PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel geweld onder nederlandse boerengezinnen



S@deeQ.
16-06-04, 23:55
Veel geweld in Twentse gezinnen



ENSCHEDE (ANP) - De bestrijding van huiselijk geweld laat in Twente te wensen over. Dat concluderen drie studenten van de Saxion Hogeschool in Enschede die in opdracht van de politie Twente een rapportage hebben gemaakt over huiselijk geweld, waarbij kinderen betrokken zijn.

Uit een steekproef blijkt dat de hulpverlening in Twente niet succesvol is. De politie en de studenten presenteren woensdagmiddag in Enschede het rapport Kinderen en Huiselijk Geweld.

De makers van het rapport noemen de onderzoeksresultaten schokkend. Bijna alle Twentse gezinnen waar structureel geweld voorkomt, vallen in herhaling na een hulpverleningstraject. Uit een steekproef met 312 gezinnen blijkt dat in bijna de helft van de gezinnen geweld dagelijks aan de orde komt.

In eenderde van geweldsituaties in huis zijn er kinderen bij betrokken. Ze kijken toe hoe één van de partners wordt gemolesteerd of zijn zelf slachtoffer.

De makers van het rapport constateren dat het hulpverleningsaanbod voor kinderen van 0 tot en met 6 jaar veel te mager is. De studenten pleiten voor meer integrale samenwerking tussen politie, justitie en hulpverlening en meer projecten om huiselijk geweld te voorkomen.

Opvallend is dat 60 procent van de 312 gezinnen geen hulp heeft gehad. Het aangiftepercentage bij de politie Twente van huiselijk geweld is bijzonder laag: 22 procent. Uit het onderzoek blijkt dat strafrechterlijk ingrijpen succesvol is: het percentage gezinnen dat in herhaling valt ligt veel lager dan als de rechter er niet aan te pas was gekomen.



:jammer:

mark61
17-06-04, 00:11
Dat heb je sinds er in NL nauwelijks nog geiten zijn om je op uit te leven.


Nee, serieus, je hebt gelijk. Als er wat aan geweld in het gezin moet worden gedaan kunnen ze rustig bij de auto's beginnen.

Bofko
17-06-04, 00:16
Die Twenten hebben toch last van een minderwaardigheidsscomplex , denk ik. Je kunt ze al moeilijk verstaan. Heracles is niet gepromoveerd. Ramp in Enschede is niet goed afgewikkeld. Het klootschieten is nog steeds geen Olympische sport. Al met al werkt dat toch wel door blijkbaar.

mark61
17-06-04, 00:28
Geplaatst door Bofko
Die Twenten hebben toch last van een minderwaardigheidsscomplex , denk ik. Je kunt ze al moeilijk verstaan. Heracles is niet gepromoveerd. Ramp in Enschede is niet goed afgewikkeld. Het klootschieten is nog steeds geen Olympische sport. Al met al werkt dat toch wel door blijkbaar.

En vergeet de verveling niet. 'Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen'.

Bofko
17-06-04, 00:38
Geplaatst door mark61
En vergeet de verveling niet. 'Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen'.

:cheefbek: Ja ook nog. De oorzaak van dat geweld is altijd weer complexer dan dat je denkt. Een oplossing zou misschien zijn om die Twenten te verspreiden over heel Nederland.

mark61
17-06-04, 00:55
Geplaatst door Bofko
:cheefbek: Ja ook nog. De oorzaak van dat geweld is altijd weer complexer dan dat je denkt. Een oplossing zou misschien zijn om die Twenten te verspreiden over heel Nederland.

Ja spreiden die hap! Wa dagge van n paar Tukkers in Tilburg?

Bofko
17-06-04, 01:03
Geplaatst door mark61
Ja spreiden die hap! Wa dagge van n paar Tukkers in Tilburg?

Het stikt hier al van allochtonen, die ik ook niet kan verstaan. Dus liever niet, nee. Maar in Flevoland en Drente is ruimte zat.

P.S. Jouw Tilburgs heeft nog wel wat vervolgcursussen nodig.

850
17-06-04, 01:07
Geplaatst door mark61
'Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen'.

:haha: Mijn god wat is dit een vreselijk kneuterige slogan.
Ik las in een andere topic iets over snel oprukkende woestijnen.
Nou wat mij betreft kan de verwoestijning van Twente me niet vlug genoeg beginnen.

:cola: Het stoplicht springt op groen, het stoplicht springt op rood, Almelo is op sterven na dood............

mark61
17-06-04, 01:09
Geplaatst door Bofko
Het stikt hier al van allochtonen, die ik ook niet kan verstaan. Dus liever niet, nee. Maar in Flevoland en Drente is ruimte zat.

Ja Lelystad is dringend op zoek naar enthousiaste inwoners.


P.S. Jouw Tilburgs heeft nog wel wat vervolgcursussen nodig.

Man hou op ik kan ze in Katwijk al niet meer verstaan. Nou kom ik regelmatig in Tilburg maar das ook al bij migranten van boven de rivieren. Hoewel ze aardig mee kunnen komen met de inboorlingen.

mark61
17-06-04, 01:12
Geplaatst door 850
:haha: Mijn god wat is dit een vreselijk kneuterige slogan.
Ik las in een andere topic iets over snel oprukkende woestijnen.
Nou wat mij betreft kan de verwoestijning van Twente me niet vlug genoeg beginnen.

© Herman Finkers. De kneuterigheid was de bedoeling.

Dat is het al. Volledige kaalslag. Ik heb er wel eens oud en nieuw doorgebracht. Zegge en schrijve 1 vuurpijl. Aan de Duitse kant van de grens afgeschoten. Dat was voor het trauma overigens.

850
17-06-04, 01:52
Geplaatst door mark61
© Herman Finkers. De kneuterigheid was de bedoeling.

Dat is het al. Volledige kaalslag. Ik heb er wel eens oud en nieuw doorgebracht. Zegge en schrijve 1 vuurpijl. Aan de Duitse kant van de grens afgeschoten. Dat was voor het trauma overigens.

1 vuurpijl? Wauw! Wat een oase van rust. Dat klinkt als muziek in de oren. Ik háááát dat oud en nieuw gedoe.
:brozac: En mn kat houdt er ook niet van. Arme beest.

mark61
17-06-04, 02:02
Geplaatst door 850
1 vuurpijl? Wauw! Wat een oase van rust. Dat klinkt als muziek in de oren. Ik háááát dat oud en nieuw gedoe.
:brozac: En mn kat houdt er ook niet van. Arme beest.

Dan is een verblijf in Reutum voor jou en de kat de aangewezen oudennieuwvakantie.