PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebedsruimtes HvA mogelijk dicht



Joesoef
21-06-04, 11:48
Gebedsruimtes HvA mogelijk dicht



Van een verslaggeefster



AMSTERDAM - De twee stiltecentra van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) lijken te worden gedomineerd door extreem-islamistische gelovigen. Dat is af te leiden aan de extremistische lectuur en cassettes die er zijn gevonden.

Als het materiaal niet wordt verwijderd, worden de gebedsruimtes gesloten. Dat zegt HvA-bestuurder Ankie Verlaan in Havana, het blad van de Hogeschool. De ruimtes zijn bedoeld als neutrale plekken voor studenten van verschillende geloven. Als een ruimte wordt gedomineerd door één geloof, is er een grens overschreden, aldus Verlaan. ''De stilteruimtes zijn in het leven geroepen voor al onze studenten. Die functie zal die ruimte ook weer krijgen. De studenten mogen er niets achterlaten en er mag ook niets woren opgehangen,'' zegt Verlaan.

In de gebedsruimte van de HvA is lectuur gevonden van onder meer de World Assembly of Muslim Youth (WAMY). Deze organisatie wordt ervan verdacht al-Qaida, Hamas en de jihad financieel te steunen in onder meer Bosnië en Kashmir. Er is verder lectuur gevonden van Nederlandse wahabitische (Saoedisch-islamitische) stichtingen als Al Waqf Al Islami. Ook zijn er cassettes gevonden van de radicale Saoedische geestelijke Al Albaani. Van liberale stromingen is in de gebedsruimtes geen spoor gevonden.

Op korte termijn zal het bestuur van de HvA overleggen met de gebruikers. Zij hebben tot december de tijd om het achtergelaten materiaal te weg te halen.




© Het Parool, 21-06-2004

Bofko
21-06-04, 11:52
Ze kunnen in die stiltecentra in ieder geval niet vergaderen over te plegen aanslagen.

taouanza
21-06-04, 11:55
Geplaatst door Bofko
Ze kunnen in die stiltecentra in ieder geval niet vergaderen over te plegen aanslagen.

In gebarentaal?:vreemd:

nl-x
21-06-04, 11:58
Ankie Verlaan is de zelfde tuthola die vorig jaar ongeveer hetzelfde deed. Ze kondigde aan dat de gebedsruimtes zouden worden gesloten. Achteraf had ik een stuk geplaatst waarin min of meer stond dat ze dr bek maar had dicht te houden en haar plannen niet door gingen. Directie stak daar dus een stokje voor. Blijkbaar heeft ze niet opgegeven en haalt nu zwaardere ammo uit de kast. Ff kijken of ik die oude thread kan terugvinden.

Bofko
21-06-04, 12:00
Geplaatst door taouanza
In gebarentaal?:vreemd:

Enerzijds wel, want anderen begrijpen je niet
Maar anderzijds, hoe beeld je 'Twin Towers' in gebarentaal uit ?

nl-x
21-06-04, 12:00
Ah, hier istie... Had ik onder kopje van Angkor gepost.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1095934#post1095934

Zie ook de pogingen van haar om hoofddoeken te verbieden.

nl-x
21-06-04, 12:02
Geplaatst door Bofko
Enerzijds wel, want anderen begrijpen je niet
Maar anderzijds, hoe beeld je 'Twin Towers' in gebarentaal uit ?
_|_       _|_ (zoiets?)

Reposent
21-06-04, 12:04
Welke HvA?

Ik heb bij die ene waar ik kom nl. nog nooit 'extreem-blabla' gevonden, tenzij hoofddoeken en een kalender met de gebedsruimtes onder xtreem vallen.

Robbedoes
21-06-04, 12:04
In het onderwijs horen geen aparte gebedsruimtes voor elk apart geloof.
ëén stiltecentrum voor alle studenten, zo hoort het!!! :regie:

Isaac
21-06-04, 12:04
Sommige mensen verdedigen het onverdedigbare.

mark61
21-06-04, 12:13
Geplaatst door Robbedoes
In het onderwijs horen geen aparte gebedsruimtes voor elk apart geloof.
ëén stiltecentrum voor alle studenten, zo hoort het!!! :regie:

Waar blijkt precies uit dat hindoes, boeddhisten en zevende-dags-adventisten er zonder pardon uit geknuppeld worden?

Robbedoes
21-06-04, 12:15
Een tijd geleden was er een intervieuw met islamitische studenten die aangaven dat er een aparte ruimte voor islamieten moest komen/zijn.

Robbedoes
21-06-04, 12:16
Ook ongelovigen willen wel gebruik maken van een stiltecentrum om eens rustig even na te denken of te lezen!

taouanza
21-06-04, 12:17
Geplaatst door Bofko
Enerzijds wel, want anderen begrijpen je niet
Maar anderzijds, hoe beeld je 'Twin Towers' in gebarentaal uit ?

Heb ik net zelf geprobeert:
Je doet je armen omhoog en je handen plat of je steekt duim en middelvinger]] uit dan doe je armen omlaag en dan maak je met je platte hand een vlieggebaar dwars.
Jij begrijpe?

taouanza
21-06-04, 12:19
Geplaatst door Reposent
Welke HvA?

Ik heb bij die ene waar ik kom nl. nog nooit 'extreem-blabla' gevonden, tenzij hoofddoeken en een kalender met de gebedsruimtes onder xtreem vallen.

Ja duh :rolleyes:

Goodnight
21-06-04, 12:20
Ja en als die geloven er nou tegelijkertijd gebruik van willen maken?

Je moet je eerst goed laten informeren voor je achter allerlei nieuwsfeitjes aan gaat hobbelen.

Goodnight
21-06-04, 12:21
Geplaatst door Robbedoes
Ook ongelovigen willen wel gebruik maken van een stiltecentrum om eens rustig even na te denken of te lezen!

volgens mij heb je daar zoiets als de bibliotheek voor.....

Bofko
21-06-04, 12:26
Geplaatst door taouanza
Heb ik net zelf geprobeert:
Je doet je armen omhoog en je handen plat of je steekt duim en middelvinger]] uit dan doe je armen omlaag en dan maak je met je platte hand een vlieggebaar dwars.
Jij begrijpe?

Volgens mij wordt er dan de Dom van Utrecht binnengevlogen.

Robbedoes
21-06-04, 12:28
Ja en als die geloven er nou tegelijkertijd gebruik van willen maken? \

Kwestie van overleg. En als er een moslim bid, kan er ook wel een christen/jood bidden toch? Lijkt mij geen probleem.

Voor het lezen wel, maar voor een stuk zelfreflectie en contemplatie is ook een stiltecentrum de aangewezen plek Goodnight.

Joesoef
21-06-04, 12:29
Geplaatst door Goodnight
Ja en als die geloven er nou tegelijkertijd gebruik van willen maken?


Hogescholen kom ik al een tijdje niet meer, misschien dat de mentaliteit daar wat anders is. Maar op mn werk is er ook zo een universele ruimte, nog nooit problemen gehad. Idem op cursuscentra en n keer een ziekenhuis.

Dit is gewoon problemen zoeken. Spijkers op laag water of zo iets......

Joesoef
21-06-04, 12:31
Geplaatst door Robbedoes
Kwestie van overleg. En als er een moslim bid, kan er ook wel een christen/jood bidden toch? Lijkt mij geen probleem.


Zo gebeurt het ook meestal........

Goodnight
21-06-04, 12:54
Geplaatst door Robbedoes
\

Kwestie van overleg. En als er een moslim bid, kan er ook wel een christen/jood bidden toch? Lijkt mij geen probleem.

Voor het lezen wel, maar voor een stuk zelfreflectie en contemplatie is ook een stiltecentrum de aangewezen plek Goodnight.

Ten eerste, en dat is niet alleen zo bij de Islam, maar ook bij het Jodendom, moet de gebedsruimte rein zijn.Dit houdt in dat men niet met schoenen naar binnen mag gaan.
Verder mogen er bij moslims geen beelden of foto's hangen.Of dit geldt voor het joodse geloof weet ik niet.
Verder moet je als jood als je in de buurt van de Talmoed komt een keppeltje op hebben...is een verreiste.
Hoe wil jij dan een moslim met een christen en een jood in een ruimte laten bidden?
Bovendien storen ze elkaar dan, want ze moeten de gebeden hardop zeggen.Maar dat zie jij dus niet als een storend iets?

Heel ideaistisch hoor, gezamelijk allemaal in een ruimte maar het werkt niet zo simpel.

ten tweede als ongelovigen graag een ruimte willen voor een stuk zelfreflectie en contemplatie dan staat het ze vrij om dat aan te vragen.

Maar snap niet waarom je dat zo in de strijd gooit alsof het om een competitie gaat.

Ik wil wedden dat er niet eens gebruik gemaakt van zou worden.
het gaat gewoon om het idee; Zij wel, dus wij ook!

Robbedoes
21-06-04, 13:07
Ten eerste, en dat is niet alleen zo bij de Islam, maar ook bij het Jodendom, moet de gebedsruimte rein zijn.Dit houdt in dat men niet met schoenen naar binnen mag gaan.
Verder mogen er bij moslims geen beelden of foto's hangen.Of dit geldt voor het joodse geloof weet ik niet.
Verder moet je als jood als je in de buurt van de Talmoed komt een keppeltje op hebben...is een verreiste.
Hoe wil jij dan een moslim met een christen en een jood in een ruimte laten bidden?
Bovendien storen ze elkaar dan, want ze moeten de gebeden hardop zeggen.Maar dat zie jij dus niet als een storend iets?

Als gelovigen zo kleinzielig willen zijn, dan maar helemaal geen gebed daar, en moeten het gewoon stiltecentra zijn voor alleen een rustig plekje.

Mark
21-06-04, 13:11
Geplaatst door Goodnight
Ten eerste, en dat is niet alleen zo bij de Islam, maar ook bij het Jodendom, moet de gebedsruimte rein zijn.Dit houdt in dat men niet met schoenen naar binnen mag gaan.
Verder mogen er bij moslims geen beelden of foto's hangen.Of dit geldt voor het joodse geloof weet ik niet.
Verder moet je als jood als je in de buurt van de Talmoed komt een keppeltje op hebben...is een verreiste.
Hoe wil jij dan een moslim met een christen en een jood in een ruimte laten bidden?
Bovendien storen ze elkaar dan, want ze moeten de gebeden hardop zeggen.Maar dat zie jij dus niet als een storend iets?

Heel ideaistisch hoor, gezamelijk allemaal in een ruimte maar het werkt niet zo simpel.

ten tweede als ongelovigen graag een ruimte willen voor een stuk zelfreflectie en contemplatie dan staat het ze vrij om dat aan te vragen.

Maar snap niet waarom je dat zo in de strijd gooit alsof het om een competitie gaat.

Ik wil wedden dat er niet eens gebruik gemaakt van zou worden.
het gaat gewoon om het idee; Zij wel, dus wij ook!

Ik heb die afrikanen zelfs zien bidden op straat, in de vertrekhal van het vliegveld, op het dak dat ze aan het bedekken waren.. in principe overal waar ze hun kleedje konden neerleggen ;)

Bofko
21-06-04, 13:12
Geplaatst door Mark
Ik heb die afrikanen zelfs zien bidden op straat, in de vertrekhal van het vliegveld, op het dak dat ze aan het bedekken waren.. in principe overal waar ze hun kleedje konden neerleggen ;)

Ook op een vliegend tapijtje ?

Mark
21-06-04, 13:16
Geplaatst door Bofko
Ook op een vliegend tapijtje ?

Nee die heb je alleen in het midden oosten ;)

Joesoef
21-06-04, 13:22
Geplaatst door Mark
Ik heb die afrikanen zelfs zien bidden op straat, in de vertrekhal van het vliegveld, op het dak dat ze aan het bedekken waren.. in principe overal waar ze hun kleedje konden neerleggen ;)

Niet alleen afrikanen. In Nederland ook, veel productiebedrijven, gewoon naast de lopende band of ergens in een lashok. Andere bedrijven (kantoor) ook. In Iran doen ze het tijdens de rammadan en asura gewoon midden op straat. De azaan roept en in notime zit een heel kruispunt vol.....

Maar vooralsnog, ik begrijp niet wat ze moeilijk doen over bidden op school. In heel veel bedrijven is het normaal. Het betuttelende vingertje op school is maakt kennelijk indruk. Maargoed, ik ben dan ook een nonconformist.

nl-x
21-06-04, 13:23
Waarom haalt men zograag stilteruimte en gebedsruimte door elkaar heen?

Bij de HvA leeuwenburg bijv. zit de gebedsruimte op etage -3 waar niemand het kan zien en zit de stilteruimte op de eerste etage in de mediatheek.

Stilte en gebed gaan meestal niet samen.

Mark
21-06-04, 13:23
Geplaatst door Joesoef
Niet alleen afrikanen. Ook veel productiebedrijven, gewoon naast de lopende band of ergens in een lashok. In Iran doen ze het tijdens de rammadan en asura gewoon midden op straat. De azaan roept en in notime zit een heel kruispunt vol.....

Maar vooralsnog, ik begrijp niet wat ze moeilijk doen over bidden op school. In heel veel bedrijven is het normaal. Het betuttelende vingertje op school is maakt kennelijk indruk. Maargoed, ik ben dan ook een nonconformist.

Gewoon je kleedje ergens neerleggen in de kantine en hupsakee!

Reposent
21-06-04, 13:24
Moeten Joden en Christenen (en andersgelovigen) ook een bepaalde tijd bidden?

Goodnight
21-06-04, 13:25
Geplaatst door Robbedoes
Als gelovigen zo kleinzielig willen zijn, dan maar helemaal geen gebed daar, en moeten het gewoon stiltecentra zijn voor alleen een rustig plekje.

Jij heb werkelijk helemaal geen kaas gegeten van wat geloof nu precies inhoudt.
dat heeft niets met kleinzieligheid te maken maar met regels en wetten die bij dat geloof horen anders onderscheidt het zich niet van die andere geloven.
Je gaat toch ook niet een voetbalwedstrijd in diezelfde zaal houden als basketbal?
Of vind je dan kleinzielerig van de spelers?

ja dat is dan aan de school die bepaalt of ze daar voor kiezen of niet, maar aangezien deze school dat wel gedaan heeft is die discussie nu niet aan de orde.

Joesoef
21-06-04, 13:27
Geplaatst door Reposent
Moeten Joden en Christenen (en andersgelovigen) ook een bepaalde tijd bidden?

Geen idee. Ik weet wel dat het bij Hindus wel zo schijnt te zijn, op mijn werk althans wilden die ook van de ruimte gebruik maken. Heb ze het nooit zien doen overigens.........

Goodnight
21-06-04, 13:28
Geplaatst door Mark
Ik heb die afrikanen zelfs zien bidden op straat, in de vertrekhal van het vliegveld, op het dak dat ze aan het bedekken waren.. in principe overal waar ze hun kleedje konden neerleggen ;)

Omdat er dan geen andere mogelijkheid is.Maar die is er nu wel en dan moeten ze niet opeens gaan zeuren en allerlei argumenten bedenken om dat in te kunnen trekken.

Je kan niet iets aanbieden en als het je niet aanstaat net zo goed weer intrekken.

Maar het allergrappigste vind ik toch wel de verschillende geloven in een hokje te laten bidden.

Mark
21-06-04, 13:33
Geplaatst door Goodnight
Omdat er dan geen andere mogelijkheid is.Maar die is er nu wel en dan moeten ze niet opeens gaan zeuren en allerlei argumenten bedenken om dat in te kunnen trekken.

Je kan niet iets aanbieden en als het je niet aanstaat net zo goed weer intrekken.

Maar het allergrappigste vind ik toch wel de verschillende geloven in een hokje te laten bidden.

Wat is er eigenlijk oorspronkelijk afgesproken dat er zou komen? Een stilte centrum dat door iedereen mag worden gebruikt of een aparte gebedsruimte per geloof?

Joesoef
21-06-04, 13:33
Geplaatst door Goodnight
Omdat er dan geen andere mogelijkheid is.Maar die is er nu wel en dan moeten ze niet opeens gaan zeuren en allerlei argumenten bedenken om dat in te kunnen trekken.

Je kan niet iets aanbieden en als het je niet aanstaat net zo goed weer intrekken.

Maar het allergrappigste vind ik toch wel de verschillende geloven in een hokje te laten bidden.

Als er geen mogelijkheid is dan kan je een alternatief zoeken en gezien Nederland een wat gesloten cultuur heeft waarin je een ander noet probeert te storen is een eigen ruimte vanzelfsprekend. Als er echter geen mogelijk is om een ieder tevreden te stellen dan is een stilte ruimte een goede oplossing. Dat doorelkaar gebeurt in de praktijk niet/ zelden, men past zich prima aan.

Robbedoes
21-06-04, 13:45
Stilte en gebed gaan meestal niet samen.

Is stil bidden niet mogelijk? Moet bidden persé met uiterlijk vertoon gepaard gaan? Die god ziet toch het "hart/gedachten" aan?

Robbedoes
21-06-04, 13:47
Jij heb werkelijk helemaal geen kaas gegeten van wat geloof nu precies inhoudt.
dat heeft niets met kleinzieligheid te maken maar met regels en wetten die bij dat geloof horen anders onderscheidt het zich niet van die andere geloven.

Dus het zou alleen gaan om "het onderscheid" tussen de geloven?
Volgens mij heeft elk geloof eigen ontsnappingsclausules voor 'overmacht'.


Je gaat toch ook niet een voetbalwedstrijd in diezelfde zaal houden als basketbal?
Of vind je dan kleinzielerig van de spelers?

Jij bent zeker nog nooit in een sporthal geweest, daar staan lijnen voor elk balspel zoals gespeeld kan worden in een zaal/hal.

Hamza-T
21-06-04, 13:48
Geplaatst door Joesoef
Niet alleen afrikanen. Ook veel productiebedrijven, gewoon naast de lopende band of ergens in een lashok. In Iran doen ze het tijdens de rammadan en asura gewoon midden op straat. De azaan roept en in notime zit een heel kruispunt vol.....

Maar vooralsnog, ik begrijp niet wat ze moeilijk doen over bidden op school. In heel veel bedrijven is het normaal. Het betuttelende vingertje op school is maakt kennelijk indruk. Maargoed, ik ben dan ook een nonconformist.


Geplaatst door Mark
Gewoon je kleedje ergens neerleggen in de kantine en hupsakee!

Olee!

Mark
21-06-04, 13:49
Geplaatst door Hamza-T
Olee!

We are the champions! :argwaan:

Bofko
21-06-04, 13:53
Geplaatst door Hamza-T
Olee!

:D . een moslim-toreador tijdens een stierengevecht.
No problem, kleedje wordt gewoon neergelegd tijdens gebedstijd.

Joesoef
21-06-04, 13:59
Geplaatst door Robbedoes
Is stil bidden niet mogelijk? Moet bidden persé met uiterlijk vertoon gepaard gaan? Die god ziet toch het "hart/gedachten" aan?

Dat is nu juist het probleem in een niet Islamitisch land. Het niet willen begrijpen en het niet willen accepteren van hoe een moslim zijn gelooft beleeft.

In een Islamitisch land weten ze van hoe en wat, hier niet altijd. Het is wel de bedoeling dat je het gebed in alle rust kan uitvoeren zonder muziek/ aangapen/ opmerkingen. Vandaar is een eigen ruimte cq stilte ruimte erg handig.

Reposent
21-06-04, 13:59
Geplaatst door Mark
We are the champions! :argwaan:

We wished!

Nederland... Schandalig man!

*wrijft ff lekker in*

Goodnight
21-06-04, 14:01
Geplaatst door Robbedoes
Is stil bidden niet mogelijk? Moet bidden persé met uiterlijk vertoon gepaard gaan? Die god ziet toch het "hart/gedachten" aan?

ja waarom moet je eigenlijk bidden?
God kijkt toch in je hart?

Wat is dat nu weer voor onzin?

Zo kan je iedere ritueel of voorschrift wel afdoen als: God kan toch in je hart kijken?

Mark
21-06-04, 14:03
Geplaatst door Reposent
We wished!

Nederland... Schandalig man!

*wrijft ff lekker in*

We zijn europees kampioen tolerantie :)

Goodnight
21-06-04, 14:03
Geplaatst door Robbedoes
Dus het zou alleen gaan om "het onderscheid" tussen de geloven?
Volgens mij heeft elk geloof eigen ontsnappingsclausules voor 'overmacht'. er is een verschil tussen overmacht en simplistisch denken zoals in: ze kunnen toch gewoon gezamelijk in een ruimte bidden.




Jij bent zeker nog nooit in een sporthal geweest, daar staan lijnen voor elk balspel zoals gespeeld kan worden in een zaal/hal.

Ik kom meer in sportzalen dan jij voor mogelijk houdt.
Maar dan mag jij mij even uitleggen hoe zo'n partijtje basket/voetbal eruit ziet.......

Robbedoes
21-06-04, 14:03
ja waarom moet je eigenlijk bidden?
God kijkt toch in je hart?

Precies, waarom dan moeilijk doen over aparte gebedsruimtes? Alle regeltjes zijn toch maar mensenwerk!

Goodnight
21-06-04, 14:04
Geplaatst door Joesoef
Dat is nu juist het probleem in een niet Islamitisch land. Het niet willen begrijpen en het niet willen accepteren van hoe een moslim zijn gelooft beleeft.

In een Islamitisch land weten ze van hoe en wat, hier niet altijd. Het is wel de bedoeling dat je het gebed in alle rust kan uitvoeren zonder muziek/ aangapen/ opmerkingen. Vandaar is een eigen ruimte cq stilte ruimte erg handig.

waarom bidden?

Allemaal uiterlijk vertoon volgens Robbedoes......

Reposent
21-06-04, 14:07
Geplaatst door Robbedoes
Is stil bidden niet mogelijk? Moet bidden persé met uiterlijk vertoon gepaard gaan? Die god ziet toch het "hart/gedachten" aan?

Geloof moet je naar handelen. Wat in je hart zit moet je praktiseren...

:/

Goodnight
21-06-04, 14:09
Geplaatst door Robbedoes
Precies, waarom dan moeilijk doen over aparte gebedsruimtes? Alle regeltjes zijn toch maar mensenwerk!

ik geef het op met jou....

Joesoef
21-06-04, 14:17
Geplaatst door Goodnight
waarom bidden?

Allemaal uiterlijk vertoon volgens Robbedoes......

Ja ik begin er ook steeds minder van te begrijpen. Als het oranje is mag alles, als het om je eigen geloof gaat en je gevoel dan moet je opeens oppassen wat je als gelovige zegt, voelt en doet, als je moslim bent tenminste.

Goodnight
21-06-04, 14:27
Geplaatst door Joesoef
Ja ik begin er ook steeds minder van te begrijpen. Als het oranje is mag alles, als het om je eigen geloof gaat en je gevoel dan moet je opeens oppassen wat je als gelovige zegt, voelt en doet, als je moslim bent tenminste.

misschien in oranje gewaden gaan bidden?

Joesoef
21-06-04, 14:34
Geplaatst door Goodnight
misschien in oranje gewaden gaan bidden?

Je moest eens weten hoe gelijk je hebt. Toen met de bagwan beweging keek iedereen er glimlachend en vertederend naar, het begin althans totdat het een oplichter bleek.

Maar dat is nu het vreemde, zo een vage oosterse mistyke beweging wordt over het algemeen geaccepteerd. Boedisme is ook zo iets, zoals sommigen daarover kunnen praten, met ontzag.

Goodnight
21-06-04, 14:44
Geplaatst door Joesoef
Je moest eens weten hoe gelijk je hebt. Toen met de bagwan beweging keek iedereen er glimlachend en vertederend naar, het begin althans totdat het een oplichter bleek. toen was het niet meer zo lief en vertederend meer?? :hihi:


Maar dat is nu het vreemde, zo een vage oosterse mistyke beweging wordt over het algemeen geaccepteerd. Boedisme is ook zo iets, zoals sommigen daarover kunnen praten, met ontzag.

Waar ik mij vaak over verbaas is dat velen het boedhisme als een vredelievende godsdienst zien.
En ik wil het niet gaan bekritiseren en weer een ellenlange discussie op gang brengen, maar ik vraag me wel af hoe mensen de Islam zo kunnen afkeuren omdat het vrouwonvriendelijk zou zijn en zo tegen het boedhisme op kunnen kijken terwijl bepaalde regels daarin gerust vrouwonvriendelijk genoemd kunnen worden.

Mark
21-06-04, 14:49
Van die mensen die innerlijke rust zoeken in India.....

stomme hippies :haha:

Goodnight
21-06-04, 14:50
Geplaatst door Mark
Van die mensen die innerlijke rust zoeken in India.....

stomme hippies :haha:

niet gaan generaliseren stomme atheist!! :fplet:

Mark
21-06-04, 14:54
Geplaatst door Goodnight
niet gaan generaliseren stomme atheist!! :fplet:

Altijd gelijk agressief die Amsterdammers :ego:

Goodnight
21-06-04, 14:55
Geplaatst door Mark
Altijd gelijk agresief die Amsterdammers :ego:

agressief..... :stomp: :duim:

Mark
21-06-04, 14:56
ik weet niet waar je het over hebt :zwaai:

Robbedoes
21-06-04, 15:26
Toen met de bagwan beweging keek iedereen er glimlachend en vertederend naar

Iedereen?? Er waren velen ZEER op tegen.

Zeer veel kritiek in de media.

observer
22-06-04, 14:52
Geplaatst door Bofko
:D . een moslim-toreador tijdens een stierengevecht.
No problem, kleedje wordt gewoon neergelegd tijdens gebedstijd. knieelen en met je achterwerk de lucht in gaan is niet slim met een stier in de buurt :D