PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimmeisje verliest rechtszaak over jilbab 15-06-2004



euhh
15-06-04, 15:20
http://www.nieuws.nl




Het 15-jarige Britse moslimmeisje Shabina Begum heeft de rechtszaak verloren die ze had aangespannen nadat haar school haar in september 2002 naar huis had gestuurd omdat ze een jilbab droeg, een islamitisch gewaad dat het hele lichaam behalve gezicht en handen bedekt.

Begum is sinds september 2002 niet naar school geweest. Op de school van het meisje, Denbigh High School in Luton bij Londen, is de jilbab verboden omdat het kledingstuk niet veilig is en omdat er anders competitie zou ontstaan tussen de leerlingen: de meisjes die een jilbab droegen zouden zich dan profileren als "betere moslims" dan hun klasgenoten zonder jilbab. Rechter Hugh Bennett van het High Court in Londen oordeelde dinsdag dat deze regel toegestaan is.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

BiL@L
15-06-04, 15:42
Pffff, triest hoor, zo stimuleren ze het alleen maar dat ze straks zelfs hun gezichten gaan bedekken...

David
15-06-04, 15:43
Die meiden moeten zich niet zo aanstellen.

BiL@L
15-06-04, 15:47
Geplaatst door David
Die meiden moeten zich niet zo aanstellen.

Ik denk eerder andersom tot de macht 1000 en dan ook nog eens in het kwadraat PLUS nog 5 rondjes om de Kuip...

euhh
15-06-04, 15:49
Het gaat er hier niet om dat de school het verbied om dat ze het niet willen hebben, maar omdat er een competitie ontstond TUSSEN moslim meisjes over wie er nu betere moslims waren en om dat de kop in te drukken is deze regel in gesteld.

David
15-06-04, 15:49
Geplaatst door BiL@L
Ik denk eerder andersom...


Bullshit. Het is gewoonweg puberaal gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven. De een laat zich vol tattoeëren en heeft daar tien jaar later gruwelijke spijt van, de ander hangt de blonde snol uit en schaamt zich tien jaar later dood, en de volgende moet zonodig in de religieuze lappen. Komt allemaal op hetzelfde neer, en die kinders moeten enigszins tegen zichzelf beschermt worden. Een leuke hoofddoek is voldoende, bewaar die bungalowtenten maar voor de camping.

BiL@L
15-06-04, 16:00
Heb je al die 5 rondjes gelopen!?

David
15-06-04, 16:05
Geplaatst door BiL@L
Heb je al die 5 rondjes gelopen!?


Ik ren elke ochtend een paar kilometer.maar ik blijf erbij dat ze zich aanstellen.

BiL@L
15-06-04, 16:08
Geplaatst door David
Ik ren elke ochtend een paar kilometer.maar ik blijf erbij dat ze zich aanstellen.

En ik blijf erbij dat die lappen een verademing voor het hart zijn...

David
15-06-04, 16:12
Geplaatst door BiL@L
En ik blijf erbij dat die lappen een verademing voor het hart zijn...


Het is wat anoniem. En het rent ook niet echt comfortabel, denk ik.

Gelukkig hoor je alleen meiden hier over zeuren. De gozers blijven vrolijk in strakke spijkerbroekjes lopen. :stout:

mark61
15-06-04, 16:16
Geplaatst door David
Het is wat anoniem. En het rent ook niet echt comfortabel, denk ik.

Gelukkig hoor je alleen meiden hier over zeuren. De gozers blijven vrolijk in strakke spijkerbroekjes lopen. :stout:

Huh? Het zijn toch vnl. de gozers die hierover zeuren? Ik vraag me ook af hoe Shabina er bij gymnastiek uitziet. Of had ze vrijstelling?

BiL@L
15-06-04, 16:18
Geplaatst door David
Het is wat anoniem. En het rent ook niet echt comfortabel, denk ik.

Gelukkig hoor je alleen meiden hier over zeuren. De gozers blijven vrolijk in strakke spijkerbroekjes lopen. :stout:

Tjah, ik hoorde een vrouw ooit zeggen 'Hardlopers zijn doodlopers.'. Volgens mij zouden veel vrouwen het niet met haar oneens zijn.

Bovendien ga ik voor de skeelers, en kan zij gezellig mee...
:love:

Julien
15-06-04, 16:21
Geplaatst door BiL@L
Ik denk eerder andersom tot de macht 1000 en dan ook nog eens in het kwadraat PLUS nog 5 rondjes om de Kuip...

ik vind zo'n jilbab vrouw-onvriendelijk.. er zijn genoeg legitieme redenen te verzinnen om zo'n bijna-alles-bedekkende gewaad te verbieden op scholen.

Mark
15-06-04, 16:22
Geplaatst door BiL@L
Tjah, ik hoorde een vrouw ooit zeggen 'Hardlopers zijn doodlopers.'. Volgens mij zouden veel vrouwen het niet met haar oneens zijn.

Bovendien ga ik voor de skeelers, en kan zij gezellig mee...
:love:

wat hebben de meer conservatieve mannelijke prikkers hier met skaten en skeeleren? :hihi:

mark61
15-06-04, 16:23
Geplaatst door BiL@L
Tjah, ik hoorde een vrouw ooit zeggen 'Hardlopers zijn doodlopers.'. Volgens mij zouden veel vrouwen het niet met haar oneens zijn.

Bovendien ga ik voor de skeelers, en kan zij gezellig mee...
:love:

Wat is dat toch met fundi's en skeelers? Hou je ook nog van Metallica en het koningshuis?

mark61
15-06-04, 16:24
Gek, Mark.

Mark

BiL@L
15-06-04, 16:33
Metallica? Kun je dat eten? Skeeleren is cool, vraag maar aan onze opper fundi Tomas.
:fpetaf:

Julien
15-06-04, 16:34
Geplaatst door mark61
Wat is dat toch met fundi's en skeelers? Hou je ook nog van Metallica en het koningshuis?

:D heheheh

mark61
15-06-04, 16:43
Geplaatst door BiL@L
Metallica? Kun je dat eten?

Vraag het aan je broeders en zusters. Ik ken ze ook niet :hihi:

850
15-06-04, 17:42
Wauw! Metallica, vrouwonvriendelijke bungalowtenten, en onderlinge meiden competitiedrang...........wat een coole topic :roker:

Shaheed
15-06-04, 18:35
Geplaatst door David
Bullshit. Het is gewoonweg puberaal gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven. De een laat zich vol tattoeëren en heeft daar tien jaar later gruwelijke spijt van, de ander hangt de blonde snol uit en schaamt zich tien jaar later dood, en de volgende moet zonodig in de religieuze lappen. Komt allemaal op hetzelfde neer, en die kinders moeten enigszins tegen zichzelf beschermt worden. Een leuke hoofddoek is voldoende, bewaar die bungalowtenten maar voor de camping.



Homo's moeten zich ook niet zo aanstellen met hen nichterige gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven.
Laten ze zich normaal gedragen in plaats van zichzelf te verwijfen, gayparade's houden of speciale homobars oprichten.

Olive Yao
16-06-04, 16:32
Geplaatst door mark61
Wat is dat toch met fundi's en skeelers? Hou je ook nog van Metallica en het koningshuis?
(Niet verder vertellen, maar hij is ook fan van Marilyn Manson en Jerry Falwell).

David
16-06-04, 16:39
Geplaatst door Shaheed
Homo's moeten zich ook niet zo aanstellen met hen nichterige gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven.
Laten ze zich normaal gedragen in plaats van zichzelf te verwijfen, gayparade's houden of speciale homobars oprichten.



Hey Shaheed! Daar ben je weer! Alles kits? :zwaai:


Tja, die hele nichterige gastjes hoeft van mij ook niet, is inderdaad ook een beetje puberaal gedrag - wat je zegt. En die gastjes krijgen dus ook gedonder op school als ze in een pittig make-upje en een jurkje verschijnen. Het houdt een keer op, die kledingvrijheid. Dat zichzelf "verwijfen" kan ik niet helemaal plaatsen, maar je zal er vast wel iets mee bedoelen. Overigens vindt ik barretjes en parades wel weer kunnen, dat is geen exces. Is een hoofddoek ook niet, een burqa wel. Overigens worden die bars "opgericht" om tamelijk pragmatische redenen: levert poen op! Ach, groepen zitten nu eenmaal graag bij elkaar op z'n tijd. moslims in moskee of koffiehuis, homo's aan de tapkast van de homobar. Zo gaan die dingen.


Ik ben overigens best aangepast in gedrag en kledij. Om niet te zeggen kleurloos. Maar ja, de jaren gaan tellen, nietwaar. Hoe is 't met jouw uiterlijk en gedrag de laatste tijd?

BiL@L
16-06-04, 16:47
Materiele uiterlijke eigenschappen zijn altijd onderhevig aan verandering, of kunnen dat zijn. En de samenleving die went eraan.

David
16-06-04, 16:53
Geplaatst door BiL@L
Materiele uiterlijke eigenschappen zijn altijd onderhevig aan verandering, of kunnen dat zijn. En de samenleving die went eraan.


Precies. En dat wennen duurt even. En zolang met niet gewend is, zal men protesteren, en zolang men niet gewend is zal men provoceren. Da's altijd zo geweest - met de damespantalon, de minirok, de hippie, de punker en dus de burqa.

Julien
16-06-04, 16:55
Geplaatst door Shaheed
Homo's moeten zich ook niet zo aanstellen met hen nichterige gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven.
Laten ze zich normaal gedragen in plaats van zichzelf te verwijfen, gayparade's houden of speciale homobars oprichten.

heb jij er last van dan?

David
16-06-04, 16:58
Geplaatst door Julien
heb jij er last van dan?


Blijkbaar. En da's z'n goed recht. We ergeren ons allemaal wel eens, en dat mag.

Julien
16-06-04, 17:03
Geplaatst door David
Blijkbaar. En da's z'n goed recht. We ergeren ons allemaal wel eens, en dat mag.

nou ik vind dat je je best mag ergeren aan dingen.. maar op een bepaald moment kan het ook xenofobisch/ bekrompen worden.

er zijn ook mensen die zich ergeren aan de grote hoeveelheid allochtonen in Nederland, mag dat ook dan? :rolleyes:

Dat die gasten verwijfd zijn, is niet hun schuld. Dat vrouwen zich willen kleden in traditionele kleren op straat is hun zaak. Als je je aan die dingen gaat ergeren ben je verkeerd bezig.

p.s. hoe kun je last hebben van vrouwelijke gasten? doet het pijn aan je oren? krijg je er hoofdpijn van?

David
16-06-04, 17:08
Geplaatst door Julien
nou ik vind dat je je best mag ergeren aan dingen.. maar op een bepaald moment kan het ook xenofobisch/ bekrompen worden.

er zijn ook mensen die zich ergeren aan de grote hoeveelheid allochtonen in Nederland, mag dat ook dan? :rolleyes:

Dat die gasten verwijfd zijn, is niet hun schuld. Dat vrouwen zich willen kleden in traditionele kleren op straat is hun zaak. Als je je aan die dingen gaat ergeren ben je verkeerd bezig.

p.s. hoe kun je last hebben van vrouwelijke gasten? doet het pijn aan je oren? krijg je er hoofdpijn van?


Ach joh, Shaheed ergert zich helemaal niet aan die nichten. Hij wil gewoon iets terugzeggen, da's alles.

De soep wordt nooit zo heet... enfin.

Olive Yao
16-06-04, 19:17
Afgemeten aan de franse maatstaven, die ik wel goed vind, kan ik deze uitspraak van de rechter goedkeuren.

euhh
16-06-04, 19:28
Geplaatst door Shaheed
Homo's moeten zich ook niet zo aanstellen met hen nichterige gedrag, zoeken naar een identiteit en die vervolgens verschrikkelijk overdrijven.
Laten ze zich normaal gedragen in plaats van zichzelf te verwijfen, gayparade's houden of speciale homobars oprichten.

Idd , ik vind ook dat er een burqa draag plicht voor homo's moet komen

Orakel
16-06-04, 19:36
Geplaatst door euhh
http://www.nieuws.nl
........ omdat ze een jilbab droeg, een islamitisch gewaad dat het hele lichaam behalve gezicht en handen bedekt.


Een jurk met lange mouwen dus??

BiL@L
16-06-04, 21:12
Geplaatst door Orakel
Een jurk met lange mouwen dus??

Jep... Enige verschil is dat de haren ook bedekt zijn...