PDA

Bekijk Volledige Versie : Erop losne*ken en daarna je ongewenste kind doden mag blijkbaar



nl-x
23-06-04, 17:45
Jaar voorwaardelijk geëist voor doden baby

Uitgegeven: 23 juni 2004 18:23

BREDA - De 24-jarige M. B. uit Breda heeft woensdag voor de rechtbank in die stad een jaar voorwaardelijke gevangenistraf tegen zich horen eisen wegens het doden van haar pasgeboren baby. Het Openbaar Ministerie stelde als bijzondere voorwaarde dat B. zich laat behandelen tijdens een begeleid-wonen-project.

De Marokkaanse vrouw raakte vorig jaar ongewenst zwanger tijdens een korte relatie. Omdat ze drie jaar geleden door haar familie werd verstoten vanwege de geboorte van haar dochterje uit een eerdere relatie, hield ze de nieuwe zwangerschap zolang mogelijk geheim.

"Ik wilde niet weer de confrontatie aangaan met mijn familie, ik was bang", aldus de vrouw tegenover de rechtbank. "In onze cultuur is het een schande als je ongehuwd een kind krijgt. Eind vorig jaar wilde ik daarom ook opnieuw beginnen. In Hengelo had ik een huis gevonden, maar toen gebeurde het. Op een avond ben ik in bad gaan zitten terwijl mijn dochterje sliep. Ik kreeg pijn in mijn buik en raakte in paniek."

Bevalling

Tijdens de bevalling zou B. onwel zijn geworden. Het jongetje overleed volgens het medisch rapport door bloedverlies en door inname van water. Na drie dagen deed de moeder het lijkje in een tas, waarna ze de trein pakte naar familieleden in Breda. Daar aangekomen verstopte ze het stoffelijk overschot van het kind in een schuur.

De politie vond het slachtoffertje na een anoniem telefoontje. "Er is geen sprake geweest van opzet", zei officier van justitie D. Jeras. "Ze was in paniek door de onverwachte bevalling. Wel verwijt ik haar dat ze nalatig heeft gehandeld. Ze heeft geen hulp gezocht, daarom is het kind wel door haar schuld overleden."

Volgens het psychiatrisch rapport is B. sterk verminderd toerekeningsvatbaar. Door de druk van buitenaf en omdat ze moeilijk met problemen overweg kan, zou zij in een schemertoestand hebben gehandeld.

Uitspraak 7 juli.

Mark
23-06-04, 17:47
goeie titel nl-x

mark61
23-06-04, 18:11
Geplaatst door Mark
goeie titel nl-x

Ja fantastisch.

Zou het kunnen zijn dat de werkelijkheid wat weerbarstiger is dan de de theorie? En dat het daarom wel handig is je in voorbehoedsmiddelen te verdiepen? Voordat het een drama wordt?

Dat is de hypocrisie. Eerst alles verbieden, en als het dan natuurlijk toch gebeurt is iedereen reddeloos, redeloos en radeloos. Fan-tas-tisch. Waarom gebruiken die lui geen condooms en pillen?

Joesoef
23-06-04, 18:25
Er zijn betere manieren om je verontwaardiging te uiten nl-x.

nl-x
23-06-04, 18:30
Geplaatst door mark61
Ja fantastisch.

Zou het kunnen zijn dat de werkelijkheid wat weerbarstiger is dan de de theorie? En dat het daarom wel handig is je in voorbehoedsmiddelen te verdiepen? Voordat het een drama wordt?

Dat is de hypocrisie. Eerst alles verbieden, en als het dan natuurlijk toch gebeurt is iedereen reddeloos, redeloos en radeloos. Fan-tas-tisch. Waarom gebruiken die lui geen condooms en pillen?

Dat slaat nergens op... Als je stiekum met iemand in bed kan duiken, kan je ook wel stiekum een condoom kopen bij de Etos en die stiekum omdoen.

Joesoef
23-06-04, 18:37
Geplaatst door nl-x
Dat slaat nergens op... Als je stiekum met iemand in bed kan duiken, kan je ook wel stiekum een condoom kopen bij de Etos en die stiekum omdoen.

Waarom zouden ze het stiekem doen?

Mark
23-06-04, 18:37
Als ze de bak niet indraait zullen haar broers, neven en vader haar vast op gepaste wijze straffen.

mark61
23-06-04, 18:40
Geplaatst door nl-x
Dat slaat nergens op... Als je stiekum met iemand in bed kan duiken, kan je ook wel stiekum een condoom kopen bij de Etos en die stiekum omdoen.

Niet als je op dat gebied volledig onkundig bent en niet-voorgelicht en onvoorbereid in bed belandt. Het domme is dat iedereen wel weet hoe dat moet, vrijen, maar helaas niet hoe je kinderen moet voorkomen. Ik begrijp het wel en begrijp het niet.

nl-x
23-06-04, 18:49
Probleem was uiteraard al opgelost geweest door de benen gekruisd te houden.

Dat je dat niet doet is nog te begrijpen. Maar dat je dan geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en zwanger raakt is dom. De informatievoorziening daaromtrent in Nederland is trouwens lang niet zo slecht. (Of moet ik geloven dat mevrouw nooit naar school is gegaan hier?)

En dat je daarna NOGMAALS zwanger raakt en je kind pasgeboren de dood instuurt is ONVERGEVELIJK. Geen verzachtende omstandigheid als je het mij vraagt, dat onwetendheid.

nl-x
23-06-04, 18:51
Geplaatst door Mark
Als ze de bak niet indraait zullen haar broers, neven en vader haar vast op gepaste wijze straffen.
Dat slaat nergens op. Dit is de 2de keer dat het r gebeurt. Haar broers, neven en vader hadden haar daarop afgeschreven en verstoten. Ik durf te wedden dat dat niet is wat jij bedoelde met 'gepaste wijze'.

mark61
23-06-04, 19:03
Geplaatst door Mark
Als ze de bak niet indraait zullen haar broers, neven en vader haar vast op gepaste wijze straffen.

Ik geloof dat Marokkanen in dit verband zelden tot nooit gewelddadig worden. Dit itt Turken/Koerden.

TonH
23-06-04, 19:04
Vind het gewoon heel erg treurig. De paniek en schuld... :droef:

Ik heb zo'n buurvrouw gehad. Werd ook op heel jonge leeftijd binnen no-time 2 x zwanger en liet het weghalen. Op mijn vraag waarom ze geen voorzorgen nam was haar ontnuchterende antwoord: "Het is zo lekker en spannend..."
De derde heeft ze gehouden, maar daarna verdween ze in de bak omdat ze iemand neerstak die haar zusje scheef had aangekeken.

Ik bedoel maar: niet ieders ratio is hetzelfde.

BTW waarom staat erbij dat ze Marokkaanse is? Mijn buurvrouw was dat niet. :confused:

Mark
23-06-04, 19:05
Geplaatst door nl-x
Dat slaat nergens op. Dit is de 2de keer dat het r gebeurt. Haar broers, neven en vader hadden haar daarop afgeschreven en verstoten. Ik durf te wedden dat dat niet is wat jij bedoelde met 'gepaste wijze'.

dit is al de tweede keer dat ze een dochtertje laat sterven? ik neem mijn woorden terug.

Joesoef
23-06-04, 19:08
Geplaatst door nl-x
Probleem was uiteraard al opgelost geweest door de benen gekruisd te houden.



Die vrouw is niet zwanger geworden door de lucht of zo, er zijn dus twee schuldig. Als het niet stiemen had hoeven te gebeuren had dit waarschijnlijk ook nooit plaatsgevonden.

nl-x
23-06-04, 20:33
Geplaatst door Mark
dit is al de tweede keer dat ze een dochtertje laat sterven? ik neem mijn woorden terug.
2de keer dat ze ongewenst zwanger werd. :moe:

nl-x
23-06-04, 20:34
Geplaatst door Joesoef
Als het niet stiemen had hoeven te gebeuren had dit waarschijnlijk ook nooit plaatsgevonden.
Dus wat wil je zeggen? Is het nu 'onze' schuld ofzo? Moeten we nu sex voor het huwelijk met open armen verwelkomen omdat anders mensen zoals zij dit soort dingen gaan doen?

Joesoef
23-06-04, 20:41
Geplaatst door nl-x
Dus wat wil je zeggen? Is het nu 'onze' schuld ofzo? Moeten we nu sex voor het huwelijk met open armen verwelkomen omdat anders mensen zoals zij dit soort dingen gaan doen?

Ophouden met wijzen, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen keuze. Sex voor het huwelijk of zonder staat niet gelijk aan perversiteit. het oordeel daarover is niet aan mij, nog dat van een ander. Dat iemand zijn ideen er over heeft is zijn zaak maar dient dat voor zich te houden.

ZbaqZbaq
23-06-04, 20:57
Ik geloof geen barst van die verzachtende omstandigheden. Haar familie had haar toch al verstoten. Dat ze geen zin had in nog meer roddels is geen reden om haar kind te laten sterven.

Ik had in dit geval liever gezien dat haar familie de eerste keer al in "Turkse stijl" had gereageerd. Dat zou het leven van een onschuldig kind gespaard hebben.

Rabi'ah.
23-06-04, 21:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik geloof geen barst van die verzachtende omstandigheden. Haar familie had haar toch al verstoten. Dat ze geen zin had in nog meer roddels is geen reden om haar kind te laten sterven.

En ik geloof er geen barst van dat een moeder haar eigen kind doodt alleen maar uit angst voor eventuele roddels.
Mijns inziens is er wel wat meer voor nodig voordat iemand tot zo'n daad komt.


Geplaatst door ZbaqZbaq

Ik had in dit geval liever gezien dat haar familie de eerste keer al in "Turkse stijl" had gereageerd. Dat zou het leven van een onschuldig kind gespaard hebben.

Wat mij betreft is een mentaliteitsverandering onder bepaalde Marokkanen, die denken maar het recht te hebben om mensen te be- en veroordelen en hen het leven zuur te maken vanwege een al dan niet begane misstap, een betere preventieve maatregel tegen dit soort excessen dan eerwraak.
Het ene kwaad lokt helaas het andere kwaad uit. :aanwal: :(

Groetjes,

Rabiah.

taouanza
23-06-04, 23:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik geloof geen barst van die verzachtende omstandigheden. Haar familie had haar toch al verstoten. Dat ze geen zin had in nog meer roddels is geen reden om haar kind te laten sterven.

Ik had in dit geval liever gezien dat haar familie de eerste keer al in "Turkse stijl" had gereageerd. Dat zou het leven van een onschuldig kind gespaard hebben.

:verward:

barneveld
23-06-04, 23:12
Geplaatst door taouanza
:verward:


wil jij ook

Rabi'ah.
24-06-04, 13:20
Geplaatst door barneveld
wil jij ook

:rolleyes:

rafiq
24-06-04, 17:05
Wat kraamt die nl-x onzin uit!

D'r zal echt wel meer spelen dan een krantenberichtje of een uitzending van omroep Brabant(was gisteren op t.v.).

Dit is gewoon diep triest. Maar de reactie van nl-x had hij beter voor zich kunnen houden.

nl-x
24-06-04, 17:12
Geplaatst door rafiq
Wat kraamt die nl-x onzin uit!

D'r zal echt wel meer spelen dan een krantenberichtje of een uitzending van omroep Brabant(was gisteren op t.v.).

Dit is gewoon diep triest. Maar de reactie van nl-x had hij beter voor zich kunnen houden.
Zoals wat dan ?

rafiq
24-06-04, 17:27
Zoals;


Probleem was uiteraard al opgelost geweest door de benen gekruisd te houden.

Of meer communicatie thuis...hoe ver wil je het door trekken?




Dit is de 2de keer dat het r gebeurt. Haar broers, neven en vader hadden haar daarop afgeschreven en verstoten

Geef je die broers,neven en vader gelijk? Rehabilitatie van de familie?



Moeten we nu sex voor het huwelijk met open armen verwelkomen omdat anders mensen zoals zij dit soort dingen gaan doen?

Wie is we?

Mensen doen dit soort dingen ook in een huwelijk. Helaas

nl-x
24-06-04, 17:50
Geplaatst door rafiq
D'r zal echt wel meer spelen dan een krantenberichtje of een uitzending van omroep Brabant(was gisteren op t.v.).
ZOALS WAT DAN ?!

Joesoef
24-06-04, 18:39
Geplaatst door nl-x
ZOALS WAT DAN ?!


Er zijn soms momenten dat het beter is om even te zwijgen.


Het ging al verkeert bij de titel van het topic.

Rabi'ah.
25-06-04, 13:31
Geplaatst door rafiq
Zoals;



Of meer communicatie thuis...hoe ver wil je het door trekken?





Geef je die broers,neven en vader gelijk? Rehabilitatie van de familie?




Wie is we?

Mensen doen dit soort dingen ook in een huwelijk. Helaas

Helemaal mee eens, Rafiq.

Joesoef
25-06-04, 13:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Helemaal mee eens, Rafiq.


Ik geloof dat NL-X hem ook begint te snappen en dat hij nu zn trotse mond dicht houd :hihi:

vlegeltje
25-06-04, 14:19
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik had in dit geval liever gezien dat haar familie de eerste keer al in "Turkse stijl" had gereageerd. Dat zou het leven van een onschuldig kind gespaard hebben.

En dan zou die arme jongen die door deze wellustige slet is gedwongen om haar zwanger te maken niet met zulke schuldgevoelens rondlopen.

Wat een verachtelijke reactie van jou ZZ...

nl-x
25-06-04, 14:40
Geplaatst door Joesoef
Ik geloof dat NL-X hem ook begint te snappen en dat hij nu zn trotse mond dicht houd :hihi:
Nee hoor... Ik wacht gewoon nog op antwoord...


Geplaatst door rafiq
D'r zal echt wel meer spelen dan een krantenberichtje of een uitzending van omroep Brabant(was gisteren op t.v.).
ZOALS WAT DAN ?!

Tomas
25-06-04, 14:42
Nl-X: :duim:

Ze onderschatten je intellect allemaal!

Joesoef
25-06-04, 14:47
Geplaatst door nl-x
Nee hoor... Ik wacht gewoon nog op antwoord...


Daar lees je bewust overheen.

vlegeltje
25-06-04, 14:51
Geplaatst door Joesoef
Daar lees je bewust overheen.

En hij zegt geen woord over de jongen die haar zwanger heeft gemaakt.

Joesoef
25-06-04, 14:54
Geplaatst door vlegeltje
En hij zegt geen woord over de jongen die haar zwanger heeft gemaakt. :zegniets:

nl-x
25-06-04, 15:03
Geplaatst door vlegeltje
En hij zegt geen woord over de jongen die haar zwanger heeft gemaakt.
Ik zie niet in hoe het zijn schuld kan zijn dat zij die baby doodt.

vlegeltje
25-06-04, 15:14
Geplaatst door nl-x
Ik zie niet in hoe het zijn schuld kan zijn dat zij die baby doodt.

:moe:

Tomas
25-06-04, 15:19
Geplaatst door nl-x
Ik zie niet in hoe het zijn schuld kan zijn dat zij die baby doodt.

Nou, misschien was het wel een kaaskop....? En dan?

nl-x
25-06-04, 15:28
Geplaatst door vlegeltje
:moe:
Ja, inderdaad... :moe: ja...

Jullie schijnen hier graag de schuld van de man, de schuld van de familie, de schuld van een zgn. tekort aan seksuele voorlichting, de schuld van hoe sommige Marokkaanse mannen vrouwen mishandelen te willen verwarren met de schuld dat die mevrouw draagt aan het doden van haar kind. Al die andere schulden kunnen wel of niet bestaan. Maar daar gaat het op dit moment niet om. Het is uiteraard slecht als je als man een vrouw zwanger maakt, en dr dan hollend vandoor gaat... Maar dat praat dit gebeuren gewoon niet goed of minder kwaad.

Als alleenstaande op jezelf wonende vrouw die door de familie verstoten is kan je best in alle anoniemiteit kraamzorg/hulp en een begeleide bevalling krijgen. En helemaal aan het begin van het verhaal kon de mevrouw ook in alle anoniemiteit een abortus aangaan.

Al dit (deze discussie) heeft een heleboel te maken met de betuttelende behandeling die allochtone vrouwen nu ineens krijgen deze tijd. Dat vrouwen die ongewenst zwanger raken door hun familie worden verstoten gebeurt vaker. Ook in autochtoon Nederlandse gezinnen. Dat maakt haar verhaal niet minder erg. (Ander verhaal zou het geweest zijn als er fysiek geweld bij kwam kijken ofzo, wat hier niet het geval is.)

Lees het artiekel eens opnieuw en vervang Marokkaanse eens met Nederlandse, en laat me eens weten of je nog steeds zoveel sympatie voor die mevrouw kan opbrengen.

Tomas
25-06-04, 16:15
Geplaatst door nl-x

Lees het artiekel eens opnieuw en vervang Marokkaanse eens met Nederlandse, en laat me eens weten of je nog steeds zoveel sympatie voor die mevrouw kan opbrengen.

Volgens mij heb je nou iedereen stil nl-x. t' is gewoon een kelderslet.

vlegeltje
25-06-04, 16:17
Geplaatst door nl-x
Lees het artiekel eens opnieuw en vervang Marokkaanse eens met Nederlandse, en laat me eens weten of je nog steeds zoveel sympatie voor die mevrouw kan opbrengen.

:fpotver:

Vervang jij Marokkaanse maar eens door Joodse.

Wat is nu het verschil in emotie bij jou?

Joesoef
25-06-04, 16:36
Geplaatst door vlegeltje
:fpotver:

Vervang jij Marokkaanse maar eens door Joodse.

Wat is nu het verschil in emotie bij jou?


De verschillen gaan iets verder dan alleen de nationaliteit. Ookal is het not done om daarover te praten.