PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijf zussen uit Saudi-Arabië willen man worden



Joepie
15-06-04, 15:29
Bron: nu.nl

RIYAD - Vijf zussen uit Saudi-Arabië willen man worden. Dat meldde de Saudische krant Okaz dinsdag. Drie zussen zijn inmiddels in een ziekenhuis in Jeddah geopereerd, twee anderen staan nog op de rol.

In het conservatieve koninkrijk is geslachtsverandering taboe. De vijf zussen hebben dan ook lang geaarzeld voordat ze tot hun besluit kwamen. Tests hebben uitgewezen dat de vijf meer mannelijke dan vrouwelijke hormonen hadden. Saudische artsen verklaarden dat deze tests de doorslag gaven. Volgens hen zijn de vijf voor het islamitisch recht nu al man.

In het westen komt het voor dat mensen menen in een 'verkeerd lichaam' opgesloten te zitten, maar voor het islamitisch recht is dat geen grond voor geslachtsverandering, stellen zij. "Het is eerder voorgekomen dat er op grond van hormoontests een geslachtsverandering heeft plaatsgevonden", aldus dr. Yasser Jamal. "Maar vijf gevallen binnen een gezin is nog nooit vertoond." Het gezin is van plan zich in de havenstad Jeddah te vestigen om een nieuw leven op te bouwen.

BiL@L
15-06-04, 15:43
Is dat wel in Saudi Arabie? Je zou toch vermoeden dat ze daar geen dokters kunnen hebben.

Bofko
15-06-04, 15:49
Ik denk dat ze uit 5 zussen (van ieder 60 kg) best wel 4 broers (van ieder 75 kg) kunnen maken.

Mark
15-06-04, 16:16
Geplaatst door BiL@L
Is dat wel in Saudi Arabie? Je zou toch vermoeden dat ze daar geen dokters kunnen hebben.

Natuurlijk wel, wie moet anders het bloeden stoppen na de amputaties van handen :)

mark61
15-06-04, 16:17
Geplaatst door Mark
Natuurlijk wel, wie moet anders het bloeden stoppen na de amputaties van handen :)

Doen ze dat dan?

Mark
15-06-04, 16:18
Geplaatst door mark61
Doen ze dat dan?

Jazeker, het is een nobel volk :)

mark61
15-06-04, 16:19
Toen ik alleen de topictitel las, dacht ik nog: vijf zussen met ambitie.

mark61
15-06-04, 16:26
Geplaatst door Mark
Jazeker, het is een nobel volk :)

De volgende hippocratische stap is dan om een kunsthand te installeren. Of is dat subversief?

BiL@L
15-06-04, 16:27
Geplaatst door Mark
Natuurlijk wel, wie moet anders het bloeden stoppen na de amputaties van handen :)

Ooooooooooooooh, nu snap ik het. Zijn gaan natuurlijk deze dames even flink amputeren om vervolgens het bloeden te stoppen. Nee okej, ik ben weer op schema...

BiL@L
15-06-04, 16:29
Geplaatst door mark61
Toen ik alleen de topictitel las, dacht ik nog: vijf zussen met ambitie.

Ooooo, waarschijnlijk had je dan je ogen dicht toen deze (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1386741#post1386741) topic onder je snoet geschoven werd?

mark61
15-06-04, 16:39
Geplaatst door BiL@L
Ooooooooooooooh, nu snap ik het. Zijn gaan natuurlijk deze dames even flink amputeren om vervolgens het bloeden te stoppen. Nee okej, ik ben weer op schema...

Misschien kunnen ze 5 gefrustreerde Canadesen gelukkig maken.

mark61
15-06-04, 16:39
Geplaatst door BiL@L
Ooooo, waarschijnlijk had je dan je ogen dicht toen deze (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1386741#post1386741) topic onder je snoet geschoven werd?

Nee aan een ghetto moest ik niet denken.

Mark
15-06-04, 16:41
Geplaatst door BiL@L
Ooooooooooooooh, nu snap ik het. Zijn gaan natuurlijk deze dames even flink amputeren om vervolgens het bloeden te stoppen. Nee okej, ik ben weer op schema...

je snapt het bijna .... ;)

het zijn juist heren die dames willen worden waarbij er wat wordt geamputeert, hoewel ik vermoed dat de dokter ook de borsten van de vrouw zal amputeren.

wel verbazend dat dit zomaar kan in SA, is er dan nergens meer een plek waar de mensen nog netjes zijn?

mark61
15-06-04, 16:51
Geplaatst door Mark
wel verbazend dat dit zomaar kan in SA, is er dan nergens meer een plek waar de mensen nog netjes zijn?

Die verdraaide hormonen erkennen god noch gebod.

BiL@L
15-06-04, 16:52
Geplaatst door mark61
Nee aan een ghetto moest ik niet denken.

Moek soms weer wat statistiekjes van westerse mogendheden erbij halen om aan te tonen hoeveel meer kapitaal SA wel niet heeft dan menig ander land? Roept u maaaaaar........

mark61
15-06-04, 16:58
Geplaatst door BiL@L
Moek soms weer wat statistiekjes van westerse mogendheden erbij halen om aan te tonen hoeveel meer kapitaal SA wel niet heeft dan menig ander land? Roept u maaaaaar........

???

Ik zie het verband tussen mijn en jouw opmerking niet geheel. Behalve dan dat SA een expert is in het wegsmijten van (menselijk) kapitaal, zo bleek uit dat topic.

Mark
15-06-04, 17:05
Geplaatst door BiL@L
Moek soms weer wat statistiekjes van westerse mogendheden erbij halen om aan te tonen hoeveel meer kapitaal SA wel niet heeft dan menig ander land? Roept u maaaaaar........

De saoudies hebben het geluk te wonen op de grootste oliebron ter wereld. 90% van hun export bestaat uit olieproducten. Het enige wat ze doen is deze natuurlijk bron langzaam opmaken. Daarbij leveren ze af en toe leuke krantenberichten op als een sjeik weer eens 100 limousines koopt of 1 miljoen fooi geeft aan een hoer in monaco. Al met al knappe economische prestaties :)

Doet het jouw hart geen zeer dat de Saoudies hun land hebben opgebouwd door olie te leveren aan de westerse wereld die met die olie o.a. het midden oosten af en toe onder handen neemt?

mrz
15-06-04, 17:09
aardbei. :zweep:

BiL@L
15-06-04, 17:16
Geplaatst door Mark
Doet het jouw hart geen zeer dat de Saoudies hun land hebben opgebouwd door olie te leveren aan de westerse wereld die met die olie o.a. het midden oosten af en toe onder handen neemt?

Ehm nej niet echt. Ik hou net zo weinig van het Westen als dat ik van het Oosten hou (op de plaatsen Mekka en Medina en Al-Quds na). Die onrechtvaardigheid zit mij natuurlijk wel dwars, maar ik weet met de kennis uit de Qor-aan en de Soennah dat een volk de leiders krijgt die het verdient. En mensen die veel weten over de Islam, maar zich er toch niet aan houden, of het loochenen op 1 of andere manier, die worden het zwaarst onder handen genomen, zoals wel blijkt. Hierbij moet ik wel vermelden dat Allah de Verhevene niet te vergelijken is met de schepping.

Bovendien is SA er het minst slechtst aan toe van al die olie-landen, volgens mij ook de rijkste.

Het is dus in plaats van een rede om met de vinger te gaan wijzen naar de westerse wereld, een rede om eerst thuis schoon schip te maken. Daarna behoort er pas gewezen te worden, en wel naar die landen waar mensen onderdrukt worden door het afleggen en praktiseren van de shahada...

Mark
15-06-04, 17:24
Geplaatst door BiL@L
Ehm nej niet echt. Ik hou net zo weinig van het Westen als dat ik van het Oosten hou. Die onrechtvaardigheid zit mij natuurlijk wel dwars, maar ik weet met de kennis uit de Qor-aan en de Soennah dat een volk de leiders krijgt die het verdient. En mensen die veel weten over de Islam, maar zich er toch niet aan houden, of het loochenen op 1 of andere manier, die worden het zwaarst onder handen genomen, zoals wel blijkt. Hierbij moet ik wel vermelden dat Allah de Verhevene niet te vergelijken is met de schepping.

Bovendien is SA er het minst slechtst aan toe van al die olie-landen, volgens mij ook de rijkste.

Het is dus in plaats van een rede om met de vinger te gaan wijzen naar de westerse wereld, een rede om eerst thuis schoon schip te maken. Daarna behoort er pas gewezen te worden, en wel naar die landen waar mensen onderdrukt worden door het afleggen en praktiseren van de shahada...

Ik heb zelf wat minder vertrouwen in straffen na de dood die mensen die slechte dingen doen zullen krijgen ;) Dus dat schoon schip maken lijkt me een goed idee. Hoewel wij misschien verschillen qua mening wanneer het schip schoon is.

Het lijkt me voor de olieproducerende landen ook wijs om eens een strategie te ontwikkelen voor de economie op langere termijn, want die olie raakt ooit op.... En ik vermoed dat de Saoud familie tegen die tijd stilletjes met hun fortuin naar zwitserland vertrekken........

BiL@L
15-06-04, 17:27
Geplaatst door Mark
Het lijkt me voor de olieproducerende landen ook wijs om eens een strategie te ontwikkelen voor de economie op langere termijn, want die olie raakt ooit op.... En ik vermoed dat de Saoud familie tegen die tijd stilletjes met hun fortuin naar zwitserland vertrekken........

Denk je dan dat het olie eerder op is, dan het doven van de zon?

Mark
15-06-04, 18:24
Geplaatst door BiL@L
Denk je dan dat het olie eerder op is, dan het doven van de zon?

are you kidding me? :haha:

amadeus
15-06-04, 19:55
Nog een honderd jaar of zo gaat die olie wel mee dacht ik.

De zon nog zo'n paar miljard jaren zeker voor zover ik me herinner .


Maar om hier even op te antwoorde:


quote:
Geplaatst door Mark
Natuurlijk wel, wie moet anders het bloeden stoppen na de amputaties van handen


Doen ze dat dan?

Ik meen dat ze nadat de handen of voeten afgehakt werden, ze de overblijvende armstomp of beenstomp nog eventjes in de kokende olie houden zodat al de bloedvaten dichtschroeien.

Wanneer wou men die sharia op eigen verzoek van de moslims hier in Europa invoeren?