PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Amerikaanse gijzelaar in Saudi-Arabië onthoofd'



euhh
18-06-04, 19:49
http://www.nieuws.nl/



De Amerikaan Paul Johnson is door zijn ontvoerders in Saudi-Arabië onthoofd. Dat heeft de Arabische nieuwszender Al-Arabiya gemeld. De ontvoerders hadden in een video gedreigd Johnson vrijdag te doden als de Saudische regering niet alle leden van Al-Qaida uit de gevangenis liet.


Sinds de video dinsdag op het web verscheen heeft de politie zoekacties gehouden, eerst in Riyad, later in de woestijn rond de stad, tot nu toe zonder resultaat. Johnson was in Saudi-Arabië werkzaam voor de Amerikaanse defensiebedrijf Lockheed Martin. Hij werd vorig weekeinde ontvoerd.


[Copyright 2004, Novum]

euhh
18-06-04, 19:50
RIYAD, 18 juni (AP) - De Amerikaan Paul Johnson is door zijn ontvoerders in Saudi-Arabië onthoofd. Dat heeft de terreurorganisatie Al-Qaida, die Johnson vorig weekeinde ontvoerde, vrijdag gemeld op een islamitische website. Al-Qaida plaatste ook foto's van het onthoofde lichaam van Johnson op de site. Eerder dreigden de ontvoerders in een video al Johnson vrijdag te doden als de Saudische regering niet alle leden van Al-Qaida vrijliet uit de gevangenis.

Sinds de video dinsdag op het web verscheen heeft de politie zoekacties gehouden, eerst in Riyad, later in de woestijn rond de stad. Johnson was in Saudi-Arabië werkzaam voor de Amerikaanse defensiebedrijf Lockheed Martin.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

Joesoef
18-06-04, 19:50
U.S. hostage Johnson apparently beheaded
Web site posts photos believed to be body of man held in Saudi Arabia



(CNN) -- Three chilling photographs on an Islamist Web site appear to show the beheaded body of American hostage Paul Johnson, who was kidnapped a week ago by Islamic militants connected with al Qaeda.

Abdel Aziz Al-Muqrin, the self-proclaimed military leader of al Qaeda in Saudi Arabia, claimed responsibility for Johnson's kidnapping and the death of another American, Kenneth Scroggs, on the same day on behalf of a group called the Al Falluja Squadron.

On Tuesday, he threatened to kill Johnson in 72 hours unless the Saudi government released al Qaeda prisoners and all Westerners got out of the Arabian Peninsula.

A statement posted on the Web site, translated from the Arabic, said: "We slaughtered the American hostage Paul Johnson after the deadline we gave to the Saudi tyrants."

Johnson was an employee of Lockheed Martin, working on Apache helicopters in Saudi Arabia.

The statement that the group wanted Johnson to "taste a bit of what the Muslims have been suffering from Apache helicopter attacks." The statement said Johnson had been "working on maintaining and developing the electronic systems of these planes."

The statement also said the killing was "a lesson for them to learn for whoever comes to our country, this will be their punishment."

Muslim friends of Johnson -- including some clerics -- also pleaded for his release. But the militants were not swayed.

Lockheed Martin spokesman, Tom Jurkowsky, said the company is "dealing with the family."

"All we can say is we're very distressed, very disheartened," Jurkowsky said.

Earlier Friday, Al Arabiya as well as CNN had aired an emotional appeal from Johnson's Thai wife, Noom.

U.S. and Saudi investigators concluded an intensive meeting Friday, Saudi officials said, as security forces spread all over the kingdom searching for Johnson.

Johnson, 49, had been kidnapped Saturday in the Saudi capital of Riyadh. He helped maintain the U.S.-built Apache helicopter gunships for the Saudi military.

The State Department has urged all Americans to leave Saudi Arabia, but Johnson's sister, Donna Mayeux, said in a CNN interview that her brother "always felt safe in Saudi Arabia."

"My brother is an honorable man," she said. "He has always treated people with dignity and respect."

nl-x
18-06-04, 21:35
Geplaatst door sjeng
kunnen ze niet gewoon riolering aanleggen of iets constructiefs doen?
tuig. :kwaad:
Nee, werken voor een bedrijf dat oorlogsvliegtuigen levert verdient beter...

echnaton
18-06-04, 22:00
Is dit nou die veelgeroemde Arabische gastvrijheid?

Robbedoes
18-06-04, 22:07
En dit dan in naam van een god? :kotsen2:

Joesoef
18-06-04, 22:29
Robbedoes: En dit dan in naam van een god?


echnaton: Is dit nou die veelgeroemde Arabische gastvrijheid?


Kunnen jullie niets beters bedenken om de boel te gaan lopen zieken?

S@deeQ.
18-06-04, 22:49
Geplaatst door echnaton
Is dit nou die veelgeroemde Arabische gastvrijheid?

Bah.
Wat ben jij walgelijk. [Allure]

Robbedoes
18-06-04, 23:09
Kunnen jullie niets beters bedenken om de boel te gaan lopen zieken?

Beste Joesoefje, wat is 'zieken'in dit verband? Ik probeer mijn afschuw kenbaar te maken over dit soort gelovigen :cool:

Joesoef
18-06-04, 23:19
Geplaatst door Robbedoes
Beste Joesoefje, wat is 'zieken'in dit verband? Ik probeer mijn afschuw kenbaar te maken over dit soort gelovigen :cool:


Dat bedoel ik dus, lopen zieken. :moe:

850
19-06-04, 00:22
Geplaatst door S@deeQ.
:nerd: voor een zionistische hond zoals jij , is zelfs onthoofding te veel gastvrijheid .


in de fik en aan een boomje knopen :chinees:

Groeien er bomen in Saoedie Arabieje? :argwaan:
Das toch allemaal zand en onvruchtbaar grond?

MokroMike
19-06-04, 00:34
De Amerikaan Paul Johnson is door zijn ontvoerders in Saudi-Arabië onthoofd................werkzaam voor de Amerikaanse defensiebedrijf Lockheed Martin


don't push me, cause i'm close to the edge...i'm tryin'not to lose my head...


Grand Master Flash & The Furious Five

Al Sawt
19-06-04, 00:59
Geplaatst door Robbedoes
En dit dan in naam van een god? :kotsen2: Toch barmhartig als we het gaan vergelijken met de wandaden die in de naam van een 'andere' god worden gepleegd.

850
19-06-04, 01:24
Geplaatst door MokroMike
don't push me, cause i'm close to the edge...i'm tryin'not to lose my head...


Grand Master Flash & The Furious Five

:wijs: Beregoed nummer en goeie tekst maar what the fuck heeft dat met die onthoofding te maken?

:p Ik zit te slapen voor mn beeldscherm...........kzie nu pas dat er staat "im tryin not to lose my head" :haha:


:gsm: Gaan we nu weer op maroc.nl van die strontvervelende zeik-topics krijgen over fake filmpjes met daarin fake onthoofdingen? En geheimzinnige witte tuinstoelen?

taouanza
19-06-04, 09:05
Geplaatst door sjeng
altijd weer naar een ander wijzen, nooit een zandkorrel zelfkritiek, laat me raden het is allemaal de schuld van israel??

Your so funny:haha:

Dawud
19-06-04, 09:23
This is a barbaric act. No justification whatsoever.

taouanza
19-06-04, 09:27
Geplaatst door Dawud
This is a barbaric act. No justification whatsoever.

Geen collateroll damage?:cheefbek:

echnaton
19-06-04, 09:37
Geplaatst door taouanza
Your so funny:haha:

Hij ook al?

S@deeQ.
19-06-04, 10:05
Geplaatst door 850
Groeien er bomen in Saoedie Arabieje? :argwaan:
Das toch allemaal zand en onvruchtbaar grond?

Dadel-bomen in overschot, alleen hebben ze daarvoor een wat extra lange touw nodig :fucyc:

S@deeQ.
19-06-04, 10:14
Geplaatst door echnaton
Hij ook al?

Het dringt echt niet tot je door hè? [Allure]

Robbedoes
19-06-04, 10:27
Toch barmhartig als we het gaan vergelijken met de wandaden die in de naam van een 'andere' god worden gepleegd.

Precies, dit maakt religies zo belachelijk. Een andere god :handbang: , als er één is, dan kan er ook maar één zijn, anders is het niet een god.

Maar gelovigen gaan maar door met blind geloven :duivels:

taouanza
19-06-04, 10:29
Geplaatst door Robbedoes
Precies, dit maakt religies zo belachelijk. Een andere god :handbang: , als er één is, dan kan er ook maar één zijn, anders is het niet een god.

Maar gelovigen gaan maar door met blind geloven :duivels:

Denk je dat die Amerikaan die een Afghaan doodsloeg met een zaklantaarn dat deed in naam van God?

euhh
19-06-04, 10:40
Geplaatst door taouanza
Denk je dat die Amerikaan die een Afghaan doodsloeg met een zaklantaarn dat deed in naam van God?

Al de terroristen nu eens ophouden zich achter de islam te verstoppen, de amerikanen stoppen hun actie's m.b.v. 9-11 te legitimeren dan kunnen ze gewoon een ouderwetse oorlog beginnen en dan kan de sterkste partij gewoon winnen.

S@deeQ.
19-06-04, 11:30
Geplaatst door S@deeQ.

Bah.
Wat ben jij walgelijk. [Allure]

:jeweetog: en toch blijf ik van je houden :love:

Amiticia
19-06-04, 11:50
Geplaatst door S@deeQ.
:jeweetog: en toch blijf ik van je houden :love:

:haha:

Sufferd.

S@deeQ.
19-06-04, 12:04
Geplaatst door allure
:haha:

Sufferd.

:fucyc:

sufferd :duivels:

of is dat een synoniem voor " ik ook van jou"

Goodnight
19-06-04, 12:05
Gisteren stond er bij het bericht dat de imam van de Grote Moskee in SA opriep om te stoppen met het doden van niet-moslims....

Op geen enkele bericht kan ik dat terugvinden.Erg jammer vind ik dt, want dat bewijst wel dat de Islam dit soort gruwelijke daden niet voorschrijft zoals velen willen doen geloven.
Dit zijn actie's van misdadigers die op die manier ontwrichting willen veroorzaken.

Verder viel me iets vreemds op: Zowel de Amerikaan in Irak als de Amerikaan die nu werd onthoofd droegen een oranje pak aan.Volgens mij hetzelfde als wat de gevangenen in Amerika dragen.
Het is maar een klein detail, maar het is wel vreemd vind ik zelf.

850
19-06-04, 13:17
Geplaatst door S@deeQ.
Het dringt echt niet tot je door hè? [Allure]

:haha:


Er zijn meerdere mods stuk gelopen op de postings van Sadeeq :fplet:

taouanza
19-06-04, 15:08
Geplaatst door Goodnight
Gisteren stond er bij het bericht dat de imam van de Grote Moskee in SA opriep om te stoppen met het doden van niet-moslims....

Op geen enkele bericht kan ik dat terugvinden.Erg jammer vind ik dt, want dat bewijst wel dat de Islam dit soort gruwelijke daden niet voorschrijft zoals velen willen doen geloven.
Dit zijn actie's van misdadigers die op die manier ontwrichting willen veroorzaken.

.

Als je dat terug kan vinden dan kunnen ze niet blijven doorzagen over oorverdovende stilte van de islamitische zijde.:moe:

euhh
19-06-04, 15:13
Geplaatst door Goodnight

Verder viel me iets vreemds op: Zowel de Amerikaan in Irak als de Amerikaan die nu werd onthoofd droegen een oranje pak aan.Volgens mij hetzelfde als wat de gevangenen in Amerika dragen.
Het is maar een klein detail, maar het is wel vreemd vind ik zelf.

ja viel mij ook al op, ze zullen wel een partij oranje overallen hebben in gekocht.

echnaton
19-06-04, 15:14
Geplaatst door Goodnight
Gisteren stond er bij het bericht dat de imam van de Grote Moskee in SA opriep om te stoppen met het doden van niet-moslims....

Op geen enkele bericht kan ik dat terugvinden.Erg jammer vind ik dt, want dat bewijst wel dat de Islam dit soort gruwelijke daden niet voorschrijft zoals velen willen doen geloven.
Dit zijn actie's van misdadigers die op die manier ontwrichting willen veroorzaken.

Verder viel me iets vreemds op: Zowel de Amerikaan in Irak als de Amerikaan die nu werd onthoofd droegen een oranje pak aan.Volgens mij hetzelfde als wat de gevangenen in Amerika dragen.
Het is maar een klein detail, maar het is wel vreemd vind ik zelf.

Ik kan niet oordelen over anderen maar ik geloof geen moment dat de islam dit soort dingen voorschrijft. De kwestie is, geloven sommige moslims dat ook?

euhh
19-06-04, 15:18
Geplaatst door taouanza
Als je dat terug kan vinden dan kunnen ze niet blijven doorzagenover oorverdovende stilte van de islamitische zijde.:moe:

hehehehehe

Bofko
19-06-04, 16:04
Geplaatst door euhh
ja viel mij ook al op, ze zullen wel een partij oranje overallen hebben in gekocht.

/Veerapen-modus aan / Dit een bewijs dat de zionisten met Al Qaeda samenwerken. Hollandse zionisten-hoewligans hebben die partei overalls opgekogt bij Oranje-winkels en doorferkogt aan de Ammerikanen en aan Al Qaida /Veerapen modus uit/

Joesoef
19-06-04, 17:13
Heeft er iemand toevallig een goed Engelstalig artikel over de politieke situatie in SA? Ik ben namelijk heel benieuwd wat de redenen zijn om dit soort daden te plegen. Ik gok op belangen in de olieprijs.

Amiticia
19-06-04, 18:34
Geplaatst door 850
:haha:


Er zijn meerdere mods stuk gelopen op de postings van Sadeeq :fplet:

Hij houdt mij wel bezig zeg.. pfff.

@ Sadeeq.. Ik ook van jou. :blij:

Al Sawt
20-06-04, 18:57
Geplaatst door sjeng
altijd weer naar een ander wijzen, nooit een zandkorrel zelfkritiek, laat me raden het is allemaal de schuld van israel?? Als iemand een belichaming is van tekort aan zelfkritiek, dan ben jij dat.

Al Sawt
20-06-04, 19:06
Geplaatst door Robbedoes
Precies, dit maakt religies zo belachelijk. Een andere god :handbang: , als er één is, dan kan er ook maar één zijn, anders is het niet een god.

Maar gelovigen gaan maar door met blind geloven :duivels: Helaas voor jou, wandaden zijn geen exclusieve terein van religie`s.

Geschiedenis (zeker die van Europa) kent genoeg feiten, waar wandaden niet door een godsdienst gemotiveerd worden.


Geef mij maar een geloof, dan geen geloof. Want onthoofding van een Amerikaan bij tijd en wijle, is veel beschaafder dan uitvechten van bloedige oorlogen en organiseren van genocides.

850
20-06-04, 19:44
Geplaatst door sjeng
altijd weer naar een ander wijzen, nooit een zandkorrel zelfkritiek


Geplaatst door Al Sawt
Als iemand een belichaming is van tekort aan zelfkritiek, dan ben jij dat.

:vreemd: mmmmm wie van de 2 heeft nou gelijk?