PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabieren helpen mee aan de bouw van de muur tussen de Israëliërs en Palestijnen



Pytaghoras
23-06-04, 17:12
Egypte is het land dat cement verkoopt aan Israel waarmee de muur wordt gebouwd.

De rest kan je lezen op aljazeera.net als je Arabisch kan lezen:http://www.aljazeera.net/news/arabic/2004/6/6-23-9.htm

http://home.wanadoo.nl/politiekeprentenvantom/prenten/actueel_maart_04/muur_israel_palestina2_230204.gif

Pytaghoras
23-06-04, 18:25
Ik dacht dat de arabieren onder ons zullen reageren. Of kunnen degenen die zich arabier noemen de arabische taal niet lezen?

taouanza
23-06-04, 18:35
Geplaatst door Pytaghoras
Ik dacht dat de arabieren onder ons zullen reageren. Of kunnen degenen die zich arabier noemen de arabische taal niet lezen?

Ik ben geen Arabier maar vind het typisch.:moe:
Hoe ging dat ook al weer? Atafa9oe el3arboe..(mijn spelling in het Arabisch is waardeloos)

TheoF
23-06-04, 18:37
Geplaatst door Pytaghoras
Egypte is het land dat cement verkoopt aan Israel waarmee de muur wordt gebouwd

Dan doen ze geen geweldige zaken, ze hadden beter het geavanceerde electronische hekwerk kunnen leveren, want slechts 5% van de veiligheidsbarrière bestaat uit een betonnen muur.

mark61
23-06-04, 18:38
Waarom staat dat niet op de Engelstalige site? Terwijl er wel een uitgebreid artikel staat over een evt. Egyptische 'veiligheidsrol' in Gaza?
Tenminste, de zoekfunctie doet het niet, maar ik denk dat het niet te vinden is.

Pytaghoras
23-06-04, 18:38
Geplaatst door taouanza
Ik ben geen Arabier maar vind het typisch.:moe:
Hoe ging dat ook al weer? Atafa9oe el3arboe..(mijn spelling in het Arabisch is waardeloos)

Itafaka al3arabo 3ala an la yatafikoe.

taouanza
23-06-04, 18:49
Geplaatst door Pytaghoras
Itafaka al3arabo 3ala an la yatafikoe.

Geen Itafaka al3arabo an la yatafikoe?

TheoF
23-06-04, 18:50
Geplaatst door mark61
Waarom staat dat niet op de Engelstalige site? Terwijl er wel een uitgebreid artikel staat over een evt. Egyptische 'veiligheidsrol' in Gaza?
Tenminste, de zoekfunctie doet het niet, maar ik denk dat het niet te vinden is.

Waarschijnlijk omdat "ze" zich ervoor schamen dat een Arabisch land aan de afscheiding meewerkt. De Arabische wereld schildert het nl. graag af als een "apartheidsmuur" die de Palestijnen onderdrukt. Ze hangen ook liever niet aan de grote klok hoe Jordanië en Egypte tot 1967 de Palestijnen hebben behandeld, hoe de Arabische wereld tot nu toe de Palestijnse vluchtelingen behandeld, laat creperen, discrimineert. Hoe de Arabische wereld zelf in 1948 de Palestijnen (die toen nog gewoon Arabier waren, pas na 1967 hebben ze ineens de Palestijnse nationaliteit uitgevonden) maande het gebied te verlaten om de weg vrij te maken voor de Arabische legers die de Joden wel even de zee in zouden drijven. En hoe ze, door deze misrekening zelf grotendeels verantwoordelijk zijn voor de honderdduizenden vluchtelingen.

Nee, de Arabische pers-censuur is bekend.

Pytaghoras
23-06-04, 18:55
Geplaatst door Veerapen

Hoeveel oude vrouwtjes zijn de afgelopen week beroofd?

Ik weet alleen hoeveel oude vrouwtjes ik beroofd heb. Ik moet je eerlijk zeggen dat het niet veel zijn en dat komt door het weer. Die oude vrouwtjes kunnen niet tegen een hete zomer. Vandaar dat ze thuis blijven met genot van airco.