PDA

Bekijk Volledige Versie : AzG geeft losgeld Erkel niet terug



Simon
14-06-04, 19:48
AzG geeft losgeld Erkel niet terug

***************
AMSTERDAM Artsen zonder Grenzen weigert
het losgeld van 1 miljoen euro voor
Arjan Erkel terug te betalen aan het
ministerie van Buitenlandse Zaken.AzG
houdt de Nederlandse en de Russische
regering verantwoordelijk voor de lange
duur van Erkels ontvoering in Dagestan.

AzG eist ook geld terug dat zij op de
Nederlandse ambassade in Moskou had
gedeponeerd.Van die 250.000 euro wil de
organisatie 230.000 euro terugkrijgen.

Erkel kwam in april vrij na 20 maanden
vastgezeten te hebben in Dagestan,waar
hij voor AzG werkte.Den Haag verzuimde
volgens AzG de Russische regering over
te halen de zaak-Erkel op te lossen.

Joesoef
14-06-04, 19:50
En gelijk hebben de AZG.

euhh
14-06-04, 20:02
Onmiddelijk alle subsidies stopzetten, en het ze voortaan lekker zelf uit laten zoeken.

Pytaghoras
14-06-04, 20:03
Geplaatst door euhh
Onmiddelijk alle subsidies stopzetten, en het ze voortaan lekker zelf uit laten zoeken.

Het begint hier op fok.nl te lijken. :mad:

Dutchguy
14-06-04, 20:03
Geplaatst door Joesoef
En gelijk hebben de AZG.

Precies, dan betalen we allemaal maar wat meer uit de staatskas. Laat AZG nou maar haar (mooie) werk doen.

Joesoef
14-06-04, 20:07
Geplaatst door euhh
Onmiddelijk alle subsidies stopzetten, en het ze voortaan lekker zelf uit laten zoeken.

Hoeveel centjes hebben ze dan dit jaar uit de NL staatskas gekregen?

euhh
14-06-04, 20:10
Geplaatst door Pytaghoras
Het begint hier op fok.nl te lijken. :mad:

Nee als je afspraken maakt en geld voor je voorschiet omdat je dat geld op dat moment niet hebt dan moet je dat geld later gewoon terug betalen en niet nadat hij vrij is je keutel terug trekken, dan heeft wat mij betreft onze regering ook het recht om hun subsidies in te trekken.

Als ze nu gewoon hadden gezegd we kunnen dat geld niet missen dan hadden ze het wat mij betreft gewoon kwijt mogen schelden, maar gewoon simpel weigeren mag niet beloond worden.

euhh
14-06-04, 20:11
Geplaatst door Joesoef
Hoeveel centjes hebben ze dan dit jaar uit de NL staatskas gekregen?

inieder geval 1 miljoen Euro, zelds Arjan Erkel walgt van de gang van zaken op dit moment en wil niet meer voor AZG werken, zegt voldoende toch.

Pytaghoras
14-06-04, 20:15
Geplaatst door euhh
Nee als je afspraken maakt en geld voor je voorschiet omdat je dat geld op dat moment niet hebt dan moet je dat geld later gewoon terug betalen en niet nadat hij vrij is je keutel terug trekken, dan heeft wat mij betreft onze regering ook het recht om hun subsidies in te trekken.

Als ze nu gewoon hadden gezegd we kunnen dat geld niet missen dan hadden ze het wat mij betreft gewoon kwijt mogen schelden, maar gewoon simpel weigeren mag niet beloond worden.

Ik zal wel liegen om iemand te redden. De regering maakt ook veel beloftjes en die komen ze ook niet na. Laat ze maar even voelen hoe pijnlijk het is om beloftjes niet na te komen. Erkan is gered en daar moet men blij mee zijn.

euhh
14-06-04, 20:36
Geplaatst door Pytaghoras
Ik zal wel liegen om iemand te redden. De regering maakt ook veel beloftjes en die komen ze ook niet na. Laat ze maar even voelen hoe pijnlijk het is om beloftjes niet na te komen. Erkan is gered en daar moet men blij mee zijn.

Ja en bij de volgende Arjan Erkel zegt de regering "Je komt er wel uit he", lekker slim van AZG.
Of denk je nu werkelijk dat de regering bij de volgende nog een keer geld leend, denk het niet persoonlijk.

Pytaghoras
14-06-04, 20:45
Geplaatst door euhh
Ja en bij de volgende Arjan Erkel zegt de regering "Je komt er wel uit he", lekker slim van AZG.
Of denk je nu werkelijk dat de regering bij de volgende nog een keer geld leend, denk het niet persoonlijk.

Zorg maar ervoor dat je niet gekidnapped wordt.

Simon
14-06-04, 21:00
Buitenlandse Zaken stapt naar de rechter om het losgeld voor Arjan Erkel terug te eisen. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie aangekondigd, nu Artsen zonder Grenzen het voorgeschoten miljoen weigert terug te betalen.

Het is nogal dom een miljoen te betalen zonder daarover afspraken op schrift te stellen en te laten ondertekenen door de verantwoordelijken. Maar misschien is dat zo gedaan omdat men het geheim wilde houden? Die mariniers hebben ze in ieder geval niet ingezet in Dagestan.

peyote
14-06-04, 21:32
Geplaatst door Pytaghoras
Erkan is gered en daar moet men blij mee zijn.
Ik ben niet blij met de manier waarop.

Bij de volgende bomaanslag in rusland waar tig doden vallen kan Nederland trots zijn dat zij waarschijnlijk medefinancier ervan zijn. En los daarvan is de kans op nieuwe ontvoeringen nu alleen maar groter geworden.

Een man gered, maar wie weet hoeveel er daarvan het slachtoffer gaan worden.