PDA

Bekijk Volledige Versie : Bejaarden vermijden verouderde verzorgingshuizen



Isaac
25-06-04, 12:54
UTRECHT - Ouderen voelen er steeds minder voor in kleine kamertjes te wonen in verouderde verzorgingshuizen. Ze blijven liever langer in hun eigen woning. Daardoor signaleert brancheorganisatie Arcares, ondanks de toenemende vergrijzing, leegstand in verzorgingshuizen, met name in de grote steden.

Volgens directeur M. Rompa is nog geen sprake van massale leegstand, maar ze spreekt wel van een nieuwe trend. Harde cijfers kan Arcares nog niet geven, omdat het onderzoek nog loopt. Rompa verwacht de definitieve resultaten over een paar weken.

De leefomstandigheden zijn volgens de directeur in de huidige verzorgingshuizen zó onaantrekkelijk, dat ouderen alternatieven zoeken. "De verouderde woningen van vaak ongeveer 16 tot 20 vierkante meter geven te weinig een gevoel van eigen leefruimte. Bovendien veranderen de woonwensen van senioren. De huidige verzorgingshuizen voldoen niet meer aan de eisen van deze tijd."

Volgens Rompa zijn verzorgingshuizen door financiële kwesties niet in de gelegenheid snel te verbouwen. Daardoor ondersteunt Arcares de trend om de thuisomgeving geschikt te maken voor ouderen, door bijvoorbeeld drempels te verwijderen en het sanitair aan te passen.

Isaac
25-06-04, 12:55
Ik geef ze groot gelijk.

Wanneer mijn tijd is gekomen, dan neem ik een lekkere geile verpleegster om mij thuis te verpamperen.

Bofko
25-06-04, 13:13
Geplaatst door Isaac
Ik geef ze groot gelijk.

Wanneer mijn tijd is gekomen, dan neem ik een lekkere geile verpleegster om mij thuis te verpamperen.

Je vrouw is gratis. :fpiraat: