PDA

Bekijk Volledige Versie : koning Voetbal: dient Hem of onderga Zijn wraak!



nard
16-06-04, 11:26
Kritiek op Oranjegekte leidt tot haatactie
OUD-BEIJERLAND - Zijn afkeer van Oranjegekte moet drs. P. C. den Uil, directeur van verpleeghuis De Egmontshof in Oud-Beijerland, duur bekopen. In zijn tuin stond woensdagochtend een kruis met daaraan allerlei Oranje-attributen.
.
Het is een actie van mensen die boos zijn omdat hij maandag Oranjeversierselen uit de gangen van het verpleeghuis heeft laten verwijderen. „Zaterdag al hing er wat van dat oranje spul op een van de zeven afdelingen”, aldus Den Uil. „Ik dacht dat bewoners de Oranje-attributen hadden opgehangen ter gelegenheid van de doop van prinses Amalia. Maar toen ik hier maandag terugkwam, hing er nog veel meer. Toen werd me duidelijk dat het alles met het EK te maken had. Ik heb toen het hoofd van die afdeling gesommeerd de ornamenten te verwijderen. Ik wil geen verlengstuk zijn van het EK.”
.
De Telegraaf schreef over de actie van Den Uil. Andere media volgden. „Gisteren ben ik heel de dag door gebeld. Er hebben mensen gemaild en bedreigingen aan mijn adres geuit. Sommigen wensten me de vreselijkste ziektes toe en beweerden dat ik de bewoners van de Egmontshof van alles ontzeg. Ik zou een tyrannieke God hebben en ik zou het tweede gebod niet begrijpen. Ik heb slechts de versierselen op de gang laten verwijderen, omdat ik dat spul hier niet op de openbare gangen wil hebben.”
Bron : RD


Applaus voor Den Uyl!!!

Simon
16-06-04, 11:38
Voor Amalia wél en voor het elftal niet? Toch een beetje een autoritair ventje lijkt mij die wel even voor anderen beslist waar ze zich over mogen verheugen.

Bofko
16-06-04, 11:41
Geplaatst door nard
Applaus voor Den Uyl!!!

:) Dat jij deze zin uit je strot kunt krijgen !

mark61
16-06-04, 11:43
Geplaatst door Bofko
:) Dat jij deze zin uit je strot kunt krijgen !

Tis een Freudiaanse verschrijving.

Wortel
16-06-04, 12:11
Tis een Freudiaanse verschrijving.

Welnee, het is een echo van die praktizerende menslievendheid die in iedere zichzelf respecterende vorm van Christendom behoort te zitten, zoals die ook te vinden was bij de Den Uyl van het Binnenhof.

Moge de Den Uil van de Egmontshof troost putten uit Daniel 3: 13-18 :wink:

nard
16-06-04, 12:16
Ach, scheiding van kerk en staat he ....

:wink:

nard
16-06-04, 12:22
Geplaatst door Wortel

Moge de Den Uil van de Egmontshof troost putten uit Daniel 3: 13-18 :wink: [/B]

Hem een beetje kennende zal hij dat zeker doen.
Goed ingeschat, Wortel!

:)

Wortel
16-06-04, 12:24
En bij Koning Voetbal scheiding van overtrokken egosterkte en zuivere rede... :maf2:

Bedankt Nard, :D

gbkm
16-06-04, 12:28
Voetbal is fantastisch,maar laten we voor eens en altijd dat trieste oranje opruimen,om je dood te schamen,schijtlollige idioten met een oranje klomp op de kop.
We worden nooit Wereldkampioen in oranje.

nard
16-06-04, 12:30
Geplaatst door Wortel
En bij Koning Voetbal scheiding van overtrokken egosterkte en zuivere rede... :maf2:

Bedankt Nard, :D

't Is in Nederland eerder een strijd tussen verstand en nieuwe religiositeit, zou ik zeggen


Maar toch graag gedaan, Wortel

nard
16-06-04, 12:51
Geplaatst door Wortel
Moge de Den Uil van de Egmontshof troost putten uit Daniel 3: 13-18 :wink: [/B]

De parallel is trouwens wel treffend!
Hoe verzin je het zo snel?
Dat duidt op een gedegen bijbelkennis, niet?

Wortel
16-06-04, 13:08
Ach, je doet je best :engel:

gbkm
16-06-04, 13:49
Laat de competitie maar beginnen,Feyenoord kampioen.Alleen een WK boeit.