PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik zag die ontvoerde Koreaan en ik kreeg een briljant idee



taouanza
21-06-04, 10:16
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven.

Robbedoes
21-06-04, 12:18
Taouanza, als je naar het nieuws kijkt, en kranten leest weet je dat het gros van de Irakese doden momenteel door mensen als die ontvoerders veroorzaakt worden.

taouanza
21-06-04, 12:31
Geplaatst door Robbedoes
Taouanza, als je naar het nieuws kijkt, en kranten leest weet je dat het gros van de Irakese doden momenteel door mensen als die ontvoerders veroorzaakt worden.

Hebben die grotere wapens dan de Amerikanen dan?

Robbedoes
21-06-04, 12:36
Heb je om mensen te vermoorden grote tanks nodig dan of vliegtuigen? Volgens mij zijn auto's vol met TNT zeer dodelijk wapens.

taouanza
21-06-04, 12:44
Geplaatst door Robbedoes
Heb je om mensen te vermoorden grote tanks nodig dan of vliegtuigen? Volgens mij zijn auto's vol met TNT zeer dodelijk wapens.

Maar tel je nou collataroll damage nou ook als doden of nie?

Robbedoes
21-06-04, 13:09
Zijn dode mensen geen dode mensen, of het nu door een vliegtuigbom, raket of TNT in een oude wagen is?

Faithless
21-06-04, 14:11
Taouanza...

jij wil toch voor de klas?

Weer
22-06-04, 19:09
Geplaatst door taouanza
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven.

Ik denk niet dat de moslimterrorist zich daar iets van aantrekt.

Wat een Slachtfeest was het weer...

Extragratis tip voor het eerstvolgende Slachtfeest bij jou thuis!
Trek het schaap een oranje overalletje aan en blinddoek het beest.
Dan extra langzaam het hoofd afsnijden.
Net echt!

:stout:

barfly
22-06-04, 19:26
Geplaatst door taouanza
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven.

Ik heb begrepen dat de smeekbedes van deze Koreaan weinig hebben geholpen want de moedige mujahideen hebben op zeer heldhaftige wijze zijn hoofd eraf gesneden.

euhh
22-06-04, 19:32
Geplaatst door taouanza
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven.

Is die koreaan nou al een kopje kleiner gemaakt dan?

barfly
22-06-04, 19:35
Geplaatst door euhh
Is die koreaan nou al een kopje kleiner gemaakt dan?

Ja.

http://teletekst.nos.nl/gif/127-01.html

euhh
22-06-04, 19:38
Geplaatst door barfly
Ja.

http://teletekst.nos.nl/gif/127-01.html

Hop hop hop dur af met zijn kop
Had de koreaanse regering maar niet zo koppig moeten zijn

taouanza
22-06-04, 19:53
Geplaatst door Weer
Ik denk niet dat de moslimterrorist zich daar iets van aantrekt.

Wat een Slachtfeest was het weer...

Extragratis tip voor het eerstvolgende Slachtfeest bij jou thuis!
Trek het schaap een oranje overalletje aan en blinddoek het beest.
Dan extra langzaam het hoofd afsnijden.
Net echt!

:stout:

:maf:

Mark
22-06-04, 21:45
Ik had er al een hard hoofd in :maf2:

Bofko
22-06-04, 22:10
Geplaatst door euhh
Hop hop hop dur af met zijn kop
Had de koreaanse regering maar niet zo koppig moeten zijn
In die regering zullen nu ook wel koppen gaan rollen.

barfly
22-06-04, 22:11
Tja als je je kop te ver uitsteekt...

Iglo
22-06-04, 22:35
Geplaatst door taouanza
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven. Het is allebei vreselijk, dus je zou over geen van beide zulke "grapjes" moeten maken.

taouanza
22-06-04, 23:03
Geplaatst door Iglo
Het is allebei vreselijk, dus je zou over geen van beide zulke "grapjes" moeten maken.

:vreemd:

Iglo
22-06-04, 23:41
Geplaatst door taouanza
:vreemd: Goh, weer die smiley, het standaard dooddoenertje. Het lijkt wel alsof je het niet prettig vindt als je een spiegel voorgehouden wordt.

taouanza
22-06-04, 23:51
Geplaatst door Iglo
Goh, weer die smiley, het standaard dooddoenertje. Het lijkt wel alsof je het niet prettig vindt als je een spiegel voorgehouden wordt.

Oh ja? Vertel?

taouanza
22-06-04, 23:51
Geplaatst door Iglo
Goh, weer die smiley, het standaard dooddoenertje. Het lijkt wel alsof je het niet prettig vindt als je een spiegel voorgehouden wordt.

You sure told me!:moe:

Iglo
22-06-04, 23:58
Geplaatst door taouanza
You sure told me!:moe: Je bent echt in voor een goede discussie he. Waarom post je hier als je geen normaal antwoord geeft?

rebil
23-06-04, 07:42
Het is barbaars, en dat is het.

taouanza
23-06-04, 09:28
Geplaatst door Iglo
Je bent echt in voor een goede discussie he. Waarom post je hier als je geen normaal antwoord geeft?

Ik heb nog een betere idee waarom ga jij niet weg?:strik:

Marsipulami
23-06-04, 09:33
Het onthoofden van die koreaan is pure barbarij. Er is geen enkel argument om de wrede moord op deze man te verontschuldigen.

taouanza
23-06-04, 09:47
Geplaatst door Marsipulami
Het onthoofden van die koreaan is pure barbarij. Er is geen enkel argument om de wrede moord op deze man te verontschuldigen.

:moe:

sienia
23-06-04, 09:59
Geplaatst door taouanza
:moe:

De ene barbaarse actie lokt een ander barbaarse actie uit. Je kunt de ene actie niet goedpraten door te stellen dat de ander nog barbaarser handelt.

:moeilijk:

taouanza
23-06-04, 10:01
Geplaatst door sienia
De ene barbaarse actie lokt een ander barbaarse actie uit. Je kunt de ene actie niet goedpraten door te stellen dat de ander nog barbaarser handelt.

:moeilijk:

Waar heb je het over?

sienia
23-06-04, 10:05
Geplaatst door taouanza
Waar heb je het over?

Oorlog Irak = barbaars
afhakken hoofd = barbaars

Kun je het een goed praten door te stellen dat de ander net zo goed barbaars is? Vin ik niet.

taouanza
23-06-04, 10:06
Geplaatst door sienia
Oorlog Irak = barbaars
afhakken hoofd = barbaars

Kun je het een goed praten door te stellen dat de ander net zo goed barbaars is? Vin ik niet.

Wie praat het goed dan?

sienia
23-06-04, 10:10
Geplaatst door taouanza
Wie praat het goed dan?

In dat geval heb ik je vergelijking verkeerd begrepen.

taouanza
23-06-04, 10:16
Geplaatst door sienia
In dat geval heb ik je vergelijking verkeerd begrepen.

Das nog understatement.

sienia
23-06-04, 10:19
Geplaatst door taouanza
Das nog understatement.

Dan mag je me nu uitleggen hoe ik hem wel had moeten vatten, want ik snap m nie zo.

taouanza
23-06-04, 10:35
Geplaatst door sienia
Dan mag je me nu uitleggen hoe ik hem wel had moeten vatten, want ik snap m nie zo.


lees het nog een keer

Iglo
23-06-04, 11:13
Geplaatst door taouanza
lees het nog een keer Als ik jou eerste post lees, dan is die lichtelijk cryptisch. Natuurlijk heb ik wel een idee hoe hij bedoeld wordt, maar het staat er niet duidelijk. En als ik inga op het bericht zoals ik hem gelezen heb, dan krijg ik alleen verontwaardige reacties van jou. En ik ben niet de enige, zie sienia.
Als zoveel mensen het bericht onduidelijk vinden en het anders interpreteren dan jij bedoeld had. Misschien moet je het dan nog een keer opschrijven, en nu duidelijker. Wat is anders de reden dat je uberhaupt berichten neerzet?

taouanza
23-06-04, 11:14
Geplaatst door Iglo
Als ik jou eerste post lees, dan is die lichtelijk cryptisch. Natuurlijk heb ik wel een idee hoe hij bedoeld wordt, maar het staat er niet duidelijk. En als ik inga op het bericht zoals ik hem gelezen heb, dan krijg ik alleen verontwaardige reacties van jou. En ik ben niet de enige, zie sienia.
Als zoveel mensen het bericht onduidelijk vinden en het anders interpreteren dan jij bedoeld had. Misschien moet je het dan nog een keer opschrijven, en nu duidelijker. Wat is anders de reden dat je uberhaupt berichten neerzet?


Dance, dance wherever you may be :wohaa:
I am the lord of the dance,said he :wohaa:
And i'll lead you all wherever you may be :wohaa:
And i lead you all in the dance, said he :wohaa:
:wohaa:

Iglo
23-06-04, 11:21
Geplaatst door taouanza
Dance, dance wherever you may be :wohaa:
I am the lord of the dance,said he :wohaa:
And i'll lead you all wherever you may be :wohaa:
And i lead you all in the dance, said he :wohaa:
:wohaa: Wat wil je hiermee bereiken?

taouanza
23-06-04, 11:24
Geplaatst door Iglo
Wat wil je hiermee bereiken?

Bananenshake?

Iglo
23-06-04, 11:28
Geplaatst door taouanza
Bananenshake? Blijf je zo doorgaan met zinloze berichten te plaatsen?

taouanza
23-06-04, 11:38
Geplaatst door Iglo
Blijf je zo doorgaan met zinloze berichten te plaatsen?

Anders?????

Weer
23-06-04, 12:07
Geplaatst door Iglo
Blijf je zo doorgaan met zinloze berichten te plaatsen?

Taouanza is, zoals wij allen weten, een keiharde tante.
En zo moet je haar eerste bericht ook begrijpen.
Ze vond het nogal laf van die Zuid-Koreaan om om zijn leven te smeken.

Wanneer je iemand wilt citeren gebruik dan "citeer", rechtsonder elk bericht te vinden.
Wilt weleens erg prettig werken gezien je dan de woorden van anderen niet verdraaid. :moe: [Allure]

taouanza
23-06-04, 12:12
Geplaatst door Weer
Taouanza is, zoals wij allen weten, een keiharde tante.
En zo moet je haar eerste bericht ook begrijpen.
Ze vond het nogal laf van die Zuid-Koreaan om om zijn leven te smeken.
Het was stoerder geweest als die man zoiets gezegd had als:

"Achterlijke moslimfanaat! En stop die koran ook maar in je moslimreet!"

Zoiets.
Denk ik.

:maf:

Disclaimer: het zijn niet mijn woorden natuurlijk.

Dit is wel het toppunt ik ga dit bij beheer melden!:mad:

Weer
23-06-04, 12:14
Geplaatst door taouanza
Dit is wel het toppunt ik ga dit bij beheer melden!:mad:

Cool.

taouanza
23-06-04, 12:20
Geplaatst door Weer
Cool.

Weet je wat ook cool is?


Disclaimer: het zijn niet mijn woorden natuurlijk.

:moe:

Weer
23-06-04, 12:33
Geplaatst door taouanza
Weet je wat ook cool is?



:moe:

Goh.

nard
23-06-04, 12:36
Geplaatst door taouanza
Wie praat het goed dan?


Jij, Taouanza :



Taouanza
Als nou alle Iraken heel emotioneel voor de camera gaan huilen:
''I don't want to die, i don't want to die.''
Mischien dat het geweld tegen Iraken stopt als blijkt dat ze helemaan geen collaterol damage willen zijn maar gewoon willen leven.


................



Taouanza
Hebben die grotere wapens dan de Amerikanen dan?


...............



Taouanza
Maar tel je nou collataroll damage nou ook als doden of nie?



Door de discussie in stacatto-vorm bovenstaande kant heen te sturen, terwijl er een onschuldig man smeekt om te mogen leven, terwijl er een roedel moslimwolven achter'm klaar staat om 'm te decapiteren, en de hele wereld meewarig zit te kijken van: "Sorry, arme vent, je bent al dood. We zitten alleen nog maar naar je schim te luisteren".
Als je het zo aanpakt, dan praat je deze actie goed.
Bepaalde dingen worden kristalhelder uitgesproken zonder woorden. En in die techniek ben jij uiterst bedreven.
En iedereen hier weet dat ook, alleen de vinger is er moeilijk op te leggen. Dat is't enige dilemma.

taouanza
23-06-04, 12:38
Geplaatst door nard
Jij, Taouanza :



................



...............




Door de discussie in stacatto-vorm bovenstaande kant heen te sturen, terwijl er een onschuldig man smeekt om te mogen leven, terwijl er een roedel moslimwolven achter'm klaar staat om 'm te decapiteren, en de hele wereld meewarig zit te kijken van: "Sorry, arme vent, je bent al dood. We zitten alleen nog maar naar je schim te luisteren".
Als je het zo aanpakt, dan praat je deze actie goed.
Bepaalde dingen worden kristalhelder uitgesproken zonder woorden. En in die techniek ben jij uiterst bedreven.
En iedereen hier weet dat ook, alleen de vinger is er moeilijk op te leggen. Dat is't enige dilemma.

Of is dat wat je graag wil zien?

nard
23-06-04, 12:41
Geplaatst door taouanza
Of is dat wat je graag wil zien?

Nee, lieverd, je dwingt de deelnemers aan en lezers van deze topic deze conclusie te trekken.

Onvermijdelijk.


Zonder woorden.


Knap gedaan.


Mijn complimenten......


:(

taouanza
23-06-04, 12:56
Geplaatst door nard
Nee, lieverd, je dwingt de deelnemers aan en lezers van deze topic deze conclusie te trekken.

Onvermijdelijk.


Zonder woorden.


Knap gedaan.


Mijn complimenten......


:(

Nee ik confronteer ze met hun hokjesgeest.
Ik vertik het om mij in een hokje te plaatsen.En als ze dan een hokje voor mij gaan uitkiezen dan is dat hun probleem.

Dwingen?By gunpoint?:rolleyes:

freya
23-06-04, 13:01
Geplaatst door nard
Nee, lieverd, je dwingt de deelnemers aan en lezers van deze topic deze conclusie te trekken.


Wat een lulkoek!

Hoe komt het dan dat ik het heel anders lees?

Vooral als je meer hebt gelezen van Taouanza dan is het glashelder wat ze met dit topc wil zeggen.
Als je daar goedpraten van onthoofding in ziet dan ligt dat echt aan je eigen vooringenomen hersenspinsels :moe:

Weer
23-06-04, 13:11
Geplaatst door freya
Wat een lulkoek!

Hoe komt het dan dat ik het heel anders lees?

Vooral als je meer hebt gelezen van Taouanza dan is het glashelder wat ze met dit topc wil zeggen.
Als je daar goedpraten van onthoofding in ziet dan ligt dat echt aan je eigen vooringenomen hersenspinsels :moe:

Als het zo glashelder is dan kan jij het vast uitleggen.

Ik heb mijn interpretatie al gegeven.
Maar daarvoor wil Taouanza me door Beheer laten onthoofden.

:verward:

freya
23-06-04, 13:22
Geplaatst door Weer
Als het zo glashelder is dan kan jij het vast uitleggen.

Ik heb mijn interpretatie al gegeven.
Maar daarvoor wil Taouanza me door Beheer laten onthoofden.

:verward:

Taouanza doelt op de dubbele standaard die gehanteerd wordt.

Een Koreaan die onthoofd wordt is vreselijk zielig en de onthoofding is barbaars, maar de onschuldige slachtoffers die verder in Irak vallen zijn anoniem en tellen niet mee.

Als er huilende moeders en kinderen op TV de Amerikanen hadden gesmeekt om op te houden met de bombardementen, zou er dan 1 bom minder zijn gegooid denk je?

euhh
23-06-04, 14:09
Sjonge sjonge jullie maken er wel een halszaak van zeg.

Weer
23-06-04, 14:25
Geplaatst door freya
Taouanza doelt op de dubbele standaard die gehanteerd wordt.

Een Koreaan die onthoofd wordt is vreselijk zielig en de onthoofding is barbaars, maar de onschuldige slachtoffers die verder in Irak vallen zijn anoniem en tellen niet mee.

Als er huilende moeders en kinderen op TV de Amerikanen hadden gesmeekt om op te houden met de bombardementen, zou er dan 1 bom minder zijn gegooid denk je?

De onschuldige slachtoffers in Irak vallen door de Soldaten van Allah.
Denk jij dat die ook maar 1 slachtoffer minder gaan maken als de VS daar weggaan?
Natuurlijk niet.
Dan breekt de hel pas echt los.

freya
23-06-04, 14:33
Geplaatst door Weer
De onschuldige slachtoffers in Irak vallen door de Soldaten van Allah.
Denk jij dat die ook maar 1 slachtoffer minder gaan maken als de VS daar weggaan?
Natuurlijk niet.
Dan breekt de hel pas echt los.

Er zijn ook zeer veel slachtoffers gevallen als collatoral damage tijdens Amaerikaans acties.

Dat jij dat vergeet bewijst de stelling van Taouanza des te meer.

Weer
23-06-04, 14:44
Geplaatst door freya
Er zijn ook zeer veel slachtoffers gevallen als collatoral damage tijdens Amaerikaans acties.

Dat jij dat vergeet bewijst de stelling van Taouanza des te meer.

Hoeveel slachtoffers zou Saddam nog meer gemaakt hebben, denk je?

Dat vergeet jij dan weer.

freya
23-06-04, 14:47
Geplaatst door Weer
Hoeveel slachtoffers zou Saddam nog meer gemaakt hebben, denk je?

Dat vergeet jij dan weer.

Valt het je op dat jij hier het doden van onschuldige burgers zit goed te praten?!

Weer
23-06-04, 14:57
Geplaatst door freya
Valt het je op dat jij hier het doden van onschuldige burgers zit goed te praten?!

Nee, dat valt mij niet op.

Maar volgens mij ben je nu in de war met de Stelling van Taounza die zegt dat het doden van onschuldige Koreanen evenwaardig is aan het vallen van Iraakse oorlogslachtoffers.

Waar heb je meer aan: aan een internationale troepenmacht die Irak probeert op te bouwen of aan een stelletje losgeslagen Soldaten van Allah die Irak uit alle macht probeert af te breken?

Iglo
23-06-04, 15:12
Geplaatst door taouanza
Anders????? Anders wat??? Ongelovelijk zeg. Het was een doodsimpele vraag hoelang je nog zulke onzinnige berichten erdoorheen wil bonjouren. Ik ben echt niet zo'n dom knulletje dat bedreigingen loopt te strooien op internet.....
Maar zoals je aan de reactie van Weer en anderen kon zien: jouw berichten zijn niet duidelijk Daarom vraag ik nogmaals vriendelijk doch dringend of je je punt zou willen maken, zodat we daar normaal op kunnen reageren. En als je dat niet wilt, dan vraag ik me af waarom je dit topic bent begonnen.



(gewijzigd ivm typefout)

freya
23-06-04, 15:25
Geplaatst door Weer
Nee, dat valt mij niet op.

Dat dacht ik al


Maar volgens mij ben je nu in de war met de Stelling van Taounza die zegt dat het doden van onschuldige Koreanen evenwaardig is aan het vallen van Iraakse oorlogslachtoffers.

Wat is het waardeverschil tussen het ene onschuldige slachtoffer en het andere dan?


Waar heb je meer aan: aan een internationale troepenmacht die Irak probeert op te bouwen of aan een stelletje losgeslagen Soldaten van Allah die Irak uit alle macht probeert af te breken?

:rolleyes:

Waar heb je meer aan: aan een religieus geinspireerde troepenmacht die Irak probeert op te bouwen of aan een stelletje losgeslagen Amerikaanse soldaten dat Irak probeert af te breken om zo de olie in te kunnen pikken?

:rolleyes:

Domme zwart-wit stellingen :rolleyes:

nard
23-06-04, 16:32
Wat ik al eerder heb gezegd:

het laatste woord gillen is niet synoniem met gelijk hebben, Freya.

:rolleyes:

Julien
23-06-04, 17:07
ik ben inderdaad benieuwd of die moslimterroristen luisteren naar het Irakese volk als ze zeggen "help, help, we willen niet gedood worden"..

Weer
23-06-04, 18:06
Geplaatst door freya
Dat dacht ik al



Wat is het waardeverschil tussen het ene onschuldige slachtoffer en het andere dan?



:rolleyes:

Waar heb je meer aan: aan een religieus geinspireerde troepenmacht die Irak probeert op te bouwen of aan een stelletje losgeslagen Amerikaanse soldaten dat Irak probeert af te breken om zo de olie in te kunnen pikken?

:rolleyes:

Domme zwart-wit stellingen :rolleyes:

Stel dat het onthoofden van een onschuldige Koreaan hetzelfde is als het onbedoeld doden van onschuldige Irakezen.

Als ik jou goed begrijp dan is het onthoofden van een onschuldige Koreaan geoorloofd als wraak ofzo.
Maar er worden niet slechts Koreanen en andere buitenlanders onthoofd.
Nee, er valt een enorm aantal Iraakse doden door jouw religieus geïnspireerde troepenmacht (Soldaten van Allah).
Is dat ook wraak?
En wat voor zin heeft dat dan?

Een Soldaat van Allah die iets opbouwt. Het idee alleen al! :lol:

taouanza
23-06-04, 18:13
Geplaatst door Julien
ik ben inderdaad benieuwd of die moslimterroristen luisteren naar het Irakese volk als ze zeggen "help, help, we willen niet gedood worden"..

Willen ze dan wel vermoord worden door Amerikaanse ''bevrijders''?
Of denk je dat de Amerikanen alleen terroristen vermoorden?
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw defenitie van terrorist?

En ik geloof nog steeds niet dat de moskeen worden opgeblazen door moslims.
Zie hoe solidair de Irakezen waren toen Fallujah werd belegerd. Zelfs het Iraakse leger weigerde hun broeders de te vermoorden. Maar dat is niet het beeld wat het westen wil zien.Nee Arabieren zijn harteloze beesten die zelfs hun eigen moeder zullen vermoorden. Heel anders dan die dappere goeie Amerikanen die zo menselijk en rechtvaardig vanuit hun helikopters schieten op alles wat los en vast zit.
Das stukken menselijker.Weet je wat ook menselijk is? Toen er amateurbeelden werden getoond van die slachting tijdens een bruiloft werd dat door sommigen PROPAGANDA genoemd.

En dan moet ik me iets van aantrekken van hypocrieten zoals Nard en Weer die alles goedpraten wat de Amerikanen doen. Na alle leugens nog steeds volhouden dat de Amerikanen daar zijn om de Irakezen te bevrijden.
Free Iraqi from the burden of life.:rolleyes:

taouanza
23-06-04, 18:19
Geplaatst door Weer
Stel dat het onthoofden van een onschuldige Koreaan hetzelfde is als het onbedoeld doden van onschuldige Irakezen.

Als ik jou goed begrijp dan is het onthoofden van een onschuldige Koreaan geoorloofd als wraak ofzo.
Maar er worden niet slechts Koreanen en andere buitenlanders onthoofd.
Nee, er valt een enorm aantal Iraakse doden door jouw religieus geïnspireerde troepenmacht (Soldaten van Allah).
Is dat ook wraak?
En wat voor zin heeft dat dan?

Een Soldaat van Allah die iets opbouwt. Het idee alleen al! :lol:

Als ik jou goed begrijp?!
Jij zit gewoon mensen vals te beschuldigen zodat jij er beter uit kan komen. Je hebt nog steeds niet gezegd wat je vind van het doden van onschuldige Irakezen door de Amerikanen.Geef daar maar antwoord op ipv van iederen vals te beschuldigen en woorden in de mond te leggen.

Julien
23-06-04, 18:23
Geplaatst door taouanza
Willen ze dan wel vermoord worden door Amerikaanse ''bevrijders''?
Of denk je dat de Amerikanen alleen terroristen vermoorden?
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw defenitie van terrorist?

En ik geloof nog steeds niet dat de moskeen worden opgeblazen door moslims.
Zie hoe solidair de Irakezen waren toen Fallujah werd belegerd. Zelfs het Iraakse leger weigerde hun broeders de te vermoorden. Maar dat is niet het beeld wat het westen wil zien.Nee Arabieren zijn harteloze beesten die zelfs hun eigen moeder zullen vermoorden. Heel anders dan die dappere goeie Amerikanen die zo menselijk en rechtvaardig vanuit hun helikopters schieten op alles wat los en vast zit.
Das stukken menselijker.Weet je wat ook menselijk is? Toen er amateurbeelden werden getoond van die slachting tijdens een bruiloft werd dat door sommigen PROPAGANDA genoemd.

En dan moet ik me iets van aantrekken van hypocrieten zoals Nard en Weer die alles goedpraten wat de Amerikanen doen. Na alle leugens nog steeds volhouden dat de Amerikanen daar zijn om de Irakezen te bevrijden.
Free Iraqi from the burden of life.:rolleyes:

ik vind amerikanen die onschuldige iraki doodmaken ook terroristen hoor, touanza..
maar dat vind ik ook van Al Qaida die aanslagen in Irak opeist.

door wie zouden die moskeen/ politiebureaus/ auto's anders opgeblazen worden dan?

freya
23-06-04, 18:24
Geplaatst door Weer
Stel dat het onthoofden van een onschuldige Koreaan hetzelfde is als het onbedoeld doden van onschuldige Irakezen.

Als ik jou goed begrijp dan is het onthoofden van een onschuldige Koreaan geoorloofd als wraak ofzo.

Dat maak jij ervan.
Volgens mij is het doden van onschuldigen altijd ongeoorlooft.

Jij bent degenen die het doden van onschuldige burgers hier zit goed te praten :rolleyes:



Een Soldaat van Allah die iets opbouwt. Het idee alleen al! :lol:

Hizbollah heeft anders een aardig netwerk aan sociale voorzieningen opgebouwd.


Jij kan alleen maar naar het geweld van de tegenpartij kijken, het idee dat deze mensen in feite goede bedoelingen met het land kunnen hebben is voor jou ondenkbaar, terwijl je het geweld dat door de Amerikanen wordt gebruikt steeds opnieuw zit te verdedigen :rolleyes:
En aan de goede bedoelingen van de Amerikanen kan je ook ernstig twijfelen :moe:

Joesoef
23-06-04, 18:34
Geplaatst door Weer
Stel dat het onthoofden van een onschuldige Koreaan hetzelfde is als het onbedoeld doden van onschuldige Irakezen.



Met het gebruiken van wapens dood je niet onbedoelt onschuldige Irakezen, dat gebeurt gewoon bewust. Dat is inherent aan het gebruik van wapens.

Mark
23-06-04, 18:39
Ik vind dat alle westerse troepen uit Irak wegmoeten, vandaag nog. Ook alle andere westerlingen.

Dat maakt de discussies over wie wie opblaast een stuk overzichtelijker. :cola:

taouanza
23-06-04, 18:39
Geplaatst door Julien
ik vind amerikanen die onschuldige iraki doodmaken ook terroristen hoor, touanza..
maar dat vind ik ook van Al Qaida die aanslagen in Irak opeist.

door wie zouden die moskeen/ politiebureaus/ auto's anders opgeblazen worden dan?

Dat weet ik niet mischien degene die het meest baat bij hebben......
Als de CIA religieuze gebouwen opblaast om het in de schoenen van de 'vijand' te schuiven zou het niet de eerste keer zijn......

Als ik in de media hoor over Al Qaida moet ik denken aan al die namaak merkartikelen in Marokko.:rolleyes:

Tomas
23-06-04, 18:41
Geplaatst door Joesoef
Met het gebruiken van wapens dood je niet onbedoelt onschuldige Irakezen, dat gebeurt gewoon bewust. Dat is inherent aan het gebruik van wapens.

Ik vind dat te kort door de bocht. Zo geredeneerd is iedere soldaat in elke oorlog schuldig aan moord, ongeacht het doel of de intentie.

Het is namelijk ook zo dat inherent aan het gebruik van zware wapens er altijd onbedoeld onschuldige slachtoffers zullen vallen. Er kunnen goede redenen zijn om (zware) wapens in te zetten. Zo goed, dat ze het risico van onschuldige slachtoffers kunnen verantwoorden.

Alleen ligt dat laatste in Irak ietwat ingewikkeld.

taouanza
23-06-04, 18:41
Geplaatst door Mark
Ik vind dat alle westerse troepen uit Irak wegmoeten, vandaag nog. Ook alle andere westerlingen.

Dat maakt de discussies over wie wie opblaast een stuk overzichtelijker. :cola:

Maar moeten ze voor of na dat ze ervoor hebben gezorgd dat Irak niet zonder ze kan weggaan?
Denk je dat ze al die miljardencontracten laten schieten?

taouanza
23-06-04, 18:41
Geplaatst door Tomas
Ik vind dat te kort door de bocht. Zo geredeneerd is iedere soldaat in elke oorlog schuldig aan moord, ongeacht het doel of de intentie.

Het is namelijk ook zo dat inherent aan het gebruik van zware wapens er altijd onbedoeld onschuldige slachtoffers zullen vallen. Er kunnen goede redenen zijn om (zware) wapens in te zetten. Zo goed, dat ze het risico van onschuldige slachtoffers kunnen verantwoorden.

Alleen ligt dat laatste in Irak ietwat ingewikkeld.

Oh vertel?

Tomas
23-06-04, 18:43
Geplaatst door taouanza
Oh vertel?

Wat?

taouanza
23-06-04, 18:44
Geplaatst door Tomas
Wat?

Wanneer je ook onschuldige slachtoffers kan goedpraten?
En is dat ook het geval in Irak?

Tomas
23-06-04, 18:45
Geplaatst door taouanza
Wanneer je ook onschuldige slachtoffers kan goedpraten?
En is dat ook het geval in Irak?

Wat bedoel je met goedpraten?

Mark
23-06-04, 18:45
Geplaatst door taouanza
Maar moeten ze voor of na dat ze ervoor hebben gezorgd dat Irak niet zonder ze kan weggaan?
Denk je dat ze al die miljardencontracten laten schieten?

Nu niet gaan terugkrabbelen, ze moeten MORGEN allemaal op het vliegtuig stappen.

Ok, het begin is dan moeilijk maar goed, zonder het inmengen van het westen komt dat best goed.

taouanza
23-06-04, 18:47
Geplaatst door Tomas
Wat bedoel je met goedpraten?


Er kunnen goede redenen zijn om (zware) wapens in te zetten. Zo goed, dat ze het risico van onschuldige slachtoffers kunnen verantwoorden.

nou vertel eens een goede reden?

taouanza
23-06-04, 18:48
Geplaatst door Mark
Nu niet gaan terugkrabbelen, ze moeten MORGEN allemaal op het vliegtuig stappen.

Ok, het begin is dan moeilijk maar goed, zonder het inmengen van het westen komt dat best goed.

Wat terugkrabbelen?!
Ze moeten weggaan en alles in handen laten van de Irakezen dus ook al die miljardencontracten.

Tomas
23-06-04, 18:51
Geplaatst door taouanza
nou vertel eens een goede reden?

Geen zin in. Ik heb net tegen Nard al genoeg open deuren ingetrapt.

Ik vind het niveau van deze discussie over "als hunnie het doen mogen hullie het ook" nogal bedroevend laag.

mark61
23-06-04, 18:51
In de eerste week na D-day zijn ik dacht 10.000 Franse burgers omgekomen door geallieerde bombardementen. Dat was 'collateral damage' 1944. De meeste mensen toen en nu vinden dat gerechtvaardigd gezien het 'hogere doel'. Dat de locale Fransen niet stonden te juichen ligt voor de hand. Bij oefeningen voor D-day aan de Engelse kust waren ook al duizenden soldaten omgekomen dacht ik. Shit happens. Big time.

Er zijn nu eenmaal moeilijke situaties waarin zeer moeilijke beslissingen genomen moeten worden. Helaas is de wereld niet zwart-wit. Wie het weet mag het zeggen.

taouanza
23-06-04, 18:52
Geplaatst door Tomas
Geen zin in. Ik heb net tegen Nard al genoeg open deuren ingetrapt.

Ik vind het niveau van deze discussie over "als hunnie het doen mogen hullie het ook" nogal bedroevend laag.

Tja dat werd er van gemaakt dat was nooit mijn bedoeling geweest.:moe:

euhh
23-06-04, 18:52
Geplaatst door taouanza
Wat terugkrabbelen?!
Ze moeten weggaan en alles in handen laten van de Irakezen dus ook al die miljardencontracten.

Voor mijn part steken ze die contracten in hun hol hoor, ze hebben toch geen bedrijven die die opdrachten kunnen uitvoeren.
Ach dat maakt trouwens ook niks uit want sommige mensen in Irak willen een soort Taliban regime instaleren, nou van mij mogen ze hoor ik heb daar geen moeite mee.

Mark
23-06-04, 18:54
Geplaatst door taouanza
Wat terugkrabbelen?!
Ze moeten weggaan en alles in handen laten van de Irakezen dus ook al die miljardencontracten.

ehhhh uiteraard hebben ze dan niks meer met die contracten te maken, dat zou ook niet kunnen als ze daar niet meer zitten.

Alleen Irakezen en andere echte arabieren mogen er werken.

taouanza
23-06-04, 18:55
Geplaatst door mark61
In de eerste week na D-day zijn ik dacht 10.000 Franse burgers omgekomen door geallieerde bombardementen. Dat was 'collateral damage' 1944. De meeste mensen toen en nu vinden dat gerechtvaardigd gezien het 'hogere doel'. Dat de locale Fransen niet stonden te juichen ligt voor de hand. Bij oefeningen voor D-day aan de Engelse kust waren ook al duizenden soldaten omgekomen dacht ik. Shit happens. Big time.

Er zijn nu eenmaal moeilijke situaties waarin zeer moeilijke beslissingen genomen moeten worden. Helaas is de wereld niet zwart-wit. Wie het weet mag het zeggen.

Maar dat maakt de oorlog tot zo'n vreselijke tragedie. Maar wat minstens net zo erg is dat men er niks van leert.:jammer:
Dat men nog steeds wil blijven denken in termen als goed en kwaad terwijl het kiezen tussen twee kwaden is.

Joesoef
23-06-04, 18:55
Geplaatst door Tomas
Ik vind dat te kort door de bocht. Zo geredeneerd is iedere soldaat in elke oorlog schuldig aan moord, ongeacht het doel of de intentie.

Het is namelijk ook zo dat inherent aan het gebruik van zware wapens er altijd onbedoeld onschuldige slachtoffers zullen vallen. Er kunnen goede redenen zijn om (zware) wapens in te zetten. Zo goed, dat ze het risico van onschuldige slachtoffers kunnen verantwoorden.

Alleen ligt dat laatste in Irak ietwat ingewikkeld.

Die eerste alinea is nvt op mn reactie.

Wapens zijn expliciet bedoelt om te doden of schade toe te brengen, op het moment dat je ze hanteert moet je dat ook realiseren. Als er vervolgens meerdere keren vrouwen en kinderen omkomen bij het gebruik van wapens dan betekend het dat je de verkeerde middelen hanteert, of dat je de middelen juist hanteert en dat je het er niet toe vind doen.

collatarol dammage, maar dan met mensen. Ingecalculeerde slachtoffers bij de politiek die je hanteert


collateral damage, maar dan met mensen. Ingecalculeerde slachtofffers bij de politiek die je hanteerd.

taouanza
23-06-04, 18:55
Geplaatst door Mark
ehhhh uiteraard hebben ze dan niks meer met die contracten te maken, dat zou ook niet kunnen als ze daar niet meer zitten.

Alleen Irakezen en andere echte arabieren mogen er werken.

Ze zullen ze waarschijnelijk aan Israel verkopen.:hihi:

Mark
23-06-04, 18:56
Geplaatst door taouanza
Ze zullen ze waarschijnelijk aan Israel verkopen.:hihi:

Ze moeten die contracten overdragen aan de tijdelijke regering en direct het vliegtuig instappen.

Wij hebben niks te zoeken daar, en verder buiten europa hebben onze miltairen ook niks te zoeken.

taouanza
23-06-04, 18:58
Geplaatst door Mark
Ze moeten die contracten overdragen aan de tijdelijke regering en direct het vliegtuig instappen.

Wij hebben niks te zoeken daar, en verder buiten europa hebben onze miltairen ook niks te zoeken.

Nee ik bedoel de Irakezen zullen ze aan Israel verkopen.:rolleyes:

euhh
23-06-04, 18:59
Geplaatst door Mark
Ze moeten die contracten overdragen aan de tijdelijke regering en direct het vliegtuig instappen.

Wij hebben niks te zoeken daar, en verder buiten europa hebben onze miltairen ook niks te zoeken.

Goede instelling en het eerste het beste land dat terroristen steunt die aanslagen op ons plegen trakteren we gewoon met een mooi uitzicht op 's werelds grootste paddestoel

Tomas
23-06-04, 18:59
Geplaatst door Joesoef
Die eerste alinea is nvt op mn reactie.

Wapens zijn expliciet bedoelt om te doden of schade toe te brengen, op het moment dat je ze hanteerd moet je dat ook realiseren. Als er vervolgens meerdere keren vrouwen en kinderen omkomen bij het gebruik van wapens dan betekend het dat je de verkeerde middelen hanteerd, of dat je de middelen juist hanteerd en dat je het er niet toe vind doen.

collatarol dammage, maar dan met mensen. Ingecalculeerde slachtofffers bij de politiek die je hanteerd.

Dan moet je deze twee vragen stellen:

1. Doen de Amerikanen en hun bondgenoten genoeg om collatarol dammage te voorkomen?
2. Is het doel dat ze willen bereiken al dat leed waard?

Waarbij de laatste vraag natuurlijk het belangrijkst is.

mark61
23-06-04, 19:11
Geplaatst door Joesoef
...of dat je de middelen juist hanteert en dat je het er niet toe vind doen.

collatarol dammage, maar dan met mensen. Ingecalculeerde slachtoffers bij de politiek die je hanteert

Zie mijn reactie. Helaas willen militairen en burgers vaak niet netjes apart gaan staan/zitten. Is ook niet altijd mogelijk zelfs. Bij guerilla is het expliciet de bedoeling dat de burgerbevolking als schild dient. Een cynische manier van oorlogvoeren, maar ook die mensen hebben vaak geen keus.

Joesoef
23-06-04, 19:12
Geplaatst door Tomas
Dan moet je deze twee vragen stellen:

1. Doen de Amerikanen en hun bondgenoten genoeg om collatarol dammage te voorkomen?
2. Is het doel dat ze willen bereiken al dat leed waard?

Waarbij de laatste vraag natuurlijk het belangrijkst is.

Er zijn er maar weinig die zich dat afvragen. De belangrijkste vraag voor velen is de benzineprijs in het aankomende weekend.

nard
23-06-04, 19:22
Geplaatst door Tomas
Geen zin in. Ik heb net tegen Nard al genoeg open deuren ingetrapt.

Ik vind het niveau van deze discussie over "als hunnie het doen mogen hullie het ook" nogal bedroevend laag.

Vond ik inderdaad een buitengewoon domme reactie, die overigens met deze discussie niets te maken heeft.

Mijn opmerking betrof trouwens niet het al dan niet terecht zijn van collateral damage, maar de ongepastheid van de richting waarin Taouanza de discussie stuurde.
Na die opmerking heb ik me van deze discussie onttrokken. Ik begrijp dus niet goed waarom je er mij weer aan mijn haren bijtrekt.

:)

taouanza
23-06-04, 19:25
Geplaatst door nard

Mijn opmerking betrof trouwens niet het al dan niet terecht zijn van collateral damage, maar de ongepastheid van de richting waarin Taouanza de discussie stuurde.
:)

Welke richting?!

nard
23-06-04, 19:26
Geplaatst door taouanza
Welke richting?!

2 liedjes voor 1 cent??

Met jouw woorden: even teruglezen.

;)

barneveld
23-06-04, 19:49
Wat is dit voor ruzie hier.
waarom is niet iedereen met zijn dingen bezig.
denken jullie hier door die onzin die jullie hier vertelen de werled recht te zetten.
ga iets nutig doen zoals huiswerk of denk hoe je je werk beter kan doen.
wie zijn wij om te beslissen of het goed is of fout is????


toktoktotoktottoook


:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Weer
24-06-04, 09:38
Okay. Vandaag alweer 30+ Iraakse politiemannen naar Allah geholpen.
Met dank aan de Islamitische Opbouwwerkers.

taouanza
24-06-04, 09:44
Geplaatst door nard
2 liedjes voor 1 cent??

Met jouw woorden: even teruglezen.

;)

Die onzin die jij schreef?Thanks but no thanks.:rolleyes:

freya
24-06-04, 10:43
.

Tomas
24-06-04, 18:57
Geplaatst door Joesoef
Er zijn er maar weinig die zich dat afvragen. De belangrijkste vraag voor velen is de benzineprijs in het aankomende weekend.

Ik las laatst ergens dat het percentage lease-auto's bizar hoog is. Dus zo belangrijk is die benzine prijs helemaal niet.

Maar ik denk dat de veel mensen weldegelijk met deze vraagstukken bezig zijn. Zeker tijdens de politieke beslissing om de nederlandse troepen langer in Irak te houden.

Maar om de een of andere rede komt het op dit prikbord niet verder dan als hullie schieten mogen zullie ook schieten. Dat komt denk ik omdat hier op dit pb de stellingen zo diep zijn ingegegraven dat de echte vragen nog even niet aan de orde zijn. Eerst winnen. Daarna praten.

Tomas
24-06-04, 18:58
Geplaatst door nard
Ik begrijp dus niet goed waarom je er mij weer aan mijn haren bijtrekt.


Dat geeft niet.

taouanza
24-06-04, 19:59
Geplaatst door Tomas

Maar om de een of andere rede komt het op dit prikbord niet verder dan als hullie schieten mogen zullie ook schieten. Dat komt denk ik omdat hier op dit pb de stellingen zo diep zijn ingegegraven dat de echte vragen nog even niet aan de orde zijn. Eerst winnen. Daarna praten.

Pardon?!

Tomas
24-06-04, 20:07
Geplaatst door taouanza
Pardon?!

Wat nou weer?

Joesoef
24-06-04, 20:09
Geplaatst door Tomas
Ik las laatst ergens dat het percentage lease-auto's bizar hoog is. Dus zo belangrijk is die benzine prijs helemaal niet.

Mooi, ben jij zondag toevallig in de buurt van Amsterdam? Scheeld weer. Moet wel merk diesel zijn anders rookt dat ouwe beestje nog meer.

Joesoef
24-06-04, 20:11
Geplaatst door Tomas
Maar om de een of andere rede komt het op dit prikbord niet verder dan als hullie schieten mogen zullie ook schieten. Dat komt denk ik omdat hier op dit pb de stellingen zo diep zijn ingegegraven dat de echte vragen nog even niet aan de orde zijn. Eerst winnen. Daarna praten.

Ik zou zeggen bijt de spits af en geef het goede voorbeeld.



Jij hebt hier toch de one-liner geintroduceerd?

Tomas
24-06-04, 20:14
Geplaatst door Joesoef
Ik zou zeggen bijt de spits af en geef het goede voorbeeld.



Jij hebt hier toch de one-liner geintroduceerd?

klig nou voetbal te kijke.

Joesoef
24-06-04, 20:17
Geplaatst door Tomas
klig nou voetbal te kijke.



Jij bent sportief :hihi:



ps, laptopjes kunnen hun warmte niet kwijt als je ze in bed gebruikt. Krijg je gebakken chips.

Tomas
24-06-04, 20:21
Geplaatst door Joesoef
Jij bent sportief :hihi:



ps, laptopjes kunnen hun warmte niet kwijt als je ze in bed gebruikt. Krijg je gebakken chips.

Bank en bijzettafeltje.

Joesoef
24-06-04, 20:29
Geplaatst door Tomas
Bank en bijzettafeltje.


Al Bundy...... :tik: