PDA

Bekijk Volledige Versie : Milieupolitie incognito achter de vensterbank



barneveld
16-06-04, 15:49
Milieupolitie incognito achter de vensterbank


AMSTERDAM - De milieupolitie in de Indische Buurt in Amsterdam gaat incognito om paal en perk te stellen aan bewoners die de afvalregels aan hun laars lappen.

Hun uniform ruilen ze in voor hun dagelijkse kloffie om bewoners direct in de kraag te kunnen grijpen als zij hun grofvuil op een verboden tijdstip bij een ondergrondse afvalcontainer dumpen. In onherkenbare auto's en achter de vensterbank van woningen tegenover de containers gaan zij de overtreders bespieden.

De undercoveractie is volgens het stadsdeel Zeeburg nodig omdat enkele tientallen bewoners hun vuilnis bij de containers achterlaten wanneer ze maar willen. Zij trekken zich niets aan van de stickers op de containers, waar op staat op welke dagen en tijdstippen het wel mag. Meer patrouilleren bleek niet genoeg. Als in de verte een auto van de milieupolitie kwam aanrijden, gingen de vervuilers er als een haas vandoor.

Wie wordt betrapt, krijgt een boete van 46 euro en moet het grofvuil weer meenemen. Bij een tweede overtreding is de boete flink hoger. De eerste resultaten zijn hoopgevend, aldus het stadsdeel.

Sinds de milieupolitie post bij de afvalcontainers, schrijft zij aanzienlijk meer bekeuringen uit. "We vertellen natuurlijk niet wanneer en waar we staan, maar het kan ook in jouw straat gebeuren", aldus stadsdeelwethouder J. Hoek. "En we houden er niet na een week mee op!".

nl-x
16-06-04, 16:53
Geplaatst door barneveld
In onherkenbare auto's en achter de vensterbank van woningen tegenover de containers gaan zij de overtreders bespieden.
Wat is een onherkenbare auto? Een auto verkleed als boom?! En hoe krijg je die achter een vensterbank ? :loog:

angkor
16-06-04, 20:50
vol gas de boom in

barfly
16-06-04, 22:22
Typisch weer, gaan ze ieniminie-millieu-overtreders op de nek zitten met allerlei dure middelen. Als ik mijn kliko vergeet op straat te zetten dan kan ik mijn afval niet kwijt, als ik dat dan weg moet brengen en dat wellicht te vaak doe dan kan dat geld kosten (afgezien van het ongemak van 5 vuilniszakken in je auto met dit weer). Begrijpelijk om de grote gebruikers aan te pakken maar je werkt illegaal storten wel in de hand.

mark61
17-06-04, 00:58
Geplaatst door barfly
Typisch weer, gaan ze ieniminie-millieu-overtreders op de nek zitten met allerlei dure middelen. Als ik mijn kliko vergeet op straat te zetten dan kan ik mijn afval niet kwijt, als ik dat dan weg moet brengen en dat wellicht te vaak doe dan kan dat geld kosten (afgezien van het ongemak van 5 vuilniszakken in je auto met dit weer). Begrijpelijk om de grote gebruikers aan te pakken maar je werkt illegaal storten wel in de hand.

Je bent zielig.

Waarom heeft van der Sar eigenlijk een aan/uit-schakelaarsymbool op zijn borst? Als je m daar raakt gaat hij neer?