PDA

Bekijk Volledige Versie : >>>>Spoedcursus ARABISCH Deze Zomer



iSrAeLgIrLy
16-06-04, 19:28
Hallo iedereen.
Ik wil heel graag Arabisch leren deze zomer. Graag een spoedcursus.... Weet iemand hier wat? :fpetaf: :wohaa:

Pytaghoras
16-06-04, 19:34
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Hallo iedereen.
Ik wil heel graag Arabisch leren deze zomer. Graag een spoedcursus.... Weet iemand hier wat? :fpetaf: :wohaa:


Ik kan je cursus geven in zowel Berbers als Arabisch. Hoeveel levert dat op per uur?

Pytaghoras
16-06-04, 19:35
:strik:

iSrAeLgIrLy
16-06-04, 19:39
Ik bedoel Modern Standaard Arabisch (MSA) :o

Julien
16-06-04, 19:45
in de bibliotheek zijn vast wel cursusboeken te vinden.

en anders misschien op internet?

p.s. wat is het verschil tussen Marokkaans Arabisch en Satdaard-Arabisch? Zijn de verschillen groot?

wakkerdier
16-06-04, 19:47
anta taksidoe alarabijjatoe elfoeshaa?

Sorry weet het ook niet (misschien in de moskee?). Heb het zelf op school gehad.

barfly
16-06-04, 21:52
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Hallo iedereen.
Ik wil heel graag Arabisch leren deze zomer. Graag een spoedcursus.... Weet iemand hier wat? :fpetaf: :wohaa:

Zuid-Libanon, zit dicht bij je in de buurt, moet lukken :)

S@deeQ.
16-06-04, 22:38
Geplaatst door barfly
Zuid-Libanon, zit dicht bij je in de buurt, moet lukken :)


:lekpuh: Bij hezboellaah , daar ontvangen ze haar met open armen en als het een lekker wijf is ,ook met open benen :stout:


maar Wat moet een zionistische Mossad geit met arabische lessen en dan ook nog MSA. voor spionage zaken kun je beter de gesproken talen leren :lachu:

Julien
16-06-04, 22:51
pss zal ik je een geheimpje vertellen sadeeq: niet alle israeli's zijn sharon-aanmhangers of super-rechts. er bestaan ook progressieve Israeli's.

S@deeQ.
16-06-04, 22:57
Geplaatst door Julien
pss zal ik je een geheimpje vertellen sadeeq: niet alle israeli's zijn sharon-aanmhangers of super-rechts. er bestaan ook progressieve Israeli's.


:haha: :haha:


Duidelijk dat je niet weet om wie het gaat :zweep:

Evian
16-06-04, 23:07
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Hallo iedereen.
Ik wil heel graag Arabisch leren deze zomer. Graag een spoedcursus.... Weet iemand hier wat? :fpetaf: :wohaa:


Een spoedcursus waarbij je de Arabische taal snel onder de knie hebt is er niet... Het Arabische alfabet, de grammatica en de spelling is compleet anders dan de andere talen...:). Als jezelf Hebreeuws spreekt zoals je naam doet vermoeden dan zal het arabisch leren wel sneller gaan geloof ik...

Tip: http://members.lycos.nl/davidvandamme/magischegypte/snelcursusarabischetaal.htm

ps: NTI, Talencentrum, LOI en NHA bieden de moeglijkheid aan de taal in ca één jaar redelijk tot je te nemen...:). Succes!

Pixelshade
16-06-04, 23:25
Geplaatst door Evian

Tip: http://members.lycos.nl/davidvandamme/magischegypte/snelcursusarabischetaal.htm



Egyptisch dus :hihi:

Pixelshade
16-06-04, 23:27
Geplaatst door S@deeQ.
:lekpuh: Bij hezboellaah , daar ontvangen ze haar met open armen en als het een lekker wijf is ,ook met open benen :stout:


maar Wat moet een zionistische Mossad geit met arabische lessen en dan ook nog MSA. voor spionage zaken kun je beter de gesproken talen leren :lachu:

vraag me ook af waarom die drol arabisch wil leren

Evian
16-06-04, 23:30
Geplaatst door Pixelshade
Egyptisch dus :hihi:

Och...

Ik adviseer zelf LOI... Nederlandse vrienden hebben het SA op die manier geleerd en zij zijn er aardig in...:).

S@deeQ.
16-06-04, 23:40
Geplaatst door Pixelshade
vraag me ook af waarom die drol arabisch wil leren

:stomp: waarschijnlijk geilt ze op een illi egyptenaar en weet ze niet hoe ze "kom me neuken" in het arabische moet zeggen :schrik:

S@deeQ.
16-06-04, 23:42
Geplaatst door Evian
Och...

Ik adviseer zelf LOI... Nederlandse vrienden hebben het SA op die manier geleerd en zij zijn er aardig in...:).


:wow: ik adviseer een goeie moskee waar ze nog lijfstraffen hanteren. binnen een maand kent dat grietje de koran achetrste voren lezen en reciteren :giechel: :giechel:

Pixelshade
17-06-04, 00:02
Geplaatst door S@deeQ.
:stomp: waarschijnlijk geilt ze op een illi egyptenaar en weet ze niet hoe ze "kom me neuken" in het arabische moet zeggen :schrik:

kheb gehoord dat die joodjes op tetouanezen vallen :gechoquee

mark61
17-06-04, 00:08
Geplaatst door Julien
p.s. wat is het verschil tussen Marokkaans Arabisch en Satdaard-Arabisch? Zijn de verschillen groot?

Ja.

@israhelg: Arabisch voor beginners, Coutinho (vast joods, het kan niet beter) 1984/87 ISBN 90-6283-617-8

Hamza-T
17-06-04, 05:43
binnen een maand kent dat grietje de koran achetrste voren lezen en reciteren

Meteen weer van die Kabbala praktijken!

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 06:25
Geplaatst door Evian
Een spoedcursus waarbij je de Arabische taal snel onder de knie hebt is er niet... Het Arabische alfabet, de grammatica en de spelling is compleet anders dan de andere talen...:). Als jezelf Hebreeuws spreekt zoals je naam doet vermoeden dan zal het arabisch leren wel sneller gaan geloof ik...

Tip: http://members.lycos.nl/davidvandamme/magischegypte/snelcursusarabischetaal.htm

ps: NTI, Talencentrum, LOI en NHA bieden de moeglijkheid aan de taal in ca één jaar redelijk tot je te nemen...:). Succes!

Schrijven en lezen kan ik al :) Maar thnx... :Iluvu:

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 06:26
Geplaatst door mark61
Ja.

@israhelg: Arabisch voor beginners, Coutinho (vast joods, het kan niet beter) 1984/87 ISBN 90-6283-617-8



......Dat boek heb ik al :engel:

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 06:28
Geplaatst door Pixelshade
kheb gehoord dat die joodjes op tetouanezen vallen :gechoquee


:huil: Je zou dit niet verder vertellen :mad: :stomp:

SalmayaSale
17-06-04, 07:31
Geplaatst door Julien
in de bibliotheek zijn vast wel cursusboeken te vinden.

en anders misschien op internet?

p.s. wat is het verschil tussen Marokkaans Arabisch en Satdaard-Arabisch? Zijn de verschillen groot?


Ja vrij groot vergis daar niet in.
Je kan het met Frans en Javanais vergelijken.

Mark
17-06-04, 08:19
Volgens mij werd er vorig jaar tot in den treure geadverteert op WSDB met zo'n cursus... doet de zoekfunctie het alweer?

Maar vanwaar de cursus? Als je scheldwoorden zoekt kan Sadeeq je helpen :)

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 09:15
Geplaatst door Mark
Volgens mij werd er vorig jaar tot in den treure geadverteert op WSDB met zo'n cursus... doet de zoekfunctie het alweer?

Maar vanwaar de cursus? Als je scheldwoorden zoekt kan Sadeeq je helpen :)

Met de zoekfunctie vind ik niets :brozac: .

Hmmm scheldwoorden gebruik ik liever niet :D Maar als sadeeq'je die mij wil leren dan is 'ie welkom :p .

Ik wil Arabisch (beter) leren omdat ik het een interressante taal vind, in het het kader van mijn algemene ontwikkeling :D Ik wil het leren spreken en begrijpen zodat ik met meer mensen kan communiceren :).

rafiq
17-06-04, 10:15
Slip of the tongue.......

Maar.

Shalom aleichem auchti Israeligirl...

Manishma? Besseder?

Hey hoe kan ik Hebreeuws leren? Ik heb wel woordenboeken gezien maar waren boven de 100euro( 50 euro voor de nederzettingen,40euro voor het Cidi en 10 euro voor Leon de Winter)

Dat is mij als vriendelijke vriend teveel!

Ik denk dat je met Wat & Hoe in het arabisch een start kan maken. Daar kun je hele zinnen uit je hoofd stampen. Beleefdheids vormen etc. Wel standaard maar oh zo makkelijk.

Pas op dat je niet het Derrija teveel aanleert want dan een hezbollah strijder je op de korrel nemen.

Geef me eens PB mail ik heb namelijk een zwak voor SEFARDIM vrouwen!!!!! :nerd:

S@deeQ.
17-06-04, 15:52
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Met de zoekfunctie vind ik niets :brozac: .

Hmmm scheldwoorden gebruik ik liever niet :D Maar als sadeeq'je die mij wil leren dan is 'ie welkom :p .

Ik wil Arabisch (beter) leren omdat ik het een interressante taal vind, in het het kader van mijn algemene ontwikkeling :D Ik wil het leren spreken en begrijpen zodat ik met meer mensen kan communiceren :).

:strik:

om te beginnen dien je eerst dit goed uit je hoofd te leren.

" Ana maa'azatoen jamilatoen " de rest volgt vanzelf wel :giechel:

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 16:51
Geplaatst door rafiq
Slip of the tongue.......

Maar.

Shalom aleichem auchti Israeligirl...

Manishma? Besseder?

Hey hoe kan ik Hebreeuws leren? Ik heb wel woordenboeken gezien maar waren boven de 100euro( 50 euro voor de nederzettingen,40euro voor het Cidi en 10 euro voor Leon de Winter)

Dat is mij als vriendelijke vriend teveel!

Ik denk dat je met Wat & Hoe in het arabisch een start kan maken. Daar kun je hele zinnen uit je hoofd stampen. Beleefdheids vormen etc. Wel standaard maar oh zo makkelijk.

Pas op dat je niet het Derrija teveel aanleert want dan een hezbollah strijder je op de korrel nemen.

Geef me eens PB mail ik heb namelijk een zwak voor SEFARDIM vrouwen!!!!! :nerd:

iti hakol beseder motek, toda :p ve'ata?

kheb nog nooit een woordenboek van 100 euro gezien heheh :ergleuk:

Wat is derrija?

Evian
17-06-04, 17:21
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Schrijven en lezen kan ik al :) Maar thnx... :Iluvu:


Dan had je het dus over woordenschat? Nou, die leer je niet in één zomer hoor...:). Veel te veel woorden...:).

rafiq
17-06-04, 19:08
Miss Israeligirl!

Lo te Da!

Het was een zeer dik boek bij van Piere. 2 delen. Echt duur!

Houd jij je aan de spijswetten? Ben je Halacha Joods?Sefardim? Of gewoon brabants?

Groet

R.

Derrija is Marokkaans-Arabisch dialect. Gewoon de Marokkaanse taal dus.

Trouwens is wel grappig dat merendeel van de SHAS partij de stem hebben van Marokkaanse joden .

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 19:23
Geplaatst door rafiq
Miss Israeligirl!

Lo te Da!

Het was een zeer dik boek bij van Piere. 2 delen. Echt duur!

Houd jij je aan de spijswetten? Ben je Halacha Joods?Sefardim? Of gewoon brabants?

Groet

R.

Derrija is Marokkaans-Arabisch dialect. Gewoon de Marokkaanse taal dus.

Trouwens is wel grappig dat merendeel van de SHAS partij de stem hebben van Marokkaanse joden .

Het is Lo Toda en dat betekent nee dankje :handbang:

Ja ik houd me aan de spijswetten en ja ik ben 'halachisch' joods en niet sefardisch :wink: maar asjkenazi's. :strik:

thnx :Iluvu:

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 19:23
:o

barneveld
17-06-04, 19:27
Arabisch voor kip zonder kop


les 1

Opdracht 1A

tok = ik
tok toook= ik leg een ei.
took tok = waar is mijn ei.


toook tok toook=...........?

morgen zelfde tijd les 1 opdracht 1B

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 19:29
Geplaatst door barneveld
Arabisch voor kip zonder kop


les 1

Opdracht 1A

tok = ik
tok toook= ik leg een ei.
took tok = waar is mijn ei.


toook tok toook=...........?

morgen zelfde tijd les 1 opdracht 1B

Tokokok tok toooooook? :haha:

barneveld
17-06-04, 19:33
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Tokokok tok toooooook? :haha:


bah wat zeg jij toch vieze worden

Ins
17-06-04, 21:13
Geplaatst door Julien
in de bibliotheek zijn vast wel cursusboeken te vinden.

en anders misschien op internet?

p.s. wat is het verschil tussen Marokkaans Arabisch en Satdaard-Arabisch? Zijn de verschillen groot?

Heel groot. Ik kan Marokkaans, maar geen standaard. In het Midden-Oosten zullen ze mij verstaan, maar ik versta hen niet.

iSrAeLgIrLy
20-06-04, 11:23
Nog steeds niemand :traan1: .

barneveld
20-06-04, 11:30
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Nog steeds niemand :traan1: .

eerst naam weizigen

Sarit
20-06-04, 12:08
Geplaatst door barneveld
eerst naam weizigen ]


:hihi: en nu

Joesoef
20-06-04, 12:11
Geplaatst door barneveld
eerst naam wei zigen

AUW !#$!!&*!

Sarit
20-06-04, 12:13
Geplaatst door Joesoef
AUW !#$!!&*!

Neem het hem niet kwalijk, hij is nog nooit naar een echte stadse school geweest :hihi:.

Joesoef
20-06-04, 12:15
Geplaatst door Sarit
Neem het hem niet kwalijk, hij is nog nooit naar een echte stadse school geweest :hihi:.

Weetje, het is gewoon een EI . :p

Sarit
20-06-04, 15:31
Geplaatst door Joesoef
Weetje, het is gewoon een EI . :p

Precies!

:boogie: