PDA

Bekijk Volledige Versie : Clip: "De wereld is niet te koop"



MO_NL
24-06-04, 15:41
'De Wereld clip' is nu te zien op The Box

Vind je 'm goed, bel dan naar de Box (0909-8432 ) & vraag 'm aan: boxnr. 578 .

Misschien heb je inmiddels de clip gezien die De Wereld Is Niet Te Koop heeft gelanceerd. Misschien zul je hem gaan zien. Wij hopen in ieder geval dat er de komende tijd geen ontsnappen zal zijn aan de boodschap van de rap – ‘Wie haat met haat bestrijdt, verspreidt de haat geheid’, aldus het refrein - die de voorman van de Osdorp Posse Def P. en de Hilversumse Marokkaan Samiro voor de gelegenheid hebben opgenomen. Lees ook de 'Wake Up Call' op deze site met de tekst van de clip.

Meer info vind je op http://www.anderewereld.nl/

In de rap hekelen zij de regeringsleiders Bush, Chirac, Sharon en Balkenende om de manier waarop zij de terroristische dreiging denken af te wenden: de oorlog tegen het terrorisme met terroristische middelen. Zo komen - begeleid door beelden uit de documentaire The Fourth World War - de bezetting van Irak en Palestina aan bod, evenals de roep om een verbod van het hoofddoekje in Nederland.

Voor De Wereld Is Niet Te Koop is de clip een middel om op te roepen tot geweldloos verzet tegen globalisering op westerse voorwaarden. Dat is de kern van onze boodschap: werkelijke veiligheid vereist dat wij een drastisch andere koers afdwingen bij de bezetters van deze wereld, de Amerikaanse elite en de elites die haar volgen, in Nederland, Israël en Irak; én de terroristen die alleen maar meer geweld voortbrengen met hun aanslagen. In het kielzog van de clip proberen wij alternatieven voor hun (staats-)terreur naar voren te brengen. Lees ook het artikel op deze site, gebaseerd op twaalf interviews die wij de afgelopen drie maanden hebben gehad met onder meer migranten in Nederland, Jan Pronk, Mient Jan Faber en Paul Aarts.

<OBJECT ID="ActiveMovie1" WIDTH="325" HEIGHT="335" CLASSID="CLSID:05589FA1-C356-11CE-BF01-00AA0055595A">
<PARAM NAME="Version" VALUE="1"><PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="-1"><PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowSelectionControls" VALUE="0">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableSelectionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1"><PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowHideDisplay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowHideControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="MovieWindowSize" VALUE="0"><PARAM NAME="FullScreenMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="MovieWindowWidth" VALUE="320">
<PARAM NAME="MovieWindowHeight" VALUE="240"><PARAM NAME="AutoStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="1"><PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="32767">
<PARAM NAME="Appearance" VALUE="1"><PARAM NAME="BorderStyle" VALUE="1">
<PARAM NAME="FileName" VALUE="http://www.anderewereld.nl/clip/Internet_3.mpg">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplayMode" VALUE="-1">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="16777215">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
</object>


Het fragment hierboven kun je hier downloaden. (http://www.anderewereld.nl/clip/Internet_3.mpg)
Of een groter fragment (10MB) (http://www.anderewereld.nl/clipgroot.html)

Levi
26-06-04, 10:04
Kunnen jullie dat klipje niet beter vervangen door de nieuwe discussie "Nederlanders zijn bang voor Moslims" ??


Dat topic beleid van jullie is hoogst merkwaardig.

Kiekeboe
26-06-04, 10:45
Geplaatst door MO_NL

Misschien heb je inmiddels de clip gezien die De Wereld Is Niet Te Koop heeft gelanceerd. Misschien zul je hem gaan zien. Wij hopen in ieder geval dat er de komende tijd geen ontsnappen zal zijn aan de boodschap van de rap – ‘Wie haat met haat bestrijdt, verspreidt de haat geheid’, aldus het refrein - die de voorman van de Osdorp Posse Def P. en de Hilversumse Marokkaan Samiro voor de gelegenheid hebben opgenomen.



Dat wordt dus bekeren tot het christelijke geloof.... :rolleyes:
"Heb uw vijand lief"

:D

Evian
26-06-04, 19:09
Geplaatst door Kiekeboe
Dat wordt dus bekeren tot het christelijke geloof.... :rolleyes:
"Heb uw vijand lief"

:D


Volgens mij leef je nog steeds in een sprookje die je maar niet los laten wil...:).

Het doden van mensen gaat in tegen de hoofdregel 'je zult niet doden' (iets waar het Christendom, gezien de geschiedenis blijkbaar niets van heeft begrepen). En keer de andere wang toe is ook iets waar het Christendom, gezien de geschiedenis niets van heeft begrepen...

Hoeveel Joden heeft het Vaticaan al niet gedemoniseerd, geterroriseerd, vervolgd en vermoord of laten vermoorden? Hoeveel mensen hebben zij niet afgeslacht in naam van de wil van Jezus...? Heb uw vijand lief, zeg je dan?

ps: Balkenellende is een christen die absoluut niet handelt naar hetgeen hij zondag in de kerk te horen krijgt...:).
pps: Woorden zijn iets anders dan daden...:).

Kiekeboe
27-06-04, 08:02
Geplaatst door Evian
Volgens mij leef je nog steeds in een sprookje die je maar niet los laten wil...:).

Het doden van mensen gaat in tegen de hoofdregel 'je zult niet doden' (iets waar het Christendom, gezien de geschiedenis blijkbaar niets van heeft begrepen). En keer de andere wang toe is ook iets waar het Christendom, gezien de geschiedenis niets van heeft begrepen...

Hoeveel Joden heeft het Vaticaan al niet gedemoniseerd, geterroriseerd, vervolgd en vermoord of laten vermoorden? Hoeveel mensen hebben zij niet afgeslacht in naam van de wil van Jezus...? Heb uw vijand lief, zeg je dan?

ps: Balkenellende is een christen die absoluut niet handelt naar hetgeen hij zondag in de kerk te horen krijgt...:).
pps: Woorden zijn iets anders dan daden...:).

Komt er een boodschap ooit bij jou over?

maar om toch maar in mijn oude slechte daden te vervallen ( volgens mij heb k dan recht op biechten en dan is alles vergeven), zal k nog een keer kort reageren op jou en hopelijk vat je de boodschap dan..... :wink:

Kerk en geloof zijn voor mij 2 zaken die met elkaar verbonden zijn, maar toch ver uit elkaar staan......... :)


Hopelijk u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, keer k u de wang toe en schenk k al mijn liefde richting u............. :D


PS: Evian, je kan het vuur doven, maar het vuur kan jou ook doen verdampen..... :rolleyes:

barneveld
27-06-04, 10:58
Geplaatst door Kiekeboe
Komt er een boodschap ooit bij jou over?

maar om toch maar in mijn oude slechte daden te vervallen ( volgens mij heb k dan recht op biechten en dan is alles vergeven), zal k nog een keer kort reageren op jou en hopelijk vat je de boodschap dan..... :wink:

Kerk en geloof zijn voor mij 2 zaken die met elkaar verbonden zijn, maar toch ver uit elkaar staan......... :)


Hopelijk u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, keer k u de wang toe en schenk k al mijn liefde richting u............. :D


PS: Evian, je kan het vuur doven, maar het vuur kan jou ook doen verdampen..... :rolleyes:



kiekeboe

Evian
28-06-04, 00:15
Geplaatst door sjeng
he evian mijn auteursrecht schenden he !!! KETTER!!!

Dit probeer ik Kiekeboe ea al jaren duidelijk te maken...:). Waar het Christendom voor pretendeert te staan en wat christenen doen en dan met name de hoogste baas (Vaticaan) stroken niet met elkaar...

Evian
28-06-04, 00:19
Geplaatst door Kiekeboe
Komt er een boodschap ooit bij jou over?

maar om toch maar in mijn oude slechte daden te vervallen ( volgens mij heb k dan recht op biechten en dan is alles vergeven), zal k nog een keer kort reageren op jou en hopelijk vat je de boodschap dan..... :wink:

Kerk en geloof zijn voor mij 2 zaken die met elkaar verbonden zijn, maar toch ver uit elkaar staan......... :)


Hopelijk u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, keer k u de wang toe en schenk k al mijn liefde richting u............. :D


PS: Evian, je kan het vuur doven, maar het vuur kan jou ook doen verdampen..... :rolleyes:

Biechten en dan is alles vergeven? Cool...:). Naastenliefde zie je wat mij betreft alleen terug bij christenen die bijv. ergens in Afrika goed werk verrichten of kerken die mensen opvangen hier in NL... Dat het gepredikt werd door Jezus staat vast, maar het Vaticaan is altijd de weg kwijt geraakt wat dat betreft...:).

ps: Hou je van me?

Kiekeboe
28-06-04, 05:57
Geplaatst door Evian
Dit probeer ik Kiekeboe ea al jaren duidelijk te maken...:). Waar het Christendom voor pretendeert te staan en wat christenen doen en dan met name de hoogste baas (Vaticaan) stroken niet met elkaar...


k ga het niet doen! :argwaan:

Kiekeboe
28-06-04, 05:59
Geplaatst door Evian
Biechten en dan is alles vergeven? Cool...:). Naastenliefde zie je wat mij betreft alleen terug bij christenen die bijv. ergens in Afrika goed werk verrichten of kerken die mensen opvangen hier in NL... Dat het gepredikt werd door Jezus staat vast, maar het Vaticaan is altijd de weg kwijt geraakt wat dat betreft...:).

ps: Hou je van me?


k doe het echt niet!

ps: k heb iedereen lief, zelfs degene die mij niet liefhebben..... :moe:

Evian
28-06-04, 16:20
Geplaatst door Kiekeboe
k doe het echt niet!

ps: k heb iedereen lief, zelfs degene die mij niet liefhebben..... :moe:

Wat doe je niet? Werkelijk de andere wang toekeren...?

:p

Kiekeboe
28-06-04, 21:29
Geplaatst door Evian
Wat doe je niet? Werkelijk de andere wang toekeren...?

:p


:ego:

Evian
29-06-04, 11:11
Geplaatst door Kiekeboe
:ego:


:argwaan:

Kiekeboe
29-06-04, 16:44
Geplaatst door Evian
:argwaan:

Je hebt altijd het laatste woord, wil je nu ook de laatste smiley hebben........ :aanwal:

Evian
29-06-04, 17:13
Geplaatst door Kiekeboe
Je hebt altijd het laatste woord, wil je nu ook de laatste smiley hebben........ :aanwal:

Ik wil laatste woord, laatste smiley, laatste alles hebben... Dat weet je toch...:vreemd:.

Kiekeboe
29-06-04, 19:52
Geplaatst door Evian
Ik wil laatste woord, laatste smiley, laatste alles hebben... Dat weet je toch...:vreemd:.


nu wel ja :verward:

barneveld
03-07-04, 20:47
Geplaatst door Kiekeboe
nu wel ja :verward:


echt niet

melou
07-07-04, 20:58
eh