PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams Blok baant zich definitief een weg naar de macht



Marsipulami
23-06-04, 09:52
Vlaams Blok vernieuwt zich in herfst


Het Vlaams Blok gaat zich in de herfst grondig vernieuwen om de kans op beleidsdeelname te vergroten.

De partijtop is het eens geraakt over de grote lijnen van de hervorming. Er komt een rechtstreekse verkiezing van de partijvoorzitter en de beginselverklaring van de partij wordt herschreven.

Ongeacht de beslissing van het hof van Cassatie over de veroordeling van de partij voor racisme gaat het Vlaams Blok zich vernieuwen. Dat gebeurt vlak voor of vlak na het arrest van Cassatie. Volgens voorzitter Frank Vanhecke heeft de vernieuwingsoperatie vooral tot doel de partij veilig te stellen voor verdere juridische vervolging.

De beginselverklaring wordt herschreven. De passage over het terugsturen van de meerderheid van de allochtonen naar het land van herkomst wordt geschrapt. De kans is groot dat er een nieuwe naam komt.

Simon
23-06-04, 10:01
Ik begreep dat men nu het cordon sanitaire wil opheffen. Het zal tijd worden.

Marsipulami
23-06-04, 10:04
Geplaatst door Simon
Ik begreep dat men nu het cordon sanitaire wil opheffen. Het zal tijd worden.

Als het Vlaams BLok zich met enige poeha zogezegd hervormt, dan geeft men de overige partijen een excuus om zonder al te veel gezichtsverlies het cordon naast zich neer te leggen.

Marsipulami
23-06-04, 10:25
Geplaatst door sjeng
waaromis die partij nou zo populair?
mars, jij bent een belg, vertel het mij eens?
is het de vlaamsnationalistische agenda of de houding t.o.v. allochtonen die het grootste debet is aan de populariteit van het blok? of d etegenstem?

scarry business hoor dat blok. Heb ooit een docu gezien over de jeugdkampen van het blok compleet met propaganda cursus en wehrmacht liederen die de grootsheid van het derde rijk moesten bijbrengen. ziekelijk dat men daarop stemt. Ik weet niet of ik voor het cordon sanitair ben of juist tegen? kan me voorstellen dat indien het blok gaat meeregeren zij ten onder gaan als ze falen.
wat denk jij?

De beeldvorming over het VB in Nederland is helemaal fout. Het is gewoon een rechts conservatieve partij. Er is niets in het VB discours dat ook niet in Nederland wordt bepleit door politici.

Marsipulami
23-06-04, 10:38
Geplaatst door sjeng
helemaal leuk vond ik de vlaams blok leden die mooie liedjes zongen over hoe vlaanderen onderdeel van nederland moest worden. alsof iemand hier daarop zit te wachten.


Zo zie je maar wat een fout beeld men in Nederland heeft van het VB. Als het VB zou verkondigen dat Vlaanderen een deel van Nederland moest worden, dan hielden ze geen half procent van hun stemmen over.

Marsipulami
23-06-04, 10:57
Geplaatst door sjeng
maar waarom zingt HUN achterban dan dat soort liedjes op de manifestaties van het blok??? kijk trouwens eens op stromfront.org afdeling nederland en vlaanderen. daar zitten toch behoorlijk wat skins die in het blok hun heilland zien. Niet echt een achterban waar een nederlandse partij zich op kan beroepen. Heel mischien nieuw rechts maar die zijn door hun anti-anti-semitsche positie een beetje in onvrede gekomen bij de skins.

Stormfront heeft niets te maken met VB. Dat er fascisten zijn die stemmen voor het Vlaams Blok ligt niet noodzakelijk aan hun programma. Mark Dutroux zal ook wel ooit voor één of andere politieke partij gestemd hebben (zeker niet VB want dat hebben ze niet in Wallonië), maar ligt dat aan het programma van die partij dat zo'n eikel voor hen gestemd heeft.

mark61
23-06-04, 12:39
Geplaatst door Marsipulami
Stormfront heeft niets te maken met VB. Dat er fascisten zijn die stemmen voor het Vlaams Blok ligt niet noodzakelijk aan hun programma. Mark Dutroux zal ook wel ooit voor één of andere politieke partij gestemd hebben (zeker niet VB want dat hebben ze niet in Wallonië), maar ligt dat aan het programma van die partij dat zo'n eikel voor hen gestemd heeft.

In Wallonië hebben ze het FN. En er is geen partij in NL die allochtonen terug wil sturen naar het 'land van herkomst'. Je vergelijking met MD gaat volledig mank.

FN:

Il est impératif de protéger notre peuple du risque que constitue l'islam conquérant. Il ne faut pas se leurrer : pour tout bon musulman, chaque mosquée est une terre d'Islam. Le FN entend soumettre à la loi belge les mosquées installées sur notre territoire.

http://www.frontnational.be/Documents/Programme/Programme.doc