PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie grijpt in bij blote fietstocht



Isaac
12-06-04, 15:52
Uitgegeven: 12 juni 2004 13:26
Laatst gewijzigd: 12 juni 2004 15:45

APELDOORN - Een naaktfietstocht in Apeldoorn is zaterdagmiddag na ingrijpen door de politie vroegtijdig beëindigd. De deelnemers werd gevraagd hun kleren aan te trekken. De organisatie besloot daarna het vervolg van de fietstocht gekleed te volbrengen, mede dankzij het slechte weer.

De eerste Nederlandse editie van de World Naked Bike Ride begon rond 12.20 uur met ongeveer dertig deelnemers bij het Centraal Station in Apeldoorn. Aan het begin van de fietstocht waren de deelnemers nog gekleed, maar onderweg naar recreatiegebied Bussloo trokken ze hun kleding uit. Volgens de organisatie gebeurde dat om niet te provocerend te zijn.

Klachten

Na enkele telefonische klachten en nadat de politie constateerde dat de naaktfietsers in overtreding waren, werd na een uur ingegrepen. Deelnemers werd verzocht hun kleren weer aan te trekken, wat de meeste fietsers ook deden. Slechts een klein groepje wist volgens de organisatie naakt het naturistendeel van recreatiegebied Bussloo te bereiken.

In het recreatiegebied besloot de organisatie het vervolg van de tocht, terug naar het station in Apeldoorn, gekleed te volbrengen. Volgens de organisatie kwam het verzoek van de politie niet geheel ongelegen. "Het weer zat niet echt mee. We hadden het best wel koud. Een paar deelnemers begonnen naakt aan de terugweg, maar vanwege het slechte weer hebben ook zij hun kleren weer aan gedaan", aldus een woordvoerder.

Duim

Ondanks de vroegtijdige beëindiging van de naaktfietstocht spreekt de organisatie van een groot succes. "Veel mensen langs het parcours reageerden enthousiast en staken hun duim op. Daarnaast is het ingrijpen van de politie een interessante aanleiding voor een discussie over wat wel en niet mag in Nederland." De organisatie wil het evenement de komende jaren opnieuw organiseren, bij voorkeur steeds in een andere stad.

Doel van de naaktfietsers is het "terugclaimen van de vrijheid om naakt te mogen zijn", aldus de organisatie. De naaktfietsers hadden voor hun fietstocht geen vergunning aangevraagd bij de gemeente Apeldoorn. De groep is principieel tegen het aanvragen van een vergunning om naakt te mogen zijn. Daardoor is de naaktfietstocht formeel illegaal en is sprake van nudisme in plaats van het legale naturisme. De organisatie verwachtte niet dat de politie zou ingrijpen.

Ervaring

De naaktfietstocht is de eerste Nederlandse versie van de World Naked Bike Ride. Het evenement wordt in meerdere landen gehouden. Landen zoals Spanje, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland hebben al ruime ervaring met naaktfietstochten

Mark
12-06-04, 16:01
toch jammer dat die nudisten altijd van die uitgezakte ouwetjes zijn

Mill
12-06-04, 16:03
Geplaatst door Mark
toch jammer dat die nudisten altijd van die uitgezakte ouwetjes zijn

Nou, ik ben een keer op bepaalde camping in Frankrijk geweest. :loog:

Isaac
12-06-04, 16:11
Wat klopt hier niet? De attachment is 23 keer gedownload, maar de topic heeft maar 16 views? :confused:

Nido
12-06-04, 16:28
Geplaatst door Mark
toch jammer dat die nudisten altijd van die uitgezakte ouwetjes zijn

http://img16.imageshack.us/img16/4008/naaktefietstocht.jpg

:haha:

Xjes Nadia


Ps: ben opeens heeel erg trots op mijn lichaam:D

Mark
12-06-04, 16:50
Geplaatst door Mill
Nou, ik ben een keer op bepaalde camping in Frankrijk geweest. :loog:

de cap d'agde kolonie?

S@deeQ.
12-06-04, 18:08
Geplaatst door s_soumaya18
http://img16.imageshack.us/img16/4008/naaktefietstocht.jpg

:haha:

Xjes Nadia


Ps: ben opeens heeel erg trots op mijn lichaam:D

:droef: een foto kan ik wel vergeten ?? of toch ....

S@deeQ.
12-06-04, 18:09
:vreemd:

hadden die fietsen nog wel zadels ? :lekpuh:

taouanza
12-06-04, 18:15
Leuk zeg Nadia dat plaatje en je onderschrift.:moe:

Julien
12-06-04, 18:23
Geplaatst door s_soumaya18
http://img16.imageshack.us/img16/4008/naaktefietstocht.jpg

:haha:

Xjes Nadia


Ps: ben opeens heeel erg trots op mijn lichaam:D

heheheh hej die vrouw komt me bekend voor !

Nido
12-06-04, 18:24
Geplaatst door taouanza
Leuk zeg Nadia dat plaatje en je onderschrift.:moe:

"Ik hou mij aan UW verband en aan mijn eed aan U zover ik daartoe in staat ben"

Ben nog steeds maar een mens hoor:rolleyes:

Xxjes Nadia

Nido
12-06-04, 18:25
Geplaatst door S@deeQ.
:droef: een foto kan ik wel vergeten ?? of toch ....

Zeer zker waar:)

Xjes Nadia

:moe:

mvitlongue
12-06-04, 21:33
(gechapen? )

Nou, het is de eerste keer, die fietstocht, en ik vind dat ze het nog niet gek gedaan hebben.

Aangezien Apeldoorn toch van origine mijn hometown is denk ik dat ik de volgende keer meefiets. Lijkt me koel. Maar wel even een goed zadeldekje meenemen, anders zit dat niet lekker.

nl-x
12-06-04, 22:06
Lekker zeg... Als vermoedelijk een allochtoon een gigantisch naaktwerk aan een muur tegenover zn huis beklad op de edele delen is heel Nederand op zn pikkie getrapt. Maar als een groep mensen buiten het oog van de bewoonde wereld naakt wilt fietsen, grijpt de politie in, en durft niemand openlijk van een schande te spreken.

Typisch Nederland.

PS: dus... GROTE SCHANDE. Laat die mensen lekker doen wat ze willen.