PDA

Bekijk Volledige Versie : Afname terroristische aanslagen moet doorgaan



TheoF
25-06-04, 08:56
Afname terroristische aanslagen moet doorgaan

Het aanpakken van Palestijnse terroristen heeft ertoe geleid dat het aantal terroristische aanslagen dramatisch is afgenomen. Nu moet Israel zorgen dat het zo blijft, zegt de Israelische minister van defensie Mofaz.

Dat zei Minister van Defensie Shaul Mofaz dinsdag. Hoewel de motivatie hoog blijft om aanslagen te plegen, zei een senior officier van de IDF dat er dit jaar 75% minder aanslagen gepland werden in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar(2003).

Mofaz sprak tijdens een toernee langs legerbases aan de grens van de West Bank. Hij zei verder dat de IDF dit jaar 58 potentiele zelfmoord terroristen onderschept heeft.
Hij zei ook dat het leger 2000 Palestijnen heeft gearresteerd. Volgens Betselem, de Israelische mensenrechten organisatie, houdt Israel op dit moment 6,600 Palestijnen in militaire en staatsgevangenissen vast.

"Wij voeren een parallel beleid ten opzichte van de Palestijnen, zei Mofaz. Er vindt een onophoudelijk gevecht tegen terroristen plaats, maar we zijn ook bezig de omstandigheden van de Palestijnse bevolking in het algemeen te verbeteren.".
Mofaz zei dat in het verleden acties ten bate van de veiligheid vaak geen rekening hielden met de onschuldige Palestijnse burgerbevolking.

"We zien een nieuwe trend", zei Mofaz. "Het niveau van terroristische aanslagen gaat langzaam omlaag. We moeten in de aanval blijven. De druk die we uitoefenen werkt. De motivatie van terroristische organisaties is hoog, maar hun mogelijkheden zijn duidelijk verminderd".

Mofaz was aanwezig bij een briefing in het Binyamin district door senior officieren van het Centrale Commando van de IDF. Volgens officiele bronnen, aanwezig bij de briefing, heeft het leger 75% minder pogingen tot aanslagen gezien, vergeleken bij vorig jaar. Ze zeiden er wel bij dat dit getal te maken heeft met verminderde mogelijkheden, maar dat de motivatie nog steeds erg hoog is.
Ze zeiden ook dat veiligheidstroepen erin zijn geslaagd 103 aanslagen te verijdelen.
Aan de drie succesvolle aanslagen - twee bus bommen in Jeruzalem en één in de haven van Ashdod- ging geen waarschuwing vooraf.

Bron: Jerusalem Post, 22 juni 2004 www.jpost.com

taouanza
25-06-04, 09:01
Over tegenstellingen gesproken:moe:


maar we zijn ook bezig de omstandigheden van de Palestijnse bevolking in het algemeen te verbeteren.".


We moeten in de aanval blijven. De druk die we uitoefenen werkt.



De motivatie van terroristische organisaties is hoog, maar hun mogelijkheden zijn duidelijk verminderd".

Goh hoe zou dat nou komen?:moe:


Mofaz zei dat in het verleden acties ten bate van de veiligheid vaak geen rekening hielden met de onschuldige Palestijnse burgerbevolking.

No kidding

Joesoef
25-06-04, 09:15
Geplaatst door TheoF
Afname terroristische aanslagen moet doorgaan




ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Israel is juist zijn aantal aanslagen aan het opvoeren.......

Joesoef
25-06-04, 09:31
Geplaatst door sjeng
Wat zit er in godsnaam in jouw drinkwater?

Het drinkwater van de meeste palestijnen bestaat uit vuiligheid gezien het jatwerk dat de israeliers doen.

taouanza
25-06-04, 09:31
Geplaatst door sjeng
effe kijken als hamas dus elke keer dat er een kans op vrede is aanslagen pleegt is dat vrijheidsstrijd en als israel de infrastructurr van hamas wil slopen om zo alsnog een kans opvrede te krijgen is dat terreur. Wat zit er in godsnaam in jouw drinkwater?

Welke kansen op vrede heb je het over?
En kansen voor wie?
Wat is jouw definitie van vrede in deze?

taouanza
25-06-04, 09:35
Geplaatst door sjeng
dat iedereen mooie tasjes kan kopen natuurlijk!

Wat een inhoudelijk argument!

taouanza
25-06-04, 09:40
Geplaatst door sjeng
op maat gesneden heet dat

Ik dacht eerder ontwijken.

vlegeltje
25-06-04, 09:48
Het ruikt hier een beetje.

Is sjeng soms weedboter aan het maken? :argwaan:

taouanza
25-06-04, 09:48
Geplaatst door sjeng
ik ontwijk een bodemloze put ja.

Hmmm dus voortaan moet ik je maar gelijk geven ofzo?

Joesoef
25-06-04, 09:49
Geplaatst door sjeng
ik ontwijk een bodemloze put ja.


Hoe kan jij jezelf nu ontwijken?

taouanza
25-06-04, 09:51
Geplaatst door sjeng
ik heb het liefst dat je me negeert ;)

Hmmm uh jij begon hoor.:rolleyes:

Alim
25-06-04, 10:29
Aan de Beheerder,
Wilt u zo vriedelijk zijn de zionist sjeng hier onmiddelijk toegang te verbieden.
Alvast bedankt.

taouanza
25-06-04, 10:36
Geplaatst door Alim
Aan de Beheerder,
Wilt u zo vriedelijk zijn de zionist sjeng hier onmiddelijk toegang te verbieden.
Alvast bedankt.


:lol:

TheoF
25-06-04, 10:42
Geplaatst door Alim
Aan de Beheerder,
Wilt u zo vriedelijk zijn de zionist sjeng hier onmiddelijk toegang te verbieden.
Alvast bedankt.

Iedereen die hier ook maar een beetje begrip voor Israël toont is meteen zionist. Op zich is dat helemaal niet erg, maar het woord zionist wordt daarbij gebruikt alsof het een verschrikkelijk scheldwoord is. En dan wordt mensen die gekwalificeerd worden als zionisten ook nog eens de toegang ontzegd. Zionist lijkt een nieuwe scheldwoord voor Jood te worden. Für zionisten verboten.

Julien
25-06-04, 10:46
Geplaatst door Alim
Aan de Beheerder,
Wilt u zo vriedelijk zijn de zionist sjeng hier onmiddelijk toegang te verbieden.
Alvast bedankt.

jij bent zeker net op vakantie geweest in Noord-Korea? :D

Alim
25-06-04, 10:47
TheoF,
Je verwardt behoorlijkd het woord Zionist me Jood. Ik wil je dit zeggen:
in Marokko leven meer dan 1000 jaar joden en moslims samen zij aan zij. Joden zijn broeders van arabieren volgens de Bijbel en de Koran, waar wij het hier over hebben is Zionisten. Dat zijn Sharons regering die de palesteinen willen verdrijven van hun land en hun recht.

Alim
25-06-04, 10:56
Voor de duidelijkheid.
Profeet Abraham had twee vrouwen. Sara en Hagar. Joden stammen van Sara en moslims stammen van Hagar tweede vrouw van Profeet Ibrahim (Abraham) en Zionisten die stammen van de Duivel.

Julien
25-06-04, 11:04
een Zionist is gewoon iemand die verlangt terug te keren naar Israel. Is dat duivels? ik vind van niet.
De politiek van Sharon vind ik wel terroristisch, maar er zijn volgens mij ook Zionisten die het er niet mee eens zijn. Heb jij niet een verkeerd beeld van zionisme, alim?

TheoF
25-06-04, 11:05
Geplaatst door Alim
TheoF,
Je verwaard behoorlijkd het woord Zionist me Jood. Ik wil je dit zeggen:
in Marokko leven meer dan 1000 jaar joden en moslims samen zij aan zij. Joden zijn broeders van arabieren volgens de Bijbel en de Koran, waar wij het hier over hebben is Zionisten. Dat zijn Sharons regering die de palesteinen willen verdrijven van hun land en hun recht.

Nee, je moet niet gaan generaliseren c.q. zionisme als een extremistische ideologie afschilderen. Tot 1948 was zionisme een beweging die streefde naar een Joodse staat, vanaf 1948 om deze staat op te bouwen en te verdedigen tegen de voortdurende vijandigheid. Nu zou je kunnen zeggen dat iha een zionist gewoon een Jood is die achter het bestaansrecht van de Joodse staat staat en dit wil behouden. Ik denk dat dit voor de meeste Joden in de wereld geldt. En daar is helemaal niets mis mee, vind ik, ofschoon het wordt gedemoniseerd. De meeste Nederlanders willen ook graag de Nederlandse staat behouden. En de meeste Marokkanen willen ook graag Marokko behouden.

Wat betreft zionisme en de rechten van Palestijnen: veel zionisten zijn doodsbang voor een Palestijnse staat. Niet omdat zij het recht van Palestijnen willen ontnemen, maar omdat ze (terecht) bang zijn dat dit een terreurstaat wordt, die er alleen maar op gericht is om buurland Israël te vernietigen. Met de huidige leiding die daartoe voortdurend oproept is deze angst volkomen gegrond. Maar de meeste zionisten willen vrede d.m.v. een twee-statenoplossing, mits er absolute garanties zijn voor veilige en erkende grenzen.

Dat wil niet zeggen dat er onder zionisten ook extremisten zijn die ook zonder Palestijnse terreur de Palestijnen het recht op zelfbeschikking ontzeggen vanuit de bijbelse groot-Israël-gedachte. Maar dit is maar een kleine minderheid. Het betreft vooral het deel van de kolonisten dat daar om puur religieuze redenen is gaan wonen (en niet, zoals een groot deel, vanwege de lage huizenprijzen).

Ik zeg ook niet dat alle moslims of alle Palestijnen terroristen zijn. Nee, alleen de extremistische minderheid van moslim-fundamentalisten.

Dus Alim, wees specifieker in je omschrijving. Bijvoorbeeld de "ultra-nationalistische" of "extreem-rechtse" zionisten.

Alim
25-06-04, 11:12
Julien,
Ik heb absoluut geen verkeerde beeld over zionisme. Ik heb genoeg gezien en gesproken zelf met zionisten die absoluut geloven dat de palesteinen verdreven moesten worden uit de zogenaamde Grote Israel,en de palesteinen geen meter land gunnen. de meeste joodse mensen die ik gesproken heb zijn daarmee met me eens.

Alim
25-06-04, 11:16
ok, TheoF
Jij noemt ze Ultra extreem rechts zionisten, goed dan dat bedoel ik ook.

TheoF
25-06-04, 11:20
Geplaatst door Alim
ok, TheoF
Jij noemt ze Ultra extreem rechts zionisten, goed dan dat bedoel ik ook.

Ok, dus je bedoelt niet alle zionisten, maar alleen de extreem-rechtse minderheid onder hen. Ok.

Alim
25-06-04, 11:22
TheoF,
Zionisten waar jij over hebt, noem ik joden die zich voor vrede willen inzetten. Ik denk dat daar nuance in zit.

TheoF
25-06-04, 11:31
Geplaatst door Alim
TheoF,
Zionisten waar jij over hebt, noem ik joden die zich voor vrede willen inzetten. Ik denk dat daar nuance in zit.

De meeste Joden willen zich inzetten voor vrede, maar wel op basis van de twee-statenoplossing, dus zionisten. Gewone, vredelievende mensen die graag een veilige Joodse staat willen, en de Palestijnse buren ook een vredig bestaan gunnen met een eigen staat.

Joden die zich voor vrede inzetten zijn niet per definitie zionisten. Er zijn bijv. ultra-religieuzen die vinden dat Israël pas gesticht mag worden als de Messias komt. Maar er zijn ook Joden, zoals Hayo Meijer, die Israël willen opheffen. Dat zijn dus geen zionisten.

Waar sta jij eigenlijk? Ben jij voor een twee-statenoplossing? Erken jij Israël's bestaansrecht als Joodse staat?

Alim
25-06-04, 11:45
TheoF,
Ik ben zeker voor twee-statenoplossing. Sterker nog meerderheid van alle Arabieren zijn ook voor. Het is juist Sharon die constant nederzetting bouwt in het palesteinse grondgebied althans tot voor kort. Dat hij nu van gedacht is vernaderd is niet aan hem te danken maar aan de druk van Amerika die steeds genoodzaakt voelde om er wel iets aan moest doen aan de barre omstandigheden waar de palesteinen zich verkeren.

Alim
25-06-04, 11:51
sorry voor al die typ fouten haastige spoed

Bofko
25-06-04, 11:55
Geplaatst door Alim
sorry voor al die typ fouten haastige spoed

Met de 'Wijzig'-knop kun je je eigen type-fouten corrigeren.

Alim
25-06-04, 11:56
TheoF,
Ik ben tegen elke vorm van geweld zowel van uit palesteinen als van uit israel. m.a.w ook mensen die onschuldig slachtoffers maken keur ik tenzeerste af.

taouanza
25-06-04, 11:56
Geplaatst door TheoF
Iedereen die hier ook maar een beetje begrip voor Israël toont is meteen zionist. Op zich is dat helemaal niet erg, maar het woord zionist wordt daarbij gebruikt alsof het een verschrikkelijk scheldwoord is. En dan wordt mensen die gekwalificeerd worden als zionisten ook nog eens de toegang ontzegd. Zionist lijkt een nieuwe scheldwoord voor Jood te worden. Für zionisten verboten.

:lol:

taouanza
25-06-04, 11:58
Geplaatst door Alim
TheoF,
Ik ben zeker voor statenoplossing. Sterker nog meerderheid van alle Arabieren zijn ook voor. Het is juist Sharon die constant nederzetting bouwt in het palesteinse grondgebied althans tot voor kort. Dat hij nu van gedacht is vernadert is niet aan hem te danken maar aan de druk van Amerika die steeds genoodzaakt voelde om er wel iets aan moest doen aan de barre omstandigheden waar de palesteinen zich verkeren.
Veel mensen kun zich niet voorstellen dat sommige mensen zich laten opblazen, nou TheoF neem van mij aan als jij onder die omstandigheden leeft dat je in alles in staat bent.

Nou volgens Theo komt dat door imams. Dat zijn hele sterke machtige mensen die zorgen ervoor dat je gelukkige veilige vredige leven verlaat en jezelf opblaast.

TheoF
25-06-04, 12:43
Geplaatst door taouanza
Nou volgens Theo komt dat door imams. Dat zijn hele sterke machtige mensen die zorgen ervoor dat je gelukkige veilige vredige leven verlaat en jezelf opblaast.

Hoe komen ze dan op het idee en aan de middelen? Ik heb het trouwens niet over imams (jij houd duidelijk van generaliseren), maar over extremistische imams. Wie vertelt hen over de 72 maagden? Wie stelt dat de shahid een kroon opgezet krijgt van Allah? Wie stelt dat ook de familie van de shahid tot in generaties beloond wordt door Allah? Als je dat van jongs af aan hoort, en niet bijster hoog geschoold bent, geloof je die onzin allemaal.

Maar ook in het westen komt dit voor. Miljoenen Duitsers lieten zich meeslepen door Hitler. En legio zijn de sektes waarin duizenden zich tot de meest idiote daden laten verleiden. Collectieve zelfmoord, naar de zon kijken tot je blind bent, etc.

Echt, mensen zijn heel makkelijk te hersenspoelen, zeker in groepen, zeker door mensen met een beetje charisma.

Joesoef
25-06-04, 12:46
Geplaatst door vlegeltje
Het ruikt hier een beetje.

Is sjeng soms weedboter aan het maken? :argwaan:


THC verwerkt in smem :wijs:

taouanza
25-06-04, 12:47
Geplaatst door TheoF
Hoe komen ze dan op het idee en aan de middelen? Ik heb het trouwens niet over imams (jij houd duidelijk van generaliseren), maar over extremistische imams. Wie vertelt hen over de 72 maagden? Wie stelt dat de shahid een kroon opgezet krijgt van Allah? Wie stelt dat ook de familie van de shahid tot in generaties beloond wordt door Allah? Als je dat van jongs af aan hoort, en niet bijster hoog geschoold bent, geloof je die onzin allemaal.

Maar ook in het westen komt dit voor. Miljoenen Duitsers lieten zich meeslepen door Hitler. En legio zijn de sektes waarin duizenden zich tot de meest idiote daden laten verleiden. Collectieve zelfmoord, naar de zon kijken tot je blind bent, etc.

Echt, mensen zijn heel makkelijk te hersenspoelen, zeker in groepen, zeker door mensen met een beetje charisma.

Jahoor Israelische en Amerikaanse soldaten sterven niet voor God en vaderland? Hun dood wordt niet geerd?

Hoezo meten met 2 maten.

TheoF
25-06-04, 13:08
Geplaatst door taouanza
Jahoor Israelische en Amerikaanse soldaten sterven niet voor God en vaderland? Hun dood wordt niet geerd?

Hoezo meten met 2 maten.

Sterven wel, maar dan in een gewapende strijd. Onschuldigen afslachten niet. Kijk maar naar de commotie rondom Eric O. Je zal nu wel komen met de martelingen door de Amerikanen, dat is inderdaad beschamend. Ze hebben ook openlijke het boetekleed aangetrokken. Dat heb Osama Bin Laden en z'n vele collega's nog nooit horen zeggen. Hen gaat het om zoveel mogelijk onschuldige burgers mee de dood in te nemen.
Een Palestijn die zichzelf opblaast is pas een held als-ie heel veel burger-slachtoffers mee de dood inneemt.

Je vergelijkt 2 totaal verschillende maten.