PDA

Bekijk Volledige Versie : Burger VS slaat Afghaanse gevangene dood



Mark
18-06-04, 12:35
Burger VS slaat Afghaanse gevangene dood

Bron: Nieuws.nl
Gepubliceerd: vrijdag 18 juni 2004 @ 12:56
Voor het eerst wordt een Amerikaanse burger vervolgd in het onderzoek naar wanpraktijken in gevangenissen in Irak en Afghanistan. De 38-jarige David Passaro is donderdag gearresteerd en aangeklaagd wegens brute mishandeling van een Afghaanse gedetineerde. Hij was door de CIA ingehuurd om gevangenen te ondervragen. Hij riskeert maximaal veertig jaar gevangenisstraf.

Passaro zou de gevangene hebben geschopt en geslagen met de vuisten. Ook ranselde hij hem af met een grote zaklantaarn. De gevangene, Wali, stierf na twee dagen mishandeld te zijn. Wali gaf zichzelf over op 18 juni 2003. Hij zou raketaanslagen gepleegd hebben op Amerikaanse troepen in het bergachtige noordoosten van Afghanistan.

Op de vraag waarom Passaro niet wordt vervolgd wegens marteling of andere zware vergrijpen, antwoordde de Amerikaanse minister van justitie John Ashcroft dat de aanklacht gebaseerd is op het beste bewijs dat voorhanden was. Als er nieuw bewijs opduikt, kan er een zwaardere beschuldiging volgen.

http://images.fok.nl/upload/davidpassaro.jpg

foto van de ondervrager

plexus
18-06-04, 12:38
bikkel!

Joesoef
18-06-04, 12:52
Ik ben benieuwd wat ze met de gene gaan doen die de opdrachten gaven aan die jongen. Het is gewoon een simpele redneck die misbruikt is door de militaire top en nu het slachtoffer is van het falen van de VS.

Mark
18-06-04, 12:53
Raar, hij ziet er zo sympathiek uit, je zou dit nooit verwachten van hem.

taouanza
18-06-04, 13:01
Geplaatst door Mark
Raar, hij ziet er zo sympathiek uit, je zou dit nooit verwachten van hem.

Staat denk ik ook in zijn CV uitstekende sociale vaardigheden.

Joesoef
18-06-04, 13:05
Geplaatst door Mark
Raar, hij ziet er zo sympathiek uit, je zou dit nooit verwachten van hem.


Je bedoelt hij staat voor een toffe motor :hihi:.

Mark
18-06-04, 13:06
Geplaatst door Joesoef
Je bedoelt hij staat voor een toffe motor :hihi:.

Ik hou niet van Goldwings :)