PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwaartekracht energie



lennart
25-06-04, 16:53
Deze jongens claimen een machine te hebben ontworpen die werkt op zwaartekracht alleen
http://www.environenergy.co.uk/environ_home_page~ENVIRON+ENERGY-perpetual_machine-future..html

24 Augustus is de launch date. Ben benieuwd, de techniek ziet er wel grappig uit.

Ze noemen het een Waranlinc wheel.

Het idee is overigens niet nieuw. Zie:
http://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/unwork.htm
en dan overbalanced wheels. :cool:

Dus de kans is groot dat het een hoax is :)

Isaac
25-06-04, 17:03
Ik geloof er geen hol van. Ze geven verder ook geen informatie over de mogelijke werking van die machine. Jammer, want met mijn natuurkunde achtergrond zou ik er zo doorheen prikken.

S@deeQ.
25-06-04, 17:07
Geplaatst door Isaac
want met mijn natuurkunde achtergrond.


:lekpuh:

aan je maffe en achterlijke prikksels te zien , zal je natuurkundige achtergrond ff veel voorstellen als de stront uit je achterste.

vlegeltje
25-06-04, 17:09
Welkom terug lennart

:fparty:



We missed you.

Isaac
25-06-04, 17:10
Geplaatst door S@deeQ.
:lekpuh:

aan je maffe en achterlijke prikksels te zien , zal je natuurkundige achtergrond ff veel voorstellen als de stront uit je achterste.

Neef en nicht als ouders?

lennart
25-06-04, 17:12
Geplaatst door Isaac
Ik geloof er geen hol van. Ze geven verder ook geen informatie over de mogelijke werking van die machine. Jammer, want met mijn natuurkunde achtergrond zou ik er zo doorheen prikken.

Go for it :melig:

The Waranlinc Wheel is the brainchild of Courtney Bailey. It was developed over an eight year period 1996 to present. Bailey filed a string of British Patent Applications for the wheel and its subsystems. These applications occurred in 2000, 2001 and 2003.

The wheel uses stainless steel external sliders which are a linear air compressor pump used to charge the internal tanks which fire the internal pnuematic guns. These internal guns fire the stainless steel bullets. The high mass of the wheel and the high overbalance mass generate the massive torque of the wheel. This massive torque times the slow RPM results in huge horsepower at low rpms. The Kilowatt outputs available for the different sizes are all based on well known mechanical engineering equations. The entire Waranlinc wheel and its external and internal subsystems are a synthesis of mechanical and pnuematic technologies. It is in essence a rotating air rifle using an offset mass overbalance to achieve constant rotation.

Using the animated engineering drawings from the site and data from the Patent Applications, a mechanical engineering analysis was done by software . The claims on the site are legitimate. There is no hidden physics here. Pure mechanical and pnuematic engineering. The level of physics involved in this device are at the high school level basic mechanical simple machine level. That is the beauty of it. It is an elegant simple machine that is mechanically complex. This is why they call it a Semi-Perpetual machine. It will break. It will need periodic maintenance.

Hier is de patent aanvraag:
http://www.patent.gov.uk/patent/notices/journals/2003/5958.pdf

Joesoef
25-06-04, 17:29
Pepetum mobile een octrooi?

Isaac
25-06-04, 18:20
Geplaatst door lennart
Go for it :melig:

Ik heb geen zin om me in de details van die apparaten te verdiepen. Maar ik kan wel ff in het kort uitleggen waarom een (puur) op zwaartekracht gebaseerde energiebron nooit zal werken.

Als iemand de potentiele energie van de zwaartekracht wil oogsten, dan zal de zwaartekracht arbeid moeten verrichten op iets. Als je hebt opgelet tijdens de natuurkunde lessen op de middelbare school, dan weet je dat arbeid alleen plaats vindt in de richting van de (zwaarte)kracht.

Die richting is voor de zwaartekracht dus recht naar beneden. De zwaartekracht kan dus energie opwekken door arbeid te verrichten op "iets" dat naar beneden "valt". Maar de "valafstand" is altijd eindig. Hoe hou je de energieopwekking in stand?

En daar zit nou net het probleem. Je kan dat "iets" niet opnieuw naar boven slepen. Want dat kost minstens net zoveel energie als het "laten vallen" opleverd. Bij het opwekken van energie dmv zwaartekracht, is er niet zoiets als "de olie verversen", of "nieuwe kolen in de centrale stoppen".

Tomas
25-06-04, 18:24
Geplaatst door Isaac
Ik heb geen zin om me in de details van die apparaten te verdiepen. Maar ik kan wel ff in het kort uitleggen waarom een (puur) op zwaartekracht gebaseerde energiebron nooit zal werken.

Als iemand de potentiele energie van de zwaartekracht wil oogsten, dan zal de zwaartekracht arbeid moeten verrichten op iets. Als je hebt opgelet tijdens de natuurkunde lessen op de middelbare school, dan weet je dat arbeid alleen plaats vindt in de richting van de (zwaarte)kracht.

Die richting is voor de zwaartekracht dus recht naar beneden. De zwaartekracht kan dus energie opwekken door arbeid te verrichten op "iets" dat naar beneden "valt". Maar de "valafstand" is altijd eindig. Hoe hou je de energieopwekking in stand?

En daar zit nou net het probleem. Je kan dat "iets" niet opnieuw naar boven slepen. Want dat kost minstens net zoveel energie als het "laten vallen" opleverd. Bij het opwekken van energie dmv zwaartekracht, is er niet zoiets als "de olie verversen", of "nieuwe kolen in de centrale stoppen".

Volgens de kwantummechanica kan je zwartekrachtenergie wel degelijk omzetten. In theorie dan. Maar zwaartekracht is een hele zwakke kracht en het resultaat zal dus navenant zijn. Ook al voelen wij het als een hele sterke kracht, maar dat komt alleen maar omdat er zo onnoemelijk veel massa in de buurt is.

Isaac
25-06-04, 18:31
Geplaatst door Tomas
Volgens de kwantummechanica kan je zwartekrachtenergie wel degelijk omzetten. In theorie dan. Maar zwaartekracht is een hele zwakke kracht en het resultaat zal dus navenant zijn. Ook al voelen wij het als een hele sterke kracht, maar dat komt alleen maar omdat er zo onnoemelijk veel massa in de buurt is.

Het probleem is niet het omzetten. Omzetten kan prima, daar heb je niet eens quantummechanica voor nodig.
Nee, het probleem is dat je met zwaartekracht niet kunt zorgen voor een continue, rendabele energieopwekking.

Tomas
25-06-04, 18:35
Geplaatst door Isaac
Het probleem is niet het omzetten. Omzetten kan prima, daar heb je niet eens quantummechanica voor nodig.
Nee, het probleem is dat je met zwaartekracht niet kunt zorgen voor een continue, rendabele energieopwekking.

Met een mechanische opstelling kom je niet aan een continue omzetting, omdat je slecht het zelf gecreerde potenitaal verschil terughaalt.

Maar met een kwantumoplossing wel, dan kan het wel. Alleen dan kom je op je punt van rendabel uit. Dat is het dus niet. Het is slechts een interessante theorie.

jesse
25-06-04, 19:12
Witte steenkool is in principe zwaartekracht energie.

S@deeQ.
25-06-04, 19:44
Geplaatst door Isaac
Neef en nicht als ouders?

:lekpuh: zijn je ouders broer en zus soms, ze lijken verdomd veel op elkaar :nerveus:

http://www.das-letzte-kleinod.de/kunstw/ebahn/kw/cont/jos/pic/varkens.jpg

lennart
25-06-04, 19:47
Geplaatst door Isaac
Ik heb geen zin om me in de details van die apparaten te verdiepen. Maar ik kan wel ff in het kort uitleggen waarom een (puur) op zwaartekracht gebaseerde energiebron nooit zal werken.


Deze techniek is niet alleen gebaseerd op de kinetische energie die bij een val vrij komen (zwaartekracht), maar ook op interne werkingen van de machine. Het maakt volgens de website gebruik van massa verschuiving mbv van pneumatische technieken (de bullets waar ze het over hebben).

Maargoed.. over 2 maanden weten we of het een hoax is. :)

Tomas
25-06-04, 20:06
Geplaatst door jesse
Witte steenkool is in principe zwaartekracht energie.

Nee, da's kernfusieenergie. Deze wordt geleverd door de zon, waardoor water verdampt en tegen de zwaartekracht in opstijgt tot grote hoogte, waar het als potentiele energie wordt opgeslagen in wolken. En tzt weer terugvalt op aarde. En van het laaste stukje hoogteverschil tussen de dam en de zee wordt electrische energie onttrokken.

Tomas
25-06-04, 20:19
Geplaatst door lennart

Maargoed.. over 2 maanden weten we of het een hoax is. :)

Ik wil wel een wedje afsluiten.

nl-x
25-06-04, 20:21
Waar is iedereen? Is er soms voetbal ofzo?