PDA

Bekijk Volledige Versie : Antwerpen vreest voor onrust



Mark
26-06-04, 17:30
Antwerpen vreest voor onrust

- Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 26 juni 2004 @ 10:33
In Antwerpen heeft burgemeester Janssen de politie opdracht gegeven om extra te surveilleren rondom de joodse Talmoedhogeschool in het stadsdeel Wilrijk. Dit gebeurt op verzoek van de joodse gemeenschap aldaar, na aanleiding van het steekincident dat gisteren plaatsvond. Gevreesd wordt voor onrust in het stadsdeel.

Vlak buiten de schoolpoorten werden vier joodse minderjarige kinderen belaagd door een groep Marokkaanse jongeren. Daarbij kreeg een van de kinderen een messteek in zijn rug en verkeerde een tijdje in levensgevaar. De drie anderen wisten weg te vluchten.

Volgens de joodse leiders in Antwerpen intimideren en bedreigen groepjes Marokkaanse jongens al langere tijd de joodse gemeenschap. Gisteren waarschuwde het Forum van Joodse Organisaties al voor het toenemende anti-semitisme en racisme. Het Forum vindt dat een absoluut onaanvaardbare drempel is overschreden.

taouanza
26-06-04, 19:40
Geplaatst door sjeng
om ael fuhrer abu jahjah te citeren wanneer hij werd gevraagd wat hij vond van de intimidaties van moslims tegen joden "dat is hun (de joden ) probleem. Jawohl !!! wanneer worden d eeerste bruine hemden uitgedeeld ?

Nou dat is dan nog beter dan het antwoord dat moslims krijgen:Jullie hebben het er zelf naar gemaakt.
:rolleyes:

850
26-06-04, 20:14
Geplaatst door taouanza
Nou dat is dan nog beter dan het antwoord dat moslims krijgen:Jullie hebben het er zelf naar gemaakt.
:rolleyes:

:moeilijk: Huh? Wablief?

barfly
26-06-04, 20:40
Geplaatst door Mark
Antwerpen vreest voor onrust

- Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 26 juni 2004 @ 10:33
In Antwerpen heeft burgemeester Janssen de politie opdracht gegeven om extra te surveilleren rondom de joodse Talmoedhogeschool in het stadsdeel Wilrijk. Dit gebeurt op verzoek van de joodse gemeenschap aldaar, na aanleiding van het steekincident dat gisteren plaatsvond. Gevreesd wordt voor onrust in het stadsdeel.

Vlak buiten de schoolpoorten werden vier joodse minderjarige kinderen belaagd door een groep Marokkaanse jongeren. Daarbij kreeg een van de kinderen een messteek in zijn rug en verkeerde een tijdje in levensgevaar. De drie anderen wisten weg te vluchten.

Volgens de joodse leiders in Antwerpen intimideren en bedreigen groepjes Marokkaanse jongens al langere tijd de joodse gemeenschap. Gisteren waarschuwde het Forum van Joodse Organisaties al voor het toenemende anti-semitisme en racisme. Het Forum vindt dat een absoluut onaanvaardbare drempel is overschreden.

Dus als ik het goed begrijp hebben Marokkaanse jongeren Joodse kinderen met een mes gestoken? Dan vind ik 10 jaar jeugd detentie wel op z'n plaats... Misschien wat heropvoeding van de ouders enzo...

Marsipulami
26-06-04, 23:13
Er wonen twintigduizend joden in Antwerpen en minstens zoveel moslims. Dat er zo nu en dan eens iemand van joodse origine slachtoffer is van zinloos geweld lijkt me absoluut verwerpelijk maar wel voorspelbaar. Moslims zijn ook wel eens slachtoffer van geweldscriminaliteit, maar dan heeft het veel minder nieuwswaarde.

BiL@L
26-06-04, 23:25
Echt zielig die marocs die noodwillig joodse jongeren wensen te mollesteren, geef ze maar een enkeltje SA. Vertel er alleen niet bij wat ze hebben gedaan, wellicht dat we dan over een jaar of twintig wat wijzere mensen onder ons hebben...

Ron Haleber
27-06-04, 00:46
Geplaatst door Marsipulami
Er wonen twintigduizend joden in Antwerpen en minstens zoveel moslims. Dat er zo nu en dan eens iemand van joodse origine slachtoffer is van zinloos geweld lijkt me absoluut verwerpelijk maar wel voorspelbaar. Moslims zijn ook wel eens slachtoffer van geweldscriminaliteit, maar dan heeft het veel minder nieuwswaarde.

Dit is nu het typisch domme Belgisch struisvogelverhaal dat je elke avond ook op Canvas hoort. :fuckit2:

Dat dit soort zaken tegen een achtergrond van groeiend fascisme met alle inherente spanningen daarvan gebeurt, tegen een achtergrond van fascisme dat zich opmaakt om via het VB Vlaanderen over te nemen en te regeren, de Belg doet net of hij dat niet ziet... :engel:

Als het over Irak gaat hetzelfde: Al Qaida is de duivel en ach ja, via Bush "zijn moslims ook wel eens slachtoffer van geweldscriminaliteit, maar dan heeft het veel minder nieuwswaarde".

Neem nog maar een pintje met patat! :boos:

Marsipulami
27-06-04, 11:04
Geplaatst door Ron Haleber
Dit is nu het typisch domme Belgisch struisvogelverhaal dat je elke avond ook op Canvas hoort. :fuckit2:

Je moet alles netjes in de juiste context plaatsen, dan wordt het probleem al heel wat overzichtelijker. Verder vind ik het prima dat de media in België zich i.t.t. Nederland wat discreter uitlaten zodat grotere stigmatisering van de moslimgemeenschap enigzins wordt afgeremd.



Dat dit soort zaken tegen een achtergrond van groeiend fascisme met alle inherente spanningen daarvan gebeurt, tegen een achtergrond van fascisme dat zich opmaakt om via het VB Vlaanderen over te nemen en te regeren, de Belg doet net of hij dat niet ziet... :engel:

Ik hoop dat het Vlaams Blok zo snel mogelijk politieke macht zal verwerven. Dat zou het begin van hun politieke neergang kunnen zijn. Liever dat dan al die linkse clubjes die behalve schelden op het VB voor niets een constructieve oplosssing wisten te bedenken. Die linkse clubjes hebben ondertussen 25 jaar tijd gehad om te doen wat ze beweren. Het is hen niet gelukt, dat ze daar hun conclusies maar aan verbinden.

BiL@L
27-06-04, 11:20
Geplaatst door Marsipulami
Je moet alles netjes in de juiste context plaatsen, dan wordt het probleem al heel wat overzichtelijker. Verder vind ik het prima dat de media in België zich i.t.t. Nederland wat discreter uitlaten zodat grotere stigmatisering van de moslimgemeenschap enigzins wordt afgeremd.




Ik hoop dat het Vlaams Blok zo snel mogelijk politieke macht zal verwerven. Dat zou het begin van hun politieke neergang kunnen zijn. Liever dat dan al die linkse clubjes die behalve schelden op het VB voor niets een constructieve oplosssing wisten te bedenken. Die linkse clubjes hebben ondertussen 25 jaar tijd gehad om te doen wat ze beweren. Het is hen niet gelukt, dat ze daar hun conclusies maar aan verbinden.

:lachu:

850
27-06-04, 11:50
Geplaatst door Marsipulami
Die linkse clubjes hebben ondertussen 25 jaar tijd gehad om te doen wat ze beweren. Het is hen niet gelukt, dat ze daar hun conclusies maar aan verbinden.

Dat zegt denk ik meer over de kiezers dan over die linkse partijen.

Ron Haleber
27-06-04, 17:37
Geplaatst door Marsipulami


Ik hoop dat het Vlaams Blok zo snel mogelijk politieke macht zal verwerven. Dat zou het begin van hun politieke neergang kunnen zijn. Liever dat dan al die linkse clubjes die behalve schelden op het VB voor niets een constructieve oplosssing wisten te bedenken. Die linkse clubjes hebben ondertussen 25 jaar tijd gehad om te doen wat ze beweren. Het is hen niet gelukt, dat ze daar hun conclusies maar aan verbinden.



Mijn favoriete Belg Abou Jahjah ontvouwde gisteren op de UvA in Amsterdam een vergelijkbare visie:


http://www.ronhaleber.nl/dajj/d3.jpg

DAJJ - de slimste aller Belgen - gisteren op de UvA naast Bertus Hendriks
in discussie met Irakezen over het MO.


Het ging bij democratie om het vasthouden aan het mechanisme. In een democratisch bestel delft dan ook het VB weer snel het onderspit. Het gaat erom dat de kiezer in staat blijft te beslissen.

Ik vind Abou Jahjah daarin een voorbeeldig democraat. Jammer genoeg volgde er geen discussie op en bij het verlaten van de zaal kreeg ik maar weinig kans om wat woorden met hem te wisselen... Naïma voerde hem namelijk snel af toen ze mij naast haar grote leider zag...

Ik had Abou Jahjah namelijk willen zeggen dat wat hij zei me inconsequent leek... Want het VB aan de macht betekent nog meer infiltratie van fascisten in het Vlaamse staatsapparaat. En nu al zoekt Abou Jahjah zijn toevlucht in het formeren van een "schaduwpolitie". Afwachten tot het tij keert is dus niet het antwoord!

Mars, wat is jouw antwoord?


http://www.ronhaleber.nl/dajj/d2.jpg

DAJJ gisteren in discussie met Maurits Berger

barneveld
27-06-04, 19:21
Geplaatst door sjeng
om ael fuhrer abu jahjah te citeren wanneer hij werd gevraagd wat hij vond van de intimidaties van moslims tegen joden "dat is hun (de joden ) probleem. Jawohl !!! wanneer worden d eeerste bruine hemden uitgedeeld ?


voor bruine hemden moet je bij robedoes zijn

Marsipulami
28-06-04, 02:32
Geplaatst door Ron Haleber
Want het VB aan de macht betekent nog meer infiltratie van fascisten in het Vlaamse staatsapparaat. [/SIZE]

Er zitten mogelijks wel een paar embryonale facisten in het Vlaamse staatsapparaat. Maar het fascisme is in Vlaanderen bijlange niet zo wijdverspreid als onder de Nederlandse publieke opinie en bijhorende politici. Het fascisme opereert in Nederland onder de dekmantel van zogenaamd democratisch links.

In Frankrijk werd een hoofdoekverbod afgekondigd onder applaus van het hele politieke spectrum -van extreem links tot extreem rechts- Nederland gaat dezelfde weg op. Daarmee is de maatschappelijke uitsluiting van moslims een definitief feit.

Ik ben voorstander van het VB aan de macht. Het resultaat zal zijn dat op termijn de publieke opinie zal beseffen dat ook het VB geen pasklare antwoorden heeft op prangende maatschappelijke samenlevingsproblemen.

Het komt er op aan dat de publieke opinie beseft dat de politiek geen antwoord heeft op alle problemen die zich stellen. Politici kunnen niet voorkomen dat het regent, hoe demagogisch ze ook zijn.

Het allerbeste integratiebeleid zal hooguit over twintig jaar zijn eerste vruchten afwerpen. Mijn stelling is dat met tijd en boterhammen mensen wel wijzer zullen worden.