PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zoek je dat uit ?



Simon
25-06-04, 13:12
Je ziet tegenwoordig vaak in artikelen staan dat bepaalde namen het meest worden ingetypt in zoekmachines als Google en Ilse.

Maar hoe zoek je dat uit?

Tomas
25-06-04, 13:21
Dat houden die zoekmachines zelf bij.

Isaac
25-06-04, 13:32
http://www.google.com/press/zeitgeist.html

Simon
25-06-04, 13:38
Ja maar ik bedoel of er een manier is om zelf een willekeurig woord te nemen .... bijvoorbeeld "auto" en te kijken hoe populair dat zoekwoord is in Google? Er hadden journalisten bijvoorbeeld geschreven over de populariteit van voetballers op basis van het aantal hits in Google.

Tomas
25-06-04, 13:44
Die journalisten hebben dat op basis van de door de zoekmachines verstrekte info gedaan. En niet zelf uitgezocht, zoals een goed nlse journalist betaamd.

Isaac
25-06-04, 13:47
Geplaatst door Simon
Ja maar ik bedoel of er een manier is om zelf een willekeurig woord te nemen .... bijvoorbeeld "auto" en te kijken hoe populair dat zoekwoord is in Google? Er hadden journalisten bijvoorbeeld geschreven over de populariteit van voetballers op basis van het aantal hits in Google.

Niet dat ik weet.

Isaac
25-06-04, 13:48
Geplaatst door Tomas
Die journalisten hebben dat op basis van de door de zoekmachines verstrekte info gedaan. En niet zelf uitgezocht, zoals een goed nlse journalist betaamd.

Wat verwacht je dan? Dat ze inbreken op de database van Google, en dan zelf gaan rondsnuffelen? Sommige gegevens zijn gewoon niet vrijuit beschikbaar.

Tomas
25-06-04, 13:52
Geplaatst door Isaac
Wat verwacht je dan? Dat ze inbreken op de database van Google, en dan zelf gaan rondsnuffelen? Sommige gegevens zijn gewoon niet vrijuit beschikbaar.

Waarom zou ik dat denken?

Isaac
25-06-04, 13:54
Geplaatst door Tomas
Waarom zou ik dat denken?

Oeps, een vergissing van mij dan. Ik meende enig sarcasme in je bericht te lezen.

Tomas
25-06-04, 13:56
Geplaatst door Isaac
Oeps, een vergissing van mij dan. Ik meende enig sarcasme in je bericht te lezen.

Dat sarcasme las je goed. Ik heb het niet zo heel erg hoog op met nlse journalisten. Maar waarom ik zou vinden dat ze voor zoiets triviaals als de meest populaire zoektermen in google illigaal een database zouden moeten openbreken begrijp ik niet.

Isaac
25-06-04, 13:58
Geplaatst door Tomas
Maar waarom ik zou vinden dat ze voor zoiets triviaals als de meest populaire zoektermen in google illigaal een database zouden moeten openbreken begrijp ik niet.

Omdat, voor zover ik weet, die info niet publiekelijk beschikbaar is.

Tomas
25-06-04, 14:01
Geplaatst door Isaac
Omdat, voor zover ik weet, die info niet publiekelijk beschikbaar is.

En dan moeten ze het van jou maar gewoon illigaal zien te bemachtigen?

Het gaat hier wel om het landsbelang, per slot van rekening.

Simon
25-06-04, 14:17
Dit is wel zelf uit te zoeken. Hoeveel pagina's er over iemand bestaan:

Resultaten 1 - 10 van circa 30,600 pagina’s in het Nederlands voor dick advocaat
Resultaten 1 - 10 van circa 20,700 pagina’s in het Nederlands voor rafael van der vaart
Resultaten 1 - 10 van circa 9,220 pagina’s in het Nederlands voor patrick kluivert
Resultaten 1 - 10 van circa 9,290 pagina’s in het Nederlands voor marco van basten
Resultaten 1 - 10 van circa 7,110 pagina’s in het Nederlands voor ruud gullit
Resultaten 1 - 10 van circa 13,600 pagina’s in het Nederlands voor ronald koeman

Tomas
25-06-04, 14:23
Geplaatst door Simon
Dit is wel zelf uit te zoeken. Hoeveel pagina's er over iemand bestaan:

Resultaten 1 - 10 van circa 30,600 pagina’s in het Nederlands voor dick advocaat
Resultaten 1 - 10 van circa 20,700 pagina’s in het Nederlands voor rafael van der vaart
Resultaten 1 - 10 van circa 9,220 pagina’s in het Nederlands voor patrick kluivert
Resultaten 1 - 10 van circa 9,290 pagina’s in het Nederlands voor marco van basten
Resultaten 1 - 10 van circa 7,110 pagina’s in het Nederlands voor ruud gullit
Resultaten 1 - 10 van circa 13,600 pagina’s in het Nederlands voor ronald koeman

Beter is:

"dick advocaat" en voetbal 13.000 Dutch pages
"rafael van der vaart" voetbal 8340...

Zo maak je de kans groter dat je alleen die pagina's telt van de persoon op wie je zoekt. Er zijn wel meer pagina's met de woorden dick en advocaat.

vlegeltje
25-06-04, 14:24
Als je er aanhalingstekens om zet kun je je zoekopdracht verfijnen:

Resultaten 1 - 100 van circa 25,000 pagina’s in het Nederlands voor "dick advocaat". (0.52 seconden)

Mark
25-06-04, 14:25
Er bestaat uiteraard wel een verschil tussen het aantal pagina's over iets of het aantal zoekbewerkingen.

De eerste is eenvoudig na te gaan, het tweede niet.

vlegeltje
25-06-04, 14:25
Geplaatst door Tomas
Beter is:

"dick advocaat" en voetbal 13.000 Dutch pages
"rafael van der vaart" voetbal 8340...

Zo maak je de kans groter dat je alleen die pagina's telt van de persoon op wie je zoekt. Er zijn wel meer pagina's met de woorden dick en advocaat.

Dat zeg ik toch.

850
25-06-04, 14:27
Geplaatst door Simon
Dit is wel zelf uit te zoeken. Hoeveel pagina's er over iemand bestaan:

Resultaten 1 - 10 van circa 30,600 pagina’s in het Nederlands voor dick advocaat
Resultaten 1 - 10 van circa 20,700 pagina’s in het Nederlands voor rafael van der vaart
Resultaten 1 - 10 van circa 9,220 pagina’s in het Nederlands voor patrick kluivert
Resultaten 1 - 10 van circa 9,290 pagina’s in het Nederlands voor marco van basten
Resultaten 1 - 10 van circa 7,110 pagina’s in het Nederlands voor ruud gullit
Resultaten 1 - 10 van circa 13,600 pagina’s in het Nederlands voor ronald koeman

Ja maar dat heeft geen verband met popu zoekhits op google.

Bofko
25-06-04, 14:28
Geplaatst door vlegeltje
Als je er aanhalingstekens om zet kun je je zoekopdracht verfijnen:

Resultaten 1 - 100 van circa 25,000 pagina’s in het Nederlands voor "dick advocaat". (0.52 seconden)

:maf3: Wow, Een echte Dick Advocaat-fan kan zeker 5 jaar lang alles over zijn idool lezen.

850
25-06-04, 14:30
Geplaatst door Bofko
:maf3: Wow, Een echte Dick Advocaat-fan kan zeker 5 jaar lang alles over zijn idool lezen.

:corcky: Het Internet Resultaten 1 - 2 van circa 22 pagina’s in het Nederlands voor "bofko". (0.13 seconden)

Maroc.NL - What the **** is vrijspel
... Bofko, Re: What the **** is vrijspel, Offline Vandaag 01:52. Bofko Senior
Member Geslacht: Man Registratie: Dec 2003 Locatie: Tilburg ...
www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=101246 - 69k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Maroc.NL - Good ol' Nobelientje
... Bofko, Re: Good ol' Nobelientje, Offline Vandaag 00:17. Bofko Senior
Member Geslacht: Man Registratie: Dec 2003 Locatie: Tilburg ...
www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=101230 - 101k

Bofko
25-06-04, 14:32
Geplaatst door 850
:corcky: Het Internet Resultaten 1 - 2 van circa 22 pagina’s in het Nederlands voor "bofko". (0.13 seconden)

Maroc.NL - What the **** is vrijspel
... Bofko, Re: What the **** is vrijspel, Offline Vandaag 01:52. Bofko Senior
Member Geslacht: Man Registratie: Dec 2003 Locatie: Tilburg ...
www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=101246 - 69k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Maroc.NL - Good ol' Nobelientje
... Bofko, Re: Good ol' Nobelientje, Offline Vandaag 00:17. Bofko Senior
Member Geslacht: Man Registratie: Dec 2003 Locatie: Tilburg ...
www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=101230 - 101k

En al mijn andere berichten dan ? :(

Mark
25-06-04, 14:33
Resultaten 1 - 10 van circa 68,300,000 voor mark (0.20 seconden)

:wohaa:

Simon
25-06-04, 14:37
Geplaatst door 850
Ja maar dat heeft geen verband met popu zoekhits op google.

Dat zou je eerst moeten onderzoeken voordat je zo'n bewering kan hard maken. Ik denk zelf dat het wel een verband heeft maar dat popu zoekhits korte termijn populariteit meet en aantal pagina's lange termijn. Maar populariteit betekent in dit verband zoiets als dat er veel aandacht aan geschonken wordt, hetzij positief hetzij negatief.

Isaac
25-06-04, 14:41
Geplaatst door Tomas
En dan moeten ze het van jou maar gewoon illigaal zien te bemachtigen?

Het gaat hier wel om het landsbelang, per slot van rekening.

Huh? Volgens mij is hier sprake van miscommunicatie. Nog een keer dan.

Je beklaagt je over de kwaliteit van de Nederlandse journalistiek, omdat ze dingen niet zelf opzoeken. Maar ze kunnen dat helemaal niet opzoeken, omdat Google die gegevens niet vrijgeeft. Inbreken in de database van Google zou dan de enige overgebleven mogelijkheid zijn om het zelf uit te zoeken.

Vandaar mijn retorische vraag.

850
25-06-04, 14:45
Geplaatst door Simon
Dat zou je eerst moeten onderzoeken voordat je zo'n bewering kan hard maken. Ik denk zelf dat het wel een verband heeft maar dat popu zoekhits korte termijn populariteit meet en aantal pagina's lange termijn. Maar populariteit betekent in dit verband zoiets als dat er veel aandacht aan geschonken wordt, hetzij positief hetzij negatief.

Er kunnen mischien maar een paar websites bestaan over iemand en een paar recensies op het web van die persoon terwijl hij/zij wel erg populair kan zijn bij het aantal zoekhits op Google........
Het aantal pagina's dat Google toont zijn het aantal keren dat het onderwerp voorkomt op het web maar dat zegt niet zoveel over het aantal zoekhits.

850
25-06-04, 14:47
Geplaatst door Bofko
En al mijn andere berichten dan ? :(

:roker: Google vindt dat niet de moeite om dat te tonen.

Tomas
25-06-04, 14:47
Geplaatst door Isaac
Huh? Volgens mij is hier sprake van miscommunicatie. Nog een keer dan.

Je beklaagt je over de kwaliteit van de Nederlandse journalistiek, omdat ze dingen niet zelf opzoeken. Maar ze kunnen dat helemaal niet opzoeken, omdat Google die gegevens niet vrijgeeft. Inbreken in de database van Google zou dan de enige overgebleven mogelijkheid zijn om het zelf uit te zoeken.

Vandaar mijn retorische vraag.

Ik maak slechts een sarcastische opmerking over het onderzoeksgehalte onder nlse journalisten en dat dergelijk triviaal nieuws als dit daar mooi als voorbeeld bij past.

Dat jij nu propageert dat journalsiten overal moeten inbreken om dergelijk triviaal nieuws zelf bovenwatrer te krijgen heb ik niks mee te maken. Daar hou ik mij verre van. Geheel jouw rekening.

Tomas
25-06-04, 14:50
Googlism for: dick advocaat

dick advocaat is geen toptrainer
dick advocaat is geen toptrainer gepubliceerd op woensdag 17 oktober 2001
dick advocaat is dit een 'leerjaar'
dick advocaat is still part of rangers' dutch colony ronald de boer's agent has hit
dick advocaat is the new holland coach but remains director of football with rangers
dick advocaat is totally committed to rangers
dick advocaat is intent on a quick get
dick advocaat is good
dick advocaat is set to offer craig moore a new contract
dick advocaat is set to be offered an extension of his short contract by the club
dick advocaat is woedend
dick advocaat is to leave scottish premier league club rangers fc in november to concentrate fully on his role as coach of the netherlands national team
dick advocaat is to leave scottish premier league side rangers fc
dick advocaat is teleurgesteld dat ruud van nistelrooy
dick advocaat is niet tevreden en zet hem in de kwartfinale tegen brazilië op de bank
dick advocaat is watching a rather tame game at struggling hearts when he spots a young lad with real potential
dick advocaat is said to be the prime candidate as he is van gaal's first choice but vb believes that the netherlands would benefit from less van gaal
dick advocaat is cutting his ties with rangers in november having helped alex mcleish settled in as manager and he has no doubts that he is leaving the ibrox
dick advocaat is renowned for his shrewdness in the transfer market and shota arveladze is set to joins claudio reyna and christian nerlinger as steals of the
dick advocaat is de juiste coach voor oranje
dick advocaat is de juiste coach voor oranje mee eens niet mee eens het maakt mij niet uit
dick advocaat is very disappointed with the two feyenoorders
dick advocaat is to stand down from his position as director of football at rangers in november to concentrate on his commitments as manager of the netherlands
dick advocaat is het al net zo'n simpel geval als voor de speler zelf
dick advocaat is a top class manager and he has proved that
dick advocaat is no ordinary
dick advocaat is the way numan sees as the best way forward
dick advocaat is ready to offset fears of a 'thirtysomething' recruitment policy at rangers by securing
dick advocaat is a famous soccer trainer
dick advocaat is just about to enter david murray's office for contract talks when he turns to his ever present number 2 bert van lingen and says " bert in my
dick advocaat is de mooiste karikatuur van napoleon die ooit vlees is geworden
dick advocaat is leading the chase to land the 24
dick advocaat is to step down as rangers' director of football in november
dick advocaat is jabba
dick advocaat is resigned to losing reyna
dick advocaat is one of his biggest fans knowing he is a world class footballer hope you have enjoyed your visit to sportcartoons
dick advocaat is benaderd om louis van gaal op te volgen als bondscoach
dick advocaat is under enormous pressure just now at ibrox and with the way the team is playing at the moment
dick advocaat is on the short list to replace louis van gaal as coach of holland
dick advocaat is set to return as manager of the dutch national team
dick advocaat is moving into the attic as director of football and
dick advocaat is being tipped to become the next manager of the dutch national team
dick advocaat is being tipped to become the next manager of the dutch
dick advocaat is planning to field an attacking formation tonight against norway including 3 strikers
dick advocaat is leaving his post as coach with glasgow rangers and is becoming the club's technical director
dick advocaat is renowned for his shrewdness in the transfer market and shota arveladze is set to join claudio reyna and christian nerlinger as steals of the
dick advocaat is that the dutchman demands the same level of commitment and work rate from his group of international all
dick advocaat is not the only one who has gone part
dick advocaat is optimistisch
dick advocaat is unable to
dick advocaat is refusing to be drawn into the cotroversy surrounding rod wallace's goal at tynecastle
dick advocaat is a good coach and well respected
dick advocaat is one of the finest tactical minds in europe
dick advocaat is a strict disciplinarian and is likely to come down very hard on the international defender
dick advocaat is het nederlands
dick advocaat is the favourite for the job
dick advocaat is next to harald berg in the above picture
dick advocaat is still the dutch fa's first choice to take over as national manager
dick advocaat is ??????n van de betere trainers
dick advocaat is opgeroepen
dick advocaat is vanaf vandaag technisch directeur bij glasgow rangers
dick advocaat is clearly uneasy with his personnel problems; he was able to confirm that only ferguson and neil mccann
dick advocaat is to take over as holland manager on a part
dick advocaat is dat hij ronald waterreus geen tweede kans heeft gegeven
dick advocaat is zijn rentree als bondscoach van het nederlands elftal woensdag begonnen met een gelijkspel
dick advocaat is poised to announce details of his future in forthcoming weeks with a move into a technical director role a strong possibility
dick advocaat is geen spat
dick advocaat is the trainer
dick advocaat is in sydney
dick advocaat is expected to put "latas" back into the fray following
dick advocaat is a wee dutch brat and he disnae like the scots
dick advocaat is bezig aan zijn vierde seizoen bij glasgow rangers
dick advocaat is ready to bid Ł4m for unsettled liverpool keeper sander westerveld
dick advocaat is er in de technische staf "iets gebroken" en gaat er door het feyenoord
dick advocaat is in charge at
dick advocaat is well aware
dick advocaat is telling supporters that fernandes
dick advocaat is manager of rangers fc
dick advocaat is quoted as saying he will limit the ajax and barca players to 45 minutes due to the heavy club
dick advocaat is said to have told amoruso that he will be a regular player in the first team
dick advocaat is in zeist voorgesteld als nieuwe bondscoach van nederland
dick advocaat is obviously aware that his team have to put everything into getting the vital goal introducing a winger in place of a defender
dick advocaat is about
dick advocaat is to meet with defender michael ball to discuss the player's reaction to his substitution in a 2
dick advocaat is the new manager of the dutch national team on a part
dick advocaat is to take over as netherlands coach as they embark on their 2004 european championship qualifying
dick advocaat is known
dick advocaat is

www.googlisme.nl

Tomas
25-06-04, 14:53
Googlism for: tomas

tomas is back from europe it's ruckus time
tomas is a god
tomas is an idiot again
Etc...

Begint gelijk al erg tegenstrijdig. Vind ik.

vlegeltje
25-06-04, 14:56
Googlism for: vlegeltje

Sorry, Google doesn't know enough about vlegeltje yet.


http://www.googlism.com/

Isaac
25-06-04, 14:56
Geplaatst door Tomas
Ik maak slechts een sarcastische opmerking over het onderzoeksgehalte onder nlse journalisten en dat dergelijk triviaal nieuws als dit daar mooi als voorbeeld bij past.

Dat jij nu propageert dat journalsiten overal moeten inbreken om dergelijk triviaal nieuws zelf bovenwatrer te krijgen heb ik niks mee te maken. Daar hou ik mij verre van. Geheel jouw rekening.

Zucht! :moe:

Tomas
25-06-04, 14:58
Geplaatst door vlegeltje
Googlism for: vlegeltje

Sorry, Google doesn't know enough about vlegeltje yet.


http://www.googlism.com/

Probeer vlegeltje eens in het engels.

vlegeltje
25-06-04, 14:59
Geplaatst door 850
:roker: Google vindt dat niet de moeite om dat te tonen.

Resultaten 1 - 47 van 61 pagina’s in het Nederlands van maroc.nl voor 850. (0.31 seconden)

Resultaten 1 - 7 van 15 pagina’s in het Nederlands van maroc.nl voor Tomas. (0.17 seconden)

Resultaten 1 - 2 van 2 pagina’s in het Nederlands van maroc.nl voor vlegeltje. (0.33 seconden)

en de winnaar is:

Resultaten 1 - 100 van 200 pagina’s in het Nederlands van maroc.nl voor simon. (0.51 seconden)

Dit is dus als je binnen 1 site zoekt naar een trefwoord. Dan vul je dit in bij google:

site:maroc.nl simon

Bofko
25-06-04, 15:00
:handbang: .Genereer uw eigen dadaistische gedichten met googlism. :wohaa:

vlegeltje
25-06-04, 15:03
Geplaatst door Tomas
Probeer vlegeltje eens in het engels.

Flügeltje?

Bofko
25-06-04, 15:05
Geplaatst door vlegeltje
Flügeltje?
Wingie

Bofko
25-06-04, 15:08
Geplaatst door Bofko
:handbang: .Genereer uw eigen dadaistische gedichten met googlism. :wohaa:


850 is king? 2mb sucks
850 is a modern 850w wind turbine designed for
850 is proud to have dr
850 is more than just a fast computer
850 is a very basic 8
850 is in de beleving van zijn tijd zelfs nog meer vooraanstaand dan de volvo 240/260 destijds
850 is the longest
850 is a respectably fast graphics accelerator that harks from 3dfx's earlier voodoo2 chip set
850 is a hard
850 is without doubt the evolution of a life's work in ground effect
850 is portable and is easily carried to carry by two people
850 is a little on the large size
850 is available in three configurations
850 is multifunctioneel
850 is an integrated gps & communications system from p3 providing source the dps 850 is an integrated
850 is an integrated gps and communications system from p3 providing source positioning for vibroseis quality control and integrated position and
850 is a car designed to deliver value
850 is an insulating radiant barrier made of ceramic/aluminum acrylic paint designed for use as a radiant barrier coating on exterior side
850 is formulated from
850 is formulated from synthetic polymers specially designed to impart rheoplastic qualities to concrete

vlegeltje
25-06-04, 15:10
"vlegeltje" komt van dorsvlegel.

Bedoelt om mee te meppen :stout:

In het engels een flail

Googlism for: flail

flail is a peasant weapon
flail is a hand held weapon that looks like similar in many respects to the ancient flail used in combat and agriculture
flail is normal in looks except for its handle which is green and seems to be made out of an emerald stone
flail is the weapons of choice since it meet the requirement for both class
flail is a sturdy wooden handle attached to an iron rod
flail is also very adept at clearing mines in areas that have tall grass
flail is nearly invincible
flail is one of the easiest weapons to build
flail is a wicked weapon

850
25-06-04, 15:20
Geplaatst door Bofko

850 is king? 2mb sucks
850 is a modern 850w wind turbine designed for
850 is proud to have dr
850 is more than just a fast computer
850 is a very basic 8
850 is in de beleving van zijn tijd zelfs nog meer vooraanstaand dan de volvo 240/260 destijds
850 is the longest
850 is a respectably fast graphics accelerator that harks from 3dfx's earlier voodoo2 chip set
850 is a hard
850 is without doubt the evolution of a life's work in ground effect
850 is portable and is easily carried to carry by two people
850 is a little on the large size
850 is available in three configurations
850 is multifunctioneel
850 is an integrated gps & communications system from p3 providing source the dps 850 is an integrated
850 is an integrated gps and communications system from p3 providing source positioning for vibroseis quality control and integrated position and
850 is a car designed to deliver value
850 is an insulating radiant barrier made of ceramic/aluminum acrylic paint designed for use as a radiant barrier coating on exterior side
850 is formulated from
850 is formulated from synthetic polymers specially designed to impart rheoplastic qualities to concrete

:handbang: YYIIIAAAAAAAHHHHHHH............

Mark
25-06-04, 15:21
Resultaten 1 - 10 van circa 254 voor maroc.nl mark (0.19 seconden)

:fparty:

850
25-06-04, 15:34
Geplaatst door Mark
Resultaten 1 - 10 van circa 254 voor maroc.nl mark (0.19 seconden)

:fparty:

:stomp: Uitslover

Simon
25-06-04, 16:36
Geplaatst door 850
Er kunnen mischien maar een paar websites bestaan over iemand en een paar recensies op het web van die persoon terwijl hij/zij wel erg populair kan zijn bij het aantal zoekhits op Google........

Dat kan in individuele gevallen wel het geval zijn maar ik denk wel degelijk dat er een statistisch verband aantoonbaar is als je een steekproef zou doen.

Simon
25-06-04, 16:38
Geplaatst door vlegeltje
en de winnaar is:

Resultaten 1 - 100 van 200 pagina’s in het Nederlands van maroc.nl voor simon. (0.51 seconden)

Dit is dus als je binnen 1 site zoekt naar een trefwoord. Dan vul je dit in bij google:

site:maroc.nl simon

Toch zal ik nooit de 10.000 bijdragen halen want ze gooien gewoon steeds wat weg.

vlegeltje
25-06-04, 16:45
Geplaatst door Simon
Dat kan in individuele gevallen wel het geval zijn maar ik denk wel degelijk dat er een statistisch verband aantoonbaar is als je een steekproef zou doen.

Jij bedoelt als "Dick Advocaat" in het nieuws is, dat dan "Dick Advocaat" vaak als trefwoord in zoekmachines wordt ingevoerd en dat "Dick Advocaat" op veel webpagina's staat.

Jouw "aantoonbaar statistisch verband" lijkt mij een open deur ;)

S@deeQ.
25-06-04, 16:49
:maf2:

die kut saaie vrijdagen ook weer

Simon
25-06-04, 16:52
Geplaatst door vlegeltje
Jij bedoelt als "Dick Advocaat" in het nieuws is, dat dan "Dick Advocaat" vaak als trefwoord in zoekmachines wordt ingevoerd en dat "Dick Advocaat" op veel webpagina's staat.

Jouw "aantoonbaar statistisch verband" lijkt mij een open deur ;)

Lijkt mij ook maar 850 heeft een andere mening.

Overigens weer een ander meetinstrument op het internet waar ik mij de laatste tijd in verdiept heb is PageRank van Google. Als je de Google zoekbalk installeert ( http://toolbar.google.com/intl/nl/ ) dan zie je bij iedere site een aanduiding van het belang van die site voor Google. Hoge score betekent hoge plaatsing bij de zoekresultaten. Achterliggende gedachte is dat als veel sites naar je verwijzen ... dan krijg je een hoge ranking. Maar het is wat ingewikkelder dan dat. En verder is dat ook niet geheel publiek zodat er ook wel verschillen van mening zijn over de werking. Er zijn wel veel artikelen over te vinden zoals bijvoorbeeld:
http://www.whitelines.nl/nl/html/google-page-rank.html

vlegeltje
25-06-04, 20:54
Da's een commerciele site.

Als je je in google wilt verdiepen valt er genoeg te lezen:

http://google.pagina.nl/


Deze site over zoekmachines is wel goed, de site van Henk van Ess:

http://www.voelspriet.nl/

850
25-06-04, 22:52
Geplaatst door Simon
Lijkt mij ook maar 850 heeft een andere mening.


Yep ik heb n andere mening........

Het Internet Resultaten 1 - 10 van circa 18,500 pagina’s in het Nederlands voor zangeres zonder naam.

18,500 pagina's is veel. Maar ik ik ga ervanuit dat Zangeres zonder Naam niet bepaald een favoriete zoekterm is......

vlegeltje
25-06-04, 23:00
Geplaatst door 850
Yep ik heb n andere mening........

Het Internet Resultaten 1 - 10 van circa 18,500 pagina’s in het Nederlands voor zangeres zonder naam.

18,500 pagina's is veel. Maar ik ik ga ervanuit dat Zangeres zonder Naam niet bepaald een favoriete zoekterm is......

Dat zijn pagina's waar de woorden "zangeres", "zonder" en "naam" in voorkomen.

Zoek je op "zangeres zonder naam" krijg je dit resultaat:

Resultaten 1 - 100 van circa 3,790 pagina’s in het Nederlands voor "zangeres zonder naam". (0.71 seconden)

850
25-06-04, 23:21
Geplaatst door vlegeltje
Dat zijn pagina's waar de woorden "zangeres", "zonder" en "naam" in voorkomen.

Zoek je op "zangeres zonder naam" krijg je dit resultaat:

Resultaten 1 - 100 van circa 3,790 pagina’s in het Nederlands voor "zangeres zonder naam". (0.71 seconden)


Oké slecht voorbeeld...........

Andere voorbeelden waarvan ik vermoed dat ze niet hoog staan
in de zoektermen-lijst........

Resultaten 1 - 10 van circa 20,500,000 voor "queen" (
:lekpuh: Meer dan 20 miljoen!!!!!!!!!!!!:lekpuh:

Resultaten 1 - 10 van circa 246,000 voor "UB40"

Resultaten 1 - 10 van circa 1,450,000 voor "Pink Floyd"

Resultaten 1 - 10 van circa 609,000 voor "Bruce Springsteen"

Resultaten 1 - 10 van circa 2,370,000 voor "The Who"

:stout:

vlegeltje
25-06-04, 23:47
Geplaatst door 850
Oké slecht voorbeeld...........

Andere voorbeelden waarvan ik vermoed dat ze niet hoog staan
in de zoektermen-lijst........

Resultaten 1 - 10 van circa 20,500,000 voor "queen" (
:lekpuh: Meer dan 20 miljoen!!!!!!!!!!!!:lekpuh:

Resultaten 1 - 10 van circa 246,000 voor "UB40"

Resultaten 1 - 10 van circa 1,450,000 voor "Pink Floyd"

Resultaten 1 - 10 van circa 609,000 voor "Bruce Springsteen"

Resultaten 1 - 10 van circa 2,370,000 voor "The Who"

:stout:

Queen Victoria
Queen Elisabeth
Queen Beatrix

D'r zijn heel veel Queens.

Niet te vergeten de Queens uit de gay scene.

vandaar die meer dan 20 miljoen hits.

Maar ik begrijp het probleem niet zo goed :verrassin

Wie zoekt er nou op Internet naar Endstra?
Op hoeveel websites staat die naam?

Maar als Endstra vermoord wordt, zoekt iedereen op dat trefwoord.
En schieten de pagina's met berichten over Endstra als paddestoelen uit de grond.

Over twee jaar staan al die pagina's nog op Internet, maar zoekt geen hond meer op het trefwoord Endstra.

Dus wat is nou precies jouw punt?

Behalve dat je een belachelijke muziek smaak hebt ;)

850
25-06-04, 23:53
Geplaatst door vlegeltje
Queen Victoria
Queen Elisabeth
Queen Beatrix

D'r zijn heel veel Queens.

Niet te vergeten de Queens uit de gay scene.

vandaar die meer dan 20 miljoen hits.

Maar ik begrijp het probleem niet zo goed :verrassin

Wie zoekt er nou op Internet naar Endstra?
Op hoeveel websites staat die naam?

Maar als Endstra vermoord wordt, zoekt iedereen op dat trefwoord.
En schieten de pagina's met berichten over Endstra als paddestoelen uit de grond.

Over twee jaar staan al die pagina's nog op Internet, maar zoekt geen hond meer op het trefwoord Endstra.

Dus wat is nou precies jouw punt?

Behalve dat je een belachelijke muziek smaak hebt ;)

Juist omdat er meerdere queens zijn kun je dus verwachten dat het woord queen vaker gezocht zal worden maar des ondanks ga ik ervan uit dat het niet hoog scoort in de lijst met zoektermen.

Mijn punt is dat het aantal pagina's dat Google toont nadat je een zoekterm hebt ingetikt los staat van de populariteit van dat woord. Als er ergens een miljoen pagina's op het web bestaat van iemand wil dat niet zeggen dat het een populaire zoekterm is. Simon zegt dat het met elkaar samenhangt en ik probeer aan te tonen dat het niet met elkaar samenhangt.

:duivels: Jij hebt geen idee van mijn muzieksmaak.

vlegeltje
26-06-04, 00:09
Geplaatst door 850
Juist omdat er meerdere queens zijn kun je dus verwachten dat het woord queen vaker gezocht zal worden maar des ondanks ga ik ervan uit dat het niet hoog scoort in de lijst met zoektermen.

Mijn punt is dat het aantal pagina's dat Google toont nadat je een zoekterm hebt ingetikt los staat van de populariteit van dat woord. Als er ergens een miljoen pagina's op het web bestaat van iemand wil dat niet zeggen dat het een populaire zoekterm is. Simon zegt dat het met elkaar samenhangt en ik probeer aan te tonen dat het niet met elkaar samenhangt.

:duivels: Jij hebt geen idee van mijn muzieksmaak.

In principe heb je gelijk, ware het niet dat de populariteit van een onderwerp tot uitdrukking komt in én de populariteit van de zoekterm én de hoeveelheid pagina's over dat onderwerp.

Alleen dat verband is gerelateerd aan de actualiteit, aan de tijd dus. Dat probeer ik juist duidelijk te maken.

Niemand zoekt nog op het woord pokemon. Daar zijn wel 2,430,000 pagina's over.

Maar op het hoogtepunt van de pokemon rage was het een van de populairste trefwoorden.

De populariteit van trefwoorden is vaak heel erg tijdgebonden. Terwijl je niet wil weten hoeveel verouderde webpagina's er op Internet staan die nooit iemand bezoekt.

Ik heb lekker een LP gekocht van Dennis Coffey and the detroit guitar band :wow:

vlegeltje
26-06-04, 00:13
Resultaten 1 - 70 van circa 125 voor "Dennis Coffey and the detroit guitar band" (0.43 seconden) :boogie:

850
26-06-04, 00:22
Geplaatst door vlegeltje
Niemand zoekt nog op het woord pokemon. Daar zijn wel 2,430,000 pagina's over.

Maar op het hoogtepunt van de pokemon rage was het een van de populairste trefwoorden.

De populariteit van trefwoorden is vaak heel erg tijdgebonden. Terwijl je niet wil weten hoeveel verouderde webpagina's er op Internet staan die nooit iemand bezoekt.

Ik heb lekker een LP gekocht van Dennis Coffey and the detroit guitar band :wow:

:schrik: Pokemon rage? What de fuckk is datte?

De populariteit van trefwoorden is vaak heel erg tijdgebonden. Terwijl je niet wil weten hoeveel verouderde webpagina's er op Internet staan die nooit iemand bezoekt.

Precies en daarom bestaat er geen verband tussen het aantal getoonde pagina's en de populariteit van de zoekterm. Want op het moment dat het woord Dick Advocaat erg populair is zijn er op dat zelfde moment duizenden woorden niet populair als zoekterm terwijl ze wel een miljoen pagina's op het web kunnen hebben.
Je zegt zelf al dat pokemon niet populair is terwijl er wel 2 miljoen pagina's erover te vinden zijn. Dan is er toch geen verband tussen het aantal pagina's en de populariteit van het zoekwoord........

:jumping: Dennis Coffey? who's datte?

vlegeltje
26-06-04, 11:37
Geplaatst door 850
:jumping: Dennis Coffey? who's datte?

Voor meer info over Dennis Coffey:

http://capitolsoulclub.homestead.com/DennisCoffey.html

Het is een geweldige dans plaat.
Prachtige funky arrangementen.

:regie: en er wordt alleen maar op guitaren gespeeld

Zelfs de blazers partijen worden op gitaar gespeeld.

In eerste instantie hoor je dat niet, maar als je wat nauwkeuriger luistert dan valt het pas op.

alt gitaar
tenor gitaar
bariton gitaar
bas gitaar

Als je de plaat voor het eerst hoort denk je dat je 'm al kent. Maar dat komt omdat er tientallen breackbeats vanaf zijn geplukt. En die zijn op honderden hiphop nummers te horen.

Dit is echt een klassieker.

Niet op cd te krijgen.

vinyl only.

I'm very happy :tik: