit 3 rassen; het noordelijke ras, het alpenras en het mediterrane ras)
3. Homo's zijn circus-attracties
4. De Franse bevolking van vandaag zijn liberale zwervers

Hier een Engelstalig artikel:
----------------------------------------------------------------
Brigitte Bardot fined for slurring Muslims in book

PARIS (AFP) - Former French actress Brigitte Bardot was fined 5,000 euros (6,000 dollars) by a Paris court for inciting racial hatred in a book in which she declared disgust with her country's tolerance of Islam.

The judgement added to a number of previous decisions which have found the 69-year-old guilty of racism in her expression of right-wing, xenophobic views.

Bardot's publisher, Rocher, was also fined 5,000 euros for last year bringing out the book, ""Un Cri Dans le Silence" (A Cry in the Silence).

Bardot, who lives in in the French Riviera town of Saint-Tropez, was not present for the verdict.

Two civil rights groups, the Movement Against Racism and For Friendship Between People and the League of Human Rights, brought the lawsuit because of several passages in the book.

One of the most incriminating sections read: "I am against the Islamisation of France! This obligatory allegiance, this forced submission disgusts me.... Our ancestors, the elderly, our grandfathers, our fathers have for centuries given their lives to push out successive invaders."

The two groups which sued the ex-actress were each awarded a symbolic one euro in damages.

A complaint over a tirade in the book against "mixing our genes" with non-European immigrants -- taken in context to mean Muslims -- was not upheld.

In its verdict, the court ruled that Bardot had deliberately tried to draw a link between Islam and terrorism by mentioning the September 11, 2001 attacks on the United States in a chapter on a Muslim holiday celebrated in France and elsewhere.

It found the book argued that "the presence of Muslims on French territory can only seem undesirable to the reader, who is ineluctably led ... to reject members of the Muslim community through hate and violence."

France has Europe's biggest Muslim community, estimated at five million out of a total population of 60 million.

In her defence, Bardot admitted in court last month that she may have been too direct in the expression of her views but she did not seek to hurt anyone.

"It's my overall view of a society becoming completely decadent, where it's like mediocrity has become more important than beauty and greatness, where there are more dirty, badly kept people invading the world," she said.

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/afp/20040610/capt.sge.des84.100604171151.photo00.default-278x361.jpg

Mark
12-06-04, 15:49
Geplaatst door Julien
(dit is heel gek want de autochtone Fransen bestaan uit 3 rassen; het noordelijke ras, het alpenras en het mediterrane ras)

:maf2:

Julien
12-06-04, 15:51
Geplaatst door Mark
:maf2:

wat is daar raar aan? het is wetenschappelijk.

barfly
12-06-04, 15:53
Geplaatst door Julien

(dit is heel gek want de autochtone Fransen bestaan uit 3 rassen; het noordelijke ras, het alpenras en het mediterrane ras)


T zijn net hondjes :p

Le wouf, le wouff et le wouff!

Mark
12-06-04, 15:55
Geplaatst door Julien
wat is daar raar aan? het is wetenschappelijk.

Ik vind alle fransen maar bleke brunetjes :boogjes:

en wetenschappelijk gezien zijn er geen rassen

Julien
12-06-04, 16:12
Geplaatst door Mark
Ik vind alle fransen maar bleke brunetjes :boogjes:

en wetenschappelijk gezien zijn er geen rassen

Dat het Nederlands het woord "ras" alleen maar bij honden gebruikt, is een Nederlandse zaak. In het Engels en Frans is "race" iets gangbaars bij wetenschappers.

Check dan deze links als je me niet gelooft:
http://www.dienekes.com/blog/archives/000177.html
http://skadi.net/forum/showthread.php?t=8167

Anthropologen zijn echt niet gek, en in hun boeken hebben ze het zelf over de raciale verdeling van Europa. Nordish zijn de Noordelijke Europeanen (waaronder Nederlanders), Alpish zijn de mensen in Midden-Europa (waaronder gedeelte Frankrijk), en Mediterranean zijn de mensen in Zuid-Europa.
In Frankrijk hebben al deze 3 rassen een onderdeel, Alpish is het grootst met 40%.

Maar goed, dit is offtopic.

Onno26
12-06-04, 16:13
MMM, ik weet het niet, maar ik heb eigenlijk nog nergens gelezen wat er nou precies verkeerd aan dat boek is. Het lijkt wel alsof het probleem is dat mensen het niet met haar meningen eens zijn? Is ze daar voor veroordeeld?

Julien, kan je het ff uitleggen aan me?

Julien
12-06-04, 16:24
Geplaatst door Onno26
MMM, ik weet het niet, maar ik heb eigenlijk nog nergens gelezen wat er nou precies verkeerd aan dat boek is. Het lijkt wel alsof het probleem is dat mensen het niet met haar meningen eens zijn? Is ze daar voor veroordeeld?

Julien, kan je het ff uitleggen aan me?

salut,

ik heb de affaire een beetje gevolgd.. maar wat in haar boek staat is echt puur racisme! vooral voor moslims en homo's.

Haar boek heette Un cri dans le silence en was er een bestseller.

Ze heeft zichzelf verdedigd op "vrijheid van meningsuiting", de maximale straf die ze kan krijgen is 1 jaar. het vonnis is ergens in juni

http://www.ttc.org/200406101012.i5aacuy28782.htm

Onno26
12-06-04, 16:41
Maar je link is naar wat je hier al gezet had?
Zij mag toch best tegen de "verislamisering" van Frankrijk zijn?

Ik dacht dat jij dit artikel plaatste omdat je dit belangrijk vond en dat je dus wist wat er in dat boek stond? Kan je niet een beschrijving geven van wat er precies racistisch is tegen homo's en Moslims?

Ik dacht dat mijn geliefde republiek Liberté als een van haar drie uitgangspunten had. Ik vind dit vonnis een grotere bedreiging voor ma douce France dan wat ik tot nu toe van haar opvattingen heb gezien.

Julien
12-06-04, 16:50
Geplaatst door Onno26
Maar je link is naar wat je hier al gezet had?
Zij mag toch best tegen de "verislamisering" van Frankrijk zijn?

Ik dacht dat jij dit artikel plaatste omdat je dit belangrijk vond en dat je dus wist wat er in dat boek stond? Kan je niet een beschrijving geven van wat er precies racistisch is tegen homo's en Moslims?

Ik dacht dat mijn geliefde republiek Liberté als een van haar drie uitgangspunten had. Ik vind dit vonnis een grotere bedreiging voor ma douce France dan wat ik tot nu toe van haar opvattingen heb gezien.

onno, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet interesseert of ze wel of niet veroordeeld wordt.. ik heb alleen quotes uit dat boek gelezen en die zijn best verontrustend hoor. ik ben het met je eens dat er vrijheid van meningsuiting is, maar er is een grens.

was je er dan ook niet mee eens toen France die Turkse imam het land uitstuurde, hij beweerde namelijk dat je vrouwen mag slaan. Ik was het eens met de Franse regering, en nu vind ik ook dat Bardot te ver is gegaan.

Notre Belle Patrie n'oubliera jamais ses fundaments qui se trouvent dans la Révolution de 89 et ses propagateurs, comme le grand Napoléon, mais je suis súr qu'on ne doit pas devenir trop liberale pour des racistes ;)

ik zal zo wat uitgebreidere Franse artikels voor je opzoeken.

taouanza
12-06-04, 16:55
Geplaatst door Onno26
Maar je link is naar wat je hier al gezet had?
Zij mag toch best tegen de "verislamisering" van Frankrijk zijn?

Ik dacht dat jij dit artikel plaatste omdat je dit belangrijk vond en dat je dus wist wat er in dat boek stond? Kan je niet een beschrijving geven van wat er precies racistisch is tegen homo's en Moslims?

Ik dacht dat mijn geliefde republiek Liberté als een van haar drie uitgangspunten had. Ik vind dit vonnis een grotere bedreiging voor ma douce France dan wat ik tot nu toe van haar opvattingen heb gezien.

Zij mag tegen de aanwezigheid van moslims zijn in Frankrijk?
Wat wil jij dan met die moslims gaan doen dan?

Onno26
12-06-04, 17:12
Zij mag tegen de aanwezigheid van moslims zijn in Frankrijk?

Ze zegt dat ze niet blij is met de "verislamisering" van Frankrijk, daar kan ik me best wat bij voorstellen dat ze daar niet blij mee is. Zij woonde in het nog helemaal pure Frankrijk van de jaren '50. Dingen veranderen en zij is niet blij met de verandering.
Dat kan toch?

Zij is een oud-actrice, ze heeft geen enkele morele voorbeeldsfunctie, het is alleen haar mening. Dat vind ik nogal een verschil met een Turkse Imam die het slaan van vrouwen vergoeilijkt.

taouanza
12-06-04, 17:16
Geplaatst door Onno26
Ze zegt dat ze niet blij is met de "verislamisering" van Frankrijk, daar kan ik me best wat bij voorstellen dat ze daar niet blij mee is. Zij woonde in het nog helemaal pure Frankrijk van de jaren '50. Dingen veranderen en zij is niet blij met de verandering.
Dat kan toch?

Zij is een oud-actrice, ze heeft geen enkele morele voorbeeldsfunctie, het is alleen haar mening. Dat vind ik nogal een verschil met een Turkse Imam die het slaan van vrouwen vergoeilijkt.

Goh je omdat jij het niet erg vindt is het ook niet erg.
Vind haar net zo erg als die imam dat kan toch?

Onno26
12-06-04, 17:20
Vind haar net zo erg als die imam dat kan toch?

Ik kan me voorstellen dat jij als moslima niet gecharmeerd bent van Brigitte Bardot.
Maar het grote verschil tussen BB en de Imam is dat de Imam preken houdt voor een bepaalde groep mensen, en dat die mensen naar hem luisteren omdat hij een autoriteit is inzake godsdienstuitleg. Het is dus te verwachten dat een lid van de moskee waar deze man preekt denkt dat het OK is om een vrouw te slaan.
Niemand zal denken "het is goed" want BB zegt het, terwijl er wel mensen zullen zijn die denken "het is goed" want de Imam zegt het.

taouanza
12-06-04, 17:27
Geplaatst door Onno26
Ik kan me voorstellen dat jij als moslima niet gecharmeerd bent van Brigitte Bardot.
Maar het grote verschil tussen BB en de Imam is dat de Imam preken houdt voor een bepaalde groep mensen, en dat die mensen naar hem luisteren omdat hij een autoriteit is inzake godsdienstuitleg. Het is dus te verwachten dat een lid van de moskee waar deze man preekt denkt dat het OK is om een vrouw te slaan.
Niemand zal denken "het is goed" want BB zegt het, terwijl er wel mensen zullen zijn die denken "het is goed" want de Imam zegt het.

Ze is goed bevriend met Jean-Marie le Penn.
Bekende mensen worden wel vaker gebruikt om hun mening kracht bij te zetten. Zowel commercieel als politiek.

Onno26
12-06-04, 17:33
Ze is goed bevriend met Jean-Marie le Penn.

Wat wil je hiermee zeggen? Mag dat ook niet?


Bekende mensen worden wel vaker gebruikt om hun mening kracht bij te zetten. Zowel commercieel als politiek.

Je denkt dat JM LePen achter dit boek zit? Zelfs in dat geval is het ok namelijk.

Als ze nou alleen Homos had afgekeurd, dat doet zo'n beetje iedere moslim, was dat dan wel Ok geweest? Of zijn alle moslims fout?
Of mag een mens wel homo's en geen moslims afkeuren?

taouanza
12-06-04, 17:37
Geplaatst door Onno26
Wat wil je hiermee zeggen? Mag dat ook niet?



Je denkt dat JM LePen achter dit boek zit? Zelfs in dat geval is het ok namelijk.

Als ze nou alleen Homos had afgekeurd, dat doet zo'n beetje iedere moslim, was dat dan wel Ok geweest? Of zijn alle moslims fout?
Of mag een mens wel homo's en geen moslims afkeuren?

Worden homo's nou gebruikt om moslims te discrimineren?

ALLE moslims discrimineren homo's dus mogen wij ALLE moslims discrimineren?

Onno26
12-06-04, 17:42
Worden homo's nou gebruikt om moslims te discrimineren? ALLE moslims discrimineren homo's dus mogen wij ALLE moslims discrimineren?

Er is hier geen sprake van een wij.
Mijn vraag aan jou was, mag een individueel persoon, of een politiek persoon (daar gaat het immers om meningen), homoseksualiteit afkeuren, ja of nee?

Als dat niet zo is, vind jij dan dat een heleboel moslims fout zitten als ze zeggen dat ze Homo's afkeuren?

Als dat wel zo is, dan dezelfde vraag, mag een individueel persoon Moslims afkeuren?

S@deeQ.
12-06-04, 17:43
:maf2:

Alle fransen zijn een schande voor voor frankrijk, tijd is rijp om dat mooie land te zuiveren van die walgelijke fransozen :ninja2:

taouanza
12-06-04, 18:10
Geplaatst door Onno26
Er is hier geen sprake van een wij.
Mijn vraag aan jou was, mag een individueel persoon, of een politiek persoon (daar gaat het immers om meningen), homoseksualiteit afkeuren, ja of nee?

Als dat niet zo is, vind jij dan dat een heleboel moslims fout zitten als ze zeggen dat ze Homo's afkeuren?

Als dat wel zo is, dan dezelfde vraag, mag een individueel persoon Moslims afkeuren?

Met andere woorden :Wil jij mij vooroordelen bevestigen.:moe:


Zoek het lekker uit.
Ik vraag je waarom jij haat tegen moslims verdedigd en dan draai je het om. Who the hell is you. :watte?:

Julien
12-06-04, 18:29
Geplaatst door S@deeQ.
:maf2:

Alle fransen zijn een schande voor voor frankrijk, tijd is rijp om dat mooie land te zuiveren van die walgelijke fransozen :ninja2:

ook die 4 à 5 miljoen Maghrebi die er wonen? :moe: dat zijn nu iemmers ook "fransozen".

Julien
12-06-04, 18:34
pour onno:


Il est sorti le 7 mai 2003, il en a fait couler de l'encre, il en a allumé des debats enflammés... Qui ça ?"Un cri dans le silence", le livre de Brigitte Bardot.

Des centaines de pages de vie, de coup de gueule, d'indigestion,... Bref, des centaines de pages de Bardot. De ses plus grands succes a sa vie tranquille a La Madrague, elle nous livre au fil de sa (belle) plumes ses pensees. Parce que, même si l'on n'aime pas le bouquin, il faut avouer, elle ecrit bien. Tellement bien que ce livre est un livre fleuve, tout coule, il se lit vite.

Petit Rappel : Pour ceux qui ne la connaissent pas (tout comme moi avant la speciale "On ne peut pas plaire a tout le monde", Brigitte Bardot est une femme qui a aide a la liberation de ses semblables. Elle a ete le flambeau de toute une generation. Elle sortait les femmes de l'ombre. Pourquoi ? Parce que cette femme osait montrer ce que peut avait exposé avant : sa feminité. Elle a joué avec celle ci. Parfois dominante, parfois naive, elle a incarné bon nombre de personnages dans des films pas toujours excellent, avouons le. Puis, a la veille de la quarantaine, Madame plaque le cinema et prend une retraite (tres !) anticipés dans le sud de la France ou desormais elle se trouve une passion : les animaux. Elle defend ces derniers avec force et conviction en fondant l'association Brigitte Bardot. Toutefois, on la remarque quelque fois en compagnie de certains politiques d'extreme droite et le peu de fois ou elle s'exprime, elle n'apparait pas toujours tres tendre.

Les annees passent, la soixantaine arrive.

BB, trop seule peut etre, doit s'ennuyer... elle a comme un besoin d'argent (surement) et envie de refaire parler d'elle. Commence alors l'ecriture d'un livre. LE livre. Qui est LA claque litteraire de ce milieu d'annee.

Dans celui-ci, tout y passe : les sans-papiers, les immigres, les homos, les transsexuels, les jeunes, les profs... J'en passe et des meilleurs.

Des sa sortie, le livre se vend tres bien, et en moins d'un moins, on parle de 40. 000 exemplaires vendus, un excellent chiffre.

Ma critique : La Brigitte Bardot, Symbole, Egerie, Muse pour bon nombre de cineastes et autres photographes, Fantasme de millions d'hommes, Star des stars, se livre, dans ce livre justement. Mais alors, vraiment, quelle indigestion... En dehors de la belle vie de BB, c'est l'intolerance qui suinte, qui même degouline de ces pages. Comment une femme ayant apporte tant de liberte, de preuve de confiance en soi aux autres, peut ecrire une telle chose ? On a l'impression leitmotiv en lisant cet ouvrage d'un discours d'un certain homme politique aux idees tres controversees (c'est le moins que l'on puisse dire) present au second tour des precedantes elections presidentielles. Et la pillule ne passe pas facilement quand, au milieu du bouquin, on se souvient que c'est la si splendide actrice du "Mepris" qui nous confesse son etat d'esprit. Bref, le seul sentiment que peut nous faire eprouver un tel livre... c'est le degout... degout non pas envers BB, mais degout de se dire que des gens pensent encore de cette maniere... L'exemple de la regression de la liberte d'etre et de penser, par une des personnes qui les pronaient le plus.

La quatrieme de Couverture : Ce livre choc, sans concession, que Brigitte Bardot a souhaité écrire, seule, à La Madrague, entourée de ses animaux, exprime ses états d'âme actuels : sa révolte face à un monde en perdition et ses illusions perdues.
Sa révolte, car aujourd'hui, la liberté, qu'elle a si bien incarnée dans les années 60, est mise en cage, maltraitée, comme celle des animaux qu'elle défend avec passion. Notre éternelle "star" française, légende vivante, fustige avec ce franc-parler qui la caractérise, notre société, ses lâchetés et ses dérives ; la complicité devant l'injustice, les profiteurs du système, le nivellement par le bas de nos traditions et des valeurs de la France.

Et puis sa nostalgie, car Brigitte, enfin libre et sereine, se souvient de ce temps où, adulée par tous, elle décida que "réussir sa vie", ce n'était pas seulement "réussir dans la vie" et elle choisissait en solitaire, avec courage et sans regrets, de s'investir dans un combat difficile : la protection animale. Pour retrouver des valeurs essentielles bafouées par l'Etre humain : l'amour et la compassion, le respect et l'harmonie.

Ce cri, son Cri dans le silence, est un formidable appel au bon sens, à la liberté d'expression et à un retour nécessaire vers la confiance et l'espérance.

Maintenant, vous n'avez plus qu'a vous faire votre propre avis... Lisez le livre si cela vous interesse de decouvrir les horreurs que peuvent encore penser bon nombre de personne...
Mais ame sensible, attention : Livre coup de poing !

http://www.france-jeunes.net/article.php?artid=9551

taouanza
12-06-04, 18:39
Geplaatst door Julien
pour onno:



http://www.france-jeunes.net/article.php?artid=9551

Oui oui mais no oulala comme ci comme ca fromage croissant.

freya
12-06-04, 18:59
Geplaatst door Julien


http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/afp/20040610/capt.sge.des84.100604171151.photo00.default-278x361.jpg

Al ik elke dag zo'n kop in de spiegel zou zien, zou ik ook raar gaan doen :dood:

Beëlzebub
12-06-04, 19:11
Brigitte is gewoon een beetje gefrustreerd, omdat ze sinds de jaren 60 steeds minder aandacht heeft gekregen. Die aandacht kreeg zij trouwens vooral vanwege haar buitenkant en niet omdat ze zulke geweldige ideeën naar voren bracht.

Julien
12-06-04, 19:42
Geplaatst door Beëlzebub
Brigitte is gewoon een beetje gefrustreerd, omdat ze sinds de jaren 60 steeds minder aandacht heeft gekregen. Die aandacht kreeg zij trouwens vooral vanwege haar buitenkant en niet omdat ze zulke geweldige ideeën naar voren bracht.

:D helemaal waar.. ze loopt de laatste tijd jammer genoeg iets te veel achter de reet van Le Pen (of andersom)

Goodnight
12-06-04, 20:15
Wat mij betreft mogen ze haar daarvoor straffen.
En Onno26 wat jij nu uit loopt te kramen is klinkklare onzin:

De straf voor de Turkse en die Algerijnse imam vind je wel goed ( Dat begrijp ik uit je woorden) want: ze spreken een groot publiek toe en die mannen zouden zomaar ineens hun vrouwen in elkaar mogen slaan.

Uitspraken van Mevrouw BB vindt je daar en tegen blijkbaar wel kunnen want: zij is maar een actrice.
En wat voor gewicht hebben haar woorden nou allemaal toch?
En och wat maakt het uit of ze tegen de verislamerisering van Frankrijk is ?Zolang ze maar niet tegen semitisme is.
Dat vindt zij....dus moet kunnen.Vrijheid van meningsuiting.
Dat ze ook iets tegen homo's heeft moet ook kunnen zolang het niet van een moslim komt is het wat dat betreft ok.
BB's apartheid is ook geen big deal want iedere ras moet het bij zijn soort houden.

Dit zijn de hoofdpunten waar het ( volgens Julien) in haar boek over gaat.
Jij doet hier ontzettend luchthartig over en durft het nog te verdedigen ook nog.


Dat ze een boek hierover schrijft zal me worst wezen, ze schrijft voor mijn part 20 boeken over het zelfde onderwerp.

Maar ga aub niet met twee maten meten: de een wordt het land uit getrapt en de ander mag onder het mom van de vrijheid van shit uiting haar troep uitbrengen.

En misschien dat je dat niet weet maar zulke uitspraken voeden wel de gevoelens van anderen, dus jouw KUL argument dat haar woorden geen gewicht hebben en die van de imam wel slaan als een tang op een varken!

mark61
13-06-04, 00:25
Geplaatst door taouanza
Ze is goed bevriend met Jean-Marie le Pen.


En met Alain Delon overigens. Die houdt er ook van zulke ideeën op na. Als hij nog leeft tenminste. Met z'n tweeën zijn ze al minstens dertig jaar zo bezig.

Onno26
13-06-04, 00:47
Met andere woorden :Wil jij mij vooroordelen bevestigen.

Ik stel je gewoon een vraag naar aanleiding van het feit dat jij iemand haar mening ontzegt omdat je het niet met haar mening eens bent.
Je verwijt haar vooroordelen ten opzichte van Moslims en keurt dit af en je vindt het blijkbaar normaal dat zij hiervoor gestraft wordt. Jouw eventuele eigen vooroordelen zijn dus van belang. Haar vooroordelen afkeuren en de jouwe onuitgesproken laten omdat je weigert je eigen ideeen af te keuren is misschien een beetje hypocriet, of niet?


Ik vraag je waarom jij haat tegen moslims verdedigd en dan draai je het om. Who the hell is you.

Ik verdedig haar haat tegen moslims niet, haar haat en de inhoud van haar mening interesseren me geen bal. Ik verdedig haar recht om een mening te hebben.

S@deeQ.
13-06-04, 00:54
Geplaatst door Onno26
Ik stel je gewoon een vraag naar aanleiding van het feit dat jij iemand haar mening ontzegt omdat je het niet met haar mening eens bent.
Je verwijt haar vooroordelen ten opzichte van Moslims en keurt dit af en je vindt het blijkbaar normaal dat zij hiervoor gestraft wordt. Jouw eventuele eigen vooroordelen zijn dus van belang. Haar vooroordelen afkeuren en de jouwe onuitgesproken laten omdat je weigert je eigen ideeen af te keuren is misschien een beetje hypocriet, of niet?



Ik verdedig haar haat tegen moslims niet, haar haat en de inhoud van haar mening interesseren me geen bal. Ik verdedig haar recht om een mening te hebben.

tyff op met je gezeik, scheetje.

je liep laatst nog te janken om dat boekje van al tawheed :aftel:

Onno26
13-06-04, 00:58
Pour Julien:

De schrijver heeft schijnbaar geen idee waar die het over heeft ( Pour ceux qui ne la connaissent pas (tout comme moi avant la speciale "On ne peut pas plaire a tout le monde")

Ik heb de betreffende uitzending gezien en ook ik kwam tot de conclusie dat BB er nogal vreemde ideeen op nahoudt. Dat wil net zeggen dat ik vind dat ze gestraft moet worden voor haar mening.

Zijn kritiek is kort samengevat dat haar ideeen lijken op die van JMlePen, en om aan te tonen wat een goed mens hij zelf is geeft hij aan dat hij die ideeen niet deelt. Hij wordt er zelfs onpasselijk van.
Dat kan zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat haar mening strafbaar moet zijn.

Ik blijf erbij Julien dat ik niet begrijp dat jij niet vooral onpasselijk wordt van het feit dat iemand in Frankrijk geen (afwijkende) mening mag hebben. Ik vind dat nogal schokkend.

Onno26
13-06-04, 01:09
Goodnight, je schrijft :

Wat mij betreft mogen ze haar daarvoor straffen.

Kan jij, of iemand me anders uitleggen wat ze dan precies misdaan heeft? Waar moet ze dan voor gestraft worden?
U wordt gestraft want uw mening staat ons niet aan?
Dat lijkt me nogal gevaarlijk.


Dat ze ook iets tegen homo's heeft moet ook kunnen zolang het niet van een moslim komt is het wat dat betreft ok.

Dat hoor je mij niet zeggen. Als een moslim homofilie afkeurt moet hij/zij dat helemaal zelf weten. Als die moslim vervolgens maar niet boos wordt als iemand moslims afkeurt. En het normaal vindt dat de moslimafkeurder wordt gestraft en de homoafkeurder niet.

De Imam is een heel ander verhaal. Hij sprak over geweld tegen vrouwen en keurde dat geweld goed, terwijl hij sprak vanuit een positie met authoriteit. En dat kan dus niet.
Moet je voorstellen dat een priester tegen zijn kerkgangers zegt dat ze moslims een corrigerende tik mogen geven als ze vinden dat hun gedrag niet ok is, zou je dat accepteren?
Vast niet, en ik ook niet.

Onno26
13-06-04, 01:16
tyff op met je gezeik, scheetje. je liep laatst nog te janken om dat boekje van al tawheed

Sadeeq, ik zag dat je net zestien geworden was en blij was dat je van leerplicht af was. Ik zou als ik jou was nog ff op school blijven en goed opletten tijdens het lesje "argumenteren"

Ik heb mijn mond niet opengehaald over het boekje van Al Tahweed. Al vind ik een moskee een verkeerde plaats om boeken te verkopen die geweld tegen andere mensen vergoeilijkt. Ik verbind een moskee met een plek waar voor een bepaalde groep mensen de "waarheid" verkondigd wordt, ik vind het nogal jammer dat geweld onder de dekmantel waarheid wordt aangeprijsd.

Julien
13-06-04, 01:27
Geplaatst door Onno26
Pour Julien:

De schrijver heeft schijnbaar geen idee waar die het over heeft ( Pour ceux qui ne la connaissent pas (tout comme moi avant la speciale "On ne peut pas plaire a tout le monde")

Ik heb de betreffende uitzending gezien en ook ik kwam tot de conclusie dat BB er nogal vreemde ideeen op nahoudt. Dat wil net zeggen dat ik vind dat ze gestraft moet worden voor haar mening.

Zijn kritiek is kort samengevat dat haar ideeen lijken op die van JMlePen, en om aan te tonen wat een goed mens hij zelf is geeft hij aan dat hij die ideeen niet deelt. Hij wordt er zelfs onpasselijk van.
Dat kan zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat haar mening strafbaar moet zijn.

Ik blijf erbij Julien dat ik niet begrijp dat jij niet vooral onpasselijk wordt van het feit dat iemand in Frankrijk geen (afwijkende) mening mag hebben. Ik vind dat nogal schokkend.

Maar Onno, hoe ver wil je gaan met die vrijheid van meningsuiting? Ik ben van mening dat er echt grenzen zijn, zodra je aan haatzaaierij doet en racistische/ discriminerende uitspraken doet, vind ik dat je minimaal tot de orde moet worden geroepen.

ik raad je aan deze site te bekijken www.ertan.biz
dit is een gefrustreerde turk die op de manier van BB homo's uitscheldt en joden uitscheldt (i.p.v. moslims in het geval van BB)
Lees die columns, vind je dat dit ook nog kan binnen de vrijheid van meningsuiting? Ik vind van niet, en da moeten we als Frankrijk niet de ene kant wel veroordelen (moslimextremisme), en de andere kant niet (Front National). Ook in Frankrijk wat de vrijheid van meningsuiting hoog heeft staan gaan stemmen op om le front national te verbieden.
Le Pen is ook laatst veroordeeld door een onafhankelijke Franse rechter.

Ik word onpasselijk van hypocrisie Onno, en ik wil niet dat La République net zo hypocriet wordt als sommige andere landen.

Julien
13-06-04, 01:48
trouwens, ik voel me vnl (persoonlijk) gekwetst door haar uitspraak dat gemixte huwelijken niet juist zijn.. dat vind ik echt van een racistisch niveau!

taouanza
13-06-04, 08:57
Geplaatst door Onno26
Pour Julien:

De schrijver heeft schijnbaar geen idee waar die het over heeft ( Pour ceux qui ne la connaissent pas (tout comme moi avant la speciale "On ne peut pas plaire a tout le monde")

Ik heb de betreffende uitzending gezien en ook ik kwam tot de conclusie dat BB er nogal vreemde ideeen op nahoudt. Dat wil net zeggen dat ik vind dat ze gestraft moet worden voor haar mening.

Zijn kritiek is kort samengevat dat haar ideeen lijken op die van JMlePen, en om aan te tonen wat een goed mens hij zelf is geeft hij aan dat hij die ideeen niet deelt. Hij wordt er zelfs onpasselijk van.
Dat kan zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat haar mening strafbaar moet zijn.

Ik blijf erbij Julien dat ik niet begrijp dat jij niet vooral onpasselijk wordt van het feit dat iemand in Frankrijk geen (afwijkende) mening mag hebben. Ik vind dat nogal schokkend.



En jij voelt je een beter mens door de mening van Julien, Goodnight en ik onpasselijk te vinden.
Jij voelt je een beter mens omdat je probeerde een moslims vs homo'stopic van te maken.

Goodnight
13-06-04, 10:43
Geplaatst door Onno26
Goodnight, je schrijft :


Kan jij, of iemand me anders uitleggen wat ze dan precies misdaan heeft? Waar moet ze dan voor gestraft worden?
U wordt gestraft want uw mening staat ons niet aan?
Dat lijkt me nogal gevaarlijk.

ik verwees al naar die drie dingen die Julien opnoemde:

tegen de verislamerisering van Frankrijk....we zijn geen uitschot snap je.
Ik vindt dit dus in de categorie van antisemitisme passen....en dat is bij mijn weten strafbaar.

Tegen homo's....wel als imam's en moskee-en daarvoor gestraft worden who the fuck is BB dat dit niet voor haar geldt?

tegen rassen vermenging....de laatste keer begreep ik dat dit onder apartheid valt en volgens mij is dat zelfs in Zuid-Afrika meer dan een deccenia afgeschaft...

Nou als dit geen zaken zijn waar iemand voor gestraft dient te worden dan vraag ik me af wat er in jouw ogen voor nodig is: openlijk oproepen tot fysieke aanvallen van deze groepen mensen?
of valt dit in jouw optiek ook onder vrijheid van menings uiting?



Dat hoor je mij niet zeggen. Als een moslim homofilie afkeurt moet hij/zij dat helemaal zelf weten. Als die moslim vervolgens maar niet boos wordt als iemand moslims afkeurt. En het normaal vindt dat de moslimafkeurder wordt gestraft en de homoafkeurder niet.

wat probeer je nu hier allemaal te zeggen?Dit is absoluut geen antwoord op mijn vraag.
Ik zal hem nog een keer stellen maar dan wat simpeler.
Kan jij mij uitleggen waarom men in alle staten is over een boek wat werd verkocht in Al Tawheed en waarom jij nu de afkeur voor homofillie door BB vertaald als vrijheid van meningsuiting?
Dat gedraai in rondjes kan ik niets mee.




De Imam is een heel ander verhaal. Hij sprak over geweld tegen vrouwen en keurde dat geweld goed, terwijl hij sprak vanuit een positie met authoriteit. En dat kan dus niet. haal even dat bord voor je kop wil je?
A. de imam is geen autoriteit want iedere moslim is verantwoordlijk voor zijn eigen daden.Dat die vent voor zijn uitspraken gestraft wordt laat ik buiten kijf.Het soort straf vind ik bedenkelijk.Maar nog bedenkelijker vind ik het feit dat een vooraanstaande bekende francaise die door velen nog steeds op handen wordt gedragen ( dus die zeker ook voor velen een voorbeeldfunctie heeft) bepaalde uitspraken in haar boek kan doen en dat jij die vervolgens afdoet als vrijheid van meninsguiting.
Let wel: van mij mag ze schrijven tot ze een ons weegt.Ik lig er niet wakker van.Waar ik me meer over verbaas is over de twee maten die hier duidelijk bij gebruikt worden.


Moet je voorstellen dat een priester tegen zijn kerkgangers zegt dat ze moslims een corrigerende tik mogen geven als ze vinden dat hun gedrag niet ok is, zou je dat accepteren?
Vast niet, en ik ook niet. beroemdheden en politici hebben de plekken in genomen van de priesters...dus wat probeer je nu eigenlijk te zeggen.Je weet donders goed dat deze mensen veel meer autoriteit hebben dan een priester ie voor godsdienstfanaat uitgemaakt zou worden.

Dus als ik je goed begrijp gaat het niet om de inhoud, maar om diegene die de boodschap overbrengt.......

what ever......

Julien
13-06-04, 12:57
j'ajouterai quelques extraits du livre, onno:

- L’immigration : " Nos aïeux, les anciens, nos grands-pères, nos pères ont donné leurs vies depuis des siècles pour chasser de France tous les envahisseurs successifs. (.) Or, depuis une vingtaine d’années, nous nous soumettons à une infiltration souterraine et dangereuse, non contrôlée (.)."

- Les sans-papiers : " On n’a plus le droit d’être scandalisés quand des clandestins ou des gueux profanent et prennent d’assaut nos églises pour les transformer en porcheries humaines, chiant derrière l’autel, pissant contre les colonnes, étalant leur odeur nauséabonde sous les voûtes sacrées du choeur (.)."

- L’école : " (.) Les professeurs viennent enseigner non rasés, cheveux gras, chemises sales, jeans dégueulasses et baskets boueuses, (au sein d’une école) centre de dépravation, avec des dealers de drogue en tout genre, clans de terroristes en herbe, consommateurs massifs de préservatifs (.). "

Julien
13-06-04, 13:13
ze is eergisteren trouwens veroordeeld ( tja, nieuws komt bij mij traag aan :p :D ) ze heeft een boete opgelegd gekregen van 5000 euro wegens "het zaaien van raciale haat" met deze uitspraken:

-de schuld van de aanslagen van 9/11 liggen bij de moslims in het algemeen
-ze is tegen de islamisering van France (wat ik overigens haar minst erge quote vind.. tenminste als ze de radicalisering bedoelt!)
-ze noemt moslims indringers
-de islamitische rituelen (slachten van schapen) barbaars en gruwelijk.

over homo's en rassenscheiding zie ik niks staan in het artikel, dat vind ik wel raar want die uitspraken vond ik ook heel erg.

overigens, is Brigitte Bardot in huilen uitgebarsten na dit vonnis.. "het was niet racistisch bedoeld" zei ze.. (krokodillentranen?)


Condamnation
Bardot condamnée pour incitation à la haine raciale

Brigitte Bardot a été condamnée à Paris à 5.000 euros d'amende pour "incitation à la haine raciale", en raison de ses propos sur les musulmans dans un livre paru l'an dernier. C'est la quatrième amende infligée depuis 1997 pour ces motifs, âgée aujourd'hui de 69 ans et reconvertie dans la défense des animaux. Elle n'était pas présente au tribunal jeudi. Les poursuites, engagées par des associations et par le parquet, concernaient des passages de son livre "Un cri dans le silence" où elle s'en prend à l'islam et aux étrangers musulmans vivant en France. Le tribunal la condamne pour les passages où elle assimile les auteurs des attentats du 11 septembre 2001 aux musulmans en général et où elle dénonce "l'islamisation de la France". Elle est aussi sanctionnée pour les écrits où elle assimile les musulmans à des "envahisseurs" et s'en prend à leurs pratiques religieuses, notamment l'abattage rituel des moutons pour la fête de l'Aïd el Kébir. "Il résulte (...) que Mme Bardot présente les musulmans comme des envahisseurs barbares et cruels, responsable d'actes terroristes, désireux de soumettre les Français au point de vouloir les exterminer", dit le tribunal. Le tribunal condamne aussi le patron de sa maison d'édition, Le Rocher, à 5.000 euros d'amende et ordonne aux deux condamnés d'insérer solidairement et à leurs frais dans deux journaux l'annonce de leur condamnation. Enfin, les juges accordent un euro symbolique de dommages et intérêts au Mouvement contre le racisme et pour l'amitié entre les peuples (Mrap) et à la Ligue des droits de l'homme, parties civiles. Les associations demandaient chacune 100.000 euros. A l'audience, le 6 mai, "BB", en larmes, avait nié tout racisme, expliquant qu'elle avait simplement voulu expliquer qu'à ses yeux la France souffrait du "métissage".

Al Sawt
13-06-04, 14:52
Geplaatst door Onno26
Ze zegt dat ze niet blij is met de "verislamisering" van Frankrijk, daar kan ik me best wat bij voorstellen dat ze daar niet blij mee is. Zij woonde in het nog helemaal pure Frankrijk van de jaren '50. Dingen veranderen en zij is niet blij met de verandering.
Dat kan toch?

Zij is een oud-actrice, ze heeft geen enkele morele voorbeeldsfunctie, het is alleen haar mening. Dat vind ik nogal een verschil met een Turkse Imam die het slaan van vrouwen vergoeilijkt. Dat is een tol dat Frankrijk moet betalen.

Het is wel cynisch eigenlijk. Men ageert tegen Islamisering en Amerikaanisering van Frankrijk en ter gelijkertijd wordt de Franse cultuur aan andere op gedrongen.

gbkm
13-06-04, 14:59
Brigitte Bardot die heeft ze niet zo maar zo

Julien
13-06-04, 15:07
Geplaatst door Al Sawt
Dat is een tol dat Frankrijk moet betalen.

Het is wel cynisch eigenlijk. Men ageert tegen Islamisering en Amerikaanisering van Frankrijk en ter gelijkertijd wordt de Franse cultuur aan andere op gedrongen.

Hm is daar wat mis mee dan, Al Sawt? Ik durf te beweren dat bij jou ook (onbewust) de Nederlandse cultuur is opgedrongen.
Als je besluit in Frankrijk te wonen, is het vanzelfsprekend dat je deel gaat uitmaken van een Franse cultuur.

Als het goed is ben je niet tegen de groei van de Islam in Frankrijk (wat BB blijkbaar wel is, en dat maakt haar racistisch), maar is er wat op tegen om tegen de groei van de radicale islam te zijn? (of groei van radicale christendom?)

Wat betreft de angst voor amerikanisering, dat is weer een ander verhaal. deze angst leeft bij alle Fransen (rechts of links), zelfs bij de Franse moslims. Fransen zijn allergisch voor anglo-saksische invloeden :D . maar er zijn maar weinig Fransen die hierdoor ook de Amerikanen gaan haten.. jammer genoeg zijn er wel Fransen die Moslims haten omdat ze tegen radicalisering van de islam zijn.

Al Sawt
13-06-04, 15:24
Geplaatst door Onno26
Goodnight, je schrijft :


Kan jij, of iemand me anders uitleggen wat ze dan precies misdaan heeft? Ik kan het uitleggen!

Ze ageert tegen een bevolkingsgroep.
Ze doet letterlijk een beroep op de Fransen, om de invloed van een bevolkingsgroep tegen te gaan.

Voorts beschuldigt ze de moslims collectief van de aanslagen tijdens 11- Sept. Net als ik alle Fransen verantwoordelijk hou, voor de Franse medewerking aan de deportatie van de Joden.

Misschien is het geen pure racisme, maar wel zuivere vreemdelingenhaat.

Dat is iets, wat zeer giftig is. Dat zaggen we ook in 1933 en de daarmee behaalde resultaten in 1939 en 45.

Maar ik vraag me af, of Onno geen dubbele moraal bezit.

Want Onno plaats de uitlatingen van Bardot, in licht van vrijheid van meningsuiting. Zou ie dat ook hebben gedaan, als het om de joden betrof?

Zou hij Bardot ook hebben verdedigd, als ze zich had bezondigdt aan Jodenhaat?

Geplaatst door Onno26
Dat hoor je mij niet zeggen. Als een moslim homofilie afkeurt moet hij/zij dat helemaal zelf weten. Als die moslim vervolgens maar niet boos wordt als iemand moslims afkeurt. En het normaal vindt dat de moslimafkeurder wordt gestraft en de homoafkeurder niet. Is het net zo hypocriet als een Islamitische homoafkeurder een publieke beroering veroorzaakt, wat in schril contrast staat met publieke stilte rondom een niet-Islamitische homoafkeurder?



Geplaatst door Onno26

De Imam is een heel ander verhaal. Hij sprak over geweld tegen vrouwen en keurde dat geweld goed, terwijl hij sprak vanuit een positie met authoriteit. En dat kan dus niet.
Moet je voorstellen dat een priester tegen zijn kerkgangers zegt dat ze moslims een corrigerende tik mogen geven als ze vinden dat hun gedrag niet ok is, zou je dat accepteren?
Vast niet, en ik ook niet. Je spreekt met een gespleten tong, zoals de Indianen het altijd zeggen.

gbkm
13-06-04, 15:27
http://members.eisa.net.au/~johben57/brigitte-bardot.jpg

Al Sawt
13-06-04, 15:41
Geplaatst door Julien
Hm is daar wat mis mee dan, Al Sawt? Ik durf te beweren dat bij jou ook (onbewust) de Nederlandse cultuur is opgedrongen.
Als je besluit in Frankrijk te wonen, is het vanzelfsprekend dat je deel gaat uitmaken van een Franse cultuur. Dat is precies wat ik Onno aan zijn verstand wil brengen.

Zowel Ned. als Marokkaanse culturen, hebben hun weerslag op mijn opvoeding en ontwikkeling gehad.

Wat Onno en zijn gelijkgestemden niet begrijpen of niet willen begrijpen; is dat men in de huidige wereld, culturele grenzen vervagen en elkaar overschrijden. Invloeden van andere culturen, zal alleen maar toenemen.

En dat is ook goed, want culturen hebben invloeden van andere nodig, om zich verder te ontwikkelen.

Wie barricades wil opwerpen om zijn cultuur van buiten af te beschermen, zal zijn deelname aan de samenleving afsnijden en automatisch zijn persoonlijke ontwikkeling negatief ontwikkelen.

Geplaatst door Julien

Als het goed is ben je niet tegen de groei van de Islam in Frankrijk (wat BB blijkbaar wel is, en dat maakt haar racistisch), maar is er wat op tegen om tegen de groei van de radicale islam te zijn? (of groei van radicale christendom?) Er bestaat geen radicale Islam of Christendom. Radicalisme is van alle tijden en samenlevingen. Radicalisme komt uit uitsluiting, demonisering, armoede en onderdrukking voort en niet uit een godsdienst.

Daarom is radicalisering bij Franse moslims en christenen, zeer onschuldig dan bij hun geloofsgenoten in repressieve samenlevingen.

Geplaatst door Julien

Wat betreft de angst voor amerikanisering, dat is weer een ander verhaal. deze angst leeft bij alle Fransen (rechts of links), zelfs bij de Franse moslims. Fransen zijn allergisch voor anglo-saksische invloeden :D . maar er zijn maar weinig Fransen die hierdoor ook de Amerikanen gaan haten.. jammer genoeg zijn er wel Fransen die Moslims haten omdat ze tegen radicalisering van de islam zijn. Ik denk dat de Britten meer opener zijn dan de Fransen. Je zou bijna denken, dat het de Fransen zijn die op een eiland leven.

Maar waarom lopen de Fransen altijd voorop, met het verkondiging van hun cultuur en taal aan andere landen en achterop met openheid jegens andere culturen?

Oblomov
13-06-04, 16:15
Degene die denkt dat er nog steeds :"Vrijheid van Meningsuiting" in W.Europa is, is een sukkel.

Julien
13-06-04, 16:20
Geplaatst door Oblomov
Degene die denkt dat er nog steeds :"Vrijheid van Meningsuiting" in W.Europa is, is een sukkel.

vertel...

Oblomov
13-06-04, 16:26
Geplaatst door Julien
vertel...

Als je zegt wat je denkt, word je veroordeeld.

Toen Janmaat zei dat hij tegen de Multi-culturele samenleving was, is hij tot gevangenis straf veroordeeld.

Of je het met hem eens was of niet, doet er niet toe.
Hij zei wat hij dacht en is daarvoor veroordeeld.

Julien
13-06-04, 16:34
maar sommige dingen kun je beter niet zeggen omdat het voor ontwrichting van de samenleving kan zorgen.

Oblomov
13-06-04, 16:38
Geplaatst door Julien
maar sommige dingen kun je beter niet zeggen omdat het voor ontwrichting van de samenleving kan zorgen.

De samenleving is al ontwricht.

Er komt straks een geweldige explosie. Dat kon je al een beetje zien in de tijd van Pin Fortyun.

Zwarte Schaap
13-06-04, 16:42
Geplaatst door Oblomov
De samenleving is al ontwricht.

Er komt straks een geweldige explosie. Dat kon je al een beetje zien in de tijd van Pin Fortyun.

Effe een vraagje tussendoor. Zijn de allochtonen de veroorzakers van de ontwrichting en richt de explosie zich dan op de allochtonen en in het bijzonder dan de moslims en Marokkanen?

Oblomov
13-06-04, 16:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Effe een vraagje tussendoor. Zijn de allochtonen de veroorzakers van de ontwrichting en richt de explosie zich dan op de allochtonen en in het bijzonder dan de moslims en Marokkanen?

De samenleving is ontwricht door het verraad van de socialisten. Niet de allochtonen.

Ik zelf zal niet gauw een allochtoon doden. Maar bij de volgende explosie hang ik een socialist op.
ER zijn er legio.

Zwarte Schaap
13-06-04, 16:51
Geplaatst door Oblomov
De samenleving is ontwricht door het verraad van de socialisten. Niet de allochtonen.

Ik zelf zal niet gauw een allochtoon doden. Maar bij de volgende explosie hang ik een socialist op.
ER zijn er legio.

Hoe zit die veraad uit van de socalisten? Geef een aantal voorbeelden.

Als je je bereid stelt om een socialist te doden dan ben je toch geen haar beter dan een moordenaar.

Oblomov
13-06-04, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe zit die veraad uit van de socalisten? Geef een aantal voorbeelden.

Als je je bereid stelt om een socialist te doden dan ben je toch geen haar beter dan een moordenaar.


Ik ben ook niet beter dan een moordenaar.

Ik vind dat je mensen mag doden, als zei jou of je kinderen willen doden.

Zwarte Schaap
13-06-04, 17:06
Geplaatst door Oblomov
Ik ben ook niet beter dan een moordenaar.

Ik vind dat je mensen mag doden, als zei jou of je kinderen willen doden.

Socialisten willen jouw kinderen toch niet doden? En je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat het verraad van de socialisten inhoudt.

Beëlzebub
13-06-04, 17:33
Ik heb wel affiniteit met het socialisme. Ik mag er dus op rekenen 'na de volgende explosie' opgehangen te worden?

Al Sawt
13-06-04, 23:48
Geplaatst door Oblomov
De samenleving is ontwricht door het verraad van de socialisten. Niet de allochtonen.

Ik zelf zal niet gauw een allochtoon doden. Maar bij de volgende explosie hang ik een socialist op.
ER zijn er legio. En ik maar telkens denken dat een dergelijke vergoeilijking van geweld, alleen bij mensen uit een achterlijke cultuur thuis hoort.

Rocky
14-06-04, 00:04
In Nederland hebben we ook media geile mensen.