PDA

Bekijk Volledige Versie : Gen maakt overspelige muis trouw



mrz
17-06-04, 10:24
Gen maakt overspelige muis trouw

Uitgegeven: 17 juni 2004 10:00

RIJSWIJK - Een enkel gen kan van een overspelige muis een trouwe partner maken. Dat blijkt uit onderzoek van de Emory University in Atlanta dat het wetenschappelijke tijdschrift Nature deze week publiceerde.

Het gen stimuleert de aanmaak van het hormoon vasopressine. Bij mannetjes van de graslandwoelmuis (microtus pennsylvanicus), die van nature promiscue zijn, heeft dat tot gevolg dat het knaagdier zich gaat binden aan zijn partner.

De muizen die meededen aan het onderzoek kregen het gen ingebracht. Vervolgens werd elke muis een dag lang bij een vrouwtje gezet, waarna hij een trouwheidstest moest ondergaan. Die bestond eruit dat ze toegang kregen tot de 'partner' en een ander muizenvrouwtje. De behandelde mannetjes waren niet meer bij hun partner weg te slaan, terwijl mannetjes die geen genbehandeling hadden gehad liever alleen bleven.

Volgens de onderzoekers wijst de studie uit dat overspelige diersoorten tot trouw kunnen worden bewogen. Of dat voor de mens ook geldt, is niet uit het onderzoek af te leiden. Wel is het zo dat promiscue en monogame apen verschillende vasopressineniveaus hebben. Het kan dus best zijn dat de hersenen van de mens ook zo werken, aldus de wetenschappers.

/nu.nl/news.jsp?n=342297&c=80

Moet dat niet zijn: Overspelige gen-vrouw maakt trouw-muis?

wakkerdier
17-06-04, 10:31
Nu nog het HOMO NOCKOUT GEN vinden!

David
17-06-04, 10:37
Geplaatst door wakkerdier
Nu nog het HOMO NOCKOUT GEN vinden!


Nee, nee, alsjeblieft niet!!!! Ik vind het wel best zo.



En het is knockout, niet nockout.

Dutchguy
17-06-04, 10:44
Geplaatst door wakkerdier
Nu nog het HOMO NOCKOUT GEN vinden!

Wees niet zo bang joh.

mrz
17-06-04, 10:44
Beetje obsolete opmerking wakkerdier, sorry dat ik zeg.

David
17-06-04, 10:46
Geplaatst door Dutchguy
Wees niet zo bang joh.


Nou ja, het valt voor die jongen misschien ook niet mee om uit de kast te komen. Misschien klemt het deurtje.

Dutchguy
17-06-04, 10:49
Geplaatst door David
Nou ja, het valt voor die jongen misschien ook niet mee om uit de kast te komen. Misschien klemt het deurtje.

Heb je met die goedkope Ikeakasten. :blij:

mark61
17-06-04, 10:57
Geplaatst door David
Nou ja, het valt voor die jongen misschien ook niet mee om uit de kast te komen. Misschien klemt het deurtje.

Tis een zij. Maar hoe dan ook.

David
17-06-04, 10:58
Geplaatst door mark61
Tis een zij. Maar hoe dan ook.


Ook wakkere meisjesdieren kopen hun kasten blijkbaar bij Ikea. Of ze is al jaren verliefd op een gozer die alleen maar oog heeft voor haar broer, dat kan natuurlijk ook. Dat gaat je als wakkere vrouw ook niet in de kouwe kleren zitten.

wakkerdier
17-06-04, 11:05
waarom iets verzinnen om iets te kunnen rechtvaardigen?

Zou het wel grappig vinden als ze een homo Knockout (thanx voor the K!) gen vinden! en een Diefstalgen en een Lieg-gen......

David
17-06-04, 11:10
Geplaatst door wakkerdier


Zou het wel grappig vinden als ze een homo Knockout (thanx voor the K!) gen vinden!


Can't stand the competition, honey?

TonH
17-06-04, 11:10
Geplaatst door wakkerdier
waarom iets verzinnen om iets te kunnen rechtvaardigen?

Zou het wel grappig vinden als ze een homo Knockout (thanx voor the K!) gen vinden! en een Diefstalgen en een Lieg-gen......

En het MAROC.NL-gen :rolleyes:

mrz
17-06-04, 11:14
Geplaatst door mrz
Het lieg-gen hoeft niet uitgevonden te worden, kijk in de spiegel. Lukt dat niet zonder tegensputteren, dan is de test geslaagd, en zit er niks anders op dan maar homo's op straat knockout te gaan slaan ofzo voor je. :P

David
17-06-04, 11:15
Geplaatst door mrz
Het lieg-gen hoeft niet uitgevonden te worden, kijk in de spiegel. Lukt dat niet zonder tegensputteren, dan is de test geslaagd, en zit er niks anders op dan maar homo's op straat knockout te gaan slaan ofzo voor je. :P


Okay, nu kan ik het niet meer volgen. Wakkerdier met een razend ram-gen heen en weer over de Reguliersdwarsstraat? Hoe moet ik me dit voorstellen?

wakkerdier
17-06-04, 11:19
Sorry hoor maar Sodom en Ghomorra (of zo iets) daar blijf ik ver vandaan voordat die aardbeving komt of die stenen of zo...

David
17-06-04, 11:21
Geplaatst door wakkerdier
Sorry hoor maar Sodom en Ghomorra (of zo iets) daar blijf ik ver vandaan voordat die aardbeving komt of die stenen of zo...


Oh god, ben je er zo één. Kwezeltje!

TonH
17-06-04, 11:26
Geplaatst door David
Oh god, ben je er zo één. Kwezeltje!

http://www.brassicolement-votre.org/lefebvre/kwezel.JPG
Lichtaarstse KWEZEL
Brassée de 1984 à 1994

:D

David
17-06-04, 11:27
Geplaatst door TonH
http://www.brassicolement-votre.org/lefebvre/kwezel.JPG
Lichtaarstse KWEZEL
Brassée de 1984 à 1994

:D


Alcohol zal ze ook wel niet goed vinden.

Simon
17-06-04, 13:42
Geplaatst door mark61
Tis een zij. Maar hoe dan ook.

Oh vandaar, zoals ik net elders op dit forum lees ...

De man mag 4 vrouwen huwen terwijl de vrouw maar 1 man mag huwen, de getuigenis van 1 man gelijk staat aan de getuigenis van 2 vrouwen(Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301), de man is de voogd over de vrouw(4:34), de vrouw mag haar man geen sex weigeren anders zullen de engelen haar vervloeken (Sahih Buchari Vol. 7 Nr. 121), de vrouw mag niet langer dan 24 uur zonder mahram van huis (Sahih Buchari Vol. 2 Nr. 194), de vrouw vormt de meerderheid in de hel omdat ze ondankbaar zijn tegen hun echtgenoten en regelmatig vloeken (Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301, Vol 2 Nr. 161, Etc), and so on.

David
17-06-04, 13:55
Geplaatst door Simon
Oh vandaar, zoals ik net elders op dit forum lees ...

De man mag 4 vrouwen huwen terwijl de vrouw maar 1 man mag huwen, de getuigenis van 1 man gelijk staat aan de getuigenis van 2 vrouwen(Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301), de man is de voogd over de vrouw(4:34), de vrouw mag haar man geen sex weigeren anders zullen de engelen haar vervloeken (Sahih Buchari Vol. 7 Nr. 121), de vrouw mag niet langer dan 24 uur zonder mahram van huis (Sahih Buchari Vol. 2 Nr. 194), de vrouw vormt de meerderheid in de hel omdat ze ondankbaar zijn tegen hun echtgenoten en regelmatig vloeken (Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301, Vol 2 Nr. 161, Etc), and so on.


En een vrouw mag geen homo's knock-out timmeren.









een man trouwens ook niet.

wakkerdier
17-06-04, 19:00
Tja, ze zijn erg opstandig. kijk maar naar mij! en ter aanvulling de profeet heeft gezegd dat een vrouw als een kromme rib is, als je haar probeert recht te maken breekt ze en dat je daarom goed tegen vrouwen moet zijn!
Gezien al deze beperkingen doe ik het nog redelijk of niet soms?


Geplaatst door Simon
Oh vandaar, zoals ik net elders op dit forum lees ...

De man mag 4 vrouwen huwen terwijl de vrouw maar 1 man mag huwen, de getuigenis van 1 man gelijk staat aan de getuigenis van 2 vrouwen(Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301), de man is de voogd over de vrouw(4:34), de vrouw mag haar man geen sex weigeren anders zullen de engelen haar vervloeken (Sahih Buchari Vol. 7 Nr. 121), de vrouw mag niet langer dan 24 uur zonder mahram van huis (Sahih Buchari Vol. 2 Nr. 194), de vrouw vormt de meerderheid in de hel omdat ze ondankbaar zijn tegen hun echtgenoten en regelmatig vloeken (Sahih Buchari Vol. 1 Nr. 301, Vol 2 Nr. 161, Etc), and so on.

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 19:37
Als ze alle Hollandse-meisjes met het gen inspuiten en verplicht meer dan 1m² stof om hun lichaam laten dragen... wordt het misschien nog wat met de Nederlandse samenleving. :vlammen:

wakkerdier
17-06-04, 19:42
Als dit een reactie is op mijn text kan ik vertellen IK BEN GEEN HOLLANDS MEISJE!
Als dit niet zo bedoeld was negeer dan bovenstaande.

iSrAeLgIrLy
17-06-04, 19:51
Geplaatst door wakkerdier
Als dit een reactie is op mijn text kan ik vertellen IK BEN GEEN HOLLANDS MEISJE!
Als dit niet zo bedoeld was negeer dan bovenstaande.

Dit was een algemene opmerking, niet voor jou bedoeld :). sorry.

Max Stirner
17-06-04, 19:56
Geplaatst door wakkerdier
Als dit een reactie is op mijn text kan ik vertellen IK BEN GEEN HOLLANDS MEISJE!
Als dit niet zo bedoeld was negeer dan bovenstaande.

Het is waarschijnlijk beter om je helemaal te negeren

wakkerdier
17-06-04, 19:56
:duim:

Orakel
17-06-04, 22:37
Dus dat bedoelen ze met muizenissen. :duizelig:

TonH
18-06-04, 00:15
Geplaatst door wakkerdier
Als dit een reactie is op mijn text kan ik vertellen IK BEN GEEN HOLLANDS MEISJE!
Als dit niet zo bedoeld was negeer dan bovenstaande.

En waarom schrijf je dan niet "IK BEN GEEN HOLLANDSE MEISJE"? :confused:

mark61
18-06-04, 00:57
Geplaatst door TonH
En waarom schijf je dan niet "IK BEN GEEN HOLLANDSE MEISJE"? :confused:

Omdat ze dan gaat branden in de grammaticavuur.

TonH
18-06-04, 01:08
Geplaatst door mark61
Omdat ze dan gaat branden in de grammaticavuur.

Doe me een lol en verander dat 'schijf' even in 'schrijf'... Staat zooo lullig. :nerveus:


:slapen:

mark61
18-06-04, 01:16
Geplaatst door TonH
Doe me een lol en verander dat 'schijf' even in 'schrijf'... Staat zooo lullig. :nerveus:


:slapen:

Als die achterlijke server zelf niet meer kan quoten ga ik die machine echt niet verbeteren.

snurk