PDA

Bekijk Volledige Versie : Orale seks.

van Bommel
22-06-04, 16:26
Sommige vragen die mij gesteld worden zijn ook interessant voor andere mensen. Vandaar deze vraag plus antwoord op dit forum.

Vraag:

Wat is toegestaan op seksgebied in de islam? en wat zegt de islam over orale seks?

Antwoord:

Tussen een gehuwde man en vrouw is behalve anaal geslachtsverkeer alles toegstaan waar ze het samen over eens zijn.
Orogenitaal contact of seksueel oralisme
Het type seksuele activiteit waarbij de partners genot ervaren door middel van het stimuleren van elkaars geslachtsorganen met de mond, lippen of tong. Dit wordt in bijna geen enkele cultuur als afwijkend beschouwd ook niet in de moslimcultuur. Er bestaat geen enkele tekst die het verbiedt of afkeurt. Toch hebben moslimgeleerden gezegd dat geen van de partners de ander moet dwingen tot orale seks. Niet iedereen wordt opgewonden van de geur van elkaars lichaamsvochten. Ondanks het feit dat moslims vanuit de religie worden geboden hun geslachtsorganen zorgvuldig te reinigen, bestaat er vaak een natuurlijke of psychische afkeer van het in de mond nemen van geslachtsorganen, waarmee tenslotte afvalstoffen worden verwijderd. Dit kan zich uitbreiden tot afkeer van de hele persoon die dwingt tot orale seks. Ondanks de afwezigheid van een verbod worden moslims geadviseerd zorgvuldig met elkaar om te gaan op dit punt.

Abdulwahid van Bommel

Fykria
29-06-04, 14:47
Salaam Mr van den Bommel

Dank voor u antwoord en de mooie uitleg. Ik ben er nu vele wijzer van geworden.

IMANI5000
08-03-07, 21:52
Kijk, dat is een duidelijke antwoord:D:D:D:D:D

DieSter
16-03-07, 14:54
Wat een stomme vragen zeg, kunnen mensen niet eens de verantwoordelijkheid zelf nemen voor wat ze doen en niet doen in bed? als iemand Allah vreest in zijn doen en laten dan hoeft hij/zij niet Mr. Van Bommel te vragen "is mag of is mag niet"?

Want eerlijk, als Meneer Van Bommel nu fout zit en jullie gaan oraal sexen omdat hij zegt dat het "ok" is dan betekent het niet dat jullie kunnen zeggen: "wij volgden de geleerde slechts dus is de schuld bij hem", nee zo werkt dat niet. Dus vrees Allah en loop jullie wegen met hoop op Zijn Barmhartigheid.

Natuurlijk staat het niet als verboden in de koran, dus zal het wel toegestaan zijn he....maar ja, ga zelf lezen zou ik zeggen misschien dat we op een dag....laat maar.

orka-ogen
19-03-07, 13:15
salam

ik reageer op bovenstaand bericht van diester

iedereen kan wel op zoek gaan naar informatie door dat te lezen...
sommige bronnen zijn betrouwbaar andere weer niet...
sommige zijn moeilijk omschreven.....
het is toch geen probleem als je daar een geleerde over wilt praten...
ik bedoel daar mee dat die persoon het in mensentaal kan uitleggen...
van vragen te stellen ga je zker niet dommer worden hoor!!!!

daarbij, ik vind het een goeie vraag....

assarria
19-03-07, 21:34
ik vind persoonlijk iedereen doet wat hij wil met zijn sexleven als de partners daar met mekaar daar over eens zijn heeft da op zich geen probleem alhoewel voor sommige mensen is het taboe als ze horen over orale sex... :love2:

Mr Sabah
16-04-07, 15:35
ik zou zeggen, stel zoveel vragen je wilt , aan de moslimgeleerden,concrete vragen worden dan op die manier beantwoord, maar andere vragen niet. De geleerden zullen dan proberen die vragen te beantwoorden, met het risico dat elk geleerde je een ander antwoord geeft op u vraag. dus dan zit je weer
op het zelde punt , en weet je geen raad meer. tenslotte zul je, tja raad maar het vervolg he...
dus, moraal: stel geen domme, of rare vragen
alles staat in de koran, en via hadith kom je ook heel veel te weten.

amalle
25-04-07, 03:39
Geplaatst door Mr Sabah
ik zou zeggen, stel zoveel vragen je wilt , aan de moslimgeleerden,concrete vragen worden dan op die manier beantwoord, maar andere vragen niet. De geleerden zullen dan proberen die vragen te beantwoorden, met het risico dat elk geleerde je een ander antwoord geeft op u vraag. dus dan zit je weer
op het zelde punt , en weet je geen raad meer. tenslotte zul je, tja raad maar het vervolg he...
dus, moraal: stel geen domme, of rare vragen
alles staat in de koran, en via hadith kom je ook heel veel te weten. ja inderdaad alles staat in koran en hadith maar toch is er niets verkeerd met vragen te stellen.... niet iedeeen begrijpt de koran daarvoor zijn er geleerde... die nog proberen om het juiste buiten te brengen.. trouwens iedere vraag omtrent de islam is geen domme vraag
en als jij dat vind vind ik je zelf dom want als jij precies de koran en de hadith kent zou je op de eerste plaats nooit zo iets zeggen... ookal stel je een vraag aan een of andere geleerde ligt het inderdaad aan u om het ook zelf op te zoeken maar ik blijf er bij geen enkele vraag is een domme vraag

Mr Sabah
25-04-07, 15:48
beste amalle,
je moet mijn tekst beter lezen,en begrijpen ... 'domme vragen' daarmee bedoel ik vragen die een beetje buiten het lijntje lopen, vragen waar niet iedereen het mee eens is, vragen die een onzeker gevoel geven , en die inplaats van een antwoord , verwarring en zelfst vijandigheid teweegbrengen.
Ge hebt mensen die perfekt op de hoogte zijn, en toch de islam kapot willen maken, door de mensen op te stoken.
en hierbij geef ik DieSter volledig gelijk, : " het is niet omdat Mr VanBOmmel orale sex toelaat, dat jullie het met volle overtuiging gaan doen" , "de teksten van mr van bommel hebben een dubbele bodem"
168. O gij mensen, eet van hetgeen geoorloofd en goed is op aarde en treedt niet in de voetstappen van Satan; voorzeker, hij is voor u een openlijke vijand.
dus een heel klein beetje denken voor een vraag te stellen , is geboden
223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.
* beide verzen komen uit sourat Elbakara
wa assalaam ou alaykoum

ibnu
28-04-07, 18:05
Geplaatst door van Bommel
Tussen een gehuwde man en vrouw is behalve anaal geslachtsverkeer alles toegstaan ..

Weet iemand waar dat staat ? ben ik eigenlijk wel benieuwd naar (waar het staat dan ;) )

DieSter
28-04-07, 20:18
Geplaatst door ibnu
Weet iemand waar dat staat ? ben ik eigenlijk wel benieuwd naar (waar het staat dan ;) )

Waar het staat? wel, de tekenen kun je waarnemen...mischien wel in je moeder.

sjo
30-01-15, 16:47
De vraag is natuurlijk of de profeet de gewoonte had zijn harem oraal te beminnen. Zo ontstaat Soena. Tenslotte is de profeet het rolmodel en zijn dames ook een beetje. In elk geval de kleinste.

The_Grand_Wazoo
30-01-15, 17:30
En ding blijkt wel verplicht en voor het huwelijk bovendien: regelneuken.

michael2015
05-02-15, 09:07
duidelijk antwoord ! denk dat je voor veel mensen de vraag heb beantwoord.

Eric de Blois
23-05-15, 06:15
Sommige vragen die mij gesteld worden zijn ook interessant voor andere mensen. Vandaar deze vraag plus antwoord op dit forum.

Vraag:

Wat is toegestaan op seksgebied in de islam? en wat zegt de islam over orale seks?

Antwoord:

Tussen een gehuwde man en vrouw is behalve anaal geslachtsverkeer alles toegstaan waar ze het samen over eens zijn.
Orogenitaal contact of seksueel oralisme
Het type seksuele activiteit waarbij de partners genot ervaren door middel van het stimuleren van elkaars geslachtsorganen met de mond, lippen of tong. Dit wordt in bijna geen enkele cultuur als afwijkend beschouwd ook niet in de moslimcultuur. Er bestaat geen enkele tekst die het verbiedt of afkeurt. Toch hebben moslimgeleerden gezegd dat geen van de partners de ander moet dwingen tot orale seks. Niet iedereen wordt opgewonden van de geur van elkaars lichaamsvochten. Ondanks het feit dat moslims vanuit de religie worden geboden hun geslachtsorganen zorgvuldig te reinigen, bestaat er vaak een natuurlijke of psychische afkeer van het in de mond nemen van geslachtsorganen, waarmee tenslotte afvalstoffen worden verwijderd. Dit kan zich uitbreiden tot afkeer van de hele persoon die dwingt tot orale seks. Ondanks de afwezigheid van een verbod worden moslims geadviseerd zorgvuldig met elkaar om te gaan op dit punt.

Abdulwahid van Bommel

"Vraag: Wat is toegestaan op seksgebied in de islam? en wat zegt de islam over orale seks? "

"Antwoord: "Tussen een gehuwde man en vrouw is behalve anaal geslachtsverkeer alles toegstaan [...]"

Oh ja, omdat van Bommel het zegt...

Je stelt een vraag en zegt "wat zegt de islam over orale sex?"... Vervolgens kom je met een geheel eigen visie. Nergens wordt gerefereerd aan een bepaalde tekst uit de koran of hadith. Iedereen kan van alles en nog wat stellen, maar kom met bronnen. Jij bent geen woordvoerder van de islam, dus beperk je tot wat daarover geschreven staat. Punt.