PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruim 30 000 jongeren op EO-jongerendag



Marsipulami
13-06-04, 11:19
Ruim 30 000 jongeren op EO-jongerendag
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 12/6 '04 om 14:06u door Anton ten Klooster
Lofprijzing op de EO-jongerendag (Foto: EO)


ARNHEM (RKnieuws.net) - Ruim 32 000 jongeren zijn afgekomen op de 30e EO-jongerendag in Arnhem. Rond het thema "Leef" zijn muziekoptredens, sprekers en "actiemomenten" georganiseerd.

Het eerste optreden was van de latino-band Salvador. Zanger Nic Gonzales wilde "dansen als [koning] David." Andere optredende artiesten zijn de Duitse dance-act Normal Generation en de worshipband Third Day. EO-bestuurder Andries Knevel nam in het Gelredome afscheid van jongerendagpresentator Bert van Leeuwen. De nieuwe presentator van de jongerendag is Frank van der Velde.

De jongerendag wordt jaarlijkse georganiseerd door de Evangelische Omroep en is in de laatste jaren uitgegroeid tot één van de grootste jongerenevenementen van Nederland. Dit jaar werd en passant ook nog het wereldrecord bellenblazen verbroken. Vijfentwintigduizend mensen bliezen bellen, en dat is 2000 meer dan het oude record.

Actiemomenten

Tijdens de actiemoment wordt op een bepaalde manier iets van het geloof uitgedragen. Zo werd in een rollenspel de rol van Jezus geduid.

Op een speciale website kunnen jongeren meepraten in diverse discussies rond het thema "Leef." Verslagen en foto´s van de dag zijn hier ook op terug te vinden.

gbkm
13-06-04, 11:40
Dolle pret.

Mill
13-06-04, 13:31
Ik heb wel eens van een insider gehoord dat onze gristelijke jeugdvrienden de EO Jongerendag aangrijpen om alles te doen wat God verboden heeft, met name op het gebied van de vleselijke geneugten. De ironie daarvan zal u niet ontgaan.

gbkm
13-06-04, 13:42
In die zwarte kouzen dorpen gebeurt ook van alles,wat incest hier en daar,met z´n allen in piramide spelen trappen,boertje die stiekem een tv op zolder heeft etc.Ik heb een keer op een zondag met een ouwe brommer,knalpijp kapot,dus flink kabaal,door zo´n zwarte kouzen dorp gereden,ze fleurden helemaal op.

Julien
13-06-04, 13:48
tja, het is nu eenmaal zo dat kinderen die streng gelovig worden opgevoed (conservatief moslim of christen of joods) vaker die dingen stiekem doen die niet mogen.
die refo-jongeren met wie ik soms in de bus zit, zijn me toch een stelletje brutale gastjes, en ze vloeken de hele tijd. maar zodra ze thuis zijn bij hun strenge ouders zijn ze super braaf.

hoewel ik nog absoluut niet kan voorstellen dat ik vader word :D weet ik zeker dat een streng gelovige opvoeding niet goed is voor je kind.

hiermee geef ik ook gelijk een link aan die topic over die allochtone aanranding.

gbkm
13-06-04, 14:46
en snuive daar in Urk. :duizelig:

gbkm
13-06-04, 14:50
edit: op Urk.:)

Julien
13-06-04, 16:02
scheiding van kerk en staat in Nederland? :D

http://www.ronduit.nl/img.db?5396515

(zie link: Balkenende op EO-jongerendag)

gbkm
13-06-04, 16:06
Nee,Máxima vertelde me net dat ze de boel overneemt,
Rooms-Katholieke Presidente La Máxima.

Beëlzebub
13-06-04, 18:09
Geplaatst door Marsipulami
Ruim 30 000 jongeren op EO-jongerendag
--------------------------------------------------------------------------------

Dit jaar werd en passant ook nog het wereldrecord bellenblazen verbroken. Vijfentwintigduizend mensen bliezen bellen, en dat is 2000 meer dan het oude record.

Meer dan bellen blazen is zo'n EO-Jongerendag echt niet. Ik zie liever 32.000 moslims die een gezellige dag hebben.

echnaton
13-06-04, 18:15
Geplaatst door Beëlzebub
Meer dan bellen blazen is zo'n EO-Jongerendag echt niet. Ik zie liever 32.000 moslims die een gezellige dag hebben.

Wat is het verschil?

Beëlzebub
13-06-04, 18:20
Geplaatst door echnaton
Wat is het verschil?

Waarschijnlijk is er weinig verschil. Ik plaagde maar een beetje.
Wel lijkt me zo'n dag met moslims leuk als ervaring. Die EO-Jongerendagen vind ik niet zo interessant.

Zwarte Schaap
13-06-04, 18:21
Geplaatst door echnaton
Wat is het verschil?

2.000 bezoekers.

echnaton
13-06-04, 18:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
2.000 bezoekers.

:cool:

echnaton
13-06-04, 18:32
Geplaatst door Beëlzebub
Waarschijnlijk is er weinig verschil. Ik plaagde maar een beetje.
Wel lijkt me zo'n dag met moslims leuk als ervaring. Die EO-Jongerendagen vind ik niet zo interessant.

Ik precies zo. Die EO-jongerendagen zijn hartstikke voorspelbaar en qua geloofsbeleving niet interessant (voor mij, over anderen zeg ik niets).

Ik denk dat moslims zoiets niet organiseren.

taouanza
13-06-04, 18:42
30 000 moslims op een plek sjow Nederland krijgt een hartverzakking. :verward: