PDA

Bekijk Volledige Versie : Electronische overheid in 2007



Bofko
15-06-04, 08:43
Electronische overheid in 2007

AMSTERDAM - Elektronisch zaken doen met de overheid. Daarin moet de Nederlandse overheid een koppositie in de Europese Unie gaan innemen, als het aan de ministers van Bestuurlijke Vernieuwing (BVK) en Economische Zaken (EZ) ligt.

In een notitie van de ministers de Graaf (BVK) en Brinkhorst (EZ), die het kabinet maandag heeft goedgekeurd, wordt het streven uitgesproken om in 2007 65 procent van de transacties tussen overheid en burger via het internet af te handelen. Paspoorten moeten elektronisch kunnen worden besteld én betaald, net als vergunningen en voor een uittreksel uit het bevolkingsregister hoef je in 2007 je luie stoel niet meer uit. De bedoeling is dat het kan worden gedownload en betaald via internet.

Om dit mogelijk te maken wil het kabinet gestandaardiseerde registers opzetten en snelle verbindingen tussen overheidsorganisaties mogelijk maken.

www.nu.nl
---------------------------------------------------

Er ontstaat een nieuwe 2-deling in de maatschappij en de digibeten worden nu snel naar de onderkant van de samenleving gedrukt.

Simon
15-06-04, 08:46
Tja ik heb ook eens aangifte gedaan van de diefstal van een fiets: dat vergde 30 minuten werk van een hoofdagent. De enige agent die op dat moment beschikbaar was. De junk had waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten nodig om mijn fiets te stelen.

Bofko
15-06-04, 08:50
Geplaatst door Simon
Tja ik heb ook eens aangifte gedaan van de diefstal van een fiets: dat vergde 30 minuten werk van een hoofdagent. De enige agent die op dat moment beschikbaar was. De junk had waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten nodig om mijn fiets te stelen.

Ik heb als stelregel : "Zolang de registratie van een aktiviteit langer duurt dan de aktiviteit zelf, is er iets grondig fout".

nard
15-06-04, 08:53
Geplaatst door Bofko
Ik heb als stelregel : "Zolang de registratie van een aktiviteit langer duurt dan de aktiviteit zelf, is er iets grondig fout".

:D

Dan laat ik jouw graag met dat uitgangspunt even een jaar of wat los op de verschillende departementen.
Wat zal die overheid goedkoop worden !!

:duim:

Joepie
15-06-04, 09:17
Geplaatst door Bofko
Electronische overheid in 2007



Er ontstaat een nieuwe 2-deling in de maatschappij en de digibeten worden nu snel naar de onderkant van de samenleving gedrukt.

Flauwekul aangezien er 65% staat dus er zijn altijd alternatieven. Daarnaast zal er eerst voldoende draagvlak gecrieerd moeten worden alvorens zoiets tot uitvoering kan komen.

Bofko
15-06-04, 09:34
Geplaatst door Joepie
Flauwekul aangezien er 65% staat dus er zijn altijd alternatieven. Daarnaast zal er eerst voldoende draagvlak gecrieerd moeten worden alvorens zoiets tot uitvoering kan komen.

Joepie, ben jij een politicus of zo ?