PDA

Bekijk Volledige Versie : Heeft Amerika in Nederland ook een geheime gevangenis?



Joesoef
18-06-04, 08:26
'Netwerk geheime Amerikaanse gevangenissen wereldwijd'
WASHINGTON - De Verenigde Staten houden er een wereldwijd netwerk op na van zeker 25 gevangenissen waar terrorisme-verdachten worden vastgehouden. Zeker de helft ervan opereert onder volledige geheimhouding.

Dit zegt de mensenrechtenorganisatie Human Rights First (HRF) in een donderdag gepresenteerd rapport. De VS houden mensen vast zonder afdoende toezicht van buiten en zonder op een adequate manier verantwoording af te leggen. Dat werkt misbruik in de hand, aldus HRF.

De terreurverdachten worden vastgehouden in onder meer Guantánamo Bay op Cuba, in Irak, Afghanistan, Pakistan en aan boord van Amerikaanse oorlogsschepen.

mark61
18-06-04, 08:50
:corcky: NL is één Amerikaanse openluchtgevangenis.

nard
18-06-04, 09:56
Geplaatst door mark61
:corcky: NL is één Amerikaanse openluchtgevangenis.

Toch voel ik me wel vrij :D

Ik zit even met en dilemma: als je er nou zelf voor kiest om er in te gaan zitten, is het dan nog een gevangenis?

;)

Beëlzebub
18-06-04, 11:21
Geplaatst door Joesoef
'Netwerk geheime Amerikaanse gevangenissen wereldwijd'
WASHINGTON - De Verenigde Staten houden er een wereldwijd netwerk op na van zeker 25 gevangenissen waar terrorisme-verdachten worden vastgehouden. Zeker de helft ervan opereert onder volledige geheimhouding.

Dit zegt de mensenrechtenorganisatie Human Rights First (HRF) in een donderdag gepresenteerd rapport. De VS houden mensen vast zonder afdoende toezicht van buiten en zonder op een adequate manier verantwoording af te leggen. Dat werkt misbruik in de hand, aldus HRF.

De terreurverdachten worden vastgehouden in onder meer Guantánamo Bay op Cuba, in Irak, Afghanistan, Pakistan en aan boord van Amerikaanse oorlogsschepen.

De ontaarding van de VS neemt schrikbarende vormen aan. :kwaad:

nard
18-06-04, 11:34
Geplaatst door Beëlzebub
De ontaarding van de VS neemt schrikbarende vormen aan. :kwaad:

Wat een ontzettend domme opmerking, zeg.
Je wordt op dit moment niet kortademig van jezelf???????

mrz
18-06-04, 11:48
Die gevangenis is helemaal niet geheim, en ze zitten er zelf ook in, of ze dat nou beseffen of niet. :moe:

Japan voelde ook beetje vreemd, maar is alweer jaar geleden, en ben er nooit geweest verder.

mark61
18-06-04, 12:03
Geplaatst door nard
Toch voel ik me wel vrij :D

Ik zit even met en dilemma: als je er nou zelf voor kiest om er in te gaan zitten, is het dan nog een gevangenis?

;)

Ja. Als het de Amerikanen morgen bezielt dat ze jou willen hebben, dan word je uitgeleverd.

nard
18-06-04, 12:05
Geplaatst door mark61
Ja. Als het de Amerikanen morgen bezielt dat ze jou willen hebben, dan word je uitgeleverd.

Nou, nou , dan mag ik wel uitkijken :rolleyes:

mrz
18-06-04, 12:39
Geplaatst door mark61
Ja. Als het de Amerikanen morgen bezielt dat ze jou willen hebben, dan word je uitgeleverd.

Hmmmm, nou ik weet niet hoor, als "de Amerikanen" dan staat voor zeg 2 mooie vrouwen... :P

Beëlzebub
18-06-04, 12:52
Geplaatst door nard
Wat een ontzettend domme opmerking, zeg.
Je wordt op dit moment niet kortademig van jezelf???????

Nee, dank je, ik ben niet kortademig. Dat ben jij waarschijnlijk wel. :lekpuh: Je schijnt je vreselijk op te winden als iemand dingen zegt die jou niet bevallen en je wordt nog grof ook. Je bent dan ook niet serieus te nemen en kwaadaardig op de koop toe. Typisch kenmerk van iemand die de zaken niet langer de baas is.