PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran opent eerste zelfmoordacademie



Mark
14-06-04, 13:16
Iran opent eerste zelfmoordacademie

- Bron: Planet.nl

Gepubliceerd: maandag 14 juni 2004 @ 14:06

Duizenden vrijwilligers hebben zich onlangs in Iran aangemeld om zelfmoordaanslagen te plegen in Irak en Israël. Ze zullen officieel getraind worden op Irans eerste zelfmoordacademie die onlangs in Teheran geopend werd. De jongste vrijwilliger is zeven jaar oud en 25 procent van de kandidaten is jonger dan 18 jaar. Volgens Ali Rasul, het hoofd van het centrale wervingskantoor in Teheran, staan de vrijwilligers te trappelen om zelfmoordacties uit te voeren.

Op een conferentie die op twee juni begon, meldden zich kandidaten uit de hele wereld. ''Onze doelwitten zijn de coalitietroepen in Irak, Israëlische bezettingstroepen in Palestina en Salman Rushdie'', aldus Mohammed Ali Samadi, een woordvoerder van het Comité ter herdenking van martelaars van de Wereldwijde Islamitische Campagne. Samadi heeft er geen moeite mee dat onschuldige burgers worden gedood. ''Het is niet onze schuld dat de zionisten hun vrouwen en kinderen naar de bezette gebieden hebben gebracht om als schild te fungeren. Als ze waarde aan hun leven hechten, moeten ze vertrekken. Salman Rushdie is ons enige niet-militaire doelwit, en toch moet hij uitgeschakeld worden. We zijn van mening dat De Satanische Verzen van Salman Rushdie de Islam meer schade hebben berokkend dan om het even welke militaire aanval.''

Er hebben zich ook verschillende Iraanse overheidsfunctionarissen voor zelfmoordbomaanslagen aangemeld, zoals het Iraanse parlementslid Mahdi Kuchek-zadeh. Hamid Reza Assefi, de woordvoerder voor het Iraanse Ministerie van Buitenlandse Zaken, meldde dat de Iraanse wervingscampagne voor zelfmoordaanslagen in het Midden-Oosten 'geen verband houdt met het Iraanse regeringsbeleid. Het is een uiting van de gevoelens van het volk jegens onze vijanden Israël en de Verenigde Staten.' De Iraanse schrijver en politieke activist Sharam Almasi is een andere mening toegedaan. Hij zegt dat de wervingscampagnes voor zelfmoordacties zijn georganiseerd en financieel worden gesteund door het Iraanse regime. ''De Iraanse mullahs zijn de grondleggers van het Islamitisch terrorisme,'' aldus Almasi. ''De afgelopen 25 jaar hebben ze overal in het Midden-Oosten terroristische bewegingen opgeleid en gefinancierd. Ze gebruiken nog steeds dezelfde methode voor het werven van terroristen. Iedereen die zich aanmeldt voor een zelfmoordaanslag ontvangt een voorschot van 5.000 dollar. Wanneer de zelfmoordactivist daadwerkelijk op een missie wordt gestuurd, ontvangt zijn familie nog eens 10.000 dollar van de Iraanse regering. Het gaan om gewone mensen die wanhopig en gehersenspoeld zijn, in armoede leven en vrijwel niets te verliezen hebben.''

euhh
14-06-04, 13:22
Moeten ze dan ook een praktijkexamen afleggen?

TheoF
14-06-04, 13:40
Geplaatst door euhh
Moeten ze dan ook een praktijkexamen afleggen?

Zie onderstaand plaatje, en vervang Afganistan door Iran. :lol:

850
14-06-04, 14:11
Geplaatst door TheoF
Zie onderstaand plaatje, en vervang Afganistan door Iran. :lol:

:melig: Issss leuk.

assassijn
14-06-04, 14:33
We weten inmiddels allemaal waar dit toe zal leiden :sniper:

Dit soort berichten zullen veelvuldig de revue passeren de komende maanden.De ronkende machine van het propaganda-apparaat is al van mijlenver te horen.Eerst zorgen dat alle Amerikaanse soldaten volledig zijn vervangen door Europees gepeupel in Irak,en dan is het buurland aan de beurt.

observer
14-06-04, 16:52
deze mensen en de vooral de organisators zijn gek, gestoord en getikt

ze zijn hun eigen grootste vijand

peyote
14-06-04, 17:03
Geplaatst door assassijn
Dit soort berichten zullen veelvuldig de revue passeren de komende maanden.De ronkende machine van het propaganda-apparaat is al van mijlenver te horen.Eerst zorgen dat alle Amerikaanse soldaten volledig zijn vervangen door Europees gepeupel in Irak,en dan is het buurland aan de beurt.
Gelukkig kunnen ze tot die tijd daar nog in het aardse paradijs leven...

Julien
14-06-04, 22:02
:kotsen2:

Al Sawt
14-06-04, 22:07
Eigenlijk wel nobel, om je eigen leven op te offeren voor een goede zaak.



Geplaatst door observer
deze mensen en de vooral de organisators zijn gek, gestoord en getikt

ze zijn hun eigen grootste vijand Alleen is Israel is haar eigen vijand.

Dutchguy
14-06-04, 22:26
Geplaatst door Al Sawt
Eigenlijk wel nobel, om je eigen leven op te offeren voor een goede zaak.



Niks nobels aan, het is eerder volslagen debiel.

BiL@L
14-06-04, 22:28
Dit keur ik ook af...

http://www.fatwa-online.com/worship/jihaad/jih004/index.htm

barfly
14-06-04, 22:39
Geplaatst door Al Sawt
Eigenlijk wel nobel, om je eigen leven op te offeren voor een goede zaak.


Alleen is Israel is haar eigen vijand.

Wat is er nou nobel aan om je leven op te offeren voor een goede zaak?

Wanneer is het een goede zaak? Kan je dat zomaar beoordelen? Is het niet aan God om te beoordelen wanneer je zult sterven?

Als je overigens blijft leven dan heb je wel meer kans dat je nog een gevecht zult meemaken.... :)

Robbedoes
14-06-04, 22:51
Al Sawt je bent gestoord, vertel me eens, wat is nobel waar en wanneer? En helemaal, wat is een nobele strijd waar en wanneer, kots kots?

Al Sawt
16-06-04, 00:31
Geplaatst door Robbedoes
Al Sawt je bent gestoord, vertel me eens, wat is nobel waar en wanneer? En helemaal, wat is een nobele strijd waar en wanneer, kots kots? Dank je voor je kwalificaties aan mijn adres.


Als mensen tegen de Amerikaanse bezetting willen vechten in Irak, dan hebben ze mijn zegen. Als ze wil strijden tegen de bezetting van Palestina, dan hebben ze ook zegen.


Want zowel Amerika als Israel, voeren een bezettingspolitiek.


Als die aanslagen gericht is tegen onschuldige burgers, dan ben ik er tegen.


Maar ik vraag me af, wat een verschil is tussen een Hamasverzetslied en een Israelische tank colonne in een vluchtelingenkamp?

Al Sawt
16-06-04, 00:35
Geplaatst door barfly
Wat is er nou nobel aan om je leven op te offeren voor een goede zaak?

Wanneer is het een goede zaak? Kan je dat zomaar beoordelen? Is het niet aan God om te beoordelen wanneer je zult sterven?

Als je overigens blijft leven dan heb je wel meer kans dat je nog een gevecht zult meemaken.... :) Als je land bezet wordt en je gaat vervolgens in verzet, om die bezetting te bestrijden. Dan dien je een nobele zaak.

Ik heb geen enkel religieuze rechtvaardiging voor zelfmoordkandidaten. Maar wel morele rechtvaardiging voor zelfmoordkandidaten, die geen enkel andere uitweg meer hebben voor hun ellendige situatie.


Voorts kan mens nooit een goed oordeel vellen, maar wel een overwogen oordeel.

Iglo
16-06-04, 09:59
Geplaatst door Al Sawt
Als mensen tegen de Amerikaanse bezetting willen vechten in Irak, dan hebben ze mijn zegen. Als ze wil strijden tegen de bezetting van Palestina, dan hebben ze ook zegen.

Dat is mooi, ik denk dat die mensen op de zelfmoordacademie heel erg blij zijn met jouw zegen ;). Maar ik vraag me wel af waar die Iraniers zich nu weer mee bemoeien, ze hebben zo goed als niks te maken de situatie in Israel. Dit lijkt wel heel erg veel op een propaganda-stunt, en nog wel een heel misselijke ook.


Maar ik vraag me af, wat een verschil is tussen een Hamasverzetslied en een Israelische tank colonne in een vluchtelingenkamp?
Daar zit inderdaad niet een al te groot verschil tussen. Daarom moet je het dus ook ALLEBEI veroordelen, of geen van beiden.

Faithless
16-06-04, 11:54
Geplaatst door Al Sawt
Als je land bezet wordt en je gaat vervolgens in verzet, om die bezetting te bestrijden. Dan dien je een nobele zaak.

Iran bezet? Vertel!


wel morele rechtvaardiging voor zelfmoordkandidaten, die geen enkel andere uitweg meer hebben voor hun ellendige situatie.


Je bedoelt hun ellendige situatie in Iran?