PDA

Bekijk Volledige Versie : wat is nou redelijk voor de islam

shorty_love
13-06-04, 21:07
Asaloemoe Alekoem,

Ik ben een meid van 22 jaar. Ik ben 8 maanden geleden verliefd geworden op een nederlandse jongen. mijn ouders weten er nog niets van. Dit heb ik bewust gedaan om hun geen pijn te doen. Mijn vriend zit er hard over na te denken om moslim te worden. wat moet ik nou doen om mijn ouders geen pijn te doen. Ik weet dat ik een bijzondere jongen heb ontmoet. Ik wil ook niet meer zonder hem. Ben ik goed bezig....??

amandabeek
13-06-04, 21:10
Daar kan alleen Allah over oordelen of je goed bezig bent. Laat hem eerst moslim worden en dan om je hand vragen. Ontmoet elkaar niet in het geheim enz enz... die regels ken je vast al!

shorty_love
13-06-04, 21:12
Is misschien niet leuk om dit te zeggen maar ik woon samen met hem

amandabeek
13-06-04, 21:24
ewa wat moet ik nu nog zeggen? GA TROUWEN OP ZIJN MINST en moge Allah je vergeven.

young muro
14-06-04, 02:09
Iemand bekeerd zich tot de Islam omdat hij gelooft in de Ene Schepper nadat hij imaan en noer van Allah heeft gekregen. Moslim worden om je ouders tevreden te stellen is niet de juiste manier. Allah zegent iemand alleen als alles met de juiste intentie en daden gebeurd. Doe doea aan Allah want tegenwoordig is iedereen zo uit elkaar omdat je op de verkeerde manier start.

riff 4-life
14-06-04, 10:54
Geplaatst door shorty_love
Is misschien niet leuk om dit te zeggen maar ik woon samen met hem

Dat doe je dan helemaal verkeerd!!
Vertel mij is waarom je met hem samenwoont?
Vertel mij waarom je jouw ouders geen pijn wilt doen maar het toch doet of zal doen.
Vertel me of hij de waarschijnlijke ruzie en breuk waard is?

Kortom vraag je zelf af of je wel goed bezig bent?
tot slot vraag ik me af hoe lang jullie elkaar kennen

:duim:

ablonch
07-10-12, 12:24
Al je samenwoont heb je of je ouders pijn gedaan of keihard gelogen tegen ze, dat allemaal voor een jongen? Die geen mislim is en je vraagt of je goed bezig bent Je komt er nog wel achter!!

niggger
14-03-14, 12:27
Je ouders inlichten, met name je moeder dat is als eerste wat je moet doen... de rest komt vanzelf..

ton s
14-03-14, 20:56
Als je deze jongen leuk vind moet je er van genieten,en samenwonen is ook geen schande.Het gaat om jou leven en jou geluk

Lalala-
18-03-14, 18:26
Als je deze jongen leuk vind moet je er van genieten,en samenwonen is ook geen schande.Het gaat om jou leven en jou geluk

Wat een antwoord. Dus je zegt haar dat het goed is wat ze doet? Ze woont samen met hem, zonder dat haar ouders het weten. Zonder getrouwd te zijn. En daar moet zij volgens jou van genieten.
Wat een logica. :argwaan:

SocialBird
08-05-14, 21:02

Jij hebt leuke antwoorden, ik geef toe, ze zijn soms zelfs grappig..maar jij weet zelf ook dat dit advies voor geen kant deugt. Dit is een ongezonde situatie, samenwonen en een relatie hebben in het 'geheim' is op den duur onhoudbaar. Haar ouders hebben het recht op de waarheid en het stel leeft nu in een wereld van leugens, hoe happy ook, dat is niet gezond, continu moeten liegen.

#Struisvogelpolitiek werkt niet, kop in het zand.

The_Grand_Wazoo
10-05-14, 17:57
Tja ... wat wil je eigenlijk?
Waarom stel je deze vraag op een plek waarvan je weet dat de meeste mensen moslim zijn. Je weet hoe de gemiddelde moslim hier over denkt, of je zou het moeten kunnen weten. Je kent ook de sociale mechanismen binnen de moslim gemeenschap, zelfs al zal het een redelijk groot aantal moslims helemaal niet zo vroom zijn en wellicht in het diepst van zijn gedachte niet zo zwaar aan al die regeltjes ed. tillen, dan nog zullen zij er alles aan doen om binnen de eigen gemeenschap niet uit de toon te vallen. Het gaat in de islam in de eerste plaats om orthopraxis in plaats van orthodoxie, zoals een moslim mij hier eens een tijd geleden heeft utgelegd (en dat was een enorme eye-opener voor mij).

Je wilt je ouders geen pijn doen, helaas, als ik je verhaal zo lees, is dat al een gepasseerd station. Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar mijn sterke vermoeden is dat wanneer het moslims zijn, je hen waarschijnlijk al pijn hebt gedaan, ook al weten zij dat nog niet.

Daarom mijn vraag: waarom stel je die vraag. En dan nog wel hier, in het hoekje islam en seksualiteit?
Is het niet zo dat je eigenlijk een andere vraag had willen stellen, iets in de trant van: ik heb geen zin meer de regels van mijn religie na te volgen, maar willen jullie mij daar alsjeblieft niet voor uitstoten? Ik geef toe, een boude stelling. Nog bouder is mijn vervolg, want is niet eigenlijk de vraag die jij aan je zelf wilt stellen: wil ik mij zelf eigenlijk nog wel als moslim beschouwen?
Ik begrijp dat je wel een paar keer moet slikken voordat je jezelf dat af wil vragen. De repercussies liegen er niet om. Zelfs de meest liberale prikkers op dit board kronkelen zich in rare bochten als dergelijke kwesties ter sprake komen. (http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/371314-soort-marokkanen.html)