PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat accepteert dat Israël joods moet blijven



Mark
18-06-04, 10:54
Arafat accepteert dat Israël joods moet blijven

Uitgegeven: 18 juni 2004 11:23
Laatst gewijzigd: 18 juni 2004 11:36

JERUZALEM - De Palestijnse president Yasser Arafat accepteert het joodse karakter van de staat Israël. Hij is bereid een vredesakkoord te tekenen waarin wordt opgenomen dat slechts een deel van de Palestijnse vluchtelingen mag terugkeren. Arafat heeft dat vrijdag gezegd in een vraaggesprek met het Israëlische dagblad Haaretz.

In zo'n verdrag zou de Palestijnse staat gevestigd worden op 97 tot 98 procent van de Westelijke Jordaanoever en Gazastrook. Israël zou de soevereiniteit behouden over de Klaagmuur en de joodse wijk van de oude stad van Jeruzalem. De Palestijnen zouden dan de rest van Oost-Jeruzalem inclusief de Tempelberg/Haram al-Sharif onder controle krijgen.

Arafat begrijpt en accepteert "absoluut" dat Israël zijn joodse karakter moet behouden. Het is volgens de krant voor het eerst dat de leider van de Palestijnse Autoriteit dit erkend. De terugkeer van Palestijnse vluchtelingen mag het joodse karakter van Israël dan ook niet niet aantasten. Dat is "duidelijk en voor de hand liggend", aldus Arafat.

Veel Israëli's vrezen voor het joodse karakter van Israël als alle gevluchte Palestijnen mogen terugkeren. De kwestie was een belangrijke struikelblok bij eerdere onderhandelingen tussen beide partijen. Hoeveel Palestijnen mogen terugkeren wil Arafat niet zeggen. Hij dringt vooral aan op een oplossing voor de ongeveer 200.000 Palestijnen die onder slechte omstandigheden in vluchtelingenkampen in Libanon wonen.

De Israëlische premier Ariel Sharon wil geen contact meer met Arafat. Hij heeft de Palestijnse leider "irrelevant" verklaard. De Likud-premier heeft gedreigd hem het land uit te zetten. De Amerikaanse regering verzet zich hiertegen, al wil Washington ook niet meer met hem spreken. Onder meer de EU, VN en Rusland overleggen nog wel met Arafat.

Dx_
18-06-04, 11:06
Wa La Yardaw 3ankum AlYahud Wa La Nassarra hatta Tattabiho Millatahum.

Beëlzebub
18-06-04, 11:07
Ik ben bijna bang dat Arafat te veel toegeeft. Het is mooi als er vrede komt, maar waarom zou Israël geen joods-islamitisch karakter mogen hebben. Historisch gezien hebben de Palestijnen daar recht op, lijkt me.

MokroMike
18-06-04, 13:24
Arafat is history

echnaton
18-06-04, 13:29
Geplaatst door Mark
Arafat accepteert dat Israël joods moet blijven

Uitgegeven: 18 juni 2004 11:23
Laatst gewijzigd: 18 juni 2004 11:36

JERUZALEM - De Palestijnse president Yasser Arafat accepteert het joodse karakter van de staat Israël. Hij is bereid een vredesakkoord te tekenen waarin wordt opgenomen dat slechts een deel van de Palestijnse vluchtelingen mag terugkeren. Arafat heeft dat vrijdag gezegd in een vraaggesprek met het Israëlische dagblad Haaretz.

In zo'n verdrag zou de Palestijnse staat gevestigd worden op 97 tot 98 procent van de Westelijke Jordaanoever en Gazastrook. Israël zou de soevereiniteit behouden over de Klaagmuur en de joodse wijk van de oude stad van Jeruzalem. De Palestijnen zouden dan de rest van Oost-Jeruzalem inclusief de Tempelberg/Haram al-Sharif onder controle krijgen.

Arafat begrijpt en accepteert "absoluut" dat Israël zijn joodse karakter moet behouden. Het is volgens de krant voor het eerst dat de leider van de Palestijnse Autoriteit dit erkend. De terugkeer van Palestijnse vluchtelingen mag het joodse karakter van Israël dan ook niet niet aantasten. Dat is "duidelijk en voor de hand liggend", aldus Arafat.

Veel Israëli's vrezen voor het joodse karakter van Israël als alle gevluchte Palestijnen mogen terugkeren. De kwestie was een belangrijke struikelblok bij eerdere onderhandelingen tussen beide partijen. Hoeveel Palestijnen mogen terugkeren wil Arafat niet zeggen. Hij dringt vooral aan op een oplossing voor de ongeveer 200.000 Palestijnen die onder slechte omstandigheden in vluchtelingenkampen in Libanon wonen.

De Israëlische premier Ariel Sharon wil geen contact meer met Arafat. Hij heeft de Palestijnse leider "irrelevant" verklaard. De Likud-premier heeft gedreigd hem het land uit te zetten. De Amerikaanse regering verzet zich hiertegen, al wil Washington ook niet meer met hem spreken. Onder meer de EU, VN en Rusland overleggen nog wel met Arafat.

Dit is heel vreemd want precies hetzelfde is door Clinton en Albright voorgesteld in december 2000. Barak heeft deze voorwaarden toen geaccepteerd en Arafat heeft ze afgewezen. Sharon is Barak opgevolgd en tijdens de tweede intifidah zijn duizenden mensen omgekomen. En nu zou Arafat deze voorstellen accepteren!!!!
Het is de grote vraag wat Sharon nu doet.

echnaton
18-06-04, 13:30
Geplaatst door Beëlzebub
Ik ben bijna bang dat Arafat te veel toegeeft. Het is mooi als er vrede komt, maar waarom zou Israël geen joods-islamitisch karakter mogen hebben. Historisch gezien hebben de Palestijnen daar recht op, lijkt me.

Vooral niet te veel toegeven. De vrede zou nog kunnen uitbreken!

Joesoef
18-06-04, 13:33
Arafat krijgt van zijn achterban hier nooit steun voor. Dan is hij echt geschiedenis.

echnaton
18-06-04, 13:37
Geplaatst door Joesoef
Arafat krijgt van zijn achterban hier nooit steun voor. Dan is hij echt geschiedenis.

Wat denk je dat het probleem is voor de achterban?

MokroMike
18-06-04, 13:46
Geplaatst door echnaton
Wat denk je dat het probleem is voor de achterban?

hoe zou jij het vinden als je huis en grond gestolen is, en er wordt beslist dat de dief het mag houden ?

taouanza
18-06-04, 13:48
Geplaatst door MokroMike
hoe zou jij het vinden als je huis en grond gestolen is, en er wordt beslist dat de dief het mag houden ?

Tjah ligt eraan hoe graag jij 'vrede' wil.:rolleyes:

Joesoef
18-06-04, 13:53
Geplaatst door echnaton
Wat denk je dat het probleem is voor de achterban?

Alles wat ze de laatste decennia hebben moeten opgeven...

Julien
18-06-04, 15:41
:duim:

jammer genoeg is Arafat erg wispelturig.. maar deze woorden zijn iig stukken beter dan het bommen gooien over en weer tussen Israel en Palestina.

Ik vind overigens persoonlijk een "Joodse staat" geen goed iets. Dat zou te theocratrisch worden. In Israel moet plek zijn voor zowel jood als moslim. Joods-Islamitisch-Christelijke staat zou een betere benaming zijn.

Als je hier niet positief over kan zijn, vraag ik me af of je wel vrede WIL?!

echnaton
18-06-04, 16:17
Geplaatst door MokroMike
hoe zou jij het vinden als je huis en grond gestolen is, en er wordt beslist dat de dief het mag houden ?

Maar zo is het helemaal niet. De Palestijnen krijgen 98% terug van hun grondgebied. Het oorspronkelijke plan was dat ze voor het resterende deel compensatie zouden krijgen binnen de grenzen van het huidige Israel. Voor de vluchtelingen zou een compensatie gezocht worden in omliggende landen en ze zouden een ruime financiële schadeloosstelling krijgen.
Als de Palestijnen altijd alleen maar akkoord gaan als 100% van hun wensen worden ingewilligd dan krijgen we dus nooit vrede!

echnaton
18-06-04, 16:18
Geplaatst door taouanza
Tjah ligt eraan hoe graag jij 'vrede' wil.:rolleyes:

Dat is dus weer duidelijk de negatieve benadering.

ZbaqZbaq
18-06-04, 17:20
Geplaatst door Julien

Als je hier niet positief over kan zijn, vraag ik me af of je wel vrede WIL?!

Vrede ten koste van rechtvaardigheid ?
Dit is geen vrede...dit is pure afpersing.

freya
18-06-04, 17:22
Geplaatst door echnaton
Dit is heel vreemd want precies hetzelfde is door Clinton en Albright voorgesteld in december 2000. Barak heeft deze voorwaarden toen geaccepteerd en Arafat heeft ze afgewezen. Sharon is Barak opgevolgd en tijdens de tweede intifidah zijn duizenden mensen omgekomen. En nu zou Arafat deze voorstellen accepteren!!!!
Het is de grote vraag wat Sharon nu doet.

:moe::moe::moe:

Het genereuze :kotsen: aanbod van Barak is afgewezen omdat in dat voorstel voor de Palestijnen alleen maar een lappendekentje van kleine stukjes grond zou overblijven, Onmogel om daarop een levensvatbare staat te stichten.

Julien
18-06-04, 17:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
Vrede ten koste van rechtvaardigheid ?
Dit is geen vrede...dit is pure afpersing.

is al het gebied van voor '67 teruggeven dan onrechtvaardig?

freya
18-06-04, 17:25
Geplaatst door echnaton
Maar zo is het helemaal niet. De Palestijnen krijgen 98% terug van hun grondgebied. Het oorspronkelijke plan was dat ze voor het resterende deel compensatie zouden krijgen binnen de grenzen van het huidige Israel. Voor de vluchtelingen zou een compensatie gezocht worden in omliggende landen en ze zouden een ruime financiële schadeloosstelling krijgen.
Als de Palestijnen altijd alleen maar akkoord gaan als 100% van hun wensen worden ingewilligd dan krijgen we dus nooit vrede!

98% van hun grondgebied?!

Heb jij ooit wel eens een kaart van het oude Palestina bekeken en deze naast de kaarten die bij de verschillende voorstellen horen gelegd?

FucK off met je domme propagandazionisme :mad:

echnaton
18-06-04, 17:26
Geplaatst door freya
98% van hun grondgebied?!

Heb jij ooit wel eens een kaart van het oude Palestina bekeken en deze naast de kaarten die bij de verschillende voorstellen horen gelegd?

FucK off met je domme propagandazionisme :mad:

Ook jij wilt dus geen vrede!

ZbaqZbaq
18-06-04, 17:27
Geplaatst door Julien
is al het gebied van voor '67 teruggeven dan onrechtvaardig?

de kolonie ontmantelen is de enige rechtvaardige oplossing.

freya
18-06-04, 17:27
Geplaatst door echnaton
Ook jij wilt dus geen vrede!

En jij wil alleen maar vrede ten koste van een ander volk!

Als Israel maar lekker veilig zit, dan kunnen de Palestijnen creperen wat jou betreft :kwaad:

echnaton
18-06-04, 17:29
Geplaatst door freya
En jij wil alleen maar vrede ten koste van een ander volk!

Als Israel maar lekker veilig zit, dan kunnen de Palestijnen creperen wat jou betreft :kwaad:

Als jij maar kunt juichen wanneer er zelfmoordaanslagen plaatsvinden...

freya
18-06-04, 17:31
Geplaatst door echnaton
Als jij maar kunt juichen wanneer er zelfmoordaanslagen plaatsvinden...

Heb je mij ooit horen juichen?


Nee zit depressief te zijn als er weer eens onschuldige mensen dakloos worden gemaakt en kinderen kogels door hun hoofd krijgen.

echnaton
18-06-04, 17:33
Geplaatst door freya
Heb je mij ooit horen juichen?


Nee zit depressief te zijn als er weer eens onschuldige mensen dakloos worden gemaakt en kinderen kogels door hun hoofd krijgen.

Je hebt de moordaanslagen op Joden met enige regelmaat goedgepraat.

ZbaqZbaq
18-06-04, 17:35
laat ik echnaton even samenvatten....

een groep plundert en rooft een land......nestelt zich daar als een parasiet.....moordt en rooft ondertussen gewoon door...

de oorspronkelijke bevolking verzet zich......

echnaton: "wie zich niet neerlegt bij de misdaad van de zionisten en zich verzet is tegen vrede"

freya
18-06-04, 17:40
Geplaatst door echnaton
Je hebt de moordaanslagen op Joden met enige regelmaat goedgepraat.

Kunnen inzien waarom iets gebeurd is iets anders dan iets goedpraten.

Wanneer neem jij eens afstand van de terreuracties van het IDF en andere schendingen van mensenrechten door Israel.

Nog altijd zijn er 3x zoveel slachtoffers aan Palestijnse zijde gevallen, remember!

echnaton
18-06-04, 17:44
Laat ik Zbaqzbaq even samenvatten:

Een groep mensen in een land wordt al een paar honderd jaar door een tweede groep niet geaccepteerd. Het wordt zelfs zo erg dat leden van die eerste groep regelmatig worden vermoord, individueel en collectief. Als reactie daarop sluiten ze zich voor hun veiligheid aaneen en bouwen een collectieve verdediging op, resulterend in een eigen staat. Met buitenlandse hulp probeert de tweede groep maar steeds door te gaan om te overhand te krijgen. Ook nu lukt het niet om de eerste groep op de knieën te dwingen. Wel lukt steeds vaker om dodelijke aanslagen te plegen. De eerste groep probeert zich nog steeds te weer te stellen en biedt steeds vrede aan. Keer op keer wordt dit geweigerd. De pogingen om de eerste groep de zee in te drijven gaan maar steeds door.

echnaton
18-06-04, 17:46
Geplaatst door freya
Kunnen inzien waarom iets gebeurd is iets anders dan iets goedpraten.

Wanneer neem jij eens afstand van de terreuracties van het IDF en andere schendingen van mensenrechten door Israel.

Nog altijd zijn er 3x zoveel slachtoffers aan Palestijnse zijde gevallen, remember!

Bij jou zit daar heel erg weinig licht tussen.
Die slachtoffers aan Palestijnse zijde zouden niet gevallen zijn als voor de redelijkheid en het geweldloze verzet was gekozen.

Evian
18-06-04, 17:49
Geplaatst door echnaton
Bij jou zit daar heel erg weinig licht tussen.
Die slachtoffers aan Palestijnse zijde zouden niet gevallen zijn als voor de redelijkheid was gekozen.

Er zouden uberhaupt geen slachtoffers zijn gevallen als mensen wordt teruggegeven wat van hen is...:).

echnaton
18-06-04, 17:51
Geplaatst door Evian
Er zouden uberhaupt geen slachtoffers zijn gevallen als mensen wordt teruggegeven wat van hen is...:).

Weet je niet dat veel mensen ook willen hebben wat niet van hen is en dat ze daarvoor bereid zijn te doden?

Evian
18-06-04, 17:55
Geplaatst door echnaton
Weet je niet dat veel mensen ook willen hebben wat niet van hen is en dat ze daarvoor bereid zijn te doden?

Dat klopt. De VS en Engeland in Irak en de Israeli´s in Palestina zijn daar perfecte voorbeelden van...:). En niet alleen zijn ze bereid om te doden, ze doden ook...

ZbaqZbaq
18-06-04, 17:56
Geplaatst door echnaton
Laat ik Zbaqzbaq even samenvatten:

Een groep mensen in een land wordt al een paar honderd jaar door een tweede groep niet geaccepteerd. Het wordt zelfs zo erg dat leden van die eerste groep regelmatig worden vermoord, individueel en collectief. Als reactie daarop sluiten ze zich voor hun veiligheid aaneen en bouwen een collectieve verdediging op, resulterend in een eigen staat. Met buitenlandse hulp probeert de tweede groep maar steeds door te gaan om te overhand te krijgen. Ook nu lukt het niet om de eerste groep op de knieën te dwingen. Wel lukt steeds vaker om dodelijke aanslagen te plegen. De eerste groep probeert zich nog steeds te weer te stellen en biedt steeds vrede aan. Keer op keer wordt dit geweigerd. De pogingen om de eerste groep de zee in te drijven gaan maar steeds door.

k weet nu eindelijk wat voor een onderontwikkelde idioot je bent. Van wie heb je geschiedenis les gehad ? Ronny ? :lol:

Julien
18-06-04, 17:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
de kolonie ontmantelen is de enige rechtvaardige oplossing.

ja dat is een beetje onzin. zelfs voor de meeste palestijnen mag Israel best blijven bestaan, maar dan wel een Palestijnse staat en een rechtvaardige vrede.

Vrede zul je nooit bereiken als je naar extremen luistert. De ene extreem wil Israel vernietigen, de andere extreem wil een groot_israel zonder palestijnse staat.

De weg van Oslo moet weer bewandeld worden, Israel moet zich houden aan de grenzen die de V.N. opgelegd heeft. De V.N. is nog altijd de wereldgemeenschap, en daar moet Israel zich aan houden.

ZbaqZbaq
18-06-04, 17:59
Geplaatst door echnaton
Weet je niet dat veel mensen ook willen hebben wat niet van hen is en dat ze daarvoor bereid zijn te doden?

ja hoor...voor olie, vruchtbare grond, water, goud, diamanten.....vraagf maar aan Bush, Blair, Balkenende, Sharon.

echnaton
18-06-04, 17:59
Geplaatst door Evian
Dat klopt. De VS en Engeland in Irak en de Israeli´s in Palestina zijn daar perfecte voorbeelden van...:). En niet alleen zijn ze bereid om te doden, ze doden ook...

Alleen westerlingen, nietwaar?

echnaton
18-06-04, 18:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
k weet nu eindelijk wat voor een onderontwikkelde idioot je bent. Van wie heb je geschiedenis les gehad ? Ronny ? :lol:

En jij? OBL?

ZbaqZbaq
18-06-04, 18:01
Geplaatst door echnaton
Alleen westerlingen, nietwaar?

zo moet je het niet stellen...

alleen de grootverspillers van de natuurlijke bronnen...

o ? zijn dat voornamelijk westerlingen ? dan zij het zo

Evian
18-06-04, 18:02
Geplaatst door echnaton
Alleen westerlingen, nietwaar?

Israeli´s zijn geen westerlingen...:).

ZbaqZbaq
18-06-04, 18:02
Geplaatst door echnaton
En jij? OBL?

Nee van Ronny ;)

echnaton
18-06-04, 18:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
zo moet je het niet stellen...

alleen de grootverspillers van de natuurlijke bronnen...

o ? zijn dat voornamelijk westerlingen ? dan zij het zo

Laat maar, ik had toch al niet de illusie dat met jou op een redelijke manier te praten zou zijn.

ZbaqZbaq
18-06-04, 18:09
Geplaatst door echnaton
Laat maar, ik had toch al niet de illusie dat met jou op een redelijke manier te praten zou zijn.

?? maar das toch juist wat jullie leren op de CIJO cursusjes :hardlach:

echnaton
18-06-04, 18:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
?? maar das toch juist wat jullie leren op de CIJO cursusjes :hardlach:

Ik moet wel toegeven, ik vind het al een hele vooruitgang dat ik nou eens een keer een reply van jou gekregen heb. En jij van mij. Laten we daar voorlopig maar tevreden over zijn. Misschien zit er ooit nog meer in.

freya
18-06-04, 18:29
Geplaatst door echnaton
Weet je niet dat veel mensen ook willen hebben wat niet van hen is en dat ze daarvoor bereid zijn te doden?

Vertel!

Zoals de zionisten hebben gedaan bedoel je?

echnaton
18-06-04, 18:36
Geplaatst door freya
Vertel!

Zoals de zionisten hebben gedaan bedoel je?

En maar doorgaan met het scheppen van een vijandbeeld. Zo maak je je medeverantwoordelijk. Heb je soms de koude oorlog meegemaakt?

freya
18-06-04, 18:42
Geplaatst door echnaton
En maar doorgaan met het scheppen van een vijandbeeld. Zo maak je je medeverantwoordelijk. Heb je soms de koude oorlog meegemaakt?

GJ het vredesduifje :maf2:

Ja beste jongen ik heb de koude oorlog meegemaakt.

En ik maak nu mee hoe een heel volk als minderwaardig en terroristisch wordt afgeschilderd.

Ik zie ook hoe tegenwoordig een hele religie wordt zwartgemaakt.

En het creeeren van die nieuwe vijandsbeelden, daar werk jij lustig aan mee!

echnaton
18-06-04, 19:12
Geplaatst door freya
GJ het vredesduifje :maf2:

Ja beste jongen ik heb de koude oorlog meegemaakt.

En ik maak nu mee hoe een heel volk als minderwaardig en terroristisch wordt afgeschilderd.

Ik zie ook hoe tegenwoordig een hele religie wordt zwartgemaakt.

En het creeeren van die nieuwe vijandsbeelden, daar werk jij lustig aan mee!

Ging jij ook de huizen langs om de namen van de voorstanders van kruisraketten te noteren?

freya
18-06-04, 19:41
.

echnaton
18-06-04, 21:55
Geplaatst door sjeng
je bedoelt toevallig niet het beeld dat in de arabische media over joden wordt gecreerd n zijn zwarte vruchten nu ook al inhet westen begint af te werpen he?

Het is spijtig om te zeggen maar Freya werkt daar vrolijk aan mee. Zij heeft om zo te zeggen de wijsheid van Zion in pacht.

Beëlzebub
18-06-04, 22:03
Geplaatst door echnaton
Het is spijtig om te zeggen maar Freya werkt daar vrolijk aan mee. Zij heeft om zo te zeggen de wijsheid van Zion in pacht.

Ze heeft helaas gelijk. Velen in Nl. doen hun best om de Islam af te schilderen als achterlijk en gevaarlijk. Het enige wat jij schijnt te willen is het land dat de aanstichter is van al die anti-propaganda, nl. Israël, de hand boven het hoofd houden. Jij wilt de boosdoener beschermen tegen het slachtoffer.

Al Sawt
19-06-04, 01:10
Geplaatst door Julien
is al het gebied van voor '67 teruggeven dan onrechtvaardig? Het is pas rechtvaardig, als men het gaat teruggeven op basis van 2000 jaar oude fabeltje.

Julien
19-06-04, 01:14
Geplaatst door Al Sawt
Het is pas rechtvaardig, als men het gaat teruggeven op basis van 2000 jaar oude fabeltje.

nou fabeltje was het niet, want zelfs de Koran heeft het toch over Mozes/ David/ Salomo etcetera? Is de Koran ook een fabeltje?

en we kunnen wel steeds teruggaan in de tijd, dat heeft geen zin. er moet nu vrede bereikt worden tussen israeli's en palestijnen.. allebei de partijen moeten dus bereid zijn water bij de wijn te doen. De Palestijnen hebben dat nu al teveel moeten doen, nu is Israel aan zet.

De VN is legitiem en die heeft hele duidelijke grenzen voor Israel en Palestina geregeld.

Al Sawt
19-06-04, 01:18
Geplaatst door sjeng
je bedoelt toevallig niet het beeld dat in de arabische media over joden wordt gecreerd n zijn zwarte vruchten nu ook al inhet westen begint af te werpen he? Tjonge jonge honge!

Wat kunnen mensen spastisch reageren, om zich te verankeren in de rol van een slachtoffer.



Freya heeft het over de beeldvorming van Islam en Sjeng komt meteen met anti-semitisme aan het proppen.

Want ik weet in godsnaam niet, wat voor link Sjeng tussen de beeldvorming omtrent de Islam ziet en de 'propaganda' van de Arabische media?

Al Sawt
19-06-04, 01:28
Geplaatst door Julien
nou fabeltje was het niet, want zelfs de Koran heeft het toch over Mozes/ David/ Salomo etcetera? Is de Koran ook een fabeltje? Koran is geen fabel. Noch Daoud, Moussa, Solyman ect etc.
Met fabel doel ik op de Joodse diaspora en daaruit gebaseerde fabeltjes.

Julien,

Jij als een seculiere Westerling gaat toch geen verweer voeren, om dergelijke onzin te verdedigen?


En sinds wanneer kan een religieuze dwaling, Internationale recht zo vergiftigen?

Geplaatst door Julien

en we kunnen wel steeds teruggaan in de tijd, dat heeft geen zin.Het heeft wel degelijk zin. Want de Israeliers, VS en Europa, weigeren de terugkeer van de Palestijnse ontheemden. Terwijl de Israeliers zich wel mogen beroepen op 'historisch' recht van terugkeer.

Is het niet hypocriet?



Geplaatst door Julien

De VN is legitiem en die heeft hele duidelijke grenzen voor Israel en Palestina geregeld. VN was ten tijde van de creatie van Israel, een exclusieve club van WO2 overwinnaars.

Daarom was het geen onpartijdige organisatie(wat tot de dag van vandaag niet is). Daarom zijn de grenzen van de VN, voor ons niet van belang. Want Palestina is 100% Arabisch.

echnaton
19-06-04, 10:27
Hier een link naar een samenvatting van het betreffende artikel. Arafat als engel van de vrede?

http://www.haaretz.com/hasen/spages/440503.html

Een merkwaardige passage vind ik overigens de volgende, waaruit blijkt dat Arafat en Sharon, via diens zoon Omri, regelmatig contact met elkaar hebben gehad.


Arafat said that he was puzzled that the Israeli government does not view him as a partner for peace, pointing out that even Prime Minister Ariel Sharon had sent numerous messages to Arafat via his son, Omri. Sharon also accepted various diplomatic and security initiatives - including the road map - that were formulated in consultation with Arafat.

Afrux
19-06-04, 10:38
Geplaatst door echnaton
Hier een link naar een samenvatting van het betreffende artikel. Arafat als engel van de vrede?

http://www.haaretz.com/hasen/spages/440503.html

Een merkwaardige passage vind ik overigens de volgende, waaruit blijkt dat Arafat en Sharon, via diens zoon Omri, regelmatig contact met elkaar hebben gehad.

De Palestijnen kunnen geen kant meer op. Zij zijn door iedereen in de steek gelaten. Zij geven ieder dag toe aan d eeisen van de zionisten.


Zo zijn de meeste Palestijnen al afgestapt van de gedachte om Israel te vernietigen. Zelfs Hamas heeft zich bereid verklaard om op voorwaarde van deze gedachte af te stappen.

Waarom moet ik dan, volgens de ighyar imazighen (ael vee) deze gedachtegang hanteren, terwijl ik duizendne kilometers woon en de gevolgen van de bezetting niet onderga, terwijl de mensne zelf daar iets anders willen...

Iwan
19-06-04, 11:39
Het is een goedkoop manier om gedachtengoed van AEL zwart te maken. Gedachtengoed tegen bezetters waar dan ook in de wereld hebben niets te maken met de tijd of de plek waar je woont.
Stel je voor dat de grieken bijv. Noord Afrika gaan bezetten en de Imazighen gaan uitroeien...enz. Dan zal ik je zeker anders horen piepen, he Afrux???????

Afrux
19-06-04, 12:10
Geplaatst door Iwan
Het is een goedkoop manier om gedachtengoed van AEL zwart te maken. Gedachtengoed tegen bezetters waar dan ook in de wereld hebben niets te maken met de tijd of de plek waar je woont.
Stel je voor dat de grieken bijv. Noord Afrika gaan bezetten en de Imazighen gaan uitroeien...enz. Dan zal ik je zeker anders horen piepen, he Afrux???????

Goed lezen meneertje:

_ Als de meerderheid van de pastijnen zelf voor vrede is en tegen zich los heeft gemaakt van de gedachte om israel te vernietigen. Wie ben ik dan om voor die gedachte te gaan ijveren?

Het gaat niet om Imazighen of niet Imazighen. Ik zie heel goed in dat Palestina oner de bezetting lijdt. Er hoeft maar een demonstratie te zijn tegen de bezetting en ik ben van de partij. Ik heb meerdere malen mijn steentje geprobeerd bij te dragen door geld over te maken aan organisaties die het leed van het Palestijnse volk proberen te verzachten. Ik beschouw israel als een terroristische staat. Ik voel bijna dagelijks mee met de Palestijnen.

Maar dat geeft me niet het recht om een andere standpunt in te nemen dan de Palestijnen zelf. Zij leven daar niet ik. Zij willen vrede, dan wil ik het ook.

Helaas zijn ze door iedereen in de steek gelaten, met namen door hen nationalistische broeders. Zioj zijn onmachtig en israel blijft de machtigste en beslist...

Maar ik hoop dat er een dag komt, dat Israel zal boeten voor haar misdaden en de palstijnen vrij zullen zijn.

Iwan
19-06-04, 14:19
Het zou wel kunnen dat de meeste palastijnen vrede willen maar dit betekent niet dat ze een joodsstaat erkenen. Je weet heel goed dat Arafat op dit moment niet in positie staat om namens de meerderheid praten. Die man zit meer dan een jaar gevangen in zijn eigenhuis en wordt dagelijkse met de dood bedreigd. Volgens me worden zijn uitspraken niet meer serieus genomen met name door palastijnen.

Wie wil Israel vernietigen? ik begrijp het niet.

Rabi'ah.
31-07-04, 12:02
Geplaatst door Afrux


Waarom moet ik dan, volgens de ighyar imazighen (ael vee) deze gedachtegang hanteren, terwijl ik duizendne kilometers woon en de gevolgen van de bezetting niet onderga, terwijl de mensne zelf daar iets anders willen...

Zoiets heet solidariteit. :moe:

Maar ach, wat zou het jou kunnen schelen wat er met de Palestijnen gebeurt, het zijn toch geen Imazighen. :moe:

Over selectieve verontwaardiging gesproken. :moe:


:aftel:

850
31-07-04, 13:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Zoiets heet solidariteit. :moe:

Maar ach, wat zou het jou kunnen schelen wat er met de Palestijnen gebeurt, het zijn toch geen Imazighen. :moe:

Over selectieve verontwaardiging gesproken. :moe:


:aftel:

:moe: Joepie! Rabiah is weer terug.
Gelijk worden we getrakteerd op 3x :moe: en 1x :aftel:.............

:moe:

euhh
31-07-04, 17:11
Hup terug naar de grenzen van '67, en dan de bezette gebieden laten aansluiten bij Jordanie ofzo, want anders is het toch niet levensvatbaar.

Maar iemand trouwens al over de consequentie's nagedacht van een zelfstandig Palestina, hoe moet het bijvoorbeeld met al die Palastijnen die in Israel werken, zijn die dan van de ene op de andere dag werkloos.
(zomaar een gedachten kronkel).

Rabi'ah.
01-08-04, 11:17
Geplaatst door 850
:moe: Joepie! Rabiah is weer terug.
Gelijk worden we getrakteerd op 3x :moe: en 1x :aftel:.............

:moe:

Inhoudelijk reageren a.u.b.

Het punt wat ik probeerde te maken was dat onze Afrux zich altijd ongelooflijk opwindt over echt of vermeend onrecht wat Imazighen wordt aangedaan en vrij onverschillig lijkt te staan tegenover de onderdrukking van de Palestijnen.

En daar heb ik maar een woord voor: Hypocriet.

En voordat je je er tussendoor bemoeit met persoonlijke aanvallen en gestook: Afrux and I share a history. (Ik erger me namelijk al bijna 2 jaar aan hem)

Dus niet zo voorbarig, ok? :rolleyes:



Groetjes,

Rabiah.

850
01-08-04, 12:36
Geplaatst door Rabi'ah.

Inhoudelijk reageren a.u.b.

Ik reageerde op jouw schrijfgedrag.

En voordat je je er tussendoor bemoeit met persoonlijke aanvallen en gestook: Afrux and I share a history. (Ik erger me namelijk al bijna 2 jaar aan hem)

Ik bemoei me er niet tussendoor. Nogmaals: Ik reageerde op jouw schrijfgedrag. Dat staat los vd discussie die jij voert met Afrux.
Als jij dat gelijk als een persoonlijke aanval beschouwt dan raad ik je aan om als een kluizenaar te gaan leven. Zonder computer en zonder menselijk contact. Het ziet er naar uit dat jij een zeer gevoelig huidje hebt en daar red je het niet mee in dit leven.
Reality bites

Dus niet zo voorbarig, ok? :rolleyes:

Waarmee was ik voorbarig?

Rabi'ah.
01-08-04, 12:57
Geplaatst door 850
Inhoudelijk reageren a.u.b.

Ik reageerde op jouw schrijfgedrag.

En voordat je je er tussendoor bemoeit met persoonlijke aanvallen en gestook: Afrux and I share a history. (Ik erger me namelijk al bijna 2 jaar aan hem)

Ik bemoei me er niet tussendoor. Nogmaals: Ik reageerde op jouw schrijfgedrag. Dat staat los vd discussie die jij voert met Afrux.
Als jij dat gelijk als een persoonlijke aanval beschouwt dan raad ik je aan om als een kluizenaar te gaan leven. Zonder computer en zonder menselijk contact. Het ziet er naar uit dat jij een zeer gevoelig huidje hebt en daar red je het niet mee in dit leven.
Reality bites

Dus niet zo voorbarig, ok? :rolleyes:

Waarmee was ik voorbarig?

Gefeliciteerd! Bij deze ontvang je de prijs voor de beste topicverkrachter ooit! :tik:

850
01-08-04, 13:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Gefeliciteerd! Bij deze ontvang je de prijs voor de beste topicverkrachter ooit! :tik:


Je valt me persoonlijk aan.
Inhoudelijk reageren a.u.b.
:moe:

observer
01-08-04, 22:16
toch moet ik om deze discussie lachen

mensen die nog nooit een seconde het zwaar hebben gehad die hun palestijnse broeders die het zo slecht hebben (tip koop wat minder kleding en doe wat voor ze) aanmoedigen vooral door te vechten voor een droom die eerder een nachtmerrie zal zijn

waarom arafat nu?

omdat hij weet dat zonder vrede de somalisering die sharon nu uitvoerd er nooit meer iets zal zijn