PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanning tussen Gibraltar en Spanje lopen op



S@deeQ.
26-06-04, 13:16
Spanning tussen Gibraltar en Spanje lopen op
GIBRALTAR - Gibraltar en Spanje hebben de discussie hernieuwd over de Britse invloed op de rots die de toegang vormt tot de Middellandse Zee. Aanleiding is een bezoek van een lid van het Britse koninklijk huis, prinses Anne. Spanje heeft de Britse ambassadeur in Madrid op het matje geroepen over het bezoek van de dochter van koningin Elizabeth.

Prinses Anne komt naar Gibraltar om de viering bij te wonen van de Engels-Hollandse verovering van de rots. Negen jaar later gaven de Hollanders Gibraltar bij het Verdrag van Utrecht in handen van de Engelsen. Spanje beschouwt de landtong echter nog altijd als Spaans en ziet de Britse heerschappij als bezetting.

De Britse ambassadeur kreeg daarom te horen dat Spanje ontevreden is en bezwaar maakt tegen het bezoek van de Britse prinses, die van maandag tot woensdag in Gibraltar verblijft.

Gibraltar liet daarop weten dat die bezwaren 'onbegrijpelijk' zijn. Een woordvoerder van de premier wees het buurland er nog eens fijntjes op dat de rots onderdeel uitmaakt van Brits territorium.

S@deeQ.
26-06-04, 13:18
:nerd:

hollanders zijn de bron van alle ellende dus

Bofko
26-06-04, 13:21
Spanje heeft zelf Ceuta en Mellila, 2 enclaves in Marokko. Zijn daar spanningen met Marokko over ? Iemand ?

BTW enclaves zijn wel altijd goed voor de economie.

S@deeQ.
26-06-04, 13:29
Geplaatst door Bofko
Spanje heeft zelf Ceuta en Mellila, 2 enclaves in Marokko. Zijn daar spanningen met Marokko over ? Iemand ?

BTW enclaves zijn wel altijd goed voor de economie.

marokko wacht tot spanje gibraltar gaat opeisen :hardlach:

ZbaqZbaq
26-06-04, 15:17
Ik ben voor bevrijding van Ceuta, Mellila, Palestina, Peterselie eilanden en de Canarische eilanden.

Allemaal Arabisch grondgebied.

euhh
26-06-04, 15:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik ben voor bevrijding van Ceuta, Mellila, Palestina, Peterselie eilanden en de Canarische eilanden.

Allemaal Arabisch grondgebied.

Canarische eilanden arabisch?? da's knap, straks hoort marokko ook nog bij het arabisch gebied.

Giro 555555 Pak je PINpas en geef ZbaqZbaq een Atlas

NIS
26-06-04, 15:45
Geplaatst door S@deeQ.
marokko wacht tot spanje gibraltar gaat opeisen :hardlach:

haha.. die pakken we en inderdaad: de canarische eilanden. Als de Hollanders op deze forum onze missie niet steunen, dan ga we ook nog voor Vlieland, Terschelling en Schiermonnikoog. Pas dus op!:D

Over steunbetuiging gesproken. Nederland was wel het laatste land dat Marokko als onafhankelijk ging erkennen.. :kalasniko

euhh
26-06-04, 15:51
Geplaatst door NIS
haha.. die pakken we en inderdaad: de canarische eilanden. Als de Hollanders op deze forum onze missie niet steunen, dan ga we ook nog voor Vlieland, Terschelling en Schiermonnikoog. Pas dus op!:D

Over steunbetuiging gesproken. Nederland was wel het laatste land dat Marokko als onafhankelijk ging erkennen.. :kalasniko

Van mij mag je ze hebben maar dan wil ik wel de garantie dat jullie er ook gaan wonen.

NIS
26-06-04, 15:57
Geplaatst door euhh
Van mij mag je ze hebben maar dan wil ik wel de garantie dat jullie er ook gaan wonen. :haha:

ZbaqZbaq
26-06-04, 16:02
Geplaatst door euhh
Van mij mag je ze hebben maar dan wil ik wel de garantie dat jullie er ook gaan wonen.

je hebt niets te eisen...of je nou wil of niet die stukken grond zijn arabisch.

euhh
26-06-04, 16:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
je hebt niets te eisen...of je nou wil of niet die stukken grond zijn arabisch.

Het is het arabisch schiereiland, alles daar buiten is naar mijn weten geen arabie, dat het ooit van de arabieren is geweest wil niet zeggen dat het arabisch is, want in dat geval zou de halve wereld nederlands zijn.

En ik doelde eigenlijk op terschelling e.d.

ZbaqZbaq
26-06-04, 16:35
Geplaatst door euhh
Het is het arabisch schiereiland, alles daar buiten is naar mijn weten geen arabie, dat het ooit van de arabieren is geweest wil niet zeggen dat het arabisch is, want in dat geval zou de halve wereld nederlands zijn.

En ik doelde eigenlijk op terschelling e.d.

:lachu: mafketel

ZbaqZbaq
26-06-04, 17:31
Geplaatst door sjeng
en wanneer is iets arabisch?

wanneer is iets turks ?

Mark
26-06-04, 17:35
Ik zou zeggen: vraag in een referendum of de canarische eilanden bij het Groot Arabisch Rijk willen horen. Democratischer kan het niet :)

Verder vind ik dat iedereen zich alleen met zijn eigen land moet bemoeien.

ZbaqZbaq
26-06-04, 17:48
Geplaatst door Mark
Ik zou zeggen: vraag in een referendum of de canarische eilanden bij het Groot Arabisch Rijk willen horen. Democratischer kan het niet :)

Verder vind ik dat iedereen zich alleen met zijn eigen land moet bemoeien.

Referendum is bullshit....stel de Groningers en de Limburgers krijgen een referendum en meerderheid wil onafhankelijkheid....k denk niet dat Den Haag de uitslag zal respecteren.

taouanza
26-06-04, 17:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
Referendum is bullshit....stel de Groningers en de Limburgers krijgen een referendum en meerderheid wil onafhankelijkheid....k denk niet dat Den Haag de uitslag zal respecteren.

Canarische eilanden zijn net zo Arabisch als Marokko. Niet dus.:rolleyes:

Mark
26-06-04, 17:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
Referendum is bullshit....stel de Groningers en de Limburgers krijgen een referendum en meerderheid wil onafhankelijkheid....k denk niet dat Den Haag de uitslag zal respecteren.

ok duidelijk, wat het volk wil interesseert je niet.

ZbaqZbaq
26-06-04, 18:02
Geplaatst door Mark
ok duidelijk, wat het volk wil interesseert je niet.

nope....

als de bewoners van de Bijlmer de wijk morgen tot surinaams grondgebied willen verklaren....wat dan ?

ZbaqZbaq
26-06-04, 18:03
Geplaatst door taouanza
Canarische eilanden zijn net zo Arabisch als Marokko. Niet dus.:rolleyes:

nee die zijn beiden Japans

Mark
26-06-04, 18:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
nope....

als de bewoners van de Bijlmer de wijk morgen tot surinaams grondgebied willen verklaren....wat dan ?

Een wijk is geen land :)

euhh
26-06-04, 18:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
nope....

als de bewoners van de Bijlmer de wijk morgen tot surinaams grondgebied willen verklaren....wat dan ?

Van mij mogen ze, maar dan blijven ze wel in die wijk en gaat de geldkraan subiet dicht, eens kijken hoelang ze het volhouden ;)

ZbaqZbaq
26-06-04, 18:04
Geplaatst door Mark
Een wijk is geen land :)

uhh...Ceuta is ook geen land. Canarische eilanden ook niet..Mellila ook niet.

Bofko
26-06-04, 18:08
Canarische eilanden zijn zwaar katholiek. Oorspronkelijke bevolking, de Guanchen, waren heidenen en stammen af van de Berbers en zijn begin van de jaartelling op de eilanden aangekomen.
De Spanjaarden veroverden de eilanden in de 15e eeuw. Daarna zijn beide bevolkingen in elkaar opgegaan en zijn de eilanden altijd Spaans gebied geweest.

Mark
26-06-04, 18:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
uhh...Ceuta is ook geen land. Canarische eilanden ook niet..Mellila ook niet.

Die enclaves zijn ook onzin en moeten ze aan respectievelijk Spanje en Marokko terug geven.

De Canarische eiland lijkt me een andere zaak.

ZbaqZbaq
26-06-04, 18:30
Met het recht op vrijevestiging binnen de EU roep ik alle mocro's op om te gaan wonen op de canarische eilanden....

en dan regelt Mark een referendum...hoppa alles opgelost.

euhh
26-06-04, 18:33
Geplaatst door Mark
Die enclaves zijn ook onzin en moeten ze aan respectievelijk Spanje en Marokko terug geven.

De Canarische eiland lijkt me een andere zaak.

regel eens dat de belgische enclaves in nederland en v.v. terug gegegevn worden dan.

Bofko
26-06-04, 18:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
Met het recht op vrijevestiging binnen de EU roep ik alle mocro's op om te gaan wonen op de canarische eilanden....

en dan regelt Mark een referendum...hoppa alles opgelost.

Shit man, krijg je eerst een aansluiting bij Marokko en daarna willen die Canarische Marokkanen weer in Nederland gaan wonen omdat daar meer perspectief is.

ZbaqZbaq
26-06-04, 18:43
Geplaatst door Bofko
Shit man, krijg je eerst een aansluiting bij Marokko en daarna willen die Canarische Marokkanen weer in Nederland gaan wonen omdat daar meer perspectief is.

en dan willen ze ineens een referendum in Kanaleneiland, Schilderswijk, Spangen, Bos en Lommer, :roken:

alhambra2004
27-06-04, 00:15
cueta en mellila bestonden al als zodanig voor dat marokko bestond, het is dus onzin dat er gepraat wordt over teruggeven!

barfly
27-06-04, 00:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
Met het recht op vrijevestiging binnen de EU roep ik alle mocro's op om te gaan wonen op de canarische eilanden....

en dan regelt Mark een referendum...hoppa alles opgelost.

De Nederlanders kunnen in dezen ook wat voor je betekenen.

Als jij dat ook graag wil dan bieden we alle Marokkanen een vrijstaat aan op Rottumerplaat.

Al Sawt
27-06-04, 00:31
Geplaatst door sjeng
en wanneer is iets arabisch? Als je minstens meer dan 2000 jr. bepaald gebied bewoon.

Julien
27-06-04, 00:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
je hebt niets te eisen...of je nou wil of niet die stukken grond zijn arabisch.

ja en Torino hoort eigenlijk bij Frankrijk :moe: en Maastricht hoort eigenlijk bij Belgie :moe: en Noord-Ierland hoort eigenlijk bij Ierland :moe:

Al Sawt
27-06-04, 00:37
Trouwens,


Ik dacht altijd dat Jebel Tarik (Gibraltar) als een bruidsgeschenk van de Spaanse koning aan zijn Britse verloofde schonk en dat Gibraltar niet gewapenderhand in Britse handen kwam.


Geplaatst door Bofko
Canarische eilanden zijn zwaar katholiek. Oorspronkelijke bevolking, de Guanchen, waren heidenen en stammen af van de Berbers en zijn begin van de jaartelling op de eilanden aangekomen.
De Spanjaarden veroverden de eilanden in de 15e eeuw. Daarna zijn beide bevolkingen in elkaar opgegaan en zijn de eilanden altijd Spaans gebied geweest. Bijna goed! Alleen zijn de oorspronkelijke inwoners uitgeroeid.

Bovendien waren de Canarische eilanden, eerst van de Portugezen.

Al Sawt
27-06-04, 00:40
Geplaatst door alhambra2004
cueta en mellila bestonden al als zodanig voor dat marokko bestond, het is dus onzin dat er gepraat wordt over teruggeven! Volgens mij, is Marokko stuk ouder dan Spanje.

Als ik jouw was zal ik de geschiedenis beter gaan bestuderen.

Bofko
27-06-04, 00:47
Geplaatst door Al Sawt
Bijna goed! Alleen zijn de oorspronkelijke inwoners uitgeroeid.


Ik weet dat je dat heel graag wil denken maar het is gewoon niet waar !

euhh
27-06-04, 07:25
Geplaatst door Al Sawt
Als je minstens meer dan 2000 jr. bepaald gebied bewoon.

Volgens mij was 2000 jaar geleden het gehele midden-oosten van Alexander De Grote, dus willen jullie het even terug geven aan de grieken, dank u.

echnaton
27-06-04, 09:51
Geplaatst door Julien
ja en Torino hoort eigenlijk bij Frankrijk :moe: en Maastricht hoort eigenlijk bij Belgie :moe: en Noord-Ierland hoort eigenlijk bij Ierland :moe:

Nice hoort eigenlijk bij Italië (Nizza). Corsica ook. Elzas-Lotharingen hoort eigenlijk bij Duitsland. Frans Vlaanderen hoort eigenlijk bij België, dat eigenlijk bij Nederland hoort dat eigenlijk bij Duitsland hoort (voor 1648). De Savoie (Franse Alpen) moet terug naar het Duitse Rijk net als half Italië, heel Nederland, Zwitserland en Oostenrijk. Trouwens, de hoofstad van dat Duitse Rijk was meestal Wenen, dus die landen moeten eigenlijk vanuit Oostenrijk bestuurd worden.

taouanza
27-06-04, 10:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
nee die zijn beiden Japans

Nee hoor ik ben Marokkaans en ik ben niet Arabisch noch Japans.:strik:

Al Sawt
28-06-04, 00:03
Bofko,


De inheemse bevolking van Canarische eilanden, zijn wel degelijk vermoord en als slaven gebruikt. Een klein deel is opgegaan in de Spaanse bevolking.





Geplaatst door euhh
Volgens mij was 2000 jaar geleden het gehele midden-oosten van Alexander De Grote, dus willen jullie het even terug geven aan de grieken, dank u. Weer iemand die niets afweet van de geschiedenis van MO en algemeen.

Was Alexander niet eerder dan 2000 jr. geleden?

Julien
28-06-04, 00:35
kortom, de europese grenzen zijn zo veranderd in de loop der tijden, dat men nu niet meer moet zeuren om dat ene eilandje of die nen kustlijn.

ASHELHIE
28-06-04, 13:08
Geplaatst door Al Sawt
Bofko,


De inheemse bevolking van Canarische eilanden, zijn wel degelijk vermoord en als slaven gebruikt. Een klein deel is opgegaan in de Spaanse bevolking.




Weer iemand die niets afweet van de geschiedenis van MO en algemeen.

Was Alexander niet eerder dan 2000 jr. geleden?

Bezoek eens Canarische websites zul je zien dat ze zich eerder Amazigh voelen en niet arabisch zoals je collega ZbaqZbaq hoopt.
En Marokko is al evenmin een arabisch land.
Zover staan we al.

Groetjes

ZbaqZbaq
28-06-04, 13:27
Geplaatst door ASHELHIE

En Marokko is al evenmin een arabisch land.
Zover staan we al.

Groetjes

lees de eerste regel van de constitutie van Marokko

ASHELHIE
28-06-04, 15:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
lees de eerste regel van de constitutie van Marokko

Interesseert me niet wat er in die grondwet staat.
Ik weet wat ik ben. En dat is zeker niet Arabisch.
Met alle respect voor de arabieren trouwens.

Groetjes

Pytaghoras
28-06-04, 16:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik ben voor bevrijding van Ceuta, Mellila, Palestina, Peterselie eilanden en de Canarische eilanden.

Allemaal Arabisch grondgebied.

Ceuta, Mellila, , Peterselie eilanden en de Canarische eilanden zijn allemaal berbers grondgebied. Marokko moet nog bevrijd worden van de arabieren.

Al Sawt
28-06-04, 17:13
[QUOTE]Geplaatst door ASHELHIE
Bezoek eens Canarische <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=websites&v=56">websites</a> zul je zien dat ze zich eerder Amazigh voelen en niet arabisch zoals je collega ZbaqZbaq hoopt.
En Marokko is al evenmin een arabisch land.
Zover staan we al.

Groetjes [/QUOTEHeb ik ergens over Amazigh en Arabieren gehad???


Of worden sommige mensen door misplaatse nationalisme verblind, waardoor ze andere zaken interpeteren dan dat ze lezen?

ZbaqZbaq
28-06-04, 18:14
Geplaatst door ASHELHIE
Interesseert me niet wat er in die grondwet staat.
Ik weet wat ik ben. En dat is zeker niet Arabisch.
Met alle respect voor de arabieren trouwens.

Groetjes

Ik betwist ook niet dat jij geen Arabier bent. Maar Marokko is weldegelijk een arabisch land.

ASHELHIE
29-06-04, 12:05
Geplaatst door Al Sawt
Als je minstens meer dan 2000 jr. bepaald gebied bewoon.

Hiermee bedoel je dat het gebied al meer dan 2000 jaar arabisch is.

Daarom speel je al in de kaart van ZbaqZbaq die onomwonden zegt
dat Marokko, etc... arabisch is.
En je noemt mij verblind door nationalisme???

Zbaq zbaq is diegene die verblind is door misplaatst nationalisme die totaal geen respect heeft voor de Imazighen. En daarom zwaait hij met die "grondwet".

Marokko is een Amazighstaat, of je het nou wil of niet. De meerderheid spreekt nog altijd het Tamazight. Een kwestie van tijd nog maar en het Tamazight ZAL volledige erkenning krijgen in zowel Marokko als in Algerije en wie weet ook in de Kanarische Eilanden.
Nogmaals ik heb niets tegen arabieren. Ik ben moslim, maar laat me in mijn waarde als Amazigh en we zijn broeders. Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien. Maar als arabieren de dingen zeggen die Zbaqzbaq zegt is er geen probleem, maar als een Amazigh daarop reageert is het een verblinde nationalist.
Over twee maten en twee gewichten gesproken.
Waar heb ik dat nog gehoord?

Azul fellawen/salaam alaikum

Al Sawt
30-06-04, 19:45
Geplaatst door ASHELHIE
Hiermee bedoel je dat het gebied al meer dan 2000 jaar arabisch is. Voortaan als ik jou was, zou beter gaan lezen en bepaalde gesprekspatronen van elkaar scheiden.


Met 2000 jr. doel ik op Palestina en niet op Marokko.


Geplaatst door ASHELHIE


Daarom speel je al in de kaart van ZbaqZbaq die onomwonden zegt
dat Marokko, etc... arabisch is.
En je noemt mij verblind door nationalisme??? Yep.
Anders had je gelezen, dat ik nauwelijks over de Arabische gehalte
van Marokko zat te discussieren.

Helaas beletten de oogkleppen die je op heb, begrijpend lezen.

Geplaatst door ASHELHIE

Zbaq zbaq is diegene die verblind is door misplaatst nationalisme die totaal geen respect heeft voor de Imazighen. En daarom zwaait hij met die "grondwet". Wat is erger, iemand die met een nep grondwet zwaait of een die het helemaal wil veranderen?

Geplaatst door ASHELHIE

Marokko is een Amazighstaat, of je het nou wil of niet. De meerderheid spreekt nog altijd het Tamazight. Dat lieg je! Een minderheid spreekt Amazigh en geen minderheid. Want de harde realiteit, -die jouw etnische schoonmaak tegenhoudt- is het feit dat de meeste Marokkanen als geArabisseerd zien en dat ze daarom de Amazigh niet machtig zijn.

Geplaatst door ASHELHIE

Een kwestie van tijd nog maar en het Tamazight ZAL volledige erkenning krijgen in zowel Marokko als in Algerije en wie weet ook in de Kanarische Eilanden. In Marokko en Algerije is het erkent. Nu alleen de juiste toepassing.

Geplaatst door ASHELHIE

Nogmaals ik heb niets tegen arabieren. Ik ben moslim, maar laat me in mijn waarde als Amazigh en we zijn broeders. Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien. Maar als arabieren de dingen zeggen die Zbaqzbaq zegt is er geen probleem, maar als een Amazigh daarop reageert is het een verblinde nationalist.
Over twee maten en twee gewichten gesproken.
Waar heb ik dat nog gehoord?

Azul fellawen/salaam alaikum Marokko is een Arabische land qua cultuur en geschiedenis. Marokko is een Amazigh land qua cultuur en geschiedenis. Probeer daar vrede mee te hebben.

Pytaghoras
01-07-04, 01:17
Geplaatst door Al Sawt
Voortaan als ik jou was, zou beter gaan lezen en bepaalde gesprekspatronen van elkaar scheiden.


Met 2000 jr. doel ik op Palestina en niet op Marokko.

Yep.
Anders had je gelezen, dat ik nauwelijks over de Arabische gehalte
van Marokko zat te discussieren.

Helaas beletten de oogkleppen die je op heb, begrijpend lezen.
Wat is erger, iemand die met een nep grondwet zwaait of een die het helemaal wil veranderen?
Dat lieg je! Een minderheid spreekt Amazigh en geen minderheid. Want de harde realiteit, -die jouw etnische schoonmaak tegenhoudt- is het feit dat de meeste Marokkanen als geArabisseerd zien en dat ze daarom de Amazigh niet machtig zijn.
In Marokko en Algerije is het erkent. Nu alleen de juiste toepassing.
Marokko is een Arabische land qua cultuur en geschiedenis. Marokko is een Amazigh land qua cultuur en geschiedenis. Probeer daar vrede mee te hebben.

Men zal vrede hebben als men de elementen die misbruik maken van de Islam om hun nationalisme te verspreiden totaal uitroeit. Zulke elementen zien wij nu in Darfur hun slaag slaan en hebben meer dan 1 miljoen mensen vluchteling gemaakt. Ik zie geen verschil tussen arabische nationalisten en de zionisten. Beide maken misbruik van het geloof. Dat verbaast me ook niet aangezien beide neven van elkaar zijn en dus iets hebben overgeerfd wat men racisme noemt.

Mag tegenwoordig een amazigh niet zeggen dat hij een amazigh is? Waarom zou iemand trots zijn op een arabisch afkomst, die eigenlijk zijn afkomst niet is? Het is tijd dat Marokko haar ware identiteit terugpakt aangezien de arabieren overal zijn vernederd. Vergeet een ding niet: de islam heeft de slechte naam te danken aan arabische nationalisten. Arabische nationalisme heeft alleen maar dictators opgeleverd.

Al Sawt
02-07-04, 00:26
Geplaatst door Pytaghoras
Men zal vrede hebben als men de elementen die misbruik maken van de Islam om hun nationalisme te verspreiden totaal uitroeit. Zulke elementen zien wij nu in Darfur hun slaag slaan en hebben meer dan 1 miljoen mensen vluchteling gemaakt. Ik zie geen verschil tussen arabische nationalisten en de zionisten. Beide maken misbruik van het geloof. Dat verbaast me ook niet aangezien beide neven van elkaar zijn en dus iets hebben overgeerfd wat men racisme noemt.

Mag tegenwoordig een amazigh niet zeggen dat hij een amazigh is? Waarom zou iemand trots zijn op een arabisch afkomst, die eigenlijk zijn afkomst niet is? Het is tijd dat Marokko haar ware identiteit terugpakt aangezien de arabieren overal zijn vernederd. Vergeet een ding niet: de islam heeft de slechte naam te danken aan arabische nationalisten. Arabische nationalisme heeft alleen maar dictators opgeleverd. Jij begint Afrux na te praten. Moet je niet doen, want Afrux ziet alleen onzin te verkondigen.

Arabische nationalisme maakt geen misbruik van religie, omdat het seculier is(helaas). Een wereld van verschil met het zionisme.

Juist door haar seculiere karakter, heeft het een krachtige antwoord van fundamentalisme gelokt.

Arabische nationalisme heeft inderdaad dictaturen geleverd, maar dat geldt ook voor niet Arabische nationalistische dictaturen in de Arabische wereld. Die volgens mij toch veruit in de meerderheid zijn.

Of heb ik het mis?

Geef mij maar een dictator die via een ideologie aan de macht gekomen is, dan een die door neptonisme aan de macht gekomen is.

Voort heerst in Darfur geen etnische gemotiveerde geweld, maar geweld die om beschikking gaat van waterbronnen en vruchtbare grond.

Dus laat je niet misleiden door de media, waardoor je een verkeerd en vertekende beeld krijgt over Darfur.

Julien
02-07-04, 14:53
Geplaatst door Al Sawt
Voort heerst in Darfur geen etnische gemotiveerde geweld, maar geweld die om beschikking gaat van waterbronnen en vruchtbare grond.

Dus laat je niet misleiden door de media, waardoor je een verkeerd en vertekende beeld krijgt over Darfur.

dus als Arabieren negatief in het nieuws komen is het opeens weer de schuld van de media? :moe:

Al Sawt
03-07-04, 19:02
Geplaatst door Julien
dus als Arabieren negatief in het nieuws komen is het opeens weer de schuld van de media? :moe: ik doel dat de media bepaalde beeldvorming geeft, omdat ze niet dieper en meer gedetaileerd te werk gaan.

Want de gevechten in Darfoer, worden door schaarste aan waterbronnen en grasland veroorzaakt en niet door een of andere raciale geschil.

barneveld
03-07-04, 20:28
Geplaatst door Al Sawt
ik doel dat de media bepaalde beeldvorming geeft, omdat ze niet dieper en meer gedetaileerd te werk gaan.

Want de gevechten in Darfoer, worden door schaarste aan waterbronnen en grasland veroorzaakt en niet door een of andere raciale geschil.


het gaat om olie niet om de mensen