PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse mariniers krijgen license to kill van Balkenende



Joesoef
14-06-04, 19:06
Mariniers soms op dodelijke missie 14-06-'04


Elite-eenheden van de Nederlandse krijgsmacht voeren met toestemming van het kabinet soms dodelijke missies uit in het buitenland. Dat meldt het Journaal. De eenheden zouden dat doen ter bescherming van Nederlandse militairen op vredesmissie.

Het Journaal wist de hand te leggen op documenten van het justitiële onderzoek naar Erik O. Die militair schoot vorig jaar december een plunderende Irakees dood.

In het onderzoek beschrijft justitie de anti-terreuractiviteiten van Erik O.. die hij in het verleden met instemming van de Nederlandse regering uitvoerde. Omdat deze activiteiten staatsgeheimen zijn, hadden deze nooit in het onderzoek mogen opduiken, stelt Erik O.

Bronnen binnen het ministerie van Justitie en Defensie bevestigen dat Erik O. aan minister Donner heeft gevraagd een onderzoek in te stellen naar het uitlekken van deze staatsgeheimen.

Laagdrempelig
Uit het onderzoek van justitie blijkt dat Erik O. volgens de marechaussee "laagdrempelig" is geweest bij de inzet van geweld. Die conclusie is opmerkelijk omdat dossiers over geheime militaire operaties normaal gesproken binnen een half jaar worden vernietigd.

Bronnen bij Defensie zeggen dat wat de marechaussee aanmerkt als laagdrempeligheid even zo goed als "professionaliteit" kan worden beschouwd.

Het ministerie van Defensie heeft in een kort geding tevergeefs geprobeerd de uitzending van het Journaal-item tegen te houden. De rechter stelde het Journaal goeddeels in het gelijk.

Onderzoeksjournalist Lex Runderkamp van het Journaal zei in het Radio 1 Journaal dat Erik O. een onderscheiding heeft gekregen. De rechter verbood het Journaal om bekend te maken om welke minister het ging en om welke missie.

Schietincident
Erik O. wordt sinds oudjaarsdag vorig jaar verdacht van het doodschieten van een Irakees. Het incident vond plaats onder onduidelijke omstandigheden. Erik O. zei dat hij een waarschuwingsschot gaf, maar volgens collega-mariniers was er geen bedreigende situatie.

De beschuldiging van justitie is bij Defensie in het verkeerde keelgat geschoten. De rechter-commissaris in Arnhem liet Erik O. na een week vrij uit voorarrest.

ZbaqZbaq
14-06-04, 19:17
Ik heb zo'n idee dat je hiermee uitlokt dat de andere partij ook wel eens mannetjes kan sturen naar NL met een "license to kill".

Nederland heeft nooit echt vijanden gehad,..we hebben nooit hoeven vrezen.....maar Balkenende stort Nederland en ons als burgers in een put waarvan de bodem nog wel eens een akelige bestemming kan zijn.

barfly
14-06-04, 19:20
Als terroristen zich nergens aan storen en zonder blikken of blozen talloze onschuldigen vermoorden dan is het mijn inziens een goede zaak dat er organisaties bestaan als de BBE die dergelijke mensen van gelijkwaardig repliek dienen en daarbij het aantal onschuldige slachtoffers probeert laag te houden. Thumbs up for the BBE :duim:

barfly
14-06-04, 19:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb zo'n idee dat je hiermee uitlokt dat de andere partij ook wel eens mannetjes kan sturen naar NL met een "license to kill".

Nederland heeft nooit echt vijanden gehad,..we hebben nooit hoeven vrezen.....maar Balkenende stort Nederland en ons als burgers in een put waarvan de bodem nog wel eens een akelige bestemming kan zijn.

De BBE bestaat al veel langer dan Balkenende en z'n kliek. Door wie werden die "Molukse" treinstakingen beindigt denk je?

Joesoef
14-06-04, 19:24
Geplaatst door barfly
De BBE bestaat al veel langer dan Balkenende en z'n kliek. Door wie werden die "Molukse" treinstakingen beindigt denk je?

Assen ligt ver weg maar het is nog geen buitenland. En de vijand had zichzelf al gedefinieerd, bij sommige acties is nog maar de vraag wie er beslist heeft wie de vijand is/ was.

barfly
14-06-04, 19:27
Geplaatst door Joesoef
Assen ligt ver weg maar het is nog geen buitenland. En de vijand had zichzelf al gedefinieerd, bij sommige acties is nog maar de vraag wie er beslist heeft wie de vijand is/ was.

Dat vind ik een andere discussie, ik mag ervan uitgaan dat de definitie vijand niet lichtzinnig wordt toegepast.

Dat een staat een speciale eenheid heeft om zich te beschermen tegen terroristische organisaties vind ik geen probleem. Pas als de BBE zou worden ingezet om, ik zeg maar ff wat, de AEL uit te moorden zoals de junta in oa Argentinie deed dan is er iets compleet mis.

jans
14-06-04, 19:32
De BBE bestaat al veel langer dan Balkenende en z'n kliek. Door wie werden die "Molukse" treinstakingen beindigt denk je?

Mijn vader heeft daar nog in de dijk gelegen.
BBE :duim:

euhh
14-06-04, 19:41
BBE Oke, en de BSB (BBE uitvoering van de Marchaussee) en het KCT ook.

:terrorist :sniper:

Simon
14-06-04, 19:45
Ik ben benieuwd of de 'commissie stiekem' hiervan weet. Zo niet, dan heeft de regering een probleem lijkt mij.

ZbaqZbaq
14-06-04, 19:48
Voorzover ik weet is Nederland niet aangevallen.

Balkenende en cons. zijn blijkbaar bereid om voor olie en de Amerkaanse imperialisme met bloed te betalen. Immers de afwegingen zijn gemaakt...de consequenties doorgenomen....en de zaak is beslist. Nederland slacht anderen af voor olie...en is bereid om ook eigen bloed daarvoor te laten vloeien.

Nederland kent geen vijanden...ze worden nu door onze regering gecreerd.

euhh
14-06-04, 19:51
Geplaatst door Simon
Ik ben benieuwd of de 'commissie stiekem' hiervan weet. Zo niet, dan heeft de regering een probleem lijkt mij.

Natuurlijk weten ze dat, als je echt denkt dat de regering (inc. de PVDA) hier niets van weet ben je of ontzettend naief of gewoon dom.
MIsschien dat partijen die nog nooit in de regering hebben gezeten er niks van weten, maar het zou mij niet verbazen dat alle parijen het gewoon weten hoor.

barfly
14-06-04, 19:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
Voorzover ik weet is Nederland niet aangevallen.

Balkenende en cons. zijn blijkbaar bereid om voor olie en de Amerkaanse imperialisme met bloed te betalen. Immers de afwegingen zijn gemaakt...de consequenties doorgenomen....en de zaak is beslist. Nederland slacht anderen af voor olie...en is bereid om ook eigen bloed daarvoor te laten vloeien.

Nederland kent geen vijanden...ze worden nu door onze regering gecreerd.

Nogmaals voor de trage begrijper BBE bestaat al langer:

Inzet BBE:

DEN HAAG 1974, Gijzeling Franse Ambassade

SCHEVENINGEN 1974, Gijzeling in gevangenis

WIJSTER 1975, Kaping stoptrein Goningen-Zwolle

AMSTERDAM 1975, Gijzeling Indonesische consultaat

DRENTHE 1977, Treinkaping

DRENTHE 1977, Gijzling basisschool

ASSEN 1978, Gijzeling Proviciehuis Drenthe

ADRIATISCHE ZEE 1993, Operatie "Sharp Guard"

ALBANIE 1997, Evacuatie Nederlanders

JOEGOSLAVIE 1997, Operatie "Amber Star"

RANDSTAD 2001, Bommeldingen Tunnels

INDISCHE OCEAAN 2002, Operatie "Enduring Freedom"

Het is een organisatie die voor de belangen van Nederland en het welzijn van haar burgers vecht en dus een pluim waard :duim:

ZbaqZbaq
14-06-04, 19:58
barfly...je hoeft mij niets te leren over de BBE. Het zal me ook een worst zijn wie er opuit gestuurd word om te moorden. Of het nou de BBE is of Fanfarekorps van de koninklijke landmacht.

euhh
14-06-04, 19:59
Geplaatst door barfly
Het is een organisatie die voor de belangen van Nederland en het welzijn van haar burgers vecht en dus een pluim waard :duim: [/B]

Je bent de 1ste Golfoorlog nog vergeten, maar ze bestaan nog langer toch?

BBE ole :lole: , de BBE wordt trouwens ook ingezet als er bijv. rellen in nederland onstaan die niet door de ME afgehandeld kunnen worden.

Joesoef
14-06-04, 20:01
Geplaatst door euhh
de BBE wordt trouwens ook ingezet als er bijv. rellen in nederland onstaan die niet door de ME afgehandeld kunnen worden.

Eeeuuuhhhhh???

euhh
14-06-04, 20:05
Geplaatst door Joesoef
Eeeuuuhhhhh???

Als de rellen of iets dergelijks dusdanig uit de hand lopen dat de politie het niet aan kan (denk revolutie of staatsgreep (wel heel extreem)) dan kan en mag de BBE ook in grijpen.
En in tegenstelling tot de politie doen deze jonges niet aan onderhandelen

Of dachten jullie dat de politie het enige middel is wat de regering heeft??

Joesoef
14-06-04, 20:09
Geplaatst door euhh
Als de rellen of iets dergelijks dusdanig uit de hand lopen dat de politie het niet aan kan (denk revolutie of staatsgreep (wel heel extreem)) dan kan en mag de BBE ook in grijpen.
En in tegenstelling tot de politie doen deze jonges niet aan onderhandelen

Of dachten jullie dat de politie het enige middel is wat de regering heeft??



BBE wordt trouwens ook ingezet als er bijv. rellen in nederland onstaan die niet door de ME afgehandeld kunnen worden

En dat noem jij rellen of zo die uit de hand lopen. Wat voor een rellen????

ZbaqZbaq
14-06-04, 20:11
Geplaatst door euhh

En in tegenstelling tot de politie doen deze jonges niet aan onderhandelen


please hou op met je kleuter praatjes.

de BBE heeft niet eens een keus tussen wel en niet onderhandelen...zij moeten hun bek houden en orders opvolgen zoals alle andere krijgsmacht onderdelen.

en als balkie besluit te onderhandelen dan moeten zij op hun kont zitten en wachte tot balkie uit gepraat is.

euhh
14-06-04, 20:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
please hou op met je kleuter praatjes.

de BBE heeft niet eens een keus tussen wel en niet onderhandelen...zij moeten hun bek houden en orders opvolgen zoals alle andere krijgsmacht onderdelen.

en als balkie besluit te onderhandelen dan moeten zij op hun kont zitten en wachte tot balkie uit gepraat is.

Voor het geval dat je het nog niet weet, als het zover komt (hoop van niet) is zelfs de grondwet niet meer van toepassing.
Wat ik bedoelde is als men eenmaal besluit tot de inzet van de BBE dan wordt er niet meer onderhandeld, zie voorbeeld de treinkaping.

Beëlzebub
14-06-04, 20:17
Misschien is een org. als de BBE wel nodig, maar niet in Iraq. Nederland is daar door Balkendende onder valse voorwendsels naar toe geloodst. Hij steunde daarmee de illegale oorlog van de USA, die buiten de VN om begonnen werd. Daarom mag je ook concluderen dat de BBE niets in Iraq te zoeken heeft. Wat mij betreft heeft Zbaq dan ook gelijk.
Bovendien is bij sommige van de kwesties waarbij deze club ingezet werd ook onnodig veel geweld gebruikt, bv. tegen de Molukkers, die eigenlijk maar amatuers waren.
Voor mij is iemand als die Eric O. gewoon een crimineel (net als de terroristen die hij denkt te bestrijden), die voor zijn misdadige trekken een passend beroep heeft gevonden.

ZbaqZbaq
14-06-04, 20:24
Geplaatst door euhh
Voor het geval dat je het nog niet weet, als het zover komt (hoop van niet) is zelfs de grondwet niet meer van toepassing.
Wat ik bedoelde is als men eenmaal besluit tot de inzet van de BBE dan wordt er niet meer onderhandeld, zie voorbeeld de treinkaping.

hahahahah...je weet echt niet waar je het over hebt.

AT's maken geregeld gebruik van BBE'ers....hoertjes die gebruik maken van de diensten van nog grotere hoertjes.

barfly
14-06-04, 20:25
Geplaatst door Beëlzebub
Misschien is een org. als de BBE wel nodig, maar niet in Iraq. Nederland is daar door Balkendende onder valse voorwendsels naar toe geloodst. Hij steunde daarmee de illegale oorlog van de USA, die buiten de VN om begonnen werd. Daarom mag je ook concluderen dat de BBE niets in Iraq te zoeken heeft. Wat mij betreft heeft Zbaq dan ook gelijk.
Bovendien is bij sommige van de kwesties waarbij deze club ingezet werd ook onnodig veel geweld gebruikt, bv. tegen de Molukkers, die eigenlijk maar amatuers waren.
Voor mij is iemand als die Eric O. gewoon een crimineel (net als de terroristen die hij denkt te bestrijden), die voor zijn misdadige trekken een passend beroep heeft gevonden.

Kijk dit is een ander geluid, misschien is het doodschieten van Molukkers inderdaad niet een mooie oplossing maar feit is wel dat de gijzelingen daarna ophielden. Overigens ben ik een groot sympathisant van de Molukse beweging want die zijn er na Indonesie door de Nederlandse regering echt keihard in geluist!

Over acties van de BBE in Irak weet ik niks en zolang er geen informatie over beschikbaar is wil ik er geen oordeel over vellen. Wel is het zo dat Eric O misschien wel een misdaad heeft begaan maar nogmaals ik ken de details niet. ik zuo dat graag willen overlaten aan de rechtsorde.

Verder doet een en ander niets af wat mij betreft aan de BBE een organisatie die opkomt voor Nederland.

euhh
14-06-04, 20:26
Geplaatst door Beëlzebub
Misschien is een org. als de BBE wel nodig, maar niet in Iraq. Nederland is daar door Balkendende onder valse voorwendsels naar toe geloodst. Hij steunde daarmee de illegale oorlog van de USA, die buiten de VN om begonnen werd.


Punt 1. Welke "illigale"oorlog , en nu voor de allerlaatste keer :
De "1ste" Golfoorlog is NOOIT beeindigd er is een staakt het vuren over eengekomen indien Saddam zich aan een bepaald aantal regels zou houden, wapen inspecties e.d. dat deed Saddam dus niet dus was de maat vol voor de V.S.
Het enige wat men de V.S. kan verwijten is dat men inde golfoorlog nooit een mandaat heeft gehad om Irak binnnen tevallen wat ze nu dus wel hebben gedaan.
(even voor de duidelijkheid een staakt het vuren is NIET het zelfde als een einde van een oorlog)
Dus de andere optie voor de VS (die wel legetiem zou zijn) was het compleet kapot bombarderen van Irak in de hoop Saddam te elimineren
Dus de oorlog is niet illigaal, hooguit de aanwezigheid van de VS in irak is illegaal.

Punt 2 : Nederland is NIET als bezettingsmacht naar irak gegaan maar als HULP troepen dien tegevolge hebben ze ook niet de zelfde status als de VS, de nederlandse troepen mogen ook lang niet zoveel geweld gebruiken als de amerikanen doen.

euhh
14-06-04, 20:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahahah...je weet echt niet waar je het over hebt.

AT's maken geregeld gebruik van BBE'ers....hoertjes die gebruik maken van de diensten van nog grotere hoertjes.

Gelukkig weet jij het allemaal wel zo goed

barfly
14-06-04, 20:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahahah...je weet echt niet waar je het over hebt.

AT's maken geregeld gebruik van BBE'ers....hoertjes die gebruik maken van de diensten van nog grotere hoertjes.

Je bedoelt dat de BBE internationaal hoog staat aangeschreven en dus graag wordt ingezet in crises operaties?

Beëlzebub
14-06-04, 20:44
Geplaatst door euhh
Punt 1. Welke "illigale"oorlog , en nu voor de allerlaatste keer :
De "1ste" Golfoorlog is NOOIT beeindigd er is een staakt het vuren over eengekomen indien Saddam zich aan een bepaald aantal regels zou houden, wapen inspecties e.d. dat deed Saddam dus niet dus was de maat vol voor de V.S.
Het enige wat men de V.S. kan verwijten is dat men inde golfoorlog nooit een mandaat heeft gehad om Irak binnnen tevallen wat ze nu dus wel hebben gedaan.
(even voor de duidelijkheid een staakt het vuren is NIET het zelfde als een einde van een oorlog)
Dus de andere optie voor de VS (die wel legetiem zou zijn) was het compleet kapot bombarderen van Irak in de hoop Saddam te elimineren
Dus de oorlog is niet illigaal, hooguit de aanwezigheid van de VS in irak is illegaal.

Punt 2 : Nederland is NIET als bezettingsmacht naar irak gegaan maar als HULP troepen dien tegevolge hebben ze ook niet de zelfde status als de VS, de nederlandse troepen mogen ook lang niet zoveel geweld gebruiken als de amerikanen doen.

1-De internationale gemeenschap heeft niet ingestemd met het optreden van VS. De VN heeft de wensen van de VS omtrent Iraq niet ingewilligd. Grote landen waren tegen en verder ook veel bevolkingen van landen die wel deelnamen aan de oorlog. Laat staan dat de aanwezigheid van de VS legaal zou zijn.

2-De Nederlandse troepen zijn een verkapte bezettingsmacht, of zu nu goed doen of niet.

Beëlzebub
14-06-04, 20:46
Geplaatst door barfly
Je bedoelt dat de BBE internationaal hoog staat aangeschreven en dus graag wordt ingezet in crises operaties?

In de VS zeker? :stout:

barfly
14-06-04, 20:49
Geplaatst door Beëlzebub
In de VS zeker? :stout:

Wat mij betreft: Nog niet, kwestie van tijd :stout:

euhh
14-06-04, 20:53
Geplaatst door Beëlzebub
1-De internationale gemeenschap heeft niet ingestemd met het optreden van VS. De VN heeft de wensen van de VS omtrent Iraq niet ingewilligd. Grote landen waren tegen en verder ook veel bevolkingen van landen die wel deelnamen aan de oorlog. Laat staan dat de aanwezigheid van de VS legaal zou zijn.

Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken, de VS mocht aan de ahnd van de "1ste"golf oorlog resolutie gwoon ingrijpen, behalve irak binnenvallen.
Even een voorbeeld ter verduidelijking :
De VN geeft mij toestemming om jou te slaan,
Ik sla jou,
Jij zegt : "Stop met slaan, ik doe wat je wilt"
ik zeg : "Prima doe ik maar dan moet jij elke dag mijn schoenen poetsen"
Na 10 jaar zeg jij : "Euhh je kunt me wat ik poets jou schoenen niet meer"
Waarop ik zeg "Oke dan krijg je gewoon weer klappen aangezien je de afspraken niet nakomt"
Die grote landen die tegen waren hebben naar mijn weten niet eens deelgenomen aan de "1ste"golfoorlog en hebben dus oon niks te zeuren over deze aanval (m.u.v. frankrijk)



2-De Nederlandse troepen zijn een verkapte bezettingsmacht, of zu nu goed doen of niet.

Dat is een persoonlijke mening en die respecteer ik, maar dat wil nog niet zeggen dat ie correct is.

Beëlzebub
14-06-04, 21:11
Geplaatst door euhh
1A-Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken, de VS mocht aan de ahnd van de "1ste"golf oorlog resolutie gwoon ingrijpen, behalve irak binnenvallen.
Even een voorbeeld ter verduidelijking :
De VN geeft mij toestemming om jou te slaan,
Ik sla jou,
Jij zegt : "Stop met slaan, ik doe wat je wilt"
ik zeg : "Prima doe ik maar dan moet jij elke dag mijn schoenen poetsen"
Na 10 jaar zeg jij : "Euhh je kunt me wat ik poets jou schoenen niet meer"
Waarop ik zeg "Oke dan krijg je gewoon weer klappen aangezien je de afspraken niet nakomt"

1B-Die grote landen die tegen waren hebben naar mijn weten niet eens deelgenomen aan de "1ste"golfoorlog en hebben dus oon niks te zeuren over deze aanval (m.u.v. frankrijk)

2-Dat is een persoonlijke mening en die respecteer ik, maar dat wil nog niet zeggen dat ie correct is.

1A-Deze verduidelijking van je is eig. overbodig. Voor mij is die gang van zaken niet vanzelfsprekend. Na 10 jaar kun je je ook nog afvragen of je wel zo verstandig bezig bent. En dat is precies wat sommige landen ook deden. Was dit allemaal weer een oorlog waard?
1B-Dat landen niet meededen aan de Eerste GO, wil niet zeggen dat ze geen mening meer mogen hebben. We leven in een wereldgemeenschap. Daarin moet zoveel mogelijk samenwerken en niet (zo goed als) unilateraal je gang gaan.
2-Natuurlijk is dat een persoonlijke mening, net als die van iedereen hier. Maar voor mij vloeit die conclusie wel voort uit wat ik net bedoelde te zeggen: als je een illegale handeling steunt, wordt jou steun ook illegaal.
Met een nieuwe resolutie is er misschien een nieuwe situatie ontstaan. Ik wil even afwachten hoe dit zich allemaal gaat uitkristalliseren.

sjaakie
14-06-04, 21:45
Geplaatst door barfly
Nogmaals voor de trage begrijper BBE bestaat al langer:

Inzet BBE:

DEN HAAG 1974, Gijzeling Franse Ambassade

SCHEVENINGEN 1974, Gijzeling in gevangenis

WIJSTER 1975, Kaping stoptrein Goningen-Zwolle

AMSTERDAM 1975, Gijzeling Indonesische consultaat

DRENTHE 1977, Treinkaping

DRENTHE 1977, Gijzling basisschool

ASSEN 1978, Gijzeling Proviciehuis Drenthe

ADRIATISCHE ZEE 1993, Operatie "Sharp Guard"

ALBANIE 1997, Evacuatie Nederlanders

JOEGOSLAVIE 1997, Operatie "Amber Star"

RANDSTAD 2001, Bommeldingen Tunnels

INDISCHE OCEAAN 2002, Operatie "Enduring Freedom"

Het is een organisatie die voor de belangen van Nederland en het welzijn van haar burgers vecht en dus een pluim waard :duim:

http://www.fortunecity.com/tinpan/ash/1220/id27.htm
:duim:

Robbedoes
14-06-04, 22:42
Balkenende en cons. zijn blijkbaar bereid om voor olie en de Amerkaanse imperialisme met bloed te betalen.

Zbaqzbaq deze rethoriek moet je bewaren voor de verkiezingsstrijd van de AEL. Jij als voorzitter van de AEL en met verleden van een NEDERLANDSE zandhaas, zou zich juist duidelijk uit moeten laten over de BBE als verdediger van die NEDERLANDSE zandhazen in den vreemde. Of ben jij een matennaaier?

Het is logisch dat een Nederlands leger een BBE heeft.

ZbaqZbaq
14-06-04, 22:48
Geplaatst door Robbedoes
Zbaqzbaq deze rethoriek moet je bewaren voor de verkiezingsstrijd van de AEL. Jij als voorzitter van de AEL en met verleden van een NEDERLANDSE zandhaas, zou zich juist duidelijk uit moeten laten over de BBE als verdediger van die NEDERLANDSE zandhazen in den vreemde. Of ben jij een matennaaier?

Het is logisch dat een Nederlands leger een BBE heeft.

ik ben zbaqzbaq....prikker op maroc.nl...niet meer niet minder.
en zoals als ik al zei...of het nou de BBE is of het fanfarekorps van de LM.

wie een license to kill heeft of afgeeft moet zich ook realiseren dat ie tegelijk een "license to be killed" krijgt. Kan ik niets aan doen...maar dat zijn de feiten. En in dit geval wordt het een "license to be killed for stealing other peoples oil"

barfly
14-06-04, 23:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik ben zbaqzbaq....prikker op maroc.nl...niet meer niet minder.
en zoals als ik al zei...of het nou de BBE is of het fanfarekorps van de LM.

wie een license to kill heeft of afgeeft moet zich ook realiseren dat ie tegelijk een "license to be killed" krijgt. Kan ik niets aan doen...maar dat zijn de feiten. En in dit geval wordt het een "license to be killed for stealing other peoples oil"

Je hebt gelijk, wie het zwaard hanteert, wordt erdoor getroffen.

Robbedoes
14-06-04, 23:18
ZbaqZbaq, jij gewoon een prikker? :wijs:

Je hebt gelijk, license to kill=licenced to be killed.

Maar voor Nederlanders die (hoog)verraad plegen is er ook een straf.

ZbaqZbaq
14-06-04, 23:26
Geplaatst door Robbedoes
ZbaqZbaq, jij gewoon een prikker? :wijs:

Je hebt gelijk, license to kill=licenced to be killed.

Maar voor Nederlanders die (hoog)verraad plegen is er ook een straf.

Er zijn geen grotere veraders voor dit land dan balkenende en zijn bende, die ervoor kiest om zijn burgers het risico te laten lopen dat ze slachtoffer worden van zijn roofzucht en dat van de amerikaanse regering.

Wie van zijn familie en vrienden houdt zal ze ervan proberen te weerhouden iets slechts te doen. Ware patriotisme is jou vreemd.

gbkm
15-06-04, 00:12
bakellende ga je zwarte kouzen stoppen.

vlegeltje
15-06-04, 10:22
Geplaatst door Simon
Ik ben benieuwd of de 'commissie stiekem' hiervan weet. Zo niet, dan heeft de regering een probleem lijkt mij.

Van het inzetten van de BBE in Haïti, Cambodja ed zullen ze zeker op de hoogte zijn. Van de betrokkenheid van Eric O. daarbij zullen ze niets weten. Commissie stiekem gaat niet over personele zaken.

Het verbaast mij dat het iedereen verbaast dat er zo'n BBE actief is tijdens 'vredes missies'. En 'license to kill' is natuurlijk zwaar overdreven. Het is geen hit-team.

Veel interessanter is het om je af te vragen waar deze informatie vandaan komt, en waarom, wie heeft daar belang bij?

A. Blijkbaar is een staatsgeheim (ambtelijk bericht) in een juridisch dossier terecht gekomen.

B. Daarnaast is dit staatsgeheim uit het juridisch dossier naar de pers gelekt.

Mr. Knoops, de advocaat van Eric O. (zelf een ex marinier) heeft bij dit laatste natuurlijk alle belang. Het komt de zaak van zijn client ten goede om hier ophef en stampei over te maken. En hij heeft nog een punt ook.

Want dat eerste is natuurlijk te gek voor woorden. Hoog geklassificeerde (geheime) informatie gaat van het ministerie van defensie naar het ministerie van justitie. Dat kan alleen als de ministers daar zelf bij betrokken zijn. En die zullen dat alleen maar doen als er ook werkelijk iets aan de hand is met die Eric O.

Ik sluit niet uit dat er nog meer onfrisse zaken spelen met die Eric O. en andere leden van die BBE.

En nog ff over de inzet van BBE in eigen land.

Het leger is er toch om ons land te beschermen tegen aanvallen van buitenaf? Toch niet tegen de eigen bevolking? Als je het leger gaat gebruiken om demonstraties de kop in te drukken ben je op de verkeerde weg. Een weg die leidt naar een militaire dictatuur.

mark61
15-06-04, 11:52
Wat ik hier mis is dat de BBE in het buitenland wordt ingezet als versterking van Amerikaanse en andere BBE's. En dus zijn zelfstandigheid opgeeft, en doet wat de Amerikanen zeggen. En wat zij doen kan niet altijd de toets der kritiek doorstaan. To say the least.