PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft patenteert menselijk lichaam als transportbron



Isaac
25-06-04, 22:54
Microsoft bezit sinds gisteren een patent op een methode om energie en data te transporteren door middel van het menselijk lichaam. Het patent, nummer 6.754.472, is op 27 april van het jaar 2000 aangevraagd en is twee dagen geleden officieel toegewezen door het United States Patent and Trademark Office. Het patent houdt in dat een groot aantal apparaten, zoals horloges, speakers en pda's, door middel van een met elektrodes op het lichaam geplakte energiebron van energie voorzien kan worden. De energie wordt door de huid van elektrode naar elektrode gestuurd zodat de aangesloten apparaten de taken kunnen uitvoeren die gevraagd worden.

Een andere toepassing van deze methode is dat het menselijk lichaam gebruikt kan worden als 'netwerkverbinding' tussen de verschillende met elektrodes aangesloten apparaten. Hierdoor zou bijvoorbeeld een pda gebruik kunnen maken van de speaker in een radio. Het voordeel van deze techniek is volgens Microsoft dat er geen aparte batterijen meer meegenomen hoeven te worden voor alle verschillende apparaten en dat ze onderling gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de apparaten hebben. Een analist van Gartner ziet het nut niet van dit patent. Volgens hem vindt men het vervelend om altijd met de huid aan een apparaat vast te zitten. Het kan echter wel nuttig zijn voor medische apparaten.

LiaCarina
25-06-04, 22:55
Ik ben een robot......hoe zit het met mij?

Isaac
25-06-04, 22:59
Geplaatst door EYe_OnNadYa
Ik ben een robot......hoe zit het met mij?

Dat verklaard een hoop...

Joesoef
25-06-04, 23:01
Krijg je eigenlijk geld als er patent op jezelf zit?

LiaCarina
25-06-04, 23:03
Geplaatst door Joesoef
Krijg je eigenlijk geld als er patent op jezelf zit?


Dit zou volgens mij wel moeten kunnen....;)

LiaCarina
25-06-04, 23:03
Geplaatst door Isaac
Dat verklaard een hoop...


Het leven in onverklaarbaar;)

Isaac
25-06-04, 23:07
Geplaatst door Joesoef
Krijg je eigenlijk geld als er patent op jezelf zit?

Volgens mij kun je alleen een uitvinding of ontdekking patenteren.