PDA

Bekijk Volledige Versie : busongeluk



observer
22-06-04, 22:22
een marokaanse bus is bij poitiers verongelukt

11 doden meerdere gewonden


Bij een busongeluk dichtbij
het Franse Poitiers zijn elf doden en 7
gewonden gevallen.De Marokkaanse bus
vervoerde ongeveer 50 mensen.Verdere
gegevens zijn nog niet bekend.


POITIERS - Een busongeluk bij de Franse stad Poitiers heeft dinsdag minstens elf levens geëist. Zeven of acht anderen raakten ernstig gewond, zo maakten de lokale autoriteiten bekend.

Onduidelijk is vooralsnog wat het ongeval op autosnelweg 10 heeft veroorzaakt. De bus komt uit Noord-Afrika en zou voornamelijk Marokkanen vervoeren. De lokale politie kon nog niets zeggen over de identiteit en leeftijd van de slachtoffers.

.

Orakel
22-06-04, 22:32
Shit.

Voor hen die met de auto op vakantie gaan dit jaar:
houd er rekening mee dat via Antwerpen erg lastig is omdat ze daar de komende maanden aan de E19 werken.
Als je via Luik/Liege wilt gaan: op 3 julie begint daar ergens de Tour de France.
En dit jaar schijn je in/door Spanje één of ander veiligheids- of reddingsvest bij je te moeten hebben, want anders krijg je een boete.

taouanza
22-06-04, 23:01
Geplaatst door Orakel
Shit.

Voor hen die met de auto op vakantie gaan dit jaar:
houd er rekening mee dat via Antwerpen erg lastig is omdat ze daar de komende maanden aan de E19 werken.
Als je via Luik/Liege wilt gaan: op 3 julie begint daar ergens de Tour de France.
En dit jaar schijn je in/door Spanje één of ander veiligheids- of reddingsvest bij je te moeten hebben, want anders krijg je een boete.

Volgens mij kun je ze beter waarschuwen om er geen sport van te maken om zo snel mogelijk in Marokko te komen................

Bofko
22-06-04, 23:03
Geplaatst door taouanza
Volgens mij kun je ze beter waarschuwen om er geen sport van te maken om zo snel mogelijk in Marokko te komen................

Vliegtuig ?

taouanza
22-06-04, 23:04
Geplaatst door Bofko
Vliegtuig ?

Met de auto.:moe:

Orakel
22-06-04, 23:10
Geplaatst door taouanza
Volgens mij kun je ze beter waarschuwen om er geen sport van te maken om zo snel mogelijk in Marokko te komen................

:nerveus:

Heb er zelf een keer 26 uur over gedaan, dus hou me wijselijk stil.

mark61
22-06-04, 23:48
Geplaatst door Orakel
Shit.

Voor hen die met de auto op vakantie gaan dit jaar:
houd er rekening mee dat via Antwerpen erg lastig is omdat ze daar de komende maanden aan de E19 werken.
Als je via Luik/Liege wilt gaan: op 3 julie begint daar ergens de Tour de France.
En dit jaar schijn je in/door Spanje één of ander veiligheids- of reddingsvest bij je te moeten hebben, want anders krijg je een boete.

Ook daar wordt ergens aan de weg gemorreld. Ik stel de Linksrheinische Autobahn voor. :hihi: Heel apart. Ergens bij Baden-Baden de grens weer over geloof ik.

Verwachten ze overstromingen op de Meseta?

Ook werkzaamheden Ardennen
De werkzaamheden aan de ringweg vallen samen met de opknapbeurt van twee andere belangrijke vakantieroutes in België naar het zuiden: de E25 en E411 in de Ardennen.
Klik hier (http://www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/ANWB_verkeer/File_artikel_buitenland&rubriek=Verkeersinformatie_buitenland&cid=1077602066122) voor een overzicht van de werkzaamheden op de E25 en E411.

Pech in Italië of Spanje?
Neem waarschuwingshesje mee!
21-06-2004
In Italië moeten bestuurders en andere inzittenden die met pech langs de weg staan een waarschuwingshesje dragen. Dat geldt ook voor buitenlandse toeristen! Op het negeren van de regel staat een boete van 34 euro. In Spanje geldt dezelfde verplichting vanaf 23 juli.

http://www.anwb.nl/content/images/veiligheidsvest1,0.gif
Hesje bestellen? Klik hier! (http://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/reflectie-vest.nl.html)