PDA

Bekijk Volledige Versie : Brief naar alle Militanten van AEL-MDP (By Dyab Abu Jahjah)



Marsipulami
15-06-04, 22:36
Salaam Alaikom Mijn broeders en zusters,

Na de zoveelste zwarte zondag is de bitterheid over het resultaat van het Blok niet echt van toepassing, het is oude nieuws, te verwachten…. Heel Vlaanderen is nu bezig met het onderzoeken van waarom ongeveer 1 miljoen Vlamingen op een racistische extreme partij stemmen. En andere twee miljoenen ongeveer stemmen op latent racistische partijen (CD&V, NVA, VLD) terwijl dat de rest stemt op een populistische partij (SPa). Het Vlaams Blok is de ziel van Vlaanderen, het is de uiting va alles wat echt is in het Vlaamse cultur en het Vlaamse geschiedenis, het is geen vreemde fenomeen, want in Vlaanderen nestelt racisme en onverdraagzaamheid los van de politieke kleur, en los van ideologie. Vlaams Blok uit wat de andere partijen verzwijgen, en de Vlaams Blok Kiezer doet wat de andere kiezers zouden willen doen maar niet overwegen (tijdelijk) wegens een bepaald begrip van wat fatsoenlijk is en wat niet.
Rechts extremisme groeit en zal groeien met of zonder Vlaams Blok. De andere partijen worden allemaal rechts(er) en we zullen als migranten, moslims, en andersdenkenden het eerste doelwit van dat onverdraagzaamheid worden. Men wilt een offer aan het altaar van het blok slachten, met de hoop dat het rustig wordt, en haar woede minder ravage aanricht. En dat offer zal ons zijn.
Gisteren hebben veel mensen in onze gemeenschap gekozen om niet voor de MDP te stemmen. Grootste reden was dat ze dachten dat het een verloren stem zal zijn. Veel mensen hebben wel sympathie en staan achter de standpunten maar hebben ons verteld dat ze hun stem geven aan een partij die iets kan veranderen. Iets kan veranderen? Welke partij is dat? Hoe is een stem op de racistische CD&V een gewonen stem? Of op de populistische Spa?


In ieder geval, we weten dat alle begin is moeilijk, en gisteren was onze eerste keer maar het zal zeker niet onze laatste keer zijn. We zullen blijven werken aan de organisatie van onze gemeenschap, we moeten klaar staan want wie weet wanneer staan ze aan onze deuren. We moeten werken aan onze projecten vanuit AEL, de Moslim Scouts, de Moslim Scholen, en we moeten een stem blijven voor diegene die zonder stem zijn. Gisteren stemden ongeveer 4200 mensen op MDP, dat is heel weinig. We hadden gehoopt op 5000 provincie Antwerpen en we kregen ongeveer 3000 . Dat zijn zeker teleurstellende resultaten, maar hoe dan ook, dat zijn duizenden mensen die boven 18 jaar zijn en die de nationaliteit hebben en die zeggen ons, we staan achter jullie project ondanks alles: ondanks de criminalisering, ondanks het doodzwijgen en ondanks onze eigen falen om een goed gestructureerde campagne op te zetten wegens gebrek aan middelen en structuren. En naast die 4200 kiezers heb je duizenden mensen die niet kunnen stemmen maar die staan achter ons en zijn ook het even waard om voor te knokken. Dus vergeet nooit dat onze trouwe en moedige achterban die ondanks alles achter AEL-MDP staan, zijn duizenden mensen, geen tientallen en geen honderden maar duizenden.

In 2006 gaan we voor zetels en dan gaan die mensen die zeggen dat ze voor MDP zijn maar geen verloren stem willen geven naar andere argumenten moeten zoeken. We hebben meer dan twee jaar om alles tot in de punten voor te bereiden en meer dan klaar te staan, en dat zullen we ook doen. We moeten onze manifest en onze programma bekend maken, en we moeten de inhoudelijke discussie in onze gemeenschap aandurven, en op een kritische manier.
Laat je niet intimideren door het fatalisme, het jaknikkerisme, het meeloperisme dat we tegenkomen. Laat je niet ontmoedigen door het opportunisme dat we tegenkomen. AEL blijft onze prioriteit, omdat AEL de basis is, en de ziel is van onze partij. AEL moet in haar projecten slagen met nadruk op de Moslim scouts en de Moslim school en een AEL afdeling in elke stad of gemeente waar onze gemeenschap aanwezig is. En als we dat verwezenlijken dan hebben we gewonnen en dan zal MDP de vruchten ook ervan plukken.

Dyab Abou Jahjah

barfly
15-06-04, 22:41
Hij is pissed off dat bijna niemand op em heeft gestemt? Logiesch.

BiL@L
15-06-04, 22:55
Het ja knikkerisme hahaha! Die is goed! hehe Bilal komt niet bij...

Maarre, hij heeft er wel voor gezorgd dat er een groot aantal marokkanen verkozen zijn he...

Joepie
16-06-04, 12:07
geef de schuld maar eens aan de terroristen en anti westen uitingen want dat is op dit moment de echte oorzaak dat mensen naar rechts trekken en blijven trekken.

Net zoals partijen als AEL opkomen voor hun moslimbroeders, ja lees de groet maar eens naar wie hij dat richt....... je bent gewoon hetzelfde als een vooraanstaand vlaamsblok figuur maar dus opkomt voor de moslims, net zoals vlaams blok op meent te komen voor de vlaming.

Robbedoes
16-06-04, 12:24
Heel Vlaanderen is nu bezig met het onderzoeken van waarom ongeveer 1 miljoen Vlamingen op een racistische extreme partij stemmen. En andere twee miljoenen ongeveer stemmen op latent racistische partijen (CD&V, NVA, VLD) terwijl dat de rest stemt op een populistische partij (SPa).

Wat een slechterikken al die Vlamingen :wink: . De enige die een goed mensbeeld en levensfilosofie/religie heeft zijn A.boetje en zijn volgelingen. :hardlach:

mark61
16-06-04, 12:31
Geplaatst door Marsipulami
We hadden gehoopt op 5000 provincie Antwerpen en we kregen ongeveer 3000.

Zeer mager resultaat Abou Jahjah

BRUSSEL/ANTWERPEN - De Moslim Democratische Partij (MDP) van de ook in Nederland bekende Dyab Abou JahJah heeft bij de Belgische regioverkiezingen een zeer mager resultaat behaald. De partij behaalde in de provincie Antwerpen, de enige regio waar zij deelnam, een score van 0,26 procent oftewel ruim 1.600 stemmen. De MDP is een partij die voortkomt uit de Arabisch Europese Liga (AEL), waarmee Abou Jahjah ook in Nederland aan de weg timmerde.


Das gek, wie heeft hier nou gelijk? Iemand kletst uit zijn nek hier...

Wat zijn moslimscouts? Hoezo is de SPa 'populistisch'? Wat betekent dat precies?

@Mars: als DAJJ gelijk heeft over het racistische karakter van de mainstreampartijen in Vlaanderen is het toch niet zo'n gidsland als jij altijd beweert, maar net zo beroerd als je verfoeide Nederland. Wie brulde ook al weer in het parlement dat Dyab onmiddellijk moest worden opgesloten?

@Bilal: leg s uit hoe hij ervoor heeft gezorgd dat een groot aantal Marokkanen verkozen is?

euhh
16-06-04, 12:59
Geplaatst door Marsipulami
de Moslim Scouts

hmmzzz dit heeft wel een nare bijsmaak bij mij, in de jaren 30 van de vorige eeuw was er ook zo'n clubje, maar dan in duitsland waar ook kinderen voor het karretje van het 'goede doel' werden gespannen.

Bah wat een lef, een kinderorganisatie opstarten is tot daar aan toen en op zich lovenswaardig, maar om dan zo'n organisatie in het politiek plaatje te trekken is ronduit WALGELIJK

BiL@L
16-06-04, 13:20
Geplaatst door mark61
Zeer mager resultaat Abou Jahjah

BRUSSEL/ANTWERPEN - De Moslim Democratische Partij (MDP) van de ook in Nederland bekende Dyab Abou JahJah heeft bij de Belgische regioverkiezingen een zeer mager resultaat behaald. De partij behaalde in de provincie Antwerpen, de enige regio waar zij deelnam, een score van 0,26 procent oftewel ruim 1.600 stemmen. De MDP is een partij die voortkomt uit de Arabisch Europese Liga (AEL), waarmee Abou Jahjah ook in Nederland aan de weg timmerde.


Das gek, wie heeft hier nou gelijk? Iemand kletst uit zijn nek hier...

Wat zijn moslimscouts? Hoezo is de SPa 'populistisch'? Wat betekent dat precies?

@Mars: als DAJJ gelijk heeft over het racistische karakter van de mainstreampartijen in Vlaanderen is het toch niet zo'n gidsland als jij altijd beweert, maar net zo beroerd als je verfoeide Nederland. Wie brulde ook al weer in het parlement dat Dyab onmiddellijk moest worden opgesloten?

@Bilal: leg s uit hoe hij ervoor heeft gezorgd dat een groot aantal Marokkanen verkozen is?

Nou omdat ik denk dat de stemmers juist willen aantonen dat ze dus absoluut geen ael lid in de regering willen, en dan dus op Marokkanen gaan stemmen die bij de andere partijen zitten, dat ten eerste. Ten tweede speelde de hoge verwachtingen van het VB waarschijnlijk ook een stimulerende factor hierin...

mark61
16-06-04, 14:35
Geplaatst door BiL@L
Nou omdat ik denk dat de stemmers juist willen aantonen dat ze dus absoluut geen ael lid in de regering willen, en dan dus op Marokkanen gaan stemmen die bij de andere partijen zitten, dat ten eerste. Ten tweede speelde de hoge verwachtingen van het VB waarschijnlijk ook een stimulerende factor hierin...

Hmm, een 'negatief' verband dus...

Alleen weten we ws. niet wie op wie heeft gestemd. Heb jij een idee van het stemgedrag van allo's bij de verkiezingen in België? Ik weet alleen dat er opkomstplicht (geen stemplicht dacht ik) is. Het lijkt me meer voor de hand liggen dat omdat partijbesturen, of wie dan ook, Marokkanen op de kieslijst zetten stemmers op die partij automatisch op Marokkanen stemmen. Of ze daar nou zin in hadden of niet.

BiL@L
16-06-04, 15:39
Geplaatst door mark61
Hmm, een 'negatief' verband dus...

Alleen weten we ws. niet wie op wie heeft gestemd. Heb jij een idee van het stemgedrag van allo's bij de verkiezingen in België? Ik weet alleen dat er opkomstplicht (geen stemplicht dacht ik) is. Het lijkt me meer voor de hand liggen dat omdat partijbesturen, of wie dan ook, Marokkanen op de kieslijst zetten stemmers op die partij automatisch op Marokkanen stemmen. Of ze daar nou zin in hadden of niet.

Ja, dat zou ook best kunnen. Halloooo, ik moet toch iets intikken... :bril:

Ehm nej, ik denk dat Mars daar wel wat beter van op de hoogte is, Mars?

observer
16-06-04, 23:29
alleen al de titel "militanten"getver

voor elek stem die abou krijgt bezorgt hij het blok er 50

MokroMike
17-06-04, 00:26
Geplaatst door observer
alleen al de titel "militanten"getver

voor elek stem die abou krijgt bezorgt hij het blok er 50

militanten...zo worden in belgie activisten genoemd.

zo heeft belgie ook militanten van greenpeace.

Marsipulami
17-06-04, 00:59
Geplaatst door mark61
[I]@Mars: als DAJJ gelijk heeft over het racistische karakter van de mainstreampartijen in Vlaanderen is het toch niet zo'n gidsland als jij altijd beweert, maar net zo beroerd als je verfoeide Nederland. Wie brulde ook al weer in het parlement dat Dyab onmiddellijk moest worden opgesloten?

De meeste partijen in Vlaanderen staren zich blind op het succes van het Vlaams Blok zoals konijnen in een lichtbak voordat ze door de jager worden doodgeschoten.

Maarre au fond zijn de Vlamingen geen racisten hooguit bange mensen die de snelle veranderingen in de samenleving niet meer kunnen bijhouden.

mark61
17-06-04, 01:06
Geplaatst door Marsipulami
Maarre au fond zijn de Vlamingen geen racisten hooguit bange mensen die de snelle veranderingen in de samenleving niet meer kunnen bijhouden.

Zou dat wellicht ook voor Ollanders kunnen gelden? Of zijn die op de een of andere wijze ten noorden van Wuustwezel plots inherent racistisch?

Marsipulami
17-06-04, 11:57
Geplaatst door mark61
Zou dat wellicht ook voor Ollanders kunnen gelden? Of zijn die op de een of andere wijze ten noorden van Wuustwezel plots inherent racistisch?

Olland is iets anders. Daar is de sociale controle op elkaar veel groter. Iedereen moet daar hetzelfde denken anders krijg je de hele meute over je heen.

In België is er meer ruimte voor diversiteit. Iemand die de racist wil uithangen mag dat gerust doen zonder dat daar een hele groep opspringt om betrokkene ten allen prijze van het tegendeel te overtuigen. Wat dat betreft lijken de Vlamingen eerder op Walen dan op Nederlanders. De Walen zeggen "je m'enfous", vrij vertaald in Vlaanderen als "kus mijn kloten". Verder laten ze elkaar met rust zonder dat ze het aan hun hart laten komen wat een ander denkt.

24% van de Vlamingen stemt voor het Vlaams Blok. Dat zijn geen racisten. Het Vlaams Blok is er in geslaagd om van die verkiezingen een referendum te maken over het cordon sanitair. Meer dan de helft van de Vlamingen -waaronder ikzelf- vind dat men maar eens dringend komaf moet maken met die onzin en het Blok als een normale partij moet beschouwen.

mark61
17-06-04, 22:09
Geplaatst door Marsipulami
Olland is iets anders. Daar is de sociale controle op elkaar veel groter. Iedereen moet daar hetzelfde denken anders krijg je de hele meute over je heen.

Welneuh, da was vroeger.


In België is er meer ruimte voor diversiteit. Iemand die de racist wil uithangen mag dat gerust doen zonder dat daar een hele groep opspringt om betrokkene ten allen prijze van het tegendeel te overtuigen. ...

Hmm, van dat 'België gidsland' ben je nu geloof ik genezen.


24% van de Vlamingen stemt voor het Vlaams Blok. Dat zijn geen racisten. ...en het Blok als een normale partij moet beschouwen.

De partij waarop ze stemmen bestaat daarentegen voor een groot deel wel uit racisten. Lijkt het toch. Fijn met het VB regeren. Zal er wel toe leiden dat ze volledig instorten bij de volgende verkiezingen. De onvrede wordt er evenwel niet minder van, kan ik je vanuit gidsland Nederland (zonder cordon sanitaire - is dat diversiteit?) meedelen. Wij hebben nl. al ervaring met zo'n partij in de regering. VB light dan.

Marsipulami
18-06-04, 00:39
Geplaatst door mark61
Fijn met het VB regeren. Zal er wel toe leiden dat ze volledig instorten bij de volgende verkiezingen. De onvrede wordt er evenwel niet minder van, kan ik je vanuit gidsland Nederland (zonder cordon sanitaire - is dat diversiteit?) meedelen. Wij hebben nl. al ervaring met zo'n partij in de regering. VB light dan.

Nee hoor het Vlaams Blok zal niet instorten als ze de kans krijgen om beleidsverantwoordelijkheid op te nemen. De vergelijking tussen VB en LPF gaat maar ten dele op. LPF was een samenraapsel van individuën die elkaar niet eens kenden en op een lijst terechtkwamen naar aanleiding van de mediahype rond Fortuyn. Het Vlaams Blok is een goed gestructureerde partij met een duidelijk programma die al een kwarteeuw bestaat. Ik geloof niet in de plotse implosie van het Vlaams Blok, hooguit dat na een aantal jaren beleidsverantwoordelijkheid het begin van de neergang van het Blok kan worden ingezet. Maar die neergang zal nog minstens tientallen jaren duren. Het politiek personeel dat de boodschap van het VB gestalte geeft zijn niet zulke hersenloze ruziemakende idioten als de vertegenwoordigers van LPF na de dood van Fortuyn.

mark61
18-06-04, 01:02
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor het Vlaams Blok zal niet instorten als ze de kans krijgen om beleidsverantwoordelijkheid op te nemen. ... Het politiek personeel dat de boodschap van het VB gestalte geeft zijn niet zulke hersenloze ruziemakende idioten als de vertegenwoordigers van LPF na de dood van Fortuyn.

Ik geloof niet dat ze een uitvoerbaar politiek programma hebben, en als dat wel zo mocht blijken te zijn, de kiezers er meteen hun bekomst van hebben.

Marsipulami
18-06-04, 01:12
Geplaatst door mark61
Ik geloof niet dat ze een uitvoerbaar politiek programma hebben, en als dat wel zo mocht blijken te zijn, de kiezers er meteen hun bekomst van hebben.

Het programma van het VB is perfect uitvoerbaar. Sterker zelfs, het is al uitgevoerd in het voorbije decennium door de andere politieke partijen.

mark61
18-06-04, 01:33
Geplaatst door Marsipulami
Het programma van het VB is perfect uitvoerbaar. Sterker zelfs, het is al uitgevoerd in het voorbije decennium door de andere politieke partijen.

Das gek. Het is dus een compleet overbodige partij die dingen nastreeft die al uitgevoerd zijn. Kan het maffer? Heb je ze dat niet even verteld?

Marsipulami
18-06-04, 09:46
Geplaatst door mark61
Das gek. Het is dus een compleet overbodige partij die dingen nastreeft die al uitgevoerd zijn.

Ooit -maar dat is ondertussen decennia geleden, toen het VB nog een onbeduidend splinterpartijtje was- sprak hun voorzitter van (ik citeer) "de begeleide terugkeer van het overgrote deel van de niet-Europese vreemdelingen". Die optie heeft het VB zelf al een eeuwigheid opgegeven wegens onuitvoerbaar. Ook het Vlaams Blok wil gevestigde migranten niet terugsturen.

Tegenwoordig predikt het Vlaams Blok enkel nog tegen 'asielmisbruik' en het terugsturen van vreemdelingen die veroordeeld werden omwille van criminele feiten.

Welnu asielmisbruik wordt door alle partijen bestreden en men gaat daarbij zover dat de sans-papiers (net zoals in Nl) zonder proces of enig crimineel feit voor onbeperkte tijd in detentie mogen gehouden worden. Voor een nog radicaler beleid is er geen draagvlak in Vlaanderen.

Het terugsturen van criminele vreemdelingen daarmee pakt het Vlaams Blok uit in zijn verkiezingscampagnes anno 2004. Welnu de wetgeving die dat mogelijk maakt bestaat al meer dan dertig jaar. Het gebeurt ook effectief, maar of het ten gronde enig probleem oplost dat is wat anders. Persoonlijk ken ik een italiaan die al 27 keer manu militari op het vliegtuig is gezet omwille van ernstige criminele feiten. Het kost hem dan telkens twee dagen autostop zegt hij voordat hij terug in België is.

Actueel pleit het VB voor een assimilatiebeleid, maar niets doet vermoeden dat ze ook van plan zijn om dat effectief uit te voeren als ze enige macht zouden hebben. Zo heb ik het VB nog nooit horen zeggen dat ze alle moskeeën zullen sluiten als ze aan de macht zijn. Zo slim zijn ze wel om geen concrete voorstellen te doen die als puntje bij paaltje komt onuitvoerbaar zijn. In Nederland staat men op vlak van discussies over het sluiten van moskeeën veel verder, daar circuleren via de media constant foute moskeeën waarvan de zgn publieke opinie en een aantal politici vinden dat ze dicht moeten.

Verder pleit het VB voor meer politie op straat en dat soort onzin. Welnu het beleid in België heeft miljarden uitgegeven aan bijkomende matrakken. Maar helaas ook daar moet je geen wonderen van verwachten.

Vertel me welk standpunt van het Vlaams Blok nog niet uitgetest of uitgevoerd is ?


Kan het maffer? Heb je ze dat niet even verteld?

Ik denk dat op dat vlak de ogen van de publieke opinie pas open zullen gaan op het ogenblik dat het VB effectieve macht heeft. Men zal dan kunnen vaststellen dat het Vlaams Blok nergens een oplossing voor heeft. Maar nu is het een mythe en denkt een deel van de bevolking werkelijk dat het VB ergens een oplossing voor heeft. Die mythe wordt in stand gehouden door het cordon sanitair.

Men zou in plaats van meteen te gaan roepen dat VB racisten zijn, de discussie grondiger moeten voeren. Ik zou in het publieke debat voorstellen dat het VB een concreet beleidspunt op tafel zou leggen, om vervolgens dat voorstel te analyseren op zijn haalbaarheid en consequenties. Jammer genoeg wordt de discussie veel te veel gevoerd op basis van het heen en weer slingeren van slogans.