PDA

Bekijk Volledige Versie : Terrorisme is nergens voor nodig zo kan het ook!



taouanza
19-06-04, 15:31
Ten minste 20 doden bij Amerikaanse luchtaanval op woonwijk Fallujah

AMSTERDAM, 19-06-2004 - Bij een Amerikaanse luchtaanval op een woonwijk in de onrustige Iraakse stad Fallujah zijn zaterdag ten minste twintig doden gevallen. Dat hebben ooggetuigen en de Iraakse politie in de stad gemeld.

Volgens een Iraakse politiecommissaris in Fallujah vuurde een Amerikaans gevechtsvliegtuig om 9.30 uur twee raketten af op een woonwijk van de stad. Twee huizen werden verwoest en verschillende raakten beschadigd. Getuigen verklaarden dat kort na de aanval, volgens islamitisch gebruik, zeker twintig slachtoffers zijn begraven op de 'martelarenbegraafplaats' van de soennitische stad. Het Amerikaanse leger in Irak weigerde ieder commentaar te geven op de luchtaanval.

Woedende inwoners van Fallujah beschuldigden de Amerikanen ervan bewust twee raketten op de woonwijk te hebben afgevuurd om maximale schade aan te richten. "Het aantal slachtoffers is zo hoog omdat we na de eerste raket meteen een reddingsoperatie op touw zetten", zei een inwoner van de getroffen wijk. "De tweede raket trof de mensen die de reddingsactie waren begonnen."

Amerikaanse mariniers trokken zich eind april terug uit Fallujah na drie weken van felle gevechten met Iraakse opstandelingen. De gevechten, waarbij tien Amerikanen en honderden Irakezen omkwamen, waren opgelaaid nadat Irakezen vier Amerikaanse contractarbeiders in de stad hadden vermoord en hun lichamen hadden verminkt.

Het Amerikaanse leger vermoedt dat de Jordaanse terroristenleider Abu Musab al-Zarqawi zich in Fallujah bevindt. Al-Zarqawi wordt verantwoordelijk gehouden voor een reeks bomaanslagen in Irak, waaronder die van donderdag in Bagdad, waarbij 35 mensen om het leven kwamen en er 145 gewond raakten.



Zonnieuws

Joesoef
19-06-04, 15:35
Zo echnaton, weer een noodzakelijk militair ingrijpen tegen de terroristen! Die vrouwen met van alles onder hun burka, en die knuffelberen vol bommen !

Beëlzebub
19-06-04, 15:49
De grootste terreurdaden worden vreemd genoeg niet altijd tot terreur gerekend. De Nederlander zit weer op de bank met een lekker kopje koffie en denkt dat als de VS wat doet het dan wel in orde zal zijn.

echnaton
19-06-04, 16:00
Geplaatst door Joesoef
Zo echnaton, weer een noodzakelijk militair ingrijpen tegen de terroristen! Die vrouwen met van alles onder hun burka, en die knuffelberen vol bommen !

Als het waar is dan is het verschrikkelijk. En ook ontzettend stom van de Amerikanen want op deze manier kweek je alleen maar verzet.
Maar wat mij wel opvalt, met alle respect voor de eventuele doden, die Irakezen zijn altijd zo verschrikkelijk snel in het wegmoffelen van de dode lichamen. Dat viel ook al op bij de zaak Erik O. Als er geen dode lichamen zijn te tonen dan staat het verhaal natuurlijk wel een beetje zwak.

ZbaqZbaq
19-06-04, 16:30
Ik heb ook geen lijken gezien bij de Twin Towers....

die paar vage beelden zouden ook nep-lijken kunnen zijn.

Madrid...allemaal onzin....die met ketchup besmeurde gezichten kan ik ook voor je produceren als het moet. Zal zo ff een flesje Heinz halen.

6 miljoen [nl-x: en vanaf hier is het strafbaar!] verzonnen.

freya
19-06-04, 16:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb ook geen lijken gezien bij de Twin Towers....

die paar vage beelden zouden ook nep-lijken kunnen zijn.

Madrid...allemaal onzin....die met ketchup besmeurde gezichten kan ik ook voor je produceren als het moet. Zal zo ff een flesje Heinz halen.

6 miljoen [nl-x: en vanaf hier is het strafbaar!] verzonnen.

Jeetje ZZ, je weet toch wel dat Arabieren altijd liegen :rolleyes: dat leert elk westers klein kind op school, van leraren zoals GJ :duivels:

:maf2:

KomMaar
19-06-04, 19:06
Met dit soort genocides, rechtvaardigd men de aanvallen op westerlingen in arabische landen.

taouanza
19-06-04, 21:07
Geplaatst door KomMaar
Met dit soort genocides, rechtvaardigd men de aanvallen op westerlingen in arabische landen.

Ben je gek of zo?!
Aanvallen op westerlingen zijn barbaars en onmenselijk!
Westerlingen hebben levens, dromen, hobbies geliefden, kanaries en goudvissen.
Dat kan je toch niet vergelijken met niet-westerlingen die toch al niet van hun kinderen houden?!:mad:

sjaen
19-06-04, 21:11
Geplaatst door Beëlzebub
De grootste terreurdaden worden vreemd genoeg niet altijd tot terreur gerekend. De Nederlander zit weer op de bank met een lekker kopje koffie en denkt dat als de VS wat doet het dan wel in orde zal zijn.

NOT IN MY NAME!

ook al drink ik graag koffie :boos:

Beëlzebub
19-06-04, 22:00
Geplaatst door sjaen
NOT IN MY NAME!

ook al drink ik graag koffie :boos:

Pardon. Enkelen uitgezonderd.

sjaen
19-06-04, 22:16
Wie herinnert zich die generaal en perschef van Sadam niet, die stond (terwijl op de achtergrond je de tanks kon horen en hem zowat de kogels om de oren vlogen) met z'n uitgestreken gezicht te verkondigen hoe zijn machtige leger de amerikanen als slangen buiten de stad zouden vertrappen enz. enz.
Dus ja, enige scepsis wat betreft het aantal te betreuren doden....... echter had deze ellendige oorlog OM OLIE nooit mogen plaatsvinden!!!!!
Vandaag gelezen in de New York Times:
A U.S. Airstrike Kills at least 17 in Falluja
zie hele artikel:
http://www.nytimes.com/2004/06/20/international/middleeast/20IRAQ.html

Wat krom is kun en mag je niet recht praten.

Om te :kotsen:

Maarten
20-06-04, 10:50
Geplaatst door sjaen
Wie herinnert zich die generaal en perschef van Sadam niet, die stond (terwijl op de achtergrond je de tanks kon horen en hem zowat de kogels om de oren vlogen) met z'n uitgestreken gezicht te verkondigen hoe zijn machtige leger de amerikanen als slangen buiten de stad zouden vertrappen enz. enz.


Zo ook Hennie Huisman in een documentaire over zijn pelgrimstocht naar Jeruzalem, die de Israelische vredigheid, vredelievendheid en beschaving stond te benadrukken vanuit een bloementuin, terwijl op de achtergrond de schoten hoorbaar waren.

Zo ook VVD-ambassadeur Brandeler destijds in Argentinie, die maar riep dat er niets aan het handje was, en Nederland vooral maar door moest gaan , terwijl een journalist al meldde dat ie tijdens zo'n interview de bomaanslagen door je junta zelfs nog in de ambassade kon horen. De VVD is nog steeds geen haar beter.

nl-x
20-06-04, 11:19
Geplaatst door sjaen
Wie herinnert zich die generaal en perschef van Sadam niet, die stond (terwijl op de achtergrond je de tanks kon horen en hem zowat de kogels om de oren vlogen) met z'n uitgestreken gezicht te verkondigen hoe zijn machtige leger de amerikanen als slangen buiten de stad zouden vertrappen enz. enz.

Ik herinner me ook een Amerikaanse Inlichtingenorgaan dat met allerlei foto's van wolkjes zand zat te verkondigen dat Hoessein binnen x uur kon aanvallen en het westen ten onder zou kunnen gaan als er niet direct werd ingegrepen.

En hoe die Irakeze Informatieminister belachelijk werd gemaakt terwijl achteraf bijv. bleek dat een raket op tientallen meters afstand pas door een patriot werd onderschept die anders de HOOGSTE Amerikaanse top in Irak zou hebben bedolven. En dat de journalisten die daarbij waren de mond werd gesnoerd omdat die nimmer naar buiten mocht komen terwijl de oorlog nog bezig was.

KomMaar
20-06-04, 12:49
Laatste nieuws:


Vandaag hebben Iraakse veiligheidsfunctionarisssen ontkent dat er bij de aanslag terroristen van het netwerk van Al-Qaeda zijn omgekomen. Een brigadier van de Fallujah Brigade liet weten dat zijn medewerkers geen aanwijzingen hebben gevonden dat in het pand terroristen zaten. Wel zei hij dat er in en bij het pand lichamen van leden van een gezin met kinderen lagen.

sjaen
20-06-04, 13:04
Geplaatst door Maarten
Zo ook Hennie Huisman in een documentaire over zijn pelgrimstocht naar Jeruzalem, die de Israelische vredigheid, vredelievendheid en beschaving stond te benadrukken vanuit een bloementuin, terwijl op de achtergrond de schoten hoorbaar waren.

Zo ook VVD-ambassadeur Brandeler destijds in Argentinie, die maar riep dat er niets aan het handje was, en Nederland vooral maar door moest gaan , terwijl een journalist al meldde dat ie tijdens zo'n interview de bomaanslagen door je junta zelfs nog in de ambassade kon horen. De VVD is nog steeds geen haar beter.

Ha die maarten, ook hier
Waarom qoute je alleen mijn bovenste thread aan? :traan1:

sjaen
20-06-04, 13:11
Geplaatst door nl-x
Ik herinner me ook een Amerikaanse Inlichtingenorgaan dat met allerlei foto's van wolkjes zand zat te verkondigen dat Hoessein binnen x uur kon aanvallen en het westen ten onder zou kunnen gaan als er niet direct werd ingegrepen.

En hoe die Irakeze Informatieminister belachelijk werd gemaakt terwijl achteraf bijv. bleek dat een raket op tientallen meters afstand pas door een patriot werd onderschept die anders de HOOGSTE Amerikaanse top in Irak zou hebben bedolven. En dat de journalisten die daarbij waren de mond werd gesnoerd omdat die nimmer naar buiten mocht komen terwijl de oorlog nog bezig was.

Trekt een mens z'n legerkloffie aan, dan verandert hij/zij in een beest.

Al Sawt
20-06-04, 18:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb ook geen lijken gezien bij de Twin Towers....

die paar vage beelden zouden ook nep-lijken kunnen zijn.

Madrid...allemaal onzin....die met ketchup besmeurde gezichten kan ik ook voor je produceren als het moet. Zal zo ff een flesje Heinz halen.

6 miljoen [nl-x: en vanaf hier is het strafbaar!] verzonnen. Was die disco in Bali wel vol?

Robbedoes
20-06-04, 18:48
Aanvallen op westerlingen zijn barbaars en onmenselijk!
Westerlingen hebben levens, dromen, hobbies geliefden, kanaries en goudvissen.
Dat kan je toch niet vergelijken met niet-westerlingen die toch al niet van hun kinderen houden?!

Wie ben ik om jou tegen te spreken Taouanza :hihi:

Julien
20-06-04, 18:57
Geplaatst door KomMaar
Met dit soort genocides, rechtvaardigd men de aanvallen op westerlingen in arabische landen.

rot toch op sukkel. er wonen genoeg westerlingen in arabische landen die er niks mee te maken hebben. of moeten nou ook opeens alle moslims dood in Europa omdat moslims achter 9/11 of Madrid zitten?

natuurlijk is dit schande, maar oog om oog tand om tand helpt niet. kijk maar naar de joden en palestijnen.

Maarten
20-06-04, 19:23
Geplaatst door sjaen
Ha die maarten, ook hier
Waarom qoute je alleen mijn bovenste thread aan? :traan1:
Als je nou wat míst, Honey, meldt dan even wát!
En als je een link plaatst naar een site waar je eerst voor ingeschreven moet zijn, plaats die tekst dan liever hier, OK?
Je kunt wel denken dat we allemaal wat gaan doen, zodra jij wat roept, maar zo werkt dat hier niet, he?

sjaen
21-06-04, 01:50
Geplaatst door Maarten
Als je nou wat míst, Honey, meldt dan even wát!
En als je een link plaatst naar een site waar je eerst voor ingeschreven moet zijn, plaats die tekst dan liever hier, OK?
Je kunt wel denken dat we allemaal wat gaan doen, zodra jij wat roept, maar zo werkt dat hier niet, he?
Sorry hoor,
Ik heb eerst geprobeer het betreffende artikel als pdf file mee te sturen, ging niet teveel bites! Knippen en plakken idem dito.
In ieder geval komt in dat artikel naar voren dat men spreekt over ongeveer 17 doden, het zou een gerichte aanval zijn geweest op bepaalde personen die verantwoordelijk waren voor verschillende aanslagen. Echter hebben ze die niet onder de puinhopen gevonden. Duhh, niet echt geloofwaardig. Het spreekt echter wel weer in hun voordeel dat ze het niet verdoezelen. En nogmaals; ik ben tegen die oorlog :moe: