PDA

Bekijk Volledige Versie : Bidden

Meschianza
23-06-04, 11:10
((Wieieieie, ik zie opeens dat ik dit bericht in het verkeerde forum geplaatst hebt!! Sorry voor de overlast!!ik snap het nog niet zo goed...misschien kan het verplaatst worden? Biddenheeft niet zoveel met seksualiteit te maken :argwaan: :vreemd: *shamed* ))

En hallo.

Ik heb me vanwege een vraag waar ik al eentijdje over nadenk, aangemeld hier, omdat ik verwacht hier een antwoord tekrijgen.

Het zit zo....ik help mee met een kinderclub in Rotterdam. Daar mogen alle kinderen iedere woensdagmiddag langskomen omleuke dingen te doen, spelletjes, knutselen ect. We hebben ongeveer 30 kinderen per keer en het is echt gaaf om er te werken. Omdat het uitgaat vaneen kerk, bidden we van te voren tot God voor een leuke middag, dat de kinderen plezier hebben en dat er geen vervelende dingen gebeuren.
Ongeveer een kwart van de kids is moslims. Zij mogen (blijkbaar) niet meebidden. Dat vinden wij niet erg, dus vragen wij dat ze wel stil zijn, ze mogen eventueel ook ffjes weggaan.

Maar mijn vraag is, waarom mogen moslimkinderen niet meebidden?Ligt dat aan onze wijze van bidden die anders is? Of mogen de kinderen niet alleen bidden?

Wat betekend bidden dan precies voor moslims?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dan kan ik de kinderen misschien ook beter begrijpen en ze beter begeleiden want ik merk dat sommige moslimkinderen die voor het eerst komen in de war raken en niet weten of ze weg moeten gaan of wat.

Groetjs! :strik:

MocroLady189
23-06-04, 11:36
he volgens mij heb je verkeerd getypt want moslim kinderen mogen juist wel bidden ik bedoel iedereen mag bidden dat vindt ALLAH juist goed dus ik begrijp je niet helemaal als je wat duidelijker bent kan ik je helpen maybe :wink: :knipoog: :)

Meschianza
24-06-04, 08:59
Geplaatst door MocroLady189
he volgens mij heb je verkeerd getypt want moslim kinderen mogen juist wel bidden ik bedoel iedereen mag bidden dat vindt ALLAH juist goed dus ik begrijp je niet helemaal als je wat duidelijker bent kan ik je helpen maybe :wink: :knipoog: :)

Dat is alvast 1 vraag beantwoord. Ik dacht, misschien mogen kinderen niet zonder ouders bidden ofzo, of alleen op bepaalde tijden. Thanks!

Maar ik vraag me af waarom de kinderen niet met ons meebidden. Wij vermoeden dat het komt omdat wij misschien anders bidden of omdat we christelijk zijn.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kinderen bij ons komen en dat ze zien dat het anders is dan ze gewend zijn en bang zijn dat ze niet mee mogen doen, terwijl het van hun ouders opzich wel zou mogen. In dat geval kunnen we misschien een keertje met de ouders overleggen zodat de ouders met de kinderen kunnen praten.

Het gebeurd alleen bij de opening van de club dus verder is het knots-gezellig maar soms zie ik wel eens de reactie van nieuwe moslimkinderen, ze kijken wat de andere doen en dan naar ons, een beetje in de war, en een enkele keer hebben we meegemaakt dat ze wegliepen en na het gebed terug kwamen.
Ik zou ze graag willen helpen of geruststellen maar het is moeilijk om met kleintjes te praten over dergelijke dingen. EN misschien zit er wel een reden achter die wij niet weten.

wadji--ino
24-06-04, 13:04
salaam..waar gaan jullie dan bidden?in een kamer of in de kerk!!en hangen er kruizen met jezus erop en zo..?en wat word er gezegd?als er gewoon iets verzonnen word van; ooh god, geef ons een goede middag.. dan denk ik dat het niet zo erg is,maar als er van alles hangt en er worden teksten uit de bijbel gelezen?? dan denk ik dat er weinig ouders dit goedkeuren! wat je ook kunt doen; eerst bidden en daarna met zn allen woedoe doen of twada,en dan op zn islams bidden :)

ElfjeGlamdring
24-06-04, 13:07
:ninja2:

maroclady06
24-06-04, 13:29
ik heb van mijn ouders van af me 14 al mee gehad dat ik moest gaan bidden ik moest het niet maar zez eiden altijd dat het voor me eigen best wil is. ik bid met de ramadan altijd en ik doe het bijna ook op de tijd stip maar als ik aan een jaar gelden denk dan heb ik een zwart hart gehad ik bidde allen met de ramadan en dan niet met de vakanties bidde ik niet want ik zei ik ehb vakantie dus ik hoef niks te doen.
maar sinds ik nu 16 ben en altijd elke dag bid voel ik me sterker en dat ik de hele wereld aan kan ik heb nu zo van mensen die niet bidden ga ik niet mee om die kunnen je alleen op het slechte pad zetten
mensen als jullie niet bidden ik geef een tip beegin er mee bidden kan je leven later redden om naar zenet te gaan
ik wens iedereen veel suc6

Cindarella
24-06-04, 14:14
Geplaatst door maroclady06
ik heb van mijn ouders van af me 14 al mee gehad dat ik moest gaan bidden ik moest het niet maar zez eiden altijd dat het voor me eigen best wil is. ik bid met de ramadan altijd en ik doe het bijna ook op de tijd stip maar als ik aan een jaar gelden denk dan heb ik een zwart hart gehad ik bidde allen met de ramadan en dan niet met de vakanties bidde ik niet want ik zei ik ehb vakantie dus ik hoef niks te doen.
maar sinds ik nu 16 ben en altijd elke dag bid voel ik me sterker en dat ik de hele wereld aan kan ik heb nu zo van mensen die niet bidden ga ik niet mee om die kunnen je alleen op het slechte pad zetten
mensen als jullie niet bidden ik geef een tip beegin er mee bidden kan je leven later redden om naar zenet te gaan
ik wens iedereen veel suc6

Goed gezegd meid! Ik herken me zelf er ook echt in. Pas later weet je wat je mist.
Moge Allah swt onze imaan versterken inshAllah...Amien

wadji--ino
24-06-04, 23:03
[QUOTE]Geplaatst door Meschianza
[B]

Maar ik vraag me af waarom de kinderen niet met ons meebidden. Wij vermoeden dat het komt omdat wij misschien anders bidden of omdat we christelijk zijn.
ik denk dat 2de! dat past toch niet..marokkaanse kinderen die op zn christelijk gaan bidden???we zijn moslims wij mogen niet mee doen met de christenen,hari krishna,boeda,tora noem maar op..we mogen hun boeken wel lezen,maar hun gebedjes verrichten denk ik niet.

miss_dolce
25-06-04, 09:29
Hai!!
Moslims en Christenen hebben veel overeenkomsten maar ook veel verschillen. We geloven allemaal in 1 God.
Iedereen heeft verschillende normen en waarden. Ik denk dat de kinderen misschien bang worden om in een andere omgeving te bidden dan een Moskee. Een moskee is veel vertrouwder voor hen (of thuis.)
Ik persoonlijk als een moslim zou het ook raar vinden om in een kerk te moeten bidden. Niet dat ik iets tegen de kerk heb. Ik respecteer alle geloven. Want ik ben niet diegene die mag oordelen!
Moslims zullen altijd moslims blijven en Christenen zullen altijd christenen blijven.
Ik vind dit best wel moeilijk om uit te leggen ik hoop dat je iets aan dit hebt.