PDA

Bekijk Volledige Versie : AD: ,,Blootfietsen is voor mij ontegenzeggelijk iets goddelijks''



Ron Haleber
14-06-04, 16:20
Blootfietsers hebben weer niet mee
Door Eddy van der Ley / Bron: AD 14-06-2004



http://www.ad.nl/images/316naaktfietsers.jpg

,,Blootfietsen is voor mij ontegenzeggelijk iets goddelijks'', zegt Gerrit Kuijt uit Deventer tegen een decor van slagregens en rukwinden. ,,De confrontatie met de natuur doet mijn huid tintelen; het geeft een gevoel van vrijheid, alsof de onderdrukking door de maatschappij even helemaal weg is.''



Met zo'n dertig geestverwanten - onder wie twee vrouwen - is Kuijt zaterdag in Apeldoorn in het zadel geklommen voor de eerste Nederlandse editie van de naaktfietstocht World Naked Bike Ride, die tot doel heeft 'de vrijheid terug te claimen om naakt te kunnen zijn'. Om niet te provoceren, gaan de kleren pas buiten de gemeentegrenzen uit, maar lang duurt de pret niet.

Gealarmeerd door telefoontjes van burgers maakt de met twee busjes uitgerukte politie een tijdelijk einde aan de tocht. Het leidt tot hoongelach en onbegrip van de deelnemers. ,,Dit is nu de bekrompenheid van een democratie'', sist Kuijt.

Als de politie uit het oog verdwenen is, ontdoen de meeste fietsers zich weer van hun kleding, om naakt het laatste stukje af te leggen naar het naturistenstrand van recreatievijver Bussloo.

Op de terugweg naar Apeldoorn blijven de kleren wél aan, ook al omdat het erg koud is. Niettemin reppen de deelnemers van een geslaagde missie. ,,Dit geeft een enorme kick'', zegt de bruingebrande Arend (40) uit de Betuwe. ,,Je doet eigenlijk iets stouts, maar krijgt toch veel positieve reacties. Onderweg staken veel mensen hun duim op. En zo hoort het ook, de vrijheid moet worden gestimuleerd. Dat de politie dan ingrijpt? Tja... Misschien is dit wel een mooie aanleiding om te kunnen bepalen wat voortaan wel mag en wat niet.''


De 27-jarige Petra verbaast zich vooral over de grote media-aandacht. ,,Nu weet ik wat ik voortaan moet doen om in the picture te komen'', lachte ze. ,,Gewoon mijn kleren uittrekken.'' De naaktfietstocht was van tevoren al omstreden, omdat een groepje fietsers van christelijke signatuur een confrontatie vreesde. Die blijft echter uit.

De organisatie van de World Naked Bike Ride - in landen als de Verenigde Staten, Spanje en Nieuw-Zeeland is het een populair evenement - is van plan volgend jaar een tweede Nederlandse editie te houden, in een andere stad.

Ook in dat geval zal uit principiële overwegingen geen vergunning worden aangevraagd. ,,Een vergunning aanvragen om naakt te mogen? Dat zou de wereld op zijn kop zijn.''

-----------------------


Hoewel "een groepje fietsers van christelijke signatuur een confrontatie vreesde" - die uitbleef - hebben onze Marokkanen "van moslim signatuur" de rit blijkbaar rustig kunnen uitrijden zonder enig hinderlijk protest van Zbaqzbaq of ZS !

Graag hun verslag van deze tocht??? Joehoe ********...!

Simon
14-06-04, 16:29
Ik vind toch minstens dat er een lapje moet tussen het zadel en de fietser.

nard
14-06-04, 16:33
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Blootfietsers hebben weer niet mee
Door Eddy van der Ley

http://www.ad.nl/images/316naaktfietsers.jpg

,,Blootfietsen is voor mij ontegenzeggelijk iets goddelijks'', zegt Gerrit Kuijt uit Deventer tegen een decor van slagregens en rukwinden. ,,De confrontatie met de natuur doet mijn huid tintelen; het geeft een gevoel van vrijheid, alsof de onderdrukking door de maatschappij even helemaal weg is.''


Jaja, de confrontatie met slag regens en rukwinden laat mij ook altijd tintelen. Ik kan niet anders zeggen....


Maar om nou bij zo'n foto het predicaat goddelijk te geven, gaat me toch wat te ver ............... :jammer:
Wie zou dat voor moeten stellen dan? Donar op zijn wolkenwagen?

Ron Haleber
14-06-04, 16:45
Geplaatst door nard


Maar om nou bij zo'n foto het predicaat goddelijk te geven, gaat me toch wat te ver ............... :jammer:




Nard het is toch duidelijk dat je volgens onze kampioen Maroc.NL-fietser die in zijn nick het devies "Op de fiets naar de wijsheid " voert, jij volstrekt niet in staat bent om over het goddelijke iets objectiefs te zeggen...

observer
14-06-04, 16:48
Geplaatst door Simon
Ik vind toch minstens dat er een lapje moet tussen het zadel en de fietser. als het een huurfiets is zeker

Bofko
15-06-04, 00:11
Geplaatst door Ron Haleber

,,Blootfietsen is voor mij ontegenzeggelijk iets goddelijks'', zegt Gerrit Kuijt uit Deventer tegen een decor van slagregens en rukwinden. ,,De confrontatie met de natuur doet mijn huid tintelen; het geeft een gevoel van vrijheid, alsof de onderdrukking door de maatschappij even helemaal weg is.''


Zou zijn piemel dat ook vinden ?

nard
15-06-04, 07:21
Geplaatst door Ron Haleber
Nard het is toch duidelijk dat je volgens onze kampioen Maroc.NL-fietser die in zijn nick het devies "Op de fiets naar de wijsheid " voert, jij volstrekt niet in staat bent om over het goddelijke iets objectiefs te zeggen...

En wie mag die kampioen Maroc.Nl-fietser dan wel niet zijn?

Dan kan ik met hem/haar mogelijk een vruchbare discussie hebben over het blootstellen van de edele delen aan de ruigte van moeder natuur...

Ron Haleber
15-06-04, 07:45
Geplaatst door nard
En wie mag die kampioen Maroc.Nl-fietser dan wel niet zijn?

Dan kan ik met hem/haar mogelijk een vruchbare discussie hebben over het blootstellen van de edele delen aan de ruigte van moeder natuur...

Deze Maroc.Nl-fietser die "op de fiets naar wijsheid" altijd in de gele trui door de finish spurt, drukt jou van de weg af op:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1380797#post1380797


Geef deze vriend van Mark die jou als "pathologisch geval" beschouwt, ff goed van katoen! :lole: