PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen kijken Nederlandse TV ???



TonH
21-06-04, 16:45
Nieuwsprogramma's favoriet bij allochtonen
Door een onzer redacteuren

ROTTERDAM, 21 JUNI. Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen in Nederland kijken het liefst naar het NOS Journaal en Hart van Nederland. Ze kijken liever naar commerciële zenders dan naar publieke. Ook tv-zenders uit het land van herkomst worden relatief veel bekeken, vooral door oudere allochtonen.

Dit blijkt uit het MEP-onderzoek (Mediagedrag Etnische Publieksgroepen) dat eens in de drie jaar wordt uitgevoerd in opdracht van de Publieke Omroep, de Rijksvoorlichtingsdienst en de NPS. Het aandeel allochtonen in het reguliere kijk- en luisteronderzoek is te klein om daar conclusies aan te kunnen verbinden.

Na het Journaal en Hart van Nederland noemen alle onderzochte groepen minderheden het programma Spoorloos (KRO) als favoriet. Lingo (TROS) staat in de top-vijf bij Turken en Chinezen. Nova (VARA, NPS, VPRO) wordt genoemd door Marokkanen en Antillianen.

De commerciële zenders zijn populairder dan de publieke. Marokkanen kijken het liefst naar RTL4. Turken vinden zenders uit het land van herkomst het belangrijkst. Surinamers, Antillianen en Chinezen kijken het liefst naar SBS6. Ned. 3 wordt door geen enkele minderheid in de top-vijf gezet. Op dit net zendt de NPS uit, de omroep die als speciale taak heeft minderheden te bereiken.

Het MEP is met een vertraging van een jaar gepubliceerd. De opdrachtgevers hadden twijfels over de representativiteit van het onderzoeksmateriaal. Staatssecretaris Van der Laan eist dat de Publieke Omroep allochtonen bereikt.

NRC, 21 juni 2004

Links
• Onderzoek Mediagedrag Etnische Publieksgroepen http://pics.portal.omroep.nl/upnos/ZudylabHC_Mediagebruik_etnische_publieksgroepen_20 02.pdf

Past volgens mij niet in het beeld dat zo graag van die griezelige allochtonen wordt neergezet. :D

taouanza
22-06-04, 20:23
Geplaatst door TonH
Past volgens mij niet in het beeld dat zo graag van die griezelige allochtonen wordt neergezet. :D

Vandaar dat het hier verdacht stil is.

Isaac
22-06-04, 20:55
Geplaatst door taouanza
Vandaar dat het hier verdacht stil is.

Dat ze naar hart van Nederland kijken, dat vind ik pas griezelig. :melig2:

Joesoef
22-06-04, 21:42
Ben dit onderwerp een paar dagen geleden al tegen komen. Dacht ik.



maar de laatste tijd denk ik wel eens vaker wat ...........

barfly
22-06-04, 22:10
Er doen zelfs allochtonen mee met de Nederlandse TV :lole:

Okok Sesamstraat maartoch het begin is er :duim:

mark61
22-06-04, 23:31
Geplaatst door barfly
Er doen zelfs allochtonen mee met de Nederlandse TV :lole:

Okok Sesamstraat maartoch het begin is er :duim:

Ik weet niet wanneer jij bent begonnen Sesamstraat te kijken maar daar hebben ze al 20 jaar een alibiali. Op RTL doen ze gedomesticeerde negers.

mark61
22-06-04, 23:33
Geplaatst door Joesoef
maar de laatste tijd denk ik wel eens vaker wat ...........

Nou dan. Loosen up.