PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD : Wees voorzichtig met Islamitische sollicitanten.



Joesoef
20-06-04, 19:53
VVD wil moslimsollicitant controleren op ideologie
DEN HAAG - Moslims die solliciteren naar een baan waar een veiligheidsrisico mee is gemoeid, moeten worden gecontroleerd op hun ideologische verleden. Dat stelde het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

De drastische maatregel die indruist tegen de grondwet, is volgens haar nodig wegens de strijd tegen extremistische moslimterroristen. Moslims worden nu vaak afgewezen op grond van vooroordelen en vage vermoedens. En afwijzingen dragen bij aan het ontstaan van racune waardoor zij vatbaar worden voor de lokroep van het terrorisme, aldus het Kamerlid. Zij denkt dat als de opvattingen van de moslimsollicitanten worden onderzocht er meer vertrouwen ontstaat van de kant van de werkgever.

Hirsi Ali zei verder dat moslims zelf ook een burgerplicht hebben om zich te weer te stellen tegen hun extremistische geloofsgenoten. Zij zouden bijvoorbeeld kennissen of familieleden van wie bekend is dat die zich met terrorisme bezighouden, moeten aangeven. Dat is niet normaal, "maar het is oorlog," aldus Hirsi Ali.

GroenLinks reageerde furieus op het voorstel. "De VVD moet zich langzamerhand afvragen of die ene 'V' nog wel voor vrijheid staat," zei het Tweede-Kamerlid Azough. "Is fractievoorzitter Van Aartsen ook voorstander van een soort gedachtenpolitie, of hebben we hier met de zoveelste luchtballon te maken." Azough ziet aankomen dat Hirsi Ali haar opmerkingen geleidelijk zo zal nuanceren dat er weinig meer van overblijft. "Maar zij krijgt dan wel langzamerhand een probleem met haar geloofwaardigheid."

Joesoef
20-06-04, 19:55
Vanaf morgen laat ik mijn baard staan, vanavond nog kort ik al mijn broeken in en ik ga een cursus duiken volgen en de dochter van Robbedoes wordt een van mijn vier vrouwen.

Zoek nu nog een wahlie.

nard
20-06-04, 20:23
Dit is een regelrechte oproep tot discriminatie, althans volgens de Nederlandse wet. Ben benieuwd hoe hoog deze kwestie politiek oploopt. Ik vermoed van niet al te hoog.

Overigens ....

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=101127 (http://)

.... wordt je in SA onthoofd obv van nationaliteit als je even niet oppast.
Dus 't kan erger, zal ik maar zeggen.

barfly
20-06-04, 20:32
Dit is je reinste discriminatie! Ook al besteed de politiek er waarschijnlijk te weinnig aandacht aan, het zal de kansen van bevolkingsgroepen die bekend zijn moslim te zijn enorm aantasten! Aangifte is op z'n plaats en kamervragen ook.

Maarten
20-06-04, 21:44
Geplaatst door nard
Dit is een regelrechte oproep tot discriminatie, althans volgens de Nederlandse wet.

:hihi: Volgens wat niet? De Wet van Nard?

S@deeQ.
20-06-04, 22:20
Geplaatst door sjeng
vervang het woord moslim door iedereen en je hebt geen juridsche problemen meer.
Zou ook geen extreem linkse of rechts mensen op gevoelige posten willen hebben. Staatveiligheid voorop maar dan wel in een juridische vorm die allen gelijk behandelt.

VVD wil joden controleren op ideologie
DEN HAAG - joden die solliciteren naar een baan waar een veiligheidsrisico mee is gemoeid, moeten worden gecontroleerd op hun ideologische verleden. Dat stelde het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

De drastische maatregel die indruist tegen de grondwet, is volgens haar nodig wegens de strijd tegen extremistische zionisme . joden worden nu vaak afgewezen op grond van vooroordelen en vage vermoedens. En afwijzingen dragen bij aan het ontstaan van racune waardoor zij vatbaar worden voor de lokroep van het terrorisme, aldus het Kamerlid. Zij denkt dat als de opvattingen van de joden worden onderzocht er meer vertrouwen ontstaat van de kant van de werkgever.

Hirsi Ali zei verder dat joden zelf ook een burgerplicht hebben om zich te weer te stellen tegen hun extremistische zionisten. Zij zouden bijvoorbeeld kennissen of familieleden van wie bekend is dat die zich met terroristische zionisme bezighouden, moeten aangeven. Dat is niet normaal, "maar het is oorlog," aldus Hirsi Ali.

GroenLinks reageerde furieus op het voorstel. "De VVD moet zich langzamerhand afvragen of die ene 'V' nog wel voor vrijheid staat," zei het Tweede-Kamerlid Azough. "Is fractievoorzitter Van Aartsen ook voorstander van een soort gedachtenpolitie, of hebben we hier met de zoveelste luchtballon te maken." Azough ziet aankomen dat Hirsi Ali haar opmerkingen geleidelijk zo zal nuanceren dat er weinig meer van overblijft. "Maar zij krijgt dan wel langzamerhand een probleem met haar geloofwaardigheid."

barfly
20-06-04, 22:23
Geplaatst door sjeng
vervang het woord moslim door iedereen en je hebt geen juridsche problemen meer.
Zou ook geen extreem linkse of rechts mensen op gevoelige posten willen hebben. Staatveiligheid voorop maar dan wel in een juridische vorm die allen gelijk behandelt.

Als het voor iedereen zou gelden dan zou ik er geen problemen mee hebben idd. Maar juist dat er een bevolkingsgroep uit wordt gepikt is niet in orde. Ook niet als het Joden betrof oid....

Maarten
20-06-04, 22:42
Ik weet nog wel ergens een rontgenapparaat te staan.
Gewoon 2 platen..
Moslimkop er tussen..
Flits!...
En je hebt het hele gedachtegoed van de moslim op een zwart/wit plaat staan!
Daarna denkt ie nooit meer iets..
Maar daar had je 'm ook niet voor willen aannemen, wel? :D

:rolleyes:
Die Hirsi.. arme Hirsi.. die is nou toch wel helemaal doorgedraaid he?
Waarschijnlijk te lang gestaan tussen de platen Wilders en van Aartsen...
Dit verzín je niet! :hihi:

Eeffe…effe kijken wat er nou staat.
Je pakt een moslim… gewoon een uit blik dus, net als de rest..
Die zijn vaak al afgewezen, en dus mogelijk rancuneus, dus ga je ze bij veiligheidsrisico (wat is dat zoal?) allemaal nazoeken (Kortom neem een blanke, die hoef je niet meer te schillen..) op gedachtegoed (de VVD installeert pinautomaten met gemengde moslimdata.) en dan krijgt die voorheen werkeloze moslim ineens een functie (maar blijft natuurlijk rancuneus) met een veiligheidskennis die interessant genoeg is voor terroristen (yeah sure).. en ga je als werkgever – om vertrouwen in de zaak te krijgen – kinderfoto’s uit lijstjes halen om te zien wat er op de achterkant staat.. Je drukt de buren nog even op het hart, dat ze het moeten melden als ie terrorist is. En dan heb je echt vertrouwen in de zaak.

Dit is een regelrechte oproep om alle moslims uit functies te weren die enigszins een veiligheidsrisico hebben!
Kant en klaar gepresenteerd door de VVD!

Alsof het in Nederland niet stikt van alle mogelijke objecten, waar iedereen in de buurt van weet dat ze er zijn, en een doelwit kunnen zijn.

Maarten
20-06-04, 23:11
Geplaatst door Joesoef
Vanaf morgen laat ik mijn baard staan, vanavond nog kort ik al mijn broeken in en ik ga een cursus duiken volgen en de dochter van Robbedoes wordt een van mijn vier vrouwen.

Zoek nu nog een wahlie.

Breng jij het aardappelmesje mee? Ik weet nog wel een interne vliegroute, die vlak langs objecten gaat, waar iedereen (inclusief vele moslims) in de buurt van weet, dat de halve stad plat gaat als je die raakt. Lukt waarschijnlijk zelfs zonder vliegbrevet nog. Het enige wat je nodig hebt is een slecht humeur. Afgewezen worden voor zo'n functie of zo..

Overigens sprak ik vorige maand nog een vent, die hier verantwoordelijk was voor de luchtveiligheid. Ik wees 'm op die objecten en terrorisme, maar daar had hij nog niet eens bij stilgestaan! Maar het interesseerde hem ook niet eens erg. Geloof maar niet dat de overheid zijn zaakjes op orde heeft hoor. Als er wat gebeurt, dan krijg je achteraf-gelul, en rollen er koppen, klaar. Maar wel alvast gillen over onzinnige maatregelen tegen moslims natuurlijk.
Wat een larie.. Wie wil rotzooien, die kan dat, daar heb je helemaal geen speciale veiligheidskennis voor nodig.

BiL@L
20-06-04, 23:19
Ja meisie, buig maar lekker als eersie voor die hoopje terroristen...



Ps. Vrouwelijke terroristen vallen er zeker niet onder.
;)

~Panthera~
20-06-04, 23:22
Gaat goed met de VVD; ze worden steeds achterlijker. :duim:

Al Sawt
20-06-04, 23:42
Geplaatst door sjeng
vervang het woord moslim door iedereen en je hebt geen juridsche problemen meer.Plaats Jood en je hebt direct een aanklaagt wegens anti-semitisme aan je broek.

Geplaatst door sjeng

Zou ook geen extreem linkse of rechts mensen op gevoelige posten willen hebben. Staatveiligheid voorop maar dan wel in een juridische vorm die allen gelijk behandelt. Voor iemand die afgestudeerd is op dergelijke materie, zit je alleen maar onzin uit te kramen.

Anders had je moeten weten, dat iedereen naar zijn verleden wordt onderzocht.

En dat allochtonen alleen staatsgevoelige posities kunnen bekleden, als Nederland met hun land van afkomst een veiligheidsverdrag heeft.

TonH
21-06-04, 00:43
Geplaatst door Joesoef
GroenLinks reageerde furieus op het voorstel. "De VVD moet zich langzamerhand afvragen of die ene 'V' nog wel voor vrijheid staat," zei het Tweede-Kamerlid Azough. "Is fractievoorzitter Van Aartsen ook voorstander van een soort gedachtenpolitie, of hebben we hier met de zoveelste luchtballon te maken." Azough ziet aankomen dat Hirsi Ali haar opmerkingen geleidelijk zo zal nuanceren dat er weinig meer van overblijft.

He, he. Eindelijk een duidelijke uitspraak.

Ironisch eigenlijk dat 'links' altijd van dit soort bezigheden (gedachtenpolitie) beschuldigd werd maar het nu een hobby van 'rechts' is geworden.

Dawud
21-06-04, 07:28
Geplaatst door TonH
He, he. Eindelijk een duidelijke uitspraak.

Ironisch eigenlijk dat 'links' altijd van dit soort bezigheden (gedachtenpolitie) beschuldigd werd maar het nu een hobby van 'rechts' is geworden.

Links weet weer eens hoe het NIET moet, maar kan in haar ideologische leegheid zelf geen antwoorden geven blijkbaar.

nard
21-06-04, 07:34
Geplaatst door Maarten
:hihi: Volgens wat niet? De Wet van Nard?

Fijn dat je het volgende punt dat ik neerzette, ook tot je door laat dringen. Volgens de wetten van SA en vele andere regimes in de wereld. Opeens zie je dat zeker niet? Je blikveld is opeens beperkt tot de Nederlandse samenleving, begrijp ik?

Bepaalde gedoseerde vormen van onderscheid worden door meerderen al jaren heilzaam geacht voor onze samenleving:
Paars en ook links heeft 10 jaar lang gedacht dat positieve discriminatie (immers ook discriminatie ......?!) van vrouwen en allochtonen heilzaam voor de NL samenleving zou zijn. Zie de brokken waar we nu mee zitten.
En dat vond plaats uit een volslagen misplaatste vorm van humanisme en cultuur-relativisme en bovendien .....


TonH
Ironisch eigenlijk dat 'links' altijd van dit soort bezigheden (gedachtenpolitie) beschuldigd werd maar het nu een hobby van 'rechts' is geworden.


...... vond dat altijd plaats op een bijzonder agressieve wijze van demonisatie. Fortuyn is er door gedood. Velen die de agressie van de linkse kerk bekritiseren en een rechts beleid voorstaan worden bedreigd. En nu nog steeds trouwens.
Als je in het openbaar een opmerking durfde maken contra links of paars, kon je in bepaalde gevallen een proces (!!) verwachten. En de paarse coalitie deed er destijds NIETS aan......
Juridisch gestolde, tegengrondwettelijke discriminatie!!!!
Denk daar rustig even over na.......
Meest bekende voorbeeld: veroordeling van Janmaat over vaststelling dat er problemen zijn in de integratie van allochtone minderheden (hoe profetisch! ;) ). En hij werd a. juridisch veroordeeld b. politiek-maatschappelijk volkomen gedoodverfd.
Hoezo discriminatie ....... :rolleyes:

Dus hervattend:

Dit is inderdaad discriminatie obv religie. Betreffende veiligheid. Dat gaat in tegen de Nederlandse wet.
Maar nogmaals wat is dat vergeleken met de agressieve vormen van discriminatie obv religie en geslacht in vele andere regimes?
Wat is dat vergeleken met de agressieve vormen van discriminatie obv van geslacht en etniciteit van links (en destijds de paarse coalitie)? Immers ook tegen-grondwettelijk.

Een totaal doorgeslagen balans moet weer terug in evenwicht worden gebracht. En dit is een reactie van één persoon uit ons parlement, die dat ziet en daar deze opmerking over maakt.
Terecht of onterecht; in het licht van 10 a 12 jaar vergroeiingen alleszins begrijpelijk.

Ik snap de paniekreacties hier op dit moment even niet. Of misschien snap ik ze wel.....

Jongens, laten jullie lekker je baarden staan. :p



GroenLinks reageerde furieus op het voorstel .....


:hihi: Snap ik.....
Dat GroenLinks wat mij betreft vanaf nu dagelijk furieus moge reageren, heb ik dan..... Is bijna een valide bewijs dat we goed bezig zijn.

Goodnight
21-06-04, 07:47
Geplaatst door Joesoef
Vanaf morgen laat ik mijn baard staan, vanavond nog kort ik al mijn broeken in en ik ga een cursus duiken volgen en de dochter van Robbedoes wordt een van mijn vier vrouwen.

Zoek nu nog een wahlie.

Hahahaha.....extremist!

freya
21-06-04, 08:03
Geplaatst door Joesoef

Hirsi Ali zei verder dat moslims zelf ook een burgerplicht hebben om zich te weer te stellen tegen hun extremistische geloofsgenoten. Zij zouden bijvoorbeeld kennissen of familieleden van wie bekend is dat die zich met terrorisme bezighouden, moeten aangeven. Dat is niet normaal, "maar het is oorlog," aldus Hirsi Ali.


:moe:

Als je broertje hoge scores haalt met flight simulator, meteen de politie bellen! :student:

taouanza
21-06-04, 08:54
Geplaatst door freya
:moe:

Als je broertje hoge scores haalt met flight simulator, meteen de politie bellen! :student:

:haha:

TonH
21-06-04, 10:23
Geplaatst door Dawud
Links weet weer eens hoe het NIET moet, maar kan in haar ideologische leegheid zelf geen antwoorden geven blijkbaar.

Blahblahblah...

'Links' weet verdraaid goed hoe het WEL moet, alleen die antwoorden bevallen je niet. Door die antwoorden als 'leegheid' te bestempelen ontwijkt 'rechts' voortdurend het debat. :D

Gisterenmiddag Radio1 gehoord? Robin Linschoten en André van Es. Twee oude Rechts/Links-knakkers: maar die debateren tenminste nog altijd! Luisteren en laten spreken. Ouderwets misschien, maar, thè mou, wat een verademing. :roker:

Robbedoes
21-06-04, 12:24
:roker: Joesoef jongen, als ik een dochter had, zou ik geen bezwaar hebben als ze jouw enige vrouw zou worden, alleen ik zou ze wel voor gek verklaren als ze één van de vier zou willen worden :moeilijk:

Maar gelukkig heb ik twee zoons :engel:

TonH
21-06-04, 16:09
Geplaatst door nard
Fijn dat je het volgende punt dat ik neerzette, ook tot je door laat dringen. Volgens de wetten van SA en vele andere regimes in de wereld. Opeens zie je dat zeker niet? Je blikveld is opeens beperkt tot de Nederlandse samenleving, begrijp ik?

Bepaalde gedoseerde vormen van onderscheid worden door meerderen al jaren heilzaam geacht voor onze samenleving:
Paars en ook links heeft 10 jaar lang gedacht dat positieve discriminatie (immers ook discriminatie ......?!) van vrouwen en allochtonen heilzaam voor de NL samenleving zou zijn. Zie de brokken waar we nu mee zitten.
En dat vond plaats uit een volslagen misplaatste vorm van humanisme en cultuur-relativisme en bovendien .....


...... vond dat altijd plaats op een bijzonder agressieve wijze van demonisatie. Fortuyn is er door gedood. Velen die de agressie van de linkse kerk bekritiseren en een rechts beleid voorstaan worden bedreigd. En nu nog steeds trouwens.
Als je in het openbaar een opmerking durfde maken contra links of paars, kon je in bepaalde gevallen een proces (!!) verwachten. En de paarse coalitie deed er destijds NIETS aan......
Juridisch gestolde, tegengrondwettelijke discriminatie!!!!
Denk daar rustig even over na.......
Meest bekende voorbeeld: veroordeling van Janmaat over vaststelling dat er problemen zijn in de integratie van allochtone minderheden (hoe profetisch! ;) ). En hij werd a. juridisch veroordeeld b. politiek-maatschappelijk volkomen gedoodverfd.
Hoezo discriminatie ....... :rolleyes:

Dus hervattend:

Dit is inderdaad discriminatie obv religie. Betreffende veiligheid. Dat gaat in tegen de Nederlandse wet.
Maar nogmaals wat is dat vergeleken met de agressieve vormen van discriminatie obv religie en geslacht in vele andere regimes?
Wat is dat vergeleken met de agressieve vormen van discriminatie obv van geslacht en etniciteit van links (en destijds de paarse coalitie)? Immers ook tegen-grondwettelijk.

Een totaal doorgeslagen balans moet weer terug in evenwicht worden gebracht. En dit is een reactie van één persoon uit ons parlement, die dat ziet en daar deze opmerking over maakt.
Terecht of onterecht; in het licht van 10 a 12 jaar vergroeiingen alleszins begrijpelijk.

Ik snap de paniekreacties hier op dit moment even niet. Of misschien snap ik ze wel.....

Jongens, laten jullie lekker je baarden staan. :p



:hihi: Snap ik.....
Dat GroenLinks wat mij betreft vanaf nu dagelijk furieus moge reageren, heb ik dan..... Is bijna een valide bewijs dat we goed bezig zijn.

Lekker vermoeiend die posts op twee plekken. :D

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1398448#post1398448

Joesoef
21-06-04, 16:31
Geplaatst door TonH
Lekker vermoeiend die posts op twee plekken. :D



Ja sorry mijn fout. Beetje :moe:. Heb beheer al gevraagd om de boel in elkaar te schuiven maar tot op heden....... 0