PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Huiselijk geweld bij allochtonen preventief aanpakken'



BniMakaada
16-06-04, 07:31
Ik ben tegen huiselijk geweld en van mij mogen ze dat KEIHARD aanpakken. Maar ik begrijp niet hoe Arda durft te zeggen dat ze een voorstander is van het Oostenrijkse model is?? Het Oostenrijkse model ziet geen verschil in het Autochtone of Allachtone geweld terwijl zij een hele andere insteek heeft, de opmerking slaat werkelijk als een tang op een varken.

Geweld = fout ongeacht de afkomst van de persoon die geweldadig is.

'Huiselijk geweld bij allochtonen preventief aanpakken'
Van onze verslaggeefster


ZWOLLE - Allochtone mannen die hun vrouwen bedreigen, moeten preventief worden opgepakt. Dat bepleitte Secil Arda, lid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling, maandag in Zwolle tijdens een boekpresentatie over huiselijk geweld in allochtone gezinnen.

Volgens Arda zijn de huidige maatregelen van politie en justitie niet afdoende. Arda: 'Uit onderzoek is gebleken dat een op de vier allochtone vrouwen te maken heeft met huiselijk geweld. Ik ben voor het Oostenrijkse model, waarin na melding van huiselijk geweld de dader veertien dagen de cel in moet.'

Allochtone mannen zouden volgens Arda gevoelig zijn voor optreden van politie en justitie. 'In Nederland nemen we het veel te licht op. Er moet iets op het spel staan om daders van gedachten te doen veranderen. Ze moeten het gevoel hebben: Big Brother is watching me.'

Zolang er voor de daders van geweld achter de voordeur geen specifiek behandelingstraject bestaat, blijft de emancipatie van de mishandelde allochtone vrouwen uit, vreest Arda. Daarom wil zij ook dat mannen die geweld gebruiken verplicht in therapie gaan, en daarvan de kosten zelf dragen. De meeste mannen verkeren volgens haar in een omgeving die het gebruik van geweld in huis goedpraat.

Tweede-Kamerlid Khadija Arib (PvdA) vindt preventief straffen te ver gaan, maar zegt te voelen voor een lik-op-stuk beleid naar Turks model. 'Als een vrouw in Turkije bij de politie melding doet van huiselijk geweld, wordt de man ogenblikkelijk naar het bureau gehaald, waar hij een forse berisping krijgt. Veel mannen schrikken zich dan rot.' Arib wil een verruiming van het budget voor de aanpak van huiselijk geweld.

mark61
16-06-04, 12:14
Geplaatst door BniMakaada
Ik ben tegen huiselijk geweld en van mij mogen ze dat KEIHARD aanpakken. ... Arib wil een verruiming van het budget voor de aanpak van huiselijk geweld.

Ze heet Seçil [Setsjil] Arda. Dat in Turkije vrouwen bij de politie melding doen van huiselijk geweld waarna de man ter verantwoording wordt geroepen is nieuws voor mij. Het laatste dat ik over politie en vrouwen in Turkije hoorde was van een vrouw die in Istanbul de weg vroeg aan twee agenten, de auto ingesleurd werd, en vervolgens verkracht en ergens gedumpt.

Onderscheid maken tussen allo en auto huiselijk geweld is inderdaad onzinnig.

SalmayaSale
16-06-04, 14:10
Geplaatst door mark61
Ze heet Seçil [Setsjil] Arda. Dat in Turkije vrouwen bij de politie melding doen van huiselijk geweld waarna de man ter verantwoording wordt geroepen is nieuws voor mij. Het laatste dat ik over politie en vrouwen in Turkije hoorde was van een vrouw die in Istanbul de weg vroeg aan twee agenten, de auto ingesleurd werd, en vervolgens verkracht en ergens gedumpt.

Onderscheid maken tussen allo en auto huiselijk geweld is inderdaad onzinnig.





Je overdrijft een beetje, vind je niet???????????
Volgens mij zijn de Turkse vrouwen in Istanbul te geimancipeerd en assertief om dit toe te laten.
Maar ik kan me vergissen, je bent uiteindelijk de Turkoloog :corcky:

kspeciaal
16-06-04, 14:15
Allochtone mannen zouden volgens Arda gevoelig zijn voor optreden van politie en justitie. Vandaar dat er zo weinig allochtone veelplegers!! :confused: :lol: :lol:


Daarom wil zij ook dat mannen die geweld gebruiken verplicht in therapie gaan, en daarvan de kosten zelf dragen
Hoe wil je dat afdwingen! Korten op die uitkering die ze niet hebben!
Of is het hele betoog enkel bedoeld voor het jaarverslag! dan begrijp ik het wel!

mark61
16-06-04, 14:19
Geplaatst door SalmayaSale
Je overdrijft een beetje, vind je niet???????????
Volgens mij zijn de Turkse vrouwen in Istanbul te geimancipeerd en assertief om dit toe te laten.
Maar ik kan me vergissen, je bent uiteindelijk de Turkoloog :corcky:

De gebeurtenis leidde ook wel tot een grote rel, maar het gebeurde evengoed. Geëmancipeerd en assertief helpt niet veel tegen geweld van 2 mannen.

En dat is dan nog Istanboel. Ik zie een vrouw in een bergdorpje al naar de politie stappen. Ze zien ze aankomen. En de schande die dat over de familie brengt. No way Salma.

SalmayaSale
16-06-04, 14:22
Geplaatst door BniMakaada
Ik ben tegen huiselijk geweld en van mij mogen ze dat KEIHARD aanpakken. Maar ik begrijp niet hoe Arda durft te zeggen dat ze een voorstander is van het Oostenrijkse model is?? Het Oostenrijkse model ziet geen verschil in het Autochtone of Allachtone geweld terwijl zij een hele andere insteek heeft, de opmerking slaat werkelijk als een tang op een varken.

Geweld = fout ongeacht de afkomst van de persoon die geweldadig is.

'Huiselijk geweld bij allochtonen preventief aanpakken'
Van onze verslaggeefster


ZWOLLE - Allochtone mannen die hun vrouwen bedreigen, moeten preventief worden opgepakt. Dat bepleitte Secil Arda, lid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling, maandag in Zwolle tijdens een boekpresentatie over huiselijk geweld in allochtone gezinnen.

Volgens Arda zijn de huidige maatregelen van politie en justitie niet afdoende. Arda: 'Uit onderzoek is gebleken dat een op de vier allochtone vrouwen te maken heeft met huiselijk geweld. Ik ben voor het Oostenrijkse model, waarin na melding van huiselijk geweld de dader veertien dagen de cel in moet.'

Allochtone mannen zouden volgens Arda gevoelig zijn voor optreden van politie en justitie. 'In Nederland nemen we het veel te licht op. Er moet iets op het spel staan om daders van gedachten te doen veranderen. Ze moeten het gevoel hebben: Big Brother is watching me.'

Zolang er voor de daders van geweld achter de voordeur geen specifiek behandelingstraject bestaat, blijft de emancipatie van de mishandelde allochtone vrouwen uit, vreest Arda. Daarom wil zij ook dat mannen die geweld gebruiken verplicht in therapie gaan, en daarvan de kosten zelf dragen. De meeste mannen verkeren volgens haar in een omgeving die het gebruik van geweld in huis goedpraat.

Tweede-Kamerlid Khadija Arib (PvdA) vindt preventief straffen te ver gaan, maar zegt te voelen voor een lik-op-stuk beleid naar Turks model. 'Als een vrouw in Turkije bij de politie melding doet van huiselijk geweld, wordt de man ogenblikkelijk naar het bureau gehaald, waar hij een forse berisping krijgt. Veel mannen schrikken zich dan rot.' Arib wil een verruiming van het budget voor de aanpak van huiselijk geweld.




De regering is hard bezig boeken te verbieden over het mishandelen van vrouwen binnen de islam ipv het pakken van mannen die daar daadwerklijk mee bezig zijn.

Al denk ik niet dat het preventief zou werken, de daders opsluiten, met sommige wel en het is misschien de moeite waard, bij anderen zou dat alleen escalerend en averechts kunnen werken.

In de cel kan hij spijt krijgen dat hij gepakt is maar niet over wat hij gedaan heeft.
Hij zal al tijd krijgen om wrok te koesteren voor De vrouw die zijn gevangenschap veroorzaakt, vergeet niet dat wij met onstabiele en soms psychopatische mannen te maken hebben.
Logica is voor hun een raadsel.

Ik denk ook niet dat de mishandelde vrouw moedig genoeg is om naar de politie te stappen, anders had ze dezelfde moed gebruikt om weg te rennen.

gbkm
16-06-04, 14:25
Allemaal aanpakken die aulochtonen.

barneveld
16-06-04, 15:40
en als ik haar laat slaan door autogchyoon buurman