PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplichte identificatie definitief



Simon
15-06-04, 11:44
Verplichte identificatie definitief

**********************
DEN HAAG De invoering van de verplichte
identificatie,per 1 januari,voor mensen
van 14 jaar en ouder is definitief,nu
ook de Eerste Kamer ermee instemt.

Dat betekent dat alle Nederlanders met
ingang van 2005 een legitimatiebewijs,
paspoort of rijbewijs moet kunnen laten
zien,als de politie daarom vraagt.Wie
dat niet kan,riskeert een boete van
2200 euro.Jongeren die op het paspoort
van hun ouders staan,moeten daarnaast
een eigen legitimatie kopen.

Nu geldt een identificatieplicht voor
mensen vanaf 18 jaar,en alleen op het
werk,in de auto en in het openbaar
vervoer.

bron: teletext

gbkm
15-06-04, 11:47
Ausweiss bitte!

Isaac
15-06-04, 11:48
Ze zoeken het maar uit in Den-Haag. Ik ga echt niet elke dag legitimatie meenemen.

nl-x
15-06-04, 11:54
Waarom niet gewoon iedereen een RF-chip laten opeten, en bij iedere straathoek een detectiepoortje neerzetten?! :moe:

mark61
15-06-04, 11:54
Zo bijzonder is het nou ook weer niet. Bestaat in België ook. Kan intimiderend zijn, maar dient volgens mij geen enkel praktisch nut. Stoerdoenerij.

barfly
15-06-04, 11:57
Geplaatst door nl-x
Waarom niet gewoon iedereen een RF-chip laten opeten, en bij iedere straathoek een detectiepoortje neerzetten?! :moe:

Ik zou het niet eens zo'n gek idee vinden om mensen te chippen! Je kan er allerlei nuttige informatie op kwijt, bloedgroep, naam en adres, nationaliteit etc... Lijkt me best zinvol en je hoeft niet continu met een ausweiss rond te lopen..

mark61
15-06-04, 12:01
Geplaatst door barfly
Ik zou het niet eens zo'n gek idee vinden om mensen te chippen! Je kan er allerlei nuttige informatie op kwijt, bloedgroep, naam en adres, nationaliteit etc... Lijkt me best zinvol en je hoeft niet continu met een ausweiss rond te lopen..

Meteen maar dna-profiel erbij? Dan wordt er in NL geen vrouw meer verkracht of de dader is bekend.

Isaac
15-06-04, 12:15
Geplaatst door mark61
Meteen maar dna-profiel erbij? Dan wordt er in NL geen vrouw meer verkracht of de dader is bekend.

Voor de tweede wereldoorlog stond er ook in je paspoort wat voor godsdienst je aanhing.

Aanvankelijk tamelijk onschuldig. Maar wel 1 van de redenen waarom er in Nederland relatief veel joden zijn afgevoerd.

nl-x
15-06-04, 12:18
Geplaatst door barfly
Ik zou het niet eens zo'n gek idee vinden om mensen te chippen! Je kan er allerlei nuttige informatie op kwijt, bloedgroep, naam en adres, nationaliteit etc... Lijkt me best zinvol en je hoeft niet continu met een ausweiss rond te lopen..

Johnny Mnemonic ?

nl-x
15-06-04, 12:20
Geplaatst door Isaac
Voor de tweede wereldoorlog stond er ook in je paspoort wat voor godsdienst je aanhing.

Aanvankelijk tamelijk onschuldig. Maar wel 1 van de redenen waarom er in Nederland relatief veel joden zijn afgevoerd.
Erg he... Zo een geloofsvignet?

mark61
15-06-04, 12:29
Geplaatst door Isaac
Voor de tweede wereldoorlog stond er ook in je paspoort wat voor godsdienst je aanhing.

Aanvankelijk tamelijk onschuldig. Maar wel 1 van de redenen waarom er in Nederland relatief veel joden zijn afgevoerd.

Ik weet het. Maar daarom ben ik dan ook tegen identificatieplicht. Overigens was het probleem niet wat er in je paspoort stond; je paspoort kan je weggooien. Het probleem was dat de gemeentelijke administratie zulke gegevens bevatte, en dat toen de vervolging begon de gemeenten niet massaal hun archieven vernietigden. Wat ze mi hadden moeten doen.

Overigens ben ik wel voor een nationale dna-databank voor politiegebruik. En voor niets anders.

mark61
15-06-04, 12:31
Geplaatst door nl-x
Johnny Mnemonic ?

Hij bedoelt om zijn barrekening automatisch te kunnen betalen.

Ron Haleber
15-06-04, 14:55
Geplaatst door nl-x
Erg he... Zo een geloofsvignet?

Dat hebben we toch al. daarom ben jij toch pro-hoofddoek? En een echte moslimman draagt trouwens net als de profeet een baard! :hihi:

nl-x
15-06-04, 17:44
Geplaatst door Ron Haleber
Dat hebben we toch al. daarom ben jij toch pro-hoofddoek? En een echte moslimman draagt trouwens net als de profeet een baard! :hihi:

Ik ben helemaal niet pro-hoofddoek. Ik ben gewoon anti-anti-hoofddoek.

En een baard?! Hoezo ... Niets voor mij hoor, meneer ik-scheer-me-pas-vaak. :D

Ron Haleber
15-06-04, 18:37
Geplaatst door nl-x
Ik ben helemaal niet pro-hoofddoek. Ik ben gewoon anti-anti-hoofddoek.

En een baard?! Hoezo ... Niets voor mij hoor, meneer ik-scheer-me-pas-vaak. :D

Nl-x zolang je maar niet anti-anti-Stormfront bent...! Want dan zou je je daar in heel slecht Marokkaans gezelschap bevinden... En dan zou ik toch aan het bestuur moeten voorstellen om je hier maar te bannen!

Je kent toch wel het Riffijnse spreekwoord: "de vijand van mijn vijand is mijn vriend..."?

barfly
15-06-04, 19:03
Geplaatst door nl-x
Johnny Mnemonic ?

Kwestie van tijd, implantaten worden nu al onderzocht en zullen in de toekomst deel gaan uitmaken van de mens. De voorstelling van de Borg is dan wel erg negatief maar een vriendelijke tussenweg lijkt me niet ondenkbaar.

mark61
15-06-04, 23:38
Geplaatst door barfly
Kwestie van tijd, implantaten worden nu al onderzocht en zullen in de toekomst deel gaan uitmaken van de mens. De voorstelling van de Borg is dan wel erg negatief maar een vriendelijke tussenweg lijkt me niet ondenkbaar.

Je bedoelt versie 7 of 9?

barfly
15-06-04, 23:50
Geplaatst door mark61
Je bedoelt versie 7 of 9?

Tis allemaal backwards compatible. Ik zie geen problemen. :)

mark61
16-06-04, 00:01
Geplaatst door barfly
Tis allemaal backwards compatible. Ik zie geen problemen. :)

Ik bedoelde eigenlijk versie Seven of Nine...

Type vruchtbaar & gezond. Volgens Mark dan toch.

TonH
16-06-04, 00:41
Geplaatst door Isaac
Voor de tweede wereldoorlog stond er ook in je paspoort wat voor godsdienst je aanhing.

Aanvankelijk tamelijk onschuldig. Maar wel 1 van de redenen waarom er in Nederland relatief veel joden zijn afgevoerd.

Er zijn Europese landen waar dat geloof nog altijd in je paspoort staat :nerveus:

mark61
16-06-04, 10:52
Geplaatst door TonH
Er zijn Europese landen waar dat geloof nog altijd in je paspoort staat :nerveus:

Ja war das nicht Griechenland?

TonH
16-06-04, 11:05
Geplaatst door mark61
Ja war das nicht Griechenland?

Es war...

barfly
16-06-04, 12:49
Geplaatst door mark61
Ik bedoelde eigenlijk versie Seven of Nine...

Type vruchtbaar & gezond. Volgens Mark dan toch.

Seven of Nine is een prima voorbeeld van de toekomst vrouw :duim:

mark61
16-06-04, 23:49
Geplaatst door barfly
Seven of Nine is een prima voorbeeld van de toekomst vrouw :duim:

Behalve die kunstlippen dan.