PDA

Bekijk Volledige Versie : Dyab Abou Jahjah: "Weg met die laffe houding



freya
18-06-04, 00:40
BRUSSEL -- Dyab Abou Jahjah dong op 13 juni voor het eerst zonder kartel naar de gunst van de kiezer. Een doorbraak kwam er niet. Tegen de opkomst van het Vlaams Blok ziet hij maar één mogelijk strategie: polariseren.


Ben je geschrokken van de uitslag?

“Ik had een groei van het Blok verwacht zeker na de uitspraak van het hof in Gent. Wij hebben altijd gesteld dat die veroordeling averechts zou werken. Maar de omvang verrast me wel. Aan de andere kant wisten we al lang dat de meerderheid hier racistisch is. Of dat nu CD&V, N-VA of VLD is, maakt voor mij niet uit. Die partijen zijn even racistisch, maar weten het alleen anders te verpakken.”

Is het proces dan de grote oorzaak van de groei?

“Het proces is zeker de reden waarom het Blok nu zo'n grote sprong neemt. De groei van het Blok is op zich een uiting van zaken die in Vlaanderen zeer diep geworteld zijn.”

Wat bedoel je?

“Aan de ene kant is er de identiteitscrisis van de Vlamingen. Aan de andere kant is er het populistische beleid dat geen kleur bekent en geen project heeft, maar eerder een marketingstrategie is. Er zijn dus cultureel-historische redenen die er voor zorgen dat de Vlaming onzeker is en makkelijk tot racisme neigt. En er is het beleid van de andere partijen die het Vlaams Blok bekampen door het achterna te hollen. Dat maakt de drempel om op extreemrechts te stemmen steeds kleiner.”

Je bent tegen een verbod op het Vlaams Blok, maar welke strategie moet er dan wel worden gevolgd om het Blok te bekampen?

“Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. Als je zo'n partijen wil verbieden, moet je dat vanaf het begin doen. Maar zelfs daar ben ik niet echt een voorstander van, behalve misschien om partijen die echt uitgesproken fascistisch zijn aan banden te leggen. Het Blok moet je bekampen met het zelfde militantisme als zij maar dan wel vanuit een andere ideologische invalshoek. Blijf dus niet op het niveau van wat onnozele voorstellen à la Stevaert, maar durf structureel te werken. Maar ik zie geen enkele partij in staat om dat te doen. Het Blok zal gewoon nog verder groeien.”

Wat kunnen organisaties en bewegingen dan doen?

“Polariseren! Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op met je discours over misnoegdheid en ontevredenheid. De betuttelende houding tegenover de kiezers van het Blok is totaal onaanvaardbaar. Ik verwacht ook van de polarisatie niet meteen een oplossing. Het kan wel tot een crisis leiden. Maar dit soort situaties kan je ook nooit oplossen zonder zware crisis. Maar ik geef toe: ik ben pessimistisch.”

Bij die Blok-kiezers zit toch ook een pak mensen die zich uitgesloten voelen en die een proteststem willen laten horen?

(Nadrukkelijk) “Nee, dat klopt niet. Ach ja, misschien 0,9 %. Maar de Vlaams Blok-kiezer behoort tot de middenklasse en vaak zelfs tot de hogere klasse. Er is bijna geen arbeidersklasse in België. Er is wel een grote middenklasse die de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigt. Zeggen dat de onderdrukte arbeidersklasse het Blok groot maakt, is dus onzin. Zelfs als alle arbeiders van Vlaanderen zich verenigen tegen het Blok zijn ze nog niet even groot als hen. Je kan natuurlijk een truuk uithalen door te beweren dat een deel van de middenklasse eigenlijk tot de arbeidersklasse behoort, maar dat is fout. De middenklasse is niet revolutionair. Haar enige reflex is het behoud van wat er is.”

Je bent zelf al vaak in debat gegaan met het Vlaams Blok. Kan je extreemrechts met argumenten verslaan?

“Ja, als je discussieert met mensen die hun ideeën niet delen. Met mensen die niet goed weten waar het Blok voor staat. Dan kan het zinvol zijn om het Blok te ontmaskeren. Maar als de mensen die stemmen voor het Blok even racistisch zijn, heeft het weinig zin om met argumenten af te komen. Als een rechtbank het Blok veroordeelt omdat ze tegen de vreemdelingen zijn, zegt een deel van hun publiek: 'ah tof, want ik ben ook tegen de vreemdelingen'. De Vlamingen zijn ziek van racisme. Slechts een minderheid blijft immuun.”

De polarisatie-strategie die jij de afgelopen jaren gevolgd hebt, heeft toch ook niet veel vruchten afgeworpen?

“O, maar we zijn pas begonnen ons te organiseren. MDP is onze eerste politieke ervaring op ons eentje. Het is niet makkelijk geweest. We zitten met zware structurele, organisatorische en financiële hindernissen. Bovendien moeten wij opboksen tegen het typische minderwaardigheidsgevoel van iedere minderheidsgroep die begint op te komen tegen onderdrukking. We hadden gerekend op meer, dus zijn we inderdaad ontgoocheld. Veel leden van onze gemeenschap hebben gestemd op de SP.a. Nog maar eens. Die mensen zullen moeten beseffen dat juist dat een echte verloren stem is. Helaas aarzelen zelfs leden van AEL om te stemmen op MDP omdat ze dat een verloren stem vinden. In 2006 wordt dat anders. Want dan gaan we voor zetels en telt die discussie over verloren stemmen dus niet.”

Jullie waren wel heel afwezig in de campagne. Geen enkele keer kwamen jullie in de media.

“We waren niet alleen afwezig in de media. Zelfs in het straatbeeld waren we onzichtbaar. Wij hebben niet de financiële middelen om een grote campagne te voeren. We vallen altijd weer terug op een aantal militanten die alle werk moeten doen. De komende twee jaar moeten we werken aan die structurele problemen. Het apparaat van MDP moet nog uitgebouwd worden.”

Zie jij voor jou een taak weggelegd om mensen die voor het Vlaams Blok hebben gestemd te overtuigen van hun ongelijk?

(beslist) “Nee, helemaal niét. Ik wil niets te maken hebben met racistische mensen. Radicaal democratische mensen zijn mijn enige bondgenoten. Het Blok krijg je alleen maar klein door het te verslaan. Het zal niet makkelijk zijn. Maar ik verwacht wel iets van de Europese dimensie. Met een Europese mobilisatie kunnen we Vlaanderen klein krijgen.”

Welk advies heb je dan aan de autochtonen?

“Wees uitgesproken democratisch. Stop je niet weg achter een laffe houding. Kom met een radicale boodschap naar buiten en stel de structuren in vraag. Anders is het helemaal verloren.”

christophe callewaertwww.indymedia.be (http://www.indymedia.be/news/2004/06/85968_comment.php#86036)

echnaton
18-06-04, 08:52
Als de vos de passie preekt...
Aboe Jaja doet zich in dit interview nu voor als een volbloeddemocraat. Wie de gebeurtenissen rond de AEL het afgelopen jaar heeft gevolgd, weet dat hij dat niet is en dat hij waarschijnlijk nog agressiever is dan de meest militante leden van het Vlaams Blok. De groep waaruit hij dacht zijn kiezers te kunnen recruteren heeft dat ingezien. Juist in deze groep is dat een overwinning voor de democratie.

nard
18-06-04, 08:55
Geplaatst door echnaton
Als de vos de passie preekt...


:hihi:

Vooral dit:



“Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. Als je zo'n partijen wil verbieden, moet je dat vanaf het begin doen. Maar zelfs daar ben ik niet echt een voorstander van, behalve misschien om partijen die echt uitgesproken fascistisch zijn aan banden te leggen"


Nog nooit zo'n goeie zelfreflectie van 'm gehoord.

freya
18-06-04, 10:54
Geplaatst door echnaton
Aboe Jaja doet zich in dit interview nu voor als een volbloeddemocraat. Wie de gebeurtenissen rond de AEL het afgelopen jaar heeft gevolgd, weet dat hij dat niet is en dat hij waarschijnlijk nog agressiever is dan de meest militante leden van het Vlaams Blok.

Voorbeelden graag

freya
18-06-04, 10:56
Geplaatst door nard

Nog nooit zo'n goeie zelfreflectie van 'm gehoord.

AEL paramilitair?
AELers die bommen leggen?

Waar? wanneer ? hoe?

echnaton
18-06-04, 10:56
Geplaatst door freya
Voorbeelden graag

Wat dacht je van "onze Borgerhoutse legioenen"?

nard
18-06-04, 10:58
Geplaatst door freya
AEL paramilitair?
AELers die bommen leggen?

Waar? wanneer ? hoe?

(Nog) nergens.

Maar hij suggereerde het over het Blok. Ik vond die suggestie nogal onlogisch.

echnaton
18-06-04, 11:00
Geplaatst door freya
AEL paramilitair?
AELers die bommen leggen?

Waar? wanneer ? hoe?

Een duidelijk voorbeeld: zijn zogenaamde scoutinggroep. Bij mij laat dat alle bellen rinkelen!

freya
18-06-04, 11:06
Geplaatst door echnaton
Wat dacht je van "onze Borgerhoutse legioenen"?

Ach gut 1 intern mailtje en de hele organisatie is ondemocraties.

Heb je enig idee hoe het er soms in andere politieke bewegingen en partijen aan toe gaat? :haha:

1 tip : koosnaampjes als Jan Tiran :hihi:

freya
18-06-04, 11:11
Geplaatst door echnaton
Een duidelijk voorbeeld: zijn zogenaamde scoutinggroep. Bij mij laat dat alle bellen rinkelen!

In Nederland heb je ook moslimscouts dat vind iedereen heel gewoon.

In belgie heb je die niet, maar wel scoutinggroepen waar het christendom een grote rol speelt, daar voelt een moslimkind zich mss niet zo op zijn/haar gemak.

Zijn christelijke scoutinggroepen ook potentiele bruinhemden?

freya
18-06-04, 11:12
Maar goed deze discussie gaat een heel andere kant op dan ik wilde.
Dat bagger spuien over de AEL hebben we hier al zo vaak gehad.

Wat mij opvalt in dit stuk is dat zelfs AELers een stem voor de MDP een verloren stem vonden en dat DAJJ nu eens duidelijk toegeeft dat er gewoon nog geen sterke organisatie is opgebouwd

mark61
18-06-04, 11:13
Geplaatst door freya
Zijn christelijke scoutinggroepen ook potentiele bruinhemden?

Hmmm Baden Powell...

echnaton
18-06-04, 11:13
Geplaatst door freya
Ach gut 1 intern mailtje en de hele organisatie is ondemocraties.

Heb je enig idee hoe het er soms in andere politieke bewegingen en partijen aan toe gaat? :haha:

1 tip : koosnaampjes als Jan Tiran :hihi:

Bagatelliseer zijn houding maar niet. Hij liet duidelijk blijken een gewelddadige groep achter zich te hebben. Levensgevaarlijk.

echnaton
18-06-04, 11:15
Geplaatst door freya
In Nederland heb je ook moslimscouts dat vind iedereen heel gewoon.

In belgie heb je die niet, maar wel scoutinggroepen waar het christendom een grote rol speelt, daar voelt een moslimkind zich mss niet zo op zijn/haar gemak.

Zijn christelijke scoutinggroepen ook potentiele bruinhemden?

Niet als ze zich aan de idealen van Baden-Powell houden. Kun jij me vertellen of de groep van Aboe Jaja dat ook doet?

Mark
18-06-04, 11:17
Geplaatst door freya
Maar goed deze discussie gaat een heel andere kant op dan ik wilde.
Dat bagger spuien over de AEL hebben we hier al zo vaak gehad.

Wat mij opvalt in dit stuk is dat zelfs AELers een stem voor de MDP een verloren stem vonden en dat DAJJ nu eens duidelijk toegeeft dat er gewoon nog geen sterke organisatie is opgebouwd

Wat mij opvalt is dat hij eerst stelt dat Vlaams Blokkers allemaal racisten zijn. dan zegt dat alle andere partijen zoals vlaams blok zijn (dus alle belgen zijn racisten). vervolgens zegt dat het nou eenmaal in de aard van de vlamingen zit om racist te zijn. Tot slot zegt hij niks te maken willen hebben met racistische mensen. Oftwel hij wil gewoon niks met vlamingen te maken hebben. Niet dat daar wat op tegen is want ik wil liever ook niks met ze te maken hebben :hihi:

Mark
18-06-04, 11:18
Geplaatst door freya

1 tip : koosnaampjes als Jan Tiran :hihi:

Dat communisten als Marijnissen eigenlijk dictators zijn is evident. Kijk maar naar de communisten op dit prikbord die hun macht misbruiken.

freya
18-06-04, 11:19
Geplaatst door mark61
Hmmm Baden Powell...

Die hield volgens mij gewoon van kleine jongetjes in sexy uniformpjes

freya
18-06-04, 11:22
Geplaatst door echnaton
Bagatelliseer zijn houding maar niet. Hij liet duidelijk blijken een gewelddadige groep achter zich te hebben. Levensgevaarlijk.

O help nu ben ik echt bang :fucyc:

Zal maar beter nooit meer ruzie met hem maken :knife_hea


:haha:

echnaton
18-06-04, 11:22
Geplaatst door Mark
Dat communisten als Marijnissen eigenlijk dictators zijn is evident. Kijk maar naar de communisten op dit prikbord die hun macht misbruiken.

Van een ex-maoistische communist kun je natuurlijk een totalitaire tyrannieke houding verwachten.

echnaton
18-06-04, 11:23
Geplaatst door freya
O help nu ben ik echt bang :fucyc:

Zal maar beter nooit meer ruzie met hem maken :knife_hea


:haha:

Het begint altijd klein.

freya
18-06-04, 11:25
Geplaatst door echnaton
Niet als ze zich aan de idealen van Baden-Powell houden. Kun jij me vertellen of de groep van Aboe Jaja dat ook doet?

Nee joh ze laten die kinderen daar stiekum mein kampf lezen :alien:


Aan welke andere idealen zou die groep zich houden denk jij met je zieke fantasie?

Scouting is scouting! als je een andersoortige club wilt dan noem je het anders :rolleyes:

freya
18-06-04, 11:28
Geplaatst door echnaton
Van een ex-maoistische communist kun je natuurlijk een totalitaire tyrannieke houding verwachten.

En is de SP ondemocratisch?

echnaton
18-06-04, 11:29
Geplaatst door freya
Nee joh ze laten die kinderen daar stiekum mein kampf lezen :alien:


Aan welke andere idealen zou die groep zich houden denk jij met je zieke fantasie?

Scouting is scouting! als je een andersoortige club wilt dan noem je het anders :rolleyes:

Ik vrees dat het een dekmantel is om een paramilitaire groep op te richten. Trouwens een scoutinggroep op basis van afkomst is sowieso al in tegenspraak met de padvindersidealen.

echnaton
18-06-04, 11:32
Geplaatst door freya
En is de SP ondemocratisch?

Ja, gezien de afkomst van hun gedachtengoed. Maar ze weten het op dit moment goed te verbergen. Als je hun partijprogramma's leest dan zie je het wel.

mark61
18-06-04, 11:33
Geplaatst door echnaton
Niet als ze zich aan de idealen van Baden-Powell houden. Kun jij me vertellen of de groep van Aboe Jaja dat ook doet?

Baden Powell mocht toch graag aan kleine jongetjes zitten?

Ow sorry Frey


Die hield volgens mij gewoon van kleine jongetjes in sexy uniformpjes

:hihi:

Mark
18-06-04, 11:34
Geplaatst door freya
En is de SP ondemocratisch?

ik vertrouw ze voor geen cent en ben erg blij dat ze nooit een meerderheid zullen krijgen.

freya
18-06-04, 11:37
Geplaatst door echnaton
Ik vrees dat het een dekmantel is om een paramilitaire groep op te richten. Trouwens een scoutinggroep op basis van afkomst is sowieso al in tegenspraak met de padvindersidealen.

*Diepe zucht.*

Geen enkele scoutinggroep is voor jou verdacht, maar als er een moslimgroep wordt opgericht dat moet het wel een paramilitaire organisatie worden.

DAT IS EEN ZIEKE GEDACHTENGANG!

Moslimscouts baseren zich niet op afkomst, maar gaan uit van een net iets andere levensfilosofie. Zo wordt er geen kerstfeest gevierd, met bijbelverhalen, maar wordt er wel aandacht besteed aan slachtfeest en ramadan.
Net als alle scoutinggroepen in het MO :)

Moslimscouting is btw toegankelijk voor alle kinderen ook niet moslims.

mark61
18-06-04, 11:37
Pas op voor extreem rechtse, SP- en AEL-militanten die oefenen in de Ardennen. Gaat nog druk worden daar van de zomer. Ik zou maar naar Benidorm op vakantie gaan.

Mark
18-06-04, 11:38
Geplaatst door Mark
Wat mij opvalt is dat hij eerst stelt dat Vlaams Blokkers allemaal racisten zijn. dan zegt dat alle andere partijen zoals vlaams blok zijn (dus alle belgen zijn racisten). vervolgens zegt dat het nou eenmaal in de aard van de vlamingen zit om racist te zijn. Tot slot zegt hij niks te maken willen hebben met racistische mensen. Oftwel hij wil gewoon niks met vlamingen te maken hebben. Niet dat daar wat op tegen is want ik wil liever ook niks met ze te maken hebben :hihi:

Even mijzelf quoten hoor :hihi:

Freya, begreep ik dit nou goed?

freya
18-06-04, 11:39
Geplaatst door mark61
Pas op voor extreem rechtse, SP- en AEL-militanten die oefenen in de Ardennen. Gaat nog druk worden daar van de zomer. Ik zou maar naar Benidorm op vakantie gaan.

Oefenen die dan ook op elkaar?

mark61
18-06-04, 11:41
Geplaatst door freya
Oefenen die dan ook op elkaar?

Tsja dat ligt wel in de lijn der verwachtingen niet? Wachten wij intussen de uitkomst van het Ardennen-offensief af.

mark61
18-06-04, 11:45
Geplaatst door Mark
Geplaatst door Mark
Wat mij opvalt is dat hij eerst stelt dat Vlaams Blokkers allemaal racisten zijn. dan zegt dat alle andere partijen zoals vlaams blok zijn (dus alle belgen zijn racisten). vervolgens zegt dat het nou eenmaal in de aard van de vlamingen zit om racist te zijn. Tot slot zegt hij niks te maken willen hebben met racistische mensen. Oftwel hij wil gewoon niks met vlamingen te maken hebben. Niet dat daar wat op tegen is want ik wil liever ook niks met ze te maken hebben

Zo begrijp ik het ook. Nog een hele kluif voor Jahjah, dat België. Gidsland, en heel divers (iedereen mag racist zijn) volgens Mars. Die het ook weer met Jahjah eens is. Verwarrend allemaal.

Mark
18-06-04, 13:20
yoehoe freya, zbaqzbaq, rabia???????

Had ik het nou goed begrepen of niet?

Mark
18-06-04, 13:59
MokroMike?

echnaton
18-06-04, 14:16
Geplaatst door freya
*Diepe zucht.*

Geen enkele scoutinggroep is voor jou verdacht, maar als er een moslimgroep wordt opgericht dat moet het wel een paramilitaire organisatie worden.

DAT IS EEN ZIEKE GEDACHTENGANG!

Moslimscouts baseren zich niet op afkomst, maar gaan uit van een net iets andere levensfilosofie. Zo wordt er geen kerstfeest gevierd, met bijbelverhalen, maar wordt er wel aandacht besteed aan slachtfeest en ramadan.
Net als alle scoutinggroepen in het MO :)

Moslimscouting is btw toegankelijk voor alle kinderen ook niet moslims.

De scoutinggroepen die ik ken (vroeger ikzelf en nu mijn zoon) zijn niet gegrond op een levensovertuiging en ook niet op afkomst. Kerst en de bijbel, daar wordt niets aan gedaan. En zo hoort het ook. St. Jorisdag wordt wel gevierd. Een Marokkaanse scoutinggroep, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar opgericht door onze Aboe, dan ga ik me wel even afvragen wat de werkelijke bedoeling is.

taouanza
18-06-04, 14:18
Geplaatst door echnaton
De scoutinggroepen die ik ken (vroeger ikzelf en nu mijn zoon) zijn niet gegrond op een levensovertuiging en ook niet op afkomst. Kerst en de bijbel, daar wordt niets aan gedaan. En zo hoort het ook. St. Jorisdag wordt wel gevierd. Een Marokkaanse scoutinggroep, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar opgericht door onze Aboe, dan ga ik me wel even afvragen wat de werkelijke bedoeling is.

Maar wat denk je dat scoutingsgroepen in Marokko doen?

nard
18-06-04, 14:22
Geplaatst door Mark
yoehoe freya, zbaqzbaq, rabia???????

Had ik het nou goed begrepen of niet?

harder roepen, misschien horen ze je niet......

;)

Tomas
18-06-04, 14:28
Racisme is b.v. van mening zijn dat een bepaald volk inherent racistisch is.

echnaton
18-06-04, 14:35
Geplaatst door taouanza
Maar wat denk je dat scoutingsgroepen in Marokko doen?

Bestaat dat daar?

taouanza
18-06-04, 14:41
Geplaatst door echnaton
Bestaat dat daar?

Laat maar zitten mijn fout.

echnaton
18-06-04, 14:57
Geplaatst door taouanza
Laat maar zitten mijn fout.

Is dat je eerste?

taouanza
18-06-04, 15:02
Geplaatst door echnaton
Is dat je eerste?

Wat een debiel ben jij zeg!Ongelofelijk!:eek:

Mark
18-06-04, 15:03
Kom op lieve mensen, even ontopic blijven... ik heb nog geen antwoord op mijn vraag

freya
18-06-04, 15:04
Geplaatst door Mark
yoehoe freya, zbaqzbaq, rabia???????

Had ik het nou goed begrepen of niet?

Jaha, ik doe echt ook wel eens iets anders dan hier prikken :mad:

Moest een rok voor mn zoon maken :hihi:


Het is idd heel dom van DAJJ om iedereen maar als racist te bestempelen en daar dan ook nog eens niet een gesprek mee aan te willen gaan.
Zijn definitie van racisme is wel heel erg ruim.
En ja, ik vind ook dat zijn eigen redenering dan ook onder zijn ruime definitie van racisme valt.

Er is een groot verschil tussen xenofobie en puur racisme, maar het een kan wel in het ander overgaan. Dus juist met mensen die op de grens van racisme balanceren (die nu door de AEL racist genoemd worden) zou je het gesprek wel moeten aangaan en ze wijzen op hun gevaarlijke manier van redeneren.

freya
18-06-04, 15:05
Geplaatst door echnaton
Bestaat dat daar?

Ik ben scouts tegengekomen in Egypte en Turkije en Iraakse vrienden van me zijn ook scout geweest, net als DAJJ in Libanon.

Mark
18-06-04, 15:06
Geplaatst door freya
Moest een rok voor mn zoon maken :hihi:
.

:auw2:


Verder bedankt voor je antwoord :D

freya
18-06-04, 15:07
Geplaatst door echnaton
De scoutinggroepen die ik ken (vroeger ikzelf en nu mijn zoon) zijn niet gegrond op een levensovertuiging en ook niet op afkomst. Kerst en de bijbel, daar wordt niets aan gedaan. En zo hoort het ook. St. Jorisdag wordt wel gevierd. Een Marokkaanse scoutinggroep, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar opgericht door onze Aboe, dan ga ik me wel even afvragen wat de werkelijke bedoeling is.

En de scoutinggroep van mijn zoon had een uitgebreid kerstdiner,compleet met boom, kaarsjes kerstliedjes en een stichtelijk verhaal.

nard
18-06-04, 15:08
Geplaatst door Mark
:auw2:


Verder bedankt voor je antwoord :D

:stout:

freya
18-06-04, 15:09
Geplaatst door Mark
:auw2:



(voor onder een harnas, voor tijdens de fantasy fair :strik: )

Mark
18-06-04, 15:10
Geplaatst door freya
(voor onder een harnas, voor tijdens de fantasy fair :strik: )

Ik blijf bij mijn oorspronkelijke : :auw2:

nard
18-06-04, 15:10
Geplaatst door freya
(voor onder een harnas, voor tijdens de fantasy fair :strik: )

O?

Das wel weer koel!

Wie speelt ie? Koning Arthur?

;)

taouanza
18-06-04, 15:33
Geplaatst door freya
(voor onder een harnas, voor tijdens de fantasy fair :strik: )

Dat had je niet erbij moeten zeggen.:p

taouanza
18-06-04, 15:49
Geplaatst door nard
O?

Das wel weer koel!

Wie speelt ie? Koning Arthur?

;)

Ik ga als Morgan Le Fay.:duivels:

Rabi'ah.
18-06-04, 16:00
Geplaatst door taouanza
Ik ga als Morgan Le Fay.:duivels:

:lole:

taouanza
18-06-04, 16:07
Geplaatst door Rabi'ah.
:lole:

Jij ging toch ook????

Mark
18-06-04, 16:12
Ben ik nou de enige die de uitspraken van Abou Jahjah bizar vind?

taouanza
18-06-04, 16:16
Geplaatst door Mark
Ben ik nou de enige die de uitspraken van Abou Jahjah bizar vind?

Wie is dat dan?:loens:

nard
18-06-04, 16:19
Geplaatst door taouanza
Ik ga als Morgan Le Fay.:duivels:

Dat is toch die kwaadaardige Keltische dame die mannen op afstand ...... ???

Mark
18-06-04, 16:21
Geplaatst door taouanza
Wie is dat dan?:loens:

De politieke vertegenwoordiger van alle arabieren en moslims :p

taouanza
18-06-04, 16:22
Geplaatst door nard
Dat is toch die kwaadaardige Keltische dame die mannen op afstand ...... ???

:)

nard
18-06-04, 16:24
Geplaatst door taouanza
:)


Maar als je die plaatjes van d'r ziet, moet t wel een kanjer zijn geweest.

Wat ga je daar dan aan doen?

;)

taouanza
18-06-04, 16:24
Geplaatst door Mark
De politieke vertegenwoordiger van alle arabieren en moslims :p

:slapen:

Als wie ga jij?
Thor lijkt me wel iets voor jou.
(Mark gelijk een egoboost van hier tot Tokyio)

:jeweetog:

taouanza
18-06-04, 16:25
Geplaatst door nard
Maar als je die plaatjes van d'r ziet, moet t wel een kanjer zijn geweest.

Wat ga je daar dan aan doen?

;)

Waar aan?:ego:

Mark
18-06-04, 16:27
Geplaatst door taouanza
:slapen:

Als wie ga jij?
Thor lijkt me wel iets voor jou.
(Mark gelijk een egoboost van hier tot Tokyio)

:jeweetog:

Ik ga verkleed als loverboy, wie heeft er nog twee 15 jarige nichtjes die ik als decoratie kan gebruiken? :argwaan:

als ik ga dan he ;)

freya
18-06-04, 16:27
Geplaatst door Mark
Ben ik nou de enige die de uitspraken van Abou Jahjah bizar vind?

Nee, het is een dom stuk. Het is duidelijk dat hij flink de pest in had :hihi:

In zo'n bui moet je geen stukken schrijven die gepubliceerd worden :moe:

Julien
18-06-04, 16:28
Geplaatst door Abu JaJa
[B]“Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat.
:D ja tuurlijk. Vlaamse zelfmoordterroristen


“Polariseren! Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op met je discours over misnoegdheid en ontevredenheid. De betuttelende houding tegenover de kiezers van het Blok is totaal onaanvaardbaar. Ik verwacht ook van de polarisatie niet meteen een oplossing. Het kan wel tot een crisis leiden. Maar dit soort situaties kan je ook nooit oplossen zonder zware crisis. Maar ik geef toe: ik ben pessimistisch.”
ik vind polarisatie nooit een oplossing. kijk maar naar nederland, daar hangt nu ook een sfeer "Je hebt sympathie voor terroristen? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op" En dat uitgerekend Abu Jaja dit zegt.. :vreemd:

taouanza
18-06-04, 16:30
Geplaatst door Mark
Ik ga verkleed als loverboy, wie heeft er nog twee 15 jarige nichtjes die ik als decoratie kan gebruiken? :argwaan:

als ik ga dan he ;)

Blijf maar thuis dan er is vast wel voetbal op tv.:moe:

taouanza
18-06-04, 16:31
Geplaatst door Julien
:D ja tuurlijk. Vlaamse zelfmoordterroristen


ik vind polarisatie nooit een oplossing. kijk maar naar nederland, daar hangt nu ook een sfeer "Je hebt sympathie voor terroristen? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op" En dat uitgerekend Abu Jaja dit zegt.. :vreemd:

Fijn blabla bla whatever.:rolleyes:

Als wie ga jij?Astrix?

Mark
18-06-04, 16:34
Geplaatst door taouanza
Blijf maar thuis dan er is vast wel voetbal op tv.:moe:

zo daar had ik nog niet eens aan gedacht! :zegniets:

Julien
18-06-04, 16:35
Geplaatst door taouanza
Fijn blabla bla whatever.:rolleyes:

Als wie ga jij?Astrix?

waar? moet ik me verkleden?

ehm.. laatste keer dat ik me verkleedde voor iets ging ik als Napoleon ;) :D

Mark
18-06-04, 16:37
Geplaatst door Julien
waar? moet ik me verkleden?

ehm.. laatste keer dat ik me verkleedde voor iets ging ik als Napoleon ;) :D

dat was vast een korte eerste date :)

taouanza
18-06-04, 16:39
Geplaatst door Julien
waar? moet ik me verkleden?

ehm.. laatste keer dat ik me verkleedde voor iets ging ik als Napoleon ;) :D

wat orgineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

:hihi:

freya
18-06-04, 16:43
Als ik als heidens priesteres ga, ben ik dan ook een racist :confused:

Die AELretoriek, maakt me in de war, mss kan ik beter als sheherazade gaan, om misverstanden te voorkomen? :knife_hea

Julien
18-06-04, 16:46
Geplaatst door taouanza
wat orgineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

:hihi:

nee joh.. dat was cynisch bedoeld.. sinds m'n zesde heb ik niet meer aan carneval gedaan.. hier in nl is dat zooo saai.

echnaton
18-06-04, 16:59
Geplaatst door taouanza
Wat een debiel ben jij zeg!Ongelofelijk!:eek:

:kalasniko

taouanza
18-06-04, 17:16
Geplaatst door echnaton
:kalasniko

en als wie ga jij?:strik:

echnaton
18-06-04, 17:22
Geplaatst door taouanza
en als wie ga jij?:strik:

Ik ben bang dat jij me herkent als ik dat zeg. Ik weet niet of dat wel erg gezond voor me is.

taouanza
18-06-04, 17:25
Geplaatst door echnaton
Ik ben bang dat jij me herkent als ik dat zeg. Ik weet niet of dat wel erg gezond voor me is.

Sharon?
Maak je geen zorgen ik blijf ver uit je buurt. :schok:

echnaton
18-06-04, 17:27
Geplaatst door taouanza
Sharon?
Maak je geen zorgen ik blijf ver uit je buurt. :schok:

En als ik als Arafat zou gaan?

taouanza
18-06-04, 17:27
Geplaatst door echnaton
En als ik als Arafat zou gaan?

ook

echnaton
18-06-04, 17:28
Geplaatst door taouanza
ook

Wat een opluchting!

taouanza
18-06-04, 17:30
Geplaatst door echnaton
Wat een opluchting!

Wat een idioot!

echnaton
18-06-04, 17:32
Geplaatst door taouanza
Wat een idioot!

Nou is het wel weer mooi geweest voor een paar weekjes.

echnaton
18-06-04, 17:32
.

taouanza
18-06-04, 17:34
Geplaatst door echnaton
Nou is het wel weer mooi geweest voor een paar weekjes.

Ik kan er toch ook niks aan doen dat jij jezelf blijft overtreffen in je domheid. :confused:

Olive Yao
20-06-04, 17:26
Geplaatst door mark61
Pas op voor extreem rechtse, SP- en AEL-militanten die oefenen in de Ardennen. Gaat nog druk worden daar van de zomer. Ik zou maar naar Benidorm op vakantie gaan.
Juist omgekeerd. Moderne militanten oefenen allang niet meer in de Ardennen, maar juist in vacantieoorden.

Sarit
20-06-04, 18:17
:wohaa: abou abou maak ons geeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkk :wohaa:









:wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

mark61
20-06-04, 20:40
Geplaatst door Olive Yao
Juist omgekeerd. Moderne militanten oefenen allang niet meer in de Ardennen, maar juist in vacantieoorden.

Basistraining is meestal in het bos. Staat zo gek, van die mannetjes in uniformen op het strand.