PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander meest tolerante Europeaan



Mark
21-06-04, 13:21
Nederlander meest tolerante Europeaan

Uitgegeven: 21 juni 2004 14:02

HAARLEM - Nederlanders zijn de meest tolerante inwoners van Europa. Dat blijkt uit een enquête waarvan Reader's Digest de resultaten eind deze maand publiceert. Een op de vijf Europeanen beoordeelde de Nederlanders als het meest verdraagzame volk. De ondervraagden vinden Duitsers onfatsoenlijk, loven Britten om hun humor en Italianen om hun charmes.

Europeanen zijn dol op Italië en hebben een hekel aan Duitsland. Italianen werden gekozen als het leukste volk met de beste keuken. Nederlanders vallen in grote getale (47 procent) voor de charmes van de sexy Italianen, vrouwen in het bijzonder zijn enthousiast over de Italiaanse kookkunsten.

Een op vijf Europeanen en een op de drie Nederlanders kiest Duitsers als het minst leuke volk. Bijna de helft van de Nederlandse ondervraagden ergert zich aan het onbeschaamde gedrag en de slechte manieren van de oosterburen.

Zuiderburen

Als Nederlanders van nationaliteit mogen veranderen, kiezen de meeste ervoor om als Belg door het leven te gaan. Argumenten daarvoor zijn de taal, leefomgeving en leefstijl van de zuiderburen. Als Nederlanders voor de keuze worden gesteld, gaan ze het liefst in Spanje wonen.

Naar aanleiding van de uitbreiding van de Europese Unie (EU) vroeg Reader's Digest 4000 Europeanen in negentien landen om hun mening over de inwoners van andere lidstaten. In Nederland werden de inwoners van Alkmaar en Apeldoorn ondervraagd

Julien
21-06-04, 13:29
interessant onderzoek.. en wat ze over Italianen zeggen, klopt ook.. :stout:

Isaac
21-06-04, 13:34
Geplaatst door Julien
interessant onderzoek.. en wat ze over Italianen zeggen, klopt ook.. :stout:

Stond er nog iets in over arrogante Franse kwallen?

Reposent
21-06-04, 13:35
Geplaatst door Mark
Nederlander meest tolerante Europeaan

Uitgegeven: 21 juni 2004 14:02

HAARLEM - Zuiderburen

Als Nederlanders van nationaliteit mogen veranderen, kiezen de meeste ervoor om als Belg door het leven te gaan. Argumenten daarvoor zijn de taal, leefomgeving en leefstijl van de zuiderburen.

:haha:

U gotta be kidding me!

Mark
21-06-04, 13:38
Geplaatst door Reposent
:haha:

U gotta be kidding me!

Tolerante Nederlander die ik ben, zal ik deze opmerking door de vingers zien :ego:

Reposent
21-06-04, 13:42
Geplaatst door Mark
Tolerante Nederlander die ik ben, zal ik deze opmerking door de vingers zien :ego:

Maar ff serieus... Belg?

:haha:

Ben ik ff blij, dat ik 2 natonalitieten heb. Staat de ene me niet aan, reis ik 2700 km naar et zuiden.

Belg?

*proest*

Mark
21-06-04, 13:45
Geplaatst door Reposent
:haha:

Ben ik ff blij, dat ik 2 natonalitieten heb.

Zijn dat bijzondere tieten in rood-wit-blauw? :hihi:

Bofko
21-06-04, 13:46
Uit deze enquete blijkt dat Nederlanders wel toleranter zijn dan Turken.
En ik vermoed dat voor deze enquete Marokko blij mag zijn dat het niet in Europa ligt.

Julien
21-06-04, 13:51
Geplaatst door Isaac
Stond er nog iets in over arrogante Franse kwallen?

blijkbaar zijn de Fransen best geliefd, er wordt niks negatiefs over ons gezegd.

Bofko
21-06-04, 14:12
Geplaatst door Julien
blijkbaar zijn de Fransen best geliefd, er wordt niks negatiefs over ons gezegd.

Niet de moeite waard om iets negatiefs over te zeggen.... :slapen: :o

Reposent
21-06-04, 14:14
Geplaatst door Mark
Zijn dat bijzondere tieten in rood-wit-blauw? :hihi:

Als ik er 3 had wel.

Rood/groen it is.

:hihi:

Mark
21-06-04, 14:16
Geplaatst door Julien
blijkbaar zijn de Fransen best geliefd, er wordt niks negatiefs over ons gezegd.

Wij tolereren zelfs de Fransen :vreemd:

BiL@L
21-06-04, 15:48
Geplaatst door Mark
Tolerante Nederlander die ik ben, zal ik deze opmerking door de vingers zien :ego:

Are u kidding me?
:moe:

Mark
21-06-04, 15:50
Geplaatst door BiL@L
Are u kidding me?
:moe:

Zelfs de Saoudisch georienteerde Bilal wordt door mij getolereerd :wohaa:

S@deeQ.
21-06-04, 16:05
Geplaatst door Mark
Nederlander meest tolerante Europeaan



:giechel: :giechel:

Grap van de eeuw

waarschijnlijk hebben alleen maar "nederlandse allochtonen " deelgenomen aan dat onderzoek :nerveus:

:belgie:

barfly
21-06-04, 18:08
Geplaatst door S@deeQ.
waarschijnlijk hebben alleen maar "nederlandse allochtonen " deelgenomen aan dat onderzoek

Natuurlijk worden dit soort vragen alleen gesteld aan autochtonen wat dacht je dan? Dat we die vraag gingen stellen aan Marokkanen ofzo? :rolleyes:

Tomas
21-06-04, 18:31
Geplaatst door Mark
...een enquête waarvan Reader's Digest de resultaten eind deze maand publiceert.

Weer zo'n achterlijk buitenlands onderzoek.

Reposent
21-06-04, 18:41
Geplaatst door Tomas
Weer zo'n achterlijk buitenlands onderzoek.

Voor zover de tolerantie.

:p

S@deeQ.
21-06-04, 18:45
Geplaatst door barfly
Natuurlijk worden dit soort vragen alleen gesteld aan autochtonen wat dacht je dan? Dat we die vraag gingen stellen aan Marokkanen ofzo? :rolleyes:

:slapen: Het was een telefonische enquete denk ik :ergleuk:

S@deeQ.
21-06-04, 18:45
Geplaatst door Reposent
Voor zover de tolerantie.

:p

poezen niet meegeteld :fpuh:

Reposent
21-06-04, 18:50
Geplaatst door S@deeQ.
poezen niet meegeteld :fpuh:

Geiten wel?

;)

Isaac
21-06-04, 19:16
Geplaatst door barfly
Natuurlijk worden dit soort vragen alleen gesteld aan autochtonen wat dacht je dan? Dat we die vraag gingen stellen aan Marokkanen ofzo? :rolleyes:

Ze willen dan ook een objectief en eerlijk antwoord.

taouanza
21-06-04, 19:25
Ik vind dat de titel van deze artikel genoeg zegt



Europeanen denken nog altijd in clichés

AMSTERDAM, 21-06-2004 - Italianen zijn sexy, Nederlanders tolerant en Duitsers zijn niet leuk. Clichés blijken nog steeds het beeld dat Europeanen van elkaar hebben te bepalen. Uitgever Reader's Digest deed een onderzoek onder ongeveer 4000 Europeanen in negentien landen en 38 steden naar de vraag hoe Europeanen over elkaar denken.

Verrassend is dat Nederlanders het liefst Belg zouden willen zijn als ze een andere nationaliteit moesten kiezen, waarbij als motivatie wordt gegeven dat de taal en levensstijl vergelijkbaar zijn.

Nederlanders vinden Spanjaarden het leukste volk van het continent. Duitsers zijn het minst leuk van de Europese volkeren, en niet alleen volgens de Nederlanders. Van de Nederlanders gaf 33 procent aan de Oosterburen niet leuk te vinden, tegen 22 procent van de andere Europeanen.

Qua sex-appeal hebben de Italianen nog steeds een reputatie hoog te houden; met 34 procent van de stemmen zijn zij het meest aantrekkelijk. Belgen moeten wat aan hun imago werken; geen enkele van de ondervraagden vindt hen een sexy volkje.

Het zijn allemaal cliches Nederland is lang niet meer zo tolerant. Ze hebben zeker mensen gevraagd die denken:''Oh Parijs heerlijk tegenover de Eifeltoren een cafe au lait nemen met een krantje erbij, heerlijk."
Ja hoor,daar ga je echt voor naar Parijs om een krantje te lezen. Dat kan je echt nergens anders:rolleyes:

taouanza
21-06-04, 19:26
Geplaatst door Isaac
Ze willen dan ook een objectief en eerlijk antwoord.

Ben blij dat sommigen wel tegen kritiek kunnen.:rolleyes:

barfly
21-06-04, 19:34
Geplaatst door Isaac
Ze willen dan ook een objectief en eerlijk antwoord.

Neuh, Marokkanen zijn een beetje té eerlijk, en dat motten we niet hebben....

barfly
21-06-04, 19:35
Geplaatst door taouanza
Ben blij dat sommigen wel tegen kritiek kunnen.:rolleyes:

Maar dan heb je het niet over Nederlanders want uit ervaring weet ik dat die daar niet tegen kunnen.

Orakel
21-06-04, 20:06
Geplaatst door Mark
Nederlander meest tolerante Europeaan

Uitgegeven: 21 juni 2004 14:02

HAARLEM -

Een op vijf Europeanen en een op de drie Nederlanders kiest Duitsers als het minst leuke volk. Bijna de helft van de Nederlandse ondervraagden ergert zich aan het onbeschaamde gedrag en de slechte manieren van de oosterburen.


Je zou de ex-pats es moeten horen over Nederland als ze hier weer voet aan wal zetten.

:zegniets:

Dutchguy
21-06-04, 20:45
Geplaatst door Mark
Nederlander meest tolerante Europeaan



Heeeee tof!
Ik dacht al, wat voel ik toch steeds! :bril: :D

Tomas
21-06-04, 20:47
Geplaatst door Orakel
Je zou de ex-pats es moeten horen over Nederland als ze hier weer voet aan wal zetten.

:zegniets:

Ex-pats zijn wat mij betreft gewoon buitenlanders en moet je dus ook zo behandelen. Eigenschuld.

taouanza
21-06-04, 20:54
Geplaatst door barfly
Maar dan heb je het niet over Nederlanders want uit ervaring weet ik dat die daar niet tegen kunnen.

:jeweetog:

Orakel
21-06-04, 21:14
Geplaatst door Tomas
Ex-pats zijn wat mij betreft gewoon buitenlanders en moet je dus ook zo behandelen. Eigenschuld.

:hihi:

Nee echt, ze schijnen na 15 jaar hun eigen land niet weer te herkennen.
Zal er es wat over opzoeken.

Tomas
21-06-04, 21:17
Geplaatst door Orakel
:hihi:

Nee echt, ze schijnen na 15 jaar hun eigen land niet weer te herkennen.
Zal er es wat over opzoeken.

Doe geen moeite, ik ken ze. Mijn halve familie is zo. Ik ben de enige echte standvastige autochtoon.

Bofko
21-06-04, 22:01
Een van de grootste mythes die er bestaat is dat de Nederlander zo tolerant is. Deze mythe wordt nu langzaam doorgeprikt en heeft zolang bestaan omdat hij nooit werkelijk getoetst is geweest.
In feite kan dat bijna ook niet anders als je ook ziet hoe over-georganiseerd en aangeharkt Nederland is, daarbinnen is maar een vrij beperkt marge aan tolerabele zaken over.

Dese schijnbare tolerantie is in het verleden ook veelvuldig uitgesproken. Zo veelvuldig dat je een adder onder het gras vermoed.
Die is er ook, want het betrof een -not in my backyard- tolerantie.

Even voor de duidelijkheid : tolereren is niet hetzelfde als gedogen !

Orakel
21-06-04, 22:25
Geplaatst door Bofko

Even voor de duidelijkheid : tolereren is niet hetzelfde als gedogen !

:wink: Blijft een kutwoord though. Tolereren staat gelijk aan dulden.

Isaac
22-06-04, 00:16
Geplaatst door Bofko
Een van de grootste mythes die er bestaat is dat de Nederlander zo tolerant is. Deze mythe wordt nu langzaam doorgeprikt en heeft zolang bestaan omdat hij nooit werkelijk getoetst is geweest.
In feite kan dat bijna ook niet anders als je ook ziet hoe over-georganiseerd en aangeharkt Nederland is, daarbinnen is maar een vrij beperkt marge aan tolerabele zaken over.

Dese schijnbare tolerantie is in het verleden ook veelvuldig uitgesproken. Zo veelvuldig dat je een adder onder het gras vermoed.
Die is er ook, want het betrof een -not in my backyard- tolerantie.

Even voor de duidelijkheid : tolereren is niet hetzelfde als gedogen !

Dit vind ik toch iets te kort door de bocht. Je moet dit soort dingen wel altijd in de context zien. Als je het vergelijkt met andere landen, dan is er in Nederland weldegelijk altijd een zekere tolerantie geweest. Perfect is het nooit geweest, maar ik prefeer het nog altijd boven de ellende in de meeste andere landen.

KomMaar
22-06-04, 00:38
Nederlander meest tolerante Europeaan


Zeker grap van de eeuw :vreemd:

barfly
22-06-04, 11:43
Geplaatst door KomMaar
Zeker grap van de eeuw :vreemd:

Als je 't er niet mee eens bent dan donder je maar op je naar je eigen land! :mad: