PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Vrouw niet welkom bij brandweerkorps’



barneveld
20-06-04, 17:49
'Vrouw niet welkom bij brandweerkorps’

BARNEVELD - De vrijwilligers van de brandweer in de gemeente Barneveld hebben zelf een stevige vinger in de pap als het gaat om het werven van nieuwe vrijwilligers. ,,Daarbij worden bepaalde drempels richting vrouwen opgeworpen”, meldde brandweercommandant Geert Olsder woensdag tijdens de commissievergadering Bestuur, tot verbazing van de leden. De ontboezeming volgde op een verzoek van de SGP om een advertentie in de krant te zetten om volop vrijwilligers te werven, omdat het steeds moeilijker wordt de vacactures te vervullen. De brandweer wil de komende jaren meer op beroepskrachten overgaan, maar met name SGP, ChristenUnie en Pro’98 drongen aan meer aandacht te besteden aan de werving van vrijwilligers. Volgens Olsder bestaat het vrijwilligerskorps in de gemeente uit vijf afdelingen. ,,Zij hebben elk een eigen vorm en ruimte om vacatures in te vullen. Een advertentie zetten wil men niet omdat er dan mogelijk ook vrouwen op af komen.” VVD’er Gerard van den Hengel sprak daarop van ‘ballotage en ontgroening in het vrijwilligerskorps’. Olsder vond dit ‘te sterk’ uitgedrukt. ,,Maar er is een bepaalde selectie voor nieuwe vrijwilligers en die is niet zoals ik die wil zien.” Monique Rosbergen (Po’98): ,,Bij vrijwilligerswerk stopt iemand vanzelf als hij niet niet meer wil. Het kan niet zo zijn dat een eigen clubje bepaalt wie er bij komt.” Olsder: ,,Ik ben er ook niet blij mee en we zijn bezig dit te veranderen.” Rosbergen: ,,Dan moet u hard werken.” Waarop Van den Hengel met een knipoog reageerde: ,,Ik denk dat er voldoende vrouwen zijn die hun mannetje kunnen staan.”
u Wat is uw mening over vrouwen bij de brandweer? Mail [email protected] of schrijf: Inbox Barneveldse Krant, postbus 67, 3770 AB Barneveld.

Orakel
20-06-04, 18:46
Ja duhuh! Tis ook brandweerMAN.
Ze was blond zeker zeker.

barneveld
20-06-04, 19:29
Geplaatst door Orakel
Ja duhuh! Tis ook brandweerMAN.
Ze was blond zeker zeker.

ze zijn bang dat ze nat word

:huil: :huil: :huil:

taouanza
21-06-04, 09:03
Het is jammer dat het geen moslims zijn anders kon het wel een hele lange topic worden over vrouwonvriendelijkheid in de islam.:rolleyes:

Bofko
21-06-04, 09:37
Geplaatst door taouanza
Het is jammer dat het geen moslims zijn anders kon het wel een hele lange topic worden over vrouwonvriendelijkheid in de islam.:rolleyes:

Wat mij betreft verplaatsen we de plaats van handeling van dit bericht naar Saoedi Arabie. Daar zal ook best wel gelden dat een vrouw niet welkom is bij een brandweerkorps. Bloedt dit topic tenminste niet dood.

taouanza
21-06-04, 10:02
Geplaatst door Bofko
Wat mij betreft verplaatsen we de plaats van handeling van dit bericht naar Saoedi Arabie. Daar zal ook best wel gelden dat een vrouw niet welkom is bij een brandweerkorps. Bloedt dit topic tenminste niet dood.

'Wat vindt u van de Westerse beschaving?'
'Ik denk dat het een goed idee zou zijn.'

:rolleyes:

echnaton
21-06-04, 10:11
Geplaatst door taouanza
'Wat vindt u van de Westerse beschaving?'
'Ik denk dat het een goed idee zou zijn.'

:rolleyes:

Het is mooi dat er personen zijn die zich daar voor willen inzetten.

Bofko
21-06-04, 10:12
Geplaatst door taouanza
'Wat vindt u van de Westerse beschaving?'
'Ik denk dat het een goed idee zou zijn.'

:rolleyes:

:confused:

Kritiek op het Westen sluit kritiek op andere 'beschavingen' niet uit.

taouanza
21-06-04, 10:31
Geplaatst door Bofko
:confused:

Kritiek op het Westen sluit kritiek op andere 'beschavingen' niet uit.

Andersom wel dan?!:mad:

freya
21-06-04, 10:34
Geplaatst door taouanza
Andersom wel dan?!:mad:

:haha:

Bofko
21-06-04, 10:35
Geplaatst door taouanza
Andersom wel dan?!:mad:

Ook niet.

Vreemd dat je :kwaad: wordt om iets wat ik niet gezegd hebt of kunt concluderen.

taouanza
21-06-04, 10:48
Geplaatst door Bofko
Ook niet.

Vreemd dat je :kwaad: wordt om iets wat ik niet gezegd hebt of kunt concluderen.

Jawel omdat je het nodig vondt om dat erbij te vermelden.Alsof mijn kritiek eenzijdig is.

Bofko
21-06-04, 11:04
Geplaatst door taouanza
Jawel omdat je het nodig vondt om dat erbij te vermelden.Alsof mijn kritiek eenzijdig is.

Ok, nu snap ik het weer. Misverstand is ontstaan omdat jij mijn onderschrift quotete (verleden tijd van het werkwoord quoten) en ik de bedoeling daarvan niet begreep.

mark61
21-06-04, 11:11
Nah zo krijg je vanzelf de zo gewenste Lange Thread. Alleen waar het over gaat intussen... iemand nog vakantietips?

taouanza
21-06-04, 11:12
Geplaatst door mark61
Nah zo krijg je vanzelf de zo gewenste Lange Thread. Alleen waar het over gaat intussen... iemand nog vakantietips?

hoe is Palestina this time of year?
Is het een beetje vrouwvriendelijk?

echnaton
21-06-04, 11:20
Geplaatst door taouanza
hoe is Palestina this time of year?
Is het een beetje vrouwvriendelijk?

Voor een antwoord op deze vraag, lees het volgende artikel. (Alleen voor mensen die tegen een stootje kunnen).

http://www.groene.nl/2004/0414/mf_eerwraak.html

mark61
21-06-04, 11:21
Geplaatst door taouanza
hoe is Palestina this time of year?
Is het een beetje vrouwvriendelijk?

Palestina lijkt me heel vrouwvriendelijk. De Israelische bezettingsmacht minder. Hoewel, die maken vast geen onderscheid naar geslacht, maar schieten op alles wat beweegt. Britse baronessen of whatever.

En je kan natuurlijk gezellig beachvolleyballen op Gaza-strand. Ik heb begrepen dat sjeik Yassin zo in een rolstoel terecht kwam. Hoewel volgens andere berichten het een potje basketbal was. Dus in ieder geval wel trainen vantevoren.

echnaton
21-06-04, 21:46
Geplaatst door mark61
Palestina lijkt me heel vrouwvriendelijk. De Israelische bezettingsmacht minder. Hoewel, die maken vast geen onderscheid naar geslacht, maar schieten op alles wat beweegt. Britse baronessen of whatever.


Over propagandistische demonisering gesproken...

mark61
21-06-04, 23:46
Geplaatst door echnaton
Over propagandistische demonisering gesproken...

??? Wie sprak er over propagandistische demonisering? Ik niet. Bovendien staat er geen leugen in. Het is geen propaganda en ik demoniseer niet. Weer een heel domme opmerking.

echnaton
22-06-04, 05:35
Geplaatst door mark61
??? Wie sprak er over propagandistische demonisering? Ik niet. Bovendien staat er geen leugen in. Het is geen propaganda en ik demoniseer niet. Weer een heel domme opmerking.

Wat jij zegt is niet alleen dom maar, erger, ook nog eens kwaadaardig, want een generalisatie.